Snelle week met leuke bezigheden! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Snelle week met leuke bezigheden! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Snelle week met leuke bezigheden! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 November 2013 | Finland, Rauma

Dag allemaal!
Een gezellige week én weekend achter de rug en ook een speciaal: dit was ons laatste weekend met Marta en Júlia :(

Maandag 11-11 begon de week met, naast de verjaardag van mijn lieve broedert!, een ochtenddienst. Lekker gewerkt en mijn god wat vloog die dag om!! Of dit ook aan het lekkere (zonnige) weer gelegen heeft weet ik niet, maar de kans acht ik groot; tijd vloog om en ik voelde me goed in mijn vel! Na werk op naar huis waar de deur voor mij werd opengedaan door Satu die bij mij overdag was gebleven. Zij had haar dag ook goed omgekregen en we kletsten bij onder het genot van een kop koffie met lekkers. Daarna hebben we besloten waar te gaan uit eten. We zouden eigenlijk graag naar restaurant Goto willen, maar dat was toch wat duur dus zijn we uiteindelijk neergestreken bij Amarillo waar we ontzettend lekker én veel gegeten hebben; onze buiken zaten propvol! Na het eten afscheid van Satu genomen en daarna nog even langs de winkel.
Dinsdag 12-11 een avonddienst met in de ochtend dus tijd om wat te tutten. Lekker met pa kunnen Skypen, was gezellig!! :D Kan niet wachten met je naar Nederland te rijden lieve papa, nog maar enkele weken! Rond het middaguur ben ik nog richting appartementencomplex gegaan om Júlia met wat schoolwerk te helpen en daar te 'lunchen', vervolgens op naar werk voor een rustige maar bezige avonddienst.
Woensdag 13-11 tijd voor een kortere ochtenddienst die we goed bezig hebben doorgebracht. Ik mocht al om 14:15u weg en had dus lekker de tijd om wat nodige winkels af te gaan ivm inkopen. In de avond lekker gegeten en daarna weer op naar kantkloscursus, waar mijn eerste stukje 'échte kant' mooi vorm begint te krijgen! Ook verbaasde ik me over het tempo waarin ik nu ineens werk; waar ik eerst 1,5 à 2 lessen over heb gedaan gebeurde nu in 1 les! :D Na het kantklossen weer met de studentes op naar Amarillo voor een drankje en kletsen, daarna op naar huis.
Donderdag 14-11 tijd voor een dag op school ivm de studentbegeleidings-scholing die ik volg. Dit was de 3e keer en het was weer een informatieve dag. Wel vermoeiend weer, zo lang zitten en luisteren. Deze keer hadden we het overigens ook over internationale studenten en schoolnetwerken, presentatie werd gegeven door lerares Viveka die bij mij ook bekend is. Ik heb ook nog op flink wat vragen omtrent studenten antwoord kunnen geven en mijn overige collega's toegesproken Engels te spreken, ook al is het maar één woord! Na de scholing kwam Viveka nog naar me toe en we spraken over mijn verhuizen naar Nederland. Dat vond ze erg jammer maar toen ik haar aanbood contact te houden ivm uitwisselingsstudenten e.d. was ze maar wat blij :) Na school op naar de stad, tijd voor avondeten en in de avond nog langs de studentes om voor Júlia haar eindevaluatie voor te bereiden.
Vrijdag 15-11 was het daadwerkelijk tijd voor Júlia's laatste dag tijdens onze ochtenddienst, en om 10:00u hadden we samen met de lerares eindevaluatie. Júlia heeft haar stage zéker goed afgerond, heb het heerlijk gevonden om met haar te werken! :D Júlia ging wat eerder weg van werk om een vriend in Rauma te ontvangen, ik heb doorgewerkt en ben na werk snel naar huis gegaan om een choco-'cake' te maken en nog even snel naar de winkel te gaan. Om 18:15u stonden namelijk de studentes op de stoep, met daarbij ook die vriend van Júlia. Die komt ook uit Catalonië en is op uitwisseling in Riga. Met z'n allen zijn we de sauna ingedoken en hebben genoten van sauna met 'kerstgeur', en daarbij bier/cider en worst. HEERLIJK!! :D Carlos (die vriend van Júlia) hield het goed uit voor z'n 1e keer sauna – wauw! :D Na de sauna zijn we bij mij lekker gaan 'afkoelen' onder genot van glögi (Finse kerstdrank), Finse kerstkoekjes en de choco-'cake'. Gezellig gezellig! :D Michèle komt overigens pas a.s. vrijdag bij mij intrekken, dat zou eigenlijk deze dag al plaatsvinden maar gezien Júlia en Marta pas a.s. donderdag vertrekken blijft ze nog wat langer in het appartementencomplex. De studentes en Carlos zijn op een gegeven moment naar huis gegaan, ik heb nog lekker op de bank gehangen.

Zaterdag 16-11 tijd voor een vrije dag met in de ochtend een bezoekje 2ehandswinkel om weer wat spullen in de verkoop te zetten. Daarna thuis even wat bankzaken geregeld, vervolgens even de stad in gedoken. Thuis aangekomen lekker getut en uiteindelijk ook de intocht van Sinterklaas gekeken; jeeeeej! :D Fijn dat ie weer in ons landje is; nóg fijner te weten dat ik dit volgend jaar weer lekker in eigen land kan vieren :) Aan het eind van de middag ben ik nog lekker een rondje om het meer gaan lopen onder genot van een prachtige maan. Daarna was het klaarmaken en spullen pakken om richting appartementencomplex te gaan: afscheidsavond van Marta en Júlia! We zijn met een groep eerst gaan eten bij Hesburger (Finse McDonalds) en daarna zijn we met de meiden en vrienden van hen uit Jyväskylä (Italiaan, Spanjaard en Turk) even spullen gaan droppen in het appartementencomplex om vervolgens door te gaan naar de 'relaxroom': een woonkamer bij de Italiaanse internationale business-student in huis. Daar waren nog meer mensen aanwezig en zijn we een aantal uur goed doorgekomen met kletsen, lachen, wat drinken en véél gezelligheid! Volgende en laatste stop op ons programma: nachtclub Panama Joe! :D Voor het eerst sinds de jaarwisseling geloof ik dat ik weer eens uit ging...en het was LEUK LEUK LEUK!! Helaas begon het wat minder leuk want Marta had vrij veel gedronken en kon niet meer op haar benen staan/wakker blijven. Dat betekende dat Júlia en Michèle haar naar huis moesten brengen en dus ook al weg gingen. Dat was nog géén uur nadat we in de club waren aangekomen :( Onze feestavond viel dus in het water gezien de meiden al weg gingen :( Maarrrrr gelukkig bleef een Tsjechische studente me gezelschap houden én hadden we de Italiaansen, Hongaar en Pool, én Italiaan en Turk uit Jyväskylä om de avond mee door te brengen. En dat hebben we GOED gedaan ook! :D Dik 3 uur non-stop staan dansen met z'n allen, FUN FUN FUN!! Ja, Chantal heeft zich inderdaad HÉÉL goed geamuseerd en haar gedachten eens van zich af kunnen zetten! Bij het sluiten van de club heb ik de Tsjechische, Italiaan (Michael) en Turk (Ercan) via Oud Rauma naar het appartementencomplex gebracht, ik ben zelf naar huis gegaan voor een welverdiende slaap!

En gezien ik vandaag zondag 17-11 een nachtdienst heb ben ik vanaf 5 uur 's nachts (toen dook ik mijn bed in) tot dik 15:00u blijven liggen. Niet constant geslapen en ook tussendoor even gaan ontbijten, maar wel energie liggen tanken zo :) In de namiddag snel nog even naar Prisma geweest waar ik de Italiaan en Turk tegenkwam, nu typ ik mijn blog en ga zo vóór mijn werk nog even naar de studentes en de jongens om gezellig samen te zijn. De jongens gaan kennelijk morgen al terug naar Jyväskylä, lijkt me leuk ze nog even te zien zo voor vertrek :) Marta en Júlia vertrekken a.s. donderdag, Michèle trekt vrijdag bij mij in :)

Dus lieve mensen, ik ben er vandoor en wens jullie allen een fijne week! Mijn week heeft vrij veel vrije dagen, maar wellicht kan ik die lekker vullen door met Marta en Júlia samen wat laatste dingen te doen. We zullen zien! A.s. zondag wacht ik in ieder geval met heel mijn hart af: tripje Tallinn met collega/vriendin Veera en aanhang!! :D

  • 17 November 2013 - 19:46

    Ma:

    Fijn te horen dat je het deze week zo naar je zin hebt gehad.
    Toen wij donderdagavond in Eindhoven waren vanwege Glow scheen de maan daar ook volop. Op sommige plekken "door de bomen". Vond ik grappig, omdat het helemaal bij die avond paste!
    Blijf genieten!
    Liefs, ma x

  • 18 November 2013 - 12:43

    OMA Bos:

    Lieve Chantal,wat fijn om te lezen,dat je weer een beetje kan genieten en dat het kantklossen zo goed gaat.Ik hoop,dat je dat hier in nederland kan door zetten.Ik heb een heel druk weekend gehad.Vrijdagmiddag richting Breda.Daar stond B.J. me op te wachten met een bedrijfs auto.Richting Bavel.En daar konden we het nieuwe huis bewonderen.Het wordt echt heel mooi.Zeker als alle vertrouwde meubels e.d. vanuit Amersfoort er weer in staan.Om 19.30 uur waren we in Zeewolde waar we zijn gaan eten.De volgende morgen naar Oegstgeest bij Leiden voor het feest van Oom Ruud,die 75 jaar werd.Om 17.00 uur richting Hilversum naar Tante In.De volgende dag zagen we om 14.00 uur tot onze schrik,dat er geen treinen meer reden naar Sittard.Ik ben toen om 15.00 uur vertrokken uit Hilversum.In Utrecht moest ik de trein naar Nijmegen nemen.Vandaar de trien richting Roermond.Gelukkig kwam daar een vertraagde trein uit Eindhoven en was ik om 18.30 in Sittard.Gelukkig stond er een taxi want ik wilde zo snel mogelijk thuis zijn.
    Het was een gezellig,maar erg vermoeiend weekend.Chantal hou je goed.Nog een paar weken!!!
    Veel liefs OMA

  • 19 November 2013 - 19:41

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal,Je hebt weer een drukke week gehad ,dat is goed dan schiet de tijd snel op,dan kun je de dagen gaan tellen.Je zult wel nog wat sneeuw te zien krijgen voordat je naar Nederland terug komt Maar dat is alleen maar een fijne herinnering.Dat kantklossen kun je hier ook doen.het lijkt me een fijne bezigheid.Zo Oma is moe en ik wens jou het allerbeste toe in deze laatste weken.Veel liefs van Oma.



    o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: