Heerlijke avond bij de studentes als afsluiting :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Heerlijke avond bij de studentes als afsluiting :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Heerlijke avond bij de studentes als afsluiting :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 November 2013 | Finland, Rauma

Terve!
Weer een week voorbij, die gelukkig íéts sneller gegaan is dan de afgelopen weken – een goed teken, mede omdat ik merk dat ik zelf begin te 'kalmeren' in mijn gestress. Hopen dat het nog meer gaat afzwakken in de komende weken!

Maandag 28-10 tijd voor een vrije dag die ik doorgekomen ben met de stad in gaan, wat winkels langs (met aanwinst nieuw topje en bh) en thuis wat drinken en eten. Daarna was het een wijziging in mijn plannen gezien ik een telefoontje van Henna kreeg: mijn hulp was welkom bij het klussen in haar nieuwe appartement! Op de fiets dus naar haar toe (vrij dicht in de buurt van mij) en daar aangekomen lekker staan schuren en de muren van het oude behang staan ontdoen. Lekker zo, even klussen en daarmee een vriendin helpen :) Was supergezellig, en met een chocoreep als bedankje een leuke afsluiting van de middag! Daarna door naar huis voor vroeg avondeten, want ik zou met Michèle naar Zumba-les gaan. Helaas bleek de groep al volgeboekt te zijn, dus ben ik per fiets omgedraaid en wat gaan sporten in de gymzaal van het appartementencomplex. Daar waren Marta, Júlia en 2 Italianen, dus was het gezellig nog ook! Nog even bij hun boven gehangen, daarna op naar huis om met mama te Skypen. Hou van je, lieve mama :) Vervolgens tijd voor een douche en hangavond op de bank.
Dinsdag 29-10 tijd voor een avonddienst met in de ochtend wat bezigheden in en om huis. De avonddienst verliep bezig maar op een fijne manier, samen met Júlia als verantwoordelijk verpleegkundigen. Dit was voor haar de 1e keer avonddienst dus heeft ze dat ook eens meegemaakt!
Woensdag 30-10 een ochtenddienst die ook fijn verlopen is. In de middag nog snel naar de winkel, daarna thuis avondeten eten en op naar de kantkloscursus! Daar ben ik weer aan een nieuw werkje begonnen, dit keer een 'echt' kantwerkje. Ben benieuwd! :) Na het kantklossen ben ik nog naar Amarillo gegaan waar ik voor het eerst sinds maanden Heidi Rinne weer trof om bij te kletsen. Lekker gezellig gekletst, ook over mijn vertrek, onder genot van wat drinken en voor mij een ijsje. Daarna afscheid genomen en nog even bij de studentes aangeschoven, die waren met andere internationale studenten ook aanwezig. Vervolgens op naar huis voor een lekkere nachtrust.
Donderdag 31-10 tijd om in de ochtend mijn tijd te besteden aan het bakken van cupcakes voor 's avonds, halloweenkoeken voor mezelf, en het voorbakken van mijn avondeten. Daarna op naar werk voor een avonddienst die erg warrig en bezig verlopen is. 3 nieuwe opnames, veel mensen die hulp nodig hebben, etc. Maar goed; de dienst kwamen we door op een goede manier! Na het werk ben ik snel naar huis gegaan om de cupcakes te halen (standaard overigens, met kaneelsmaak en op enkelen vampiertanden-snoepjes) om door te gaan naar de studentes. Marta en Júlia hadden namelijk een pré-party georganiseerd met wat Spaanse sangria's e.d., want de studenten zouden 's avonds Halloween gaan vieren in een van de clubs hier. Ik had beloofd om even langs te komen en cupcakes te bakken, die zéér gewaardeerd werden! :D Mijn god wat een volk was er in het kleine appartement van de Italiaanse studenten, gloeiend heet daar maar wel gezellig! Net vóór middernacht naar huis gegaan om nog even te ontspannen, daarna naar huis. De studentes hebben het kennelijk ónt-zet-tend naar hun zin gehad in de club Panama Joe; véél mensen en allemaal verkleed, heel gezellige sfeer! Toch wel beetje aan het balen nu dat ik niet mee gegaan ben...
Want vrijdag 1-11 had ik ook een avonddienst, waarbij ik dus zou hebben kunnen uitslapen. Maar nee; ik heb lekker ontbeten en ben een stukje gaan joggen. Zelfde route als laatst; 2 x 2km met als tussenstop de 2ehandswinkel. Na het joggen nog even naar de winkel en het postkantoor, daarna terug naar huis voor een welverdiende douche. Vervolgens nog nieuwe cupcakes gebakken voor van het weekend, daarna door naar de studentes om daar te 'lunchen' en vervolgens naar werk te gaan voor een volgende avonddienst. Lekker gewerkt, vrij rustige dienst en gezellig met Júlia gewerkt. Daarna op naar huis voor nachtrust.

Zaterdag 2-11 tijd voor 's ochtends een afspraak met Emmi in Cafe Sali om daar de brunch uit te proberen. Prijzig (19 euro), maar de kwaliteit was er niet minder door!! Buffetvorm met daarbij o.a. yoghurt met muesli, diverse soorten brood/broodjes, kaas, vlees, fruit, etc. etc. Daarbij koffie of thee, én versgeperst sinaasappelsap. JUM!! :D Heerlijk genoten van niet alleen al het lekkers, maar ook elkaars gezelligheid. Gaan we zeker herhalen!! Na het heerlijke eten nog een wandelingetje door het centrum, daarna naar huis om wat spullen te pakken en door te gaan naar de studentes vanwege de ijshockeywedstrijd tussen Rauma en Pori! :D We zijn al om 14:30u daarheen gegaan om goede plaatsen te hebben, maar we waren erg verbaasd te zien dat met deze drukbezochte wedstrijd de zaal pas tegen het begin van de wedstrijd (16:00u) vol begon te lopen. Wij stonden in het vak waar de supporters van het thuisteam stonden, dus stonden we tussen de geel-blauwe mensen met vlaggen en luidzingende kelen. LEUK! :D De wedstrijd begon spectaculair met vuurwerk en vuur, waarbij de spelers het veld betraden. En uiteindelijk heeft Rauma gewonnen ook, het was érg leuk zo met z'n allen! :D Ook de Italiaanse studenten waren mee, en de Poolse student, dus onze groep was groot en gezellig! Na de wedstrijd ben ik met de meiden pizza's gaan kopen die we bij mij gebakken hebben, en opgesmikkeld onder het genot van een film. Heel gezellige dag en avond dus!
En vandaag zondag 3-11 gingen we door met de gezelligheid: in de ochtend na mijn wasje draaien op naar Pori om bij Satu langs te gaan (heerlijk bijgekletst onder genot van koffie met lekkers), daarna terug naar Rauma om mijn spullen bij de 2ehandswinkel te halen (weer flink wat geld verdiend), naar huis te gaan en daarna richting studentes te gaan waar ik nu mijn verhaal afrond. We zijn namelijk gaan kijken naar het vuurwerk vanwege de kerstopening bij Prisma! Mooi vuurwerk, daarna door naar ander 'vuur-werk': kaarsjes kijken op het kerkhof ivm Allerzielen en Allerheiligen afgelopen week/dit weekend. Men vond het mooi en vredig al die kaarsjes, en dat is het zeker! Daarna door naar hun thuis, en tijd voor avondeten, véééééél gelach en een horrorfilm toe. Superafsluiting van de week dus!

En nu op naar een nieuwe week, met morgen het introduceren van nieuwe Finse studentes en dinsdag onze 'ontspanningsavond' met collega's van werk!
Fijne week daar ook voor jullie!!

• 03 November 2013 - 20:06

Rolf, Nicole, Geordi & Jack:

kunnen we afspreken dat je stopt met het posten van foto's van al dat lekkers?.......dat is niet leuk hoor!

• 05 November 2013 - 12:45

Ma:

Wat een leuke groepsfoto bij de ijhockeywedstrijd! Leuke mensen!
    Blijf stralen jij!
    Ma x

• 05 November 2013 - 13:28

OMAbos:

Fijn te lezen,dat je je wat beter gaat voelen nu de beslissingen genomen zijn.goed,dat je doorgaat met het kantklossen.Ben benieuwd naar de resultaten.
    Ik zit nu op de Mauritslaan,want ik moet nieuwe banden om laten leggen en daar heeft je vader bij de buurman voor gezorgd.Veel liefs en hou je taai OMA

• 06 November 2013 - 16:53

Anja:

Hi,

als je weer in Nederland bent wil ik wel eens wat van je cupcakes proeven en zien van je maaksels met klantklossen
    Fijn dat je en leuke week hebt gehad. knuffel Anja

• 08 November 2013 - 19:10

Oma V D Flat:

Hallo Chantal,Beter laat dan niet,ik had wat moeite met de computer maar het gaat alweer,dus toch nog veel groeten en liefs van je oma .En tot de volgende mail.