Snelle week om, nu op naar Tallinn!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Snelle week om, nu op naar Tallinn!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Snelle week om, nu op naar Tallinn!! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 November 2013 | Finland, Rauma

Terve!
Een dag eerder dan gepland een nieuwe blog en wel met de reden dat ik morgenvróég met Veera en partner Juuso, Karoliina en partner Iiro naar Tallinn vertrek! :D 3 dagen genieten; 3 dagen kerstsfeer opsnuiven in die mooie oude stad!

Maandag 18-11 ben ik na mijn nachtdienst naar huis gegaan voor een lekkere nachtrust. In de namiddag opgestaan en even de benen gestrekt op weg naar de 2ehandswinkel. Daar aangekomen werd ik door verbaasdheid verrast: dik 1/3 van mijn spullen was al verkocht en dat op slechts 2 à 3 dagen tijd! :D Daarna terug naar huis om een wasje te draaien, te eten en vervolgens door te gaan naar nachtdienst nr. 2, helaas de allerlaatste samen met Henna :( De dienst is lekker rustig verlopen en dus hadden we tijd om te genieten van zout en zoet lekkers én een film op dvd (Thor), mooie afsluitende nachtdienst samen dus!
Dinsdag 19-11 na werk naar huis voor nachtrust, daarna aan het eind van de middag opgestaan en door de motregen naar wat winkels gegaan. In de avond lekker geskypt met mijn lieve ouders; was heerlijk jullie beide weer te horen! :D Tijdens het skypen ook al met mijn eten aan de slag gegaan: halve zalm uit oven (!) met pasta en broccoli, met kantarelsaus; JUM!!! :D Tel daarbij op nog een lekker zoet wijntje, kaarsje en tv, en je kunt wel zeggen dat ik mezelf goed verwend heb! Daarna lekker in huis getut en in de avond op de bank gelegen met Jasmijn, kijkend naar film en smullend van chippies. Avondje voor mezelf dus!
Woensdag 20-11 tijd voor een vrije dag met in de ochtend mijn laatste bezoek aan de psychologe. Ze was blij te zien dat het stukken beter met me gaat, en na een laatste gesprek wenste me het beste toe voor de toekomst met zelfs een welgemeende omhelzing. Schat van een mens! Daarna ben ik de stad in gegaan en heb Júlia nog geholpen met het halen van medicatie, daarna op naar huis voor warme thee met lekkers. Even de boel laten zakken en vervolgens de sportschoenen aan om een stukje te gaan joggen! Heeeeerlijk zo'n stuk rennen, en daarna nog even langs de 2ehandswinkel. Thuis in de douche, daarna op naar kantkloscursus (ging weer goed!) en vervolgens door naar Mr. Jones waar ik met de meiden zou gaan eten, als 'afsluitende avond' met z'n viertjes. SUPER gezellig en SUPER lekker! :D Goed genoten dus en de meiden nog verrast met een afscheidscadeautje: een magneet van Rauma. Daarna door naar Amarillo waar we ook de Italianen e.d. troffen voor een drankje.

Donderdag 21-11 tijd voor vrije dag nr. 2 die met SNEEUW begon! :D Veel bezigheden, dus een zowat een dag doorgebracht op de fiets in de sneeuw en tijdens sneeuwen: op naar de arts (niks bijzonders, gewoon 'na'-gesprek), door naar de 2ehandswinkel die nog dicht was, door naar supermarkt, terug naar 2ehandswinkel, door naar huis, door naar de ruimte waar we kantkloscursus hebben om daar wat werk te doen, door naar de bank, terug naar kantklossen, door naar huis. Tijd voor thee met lekkers. Vervolgens verder naar Henna om haar te helpen slijpen van houten paaltjes om die vervolgens in de tuin te zetten (tijdens regenen), door naar Veera om onze Tallinnreis te bespreken met z'n allen, daarna naar huis voor simpel maar lekker avondeten, vervolgens op naar supermarkt en uiteindelijk neergestreken bij de studentes want die trakteerden op crêpes. Drukke dag dus maar fijn! :D Uiteindelijk afscheid genomen van Júlia en Marta, een heel lieve kaart van ze gekregen en dat zorgde natuurlijk voor tranen. Ik ga ze missen!!
Vrijdag 22-11 op naar werk voor een ochtenddienst die erg rustig en dus vrij saai verlopen is. Na werk op naar de 2ehandswinkel waar ik al dik 16 euro winst gemaakt bleek te hebben, door naar de bieb en vervolgens op naar Michèle om haar te helpen met het verhuizen van haar spullen naar mijn appartement! :D 2 keer gesjouwd met allerlei spullen en vervolgens hier allemaal ingericht en opgeruimd :) Leuk zo iemand in huis! :D Daarna door naar de sauna en vervolgens een rustige avond in huis.
Zaterdag 23-11 weer een ochtenddienst die helaas ook vrij rustig verliep en dit keer als 'vliegende keep'. Overigens grappig: collega Lea was nu als 'moeder' op werk met maar liefst 5 'dochters' onder zich! :p Henna, Veera, Reija, ik en leerlinge Hanna. Ja, we zijn lief voor 'mama' én elkaar geweest (en natuurlijk voor de patiënten)! De dienst verliep gelukkig íéts sneller dan die van vrijdag, maar op zich toch ook vrij 'saai'. Na het werk op naar huis om wat spullen al te pakken, daarna door naar de stad want daar was officiële kerstopening! Veera is met me mee geweest en onder genot van thee en koffie hebben we een toespraak beluisterd en de kerstlampjes in de MEGAkerstboom én boven de winkelstraten aan zien gaan! Daarna nog wat door Oud Rauma gelopen en vervolgens snel op naar huis om mijn haren te verven, avondeten te eten, de rest van mijn tas in te pakken en vervolgens nog even te tutten met wat chippies en wijn.


Zo, zometeen dus 'op tijd' naar bed ivm vroeg vertrek naar Tallinn; vannacht om 4:30 zullen we vertrekken naar 3 dagen genieten met z'n vijfjes!! :D Om 9:00u vanuit Helsinki de boot, en dinsdag om 19:30 weer terug in Helsinki – middernacht dus in Rauma. We hebben er zin in!! Dat word gezelligheid, genieten van de prachtige stad, kerstwinkelen, shoppen, uit eten gaan, van hotel genieten.....'FEEST' en GENIETEN dus!! :D Dat zullen ook wel weer wat foto's worden...ach ja; doen waar je goed in bent! ;)
Lieve allemaal: tot de volgende blog, die zal wat uitgebreider worden ivm mijn tripje Tallinn én het uitje Helsinki dat a.s. donderdag op het programma staat!

  • 25 November 2013 - 09:48

    OMA Bos:

    Heerlijk te lezen,dat het beter gaat met je en je al het een en ander hebt kunnen verkopen.Als je dit leest heb je de reis naar Talin al achter de rug.Ik hoop dat je fijne dagen hebt gehad en met frisse moed aan de laatste weken kan beginnen.Jullie hebben al de eerste sneeuw gehad,hier is het druilerig weer.Misschien komt er vandaag eens wat zon doorheen,dat zou heel prettig zijn.Gisterenochtend had ik je ouders en Elianne op koffiebezoek vanwege de de
    trouwdag Ik kreeg twee prachtige Cyclamen,dat had niet gehoeven,maar het is wel heel mooi in de vensterbank.Lieve Chantal hou je goed en veel liefs OMA

  • 25 November 2013 - 15:03

    Anja:

    Hoi Chantal,



    Ik hoop dat je een leuke trip hebt gehad en kerstsfeer hebt kunnen snuiven,heb vorige week maandag heerlijk bij je ouders gegeten.Blij te horen dat het al een beetje beter met je gaat. ik moest van Diesel zeggen als je een baaldag of zo hebt dat je veel met Jasmijn moet knuffelen.en dat als je in Nederland bent en je wilt weg of op vakantie dat Jasmijn bij hem mag komen logeren,hij kan goed opschieten met poezen.Ik moest niet vergeten de groeten aan Jasmijn over te brengen.
    Lieve groeten van Diesel en mij.

  • 26 November 2013 - 21:51

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal,ik had weer eens ruzie met de computer,toen kreeg ik weer eens een lesje van je vader en je ziet het resultaat het gaar weer.Wat fijn dat je nog naar Tellinn bent gegaan dat is een mooie herinnering als je weer hier bent.Te tijd schiet nu op en je bent al veel spulletjes kwijt .Blijf je nog werken of heb je die laatste weken vrij ?De allerbeste wensen en hou je goed .We verheugen ons op je thuiskomst.Veel sterkte en liefs van Oma.

  • 26 November 2013 - 22:01

    Ma:

    Hoe moet dat nou met die oma's als jij weer in Nederland bent? Als er geen blog meer is, hoe krijgen ze de tijd dan om?
    Liefs, ma xxx

  • 28 November 2013 - 13:33

    Pa:

    Gezellig verhaal weer en de geluiden uit Tallinn waren ook niet verkeerd. Klaar voor je reisje naar Snikkie ?
    Hauskaa elokuva !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: