Regenachtige week voorbij - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Regenachtige week voorbij - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Regenachtige week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Oktober 2013 | Finland, Rauma

Hallo allemaal!

Maandag 21-10 en dinsdag 22-10 waren voor mij vrije dagen, die ik doorgebracht heb met o.a. wasje draaien, langs winkels gaan, langs het bevolkingsregister ivm uitschrijven (nog niet gedaan, maar wel formulier gehaald), kletsen met papa, klantenkaarten van 2 kledingwinkels inleveren, in ontvangst nemen van de Partylite-spullen, etc.
Dinsdag in de ochtend ben ik nog bij de psycholoog langs gegaan (ja, daar ben ik al een aantal keer langs geweest ivm de psychische inslag van de heimwee e.d.) en daarna had ik met Emmi afgesproken in Cafe Sali. Heel gezellig weer eens samen met haar, maar ze schrok wel van het nieuws dat ik naar Nederland vertrek. Dacht zelf eerlijk gezegd dat ze dat al wist, maar dat was kennelijk niet zo.
Woensdag 23-10 tijd voor een ochtenddienst als verantwoordelijken samen met Júlia, die we lekker hebben doorgebracht en die leerzaam was voor Júlia. In de namiddag snel langs de winkel en daarna 's avonds weer tijd voor kantkloscursus waar ik een 3e werkje afgerond heb. Het is leuk! :D Na het kantklossen ben ik met Marta en Júlia naar Amarillo geweest om daar te genieten van 'Caliente'-avond; enkele voorgerechten voor maar 2,50 euro en ook drankjes afgeprijsd. Lekker gekletsen, gelachen en genoten met z'n drie! :D
Donderdag 24-10 wederom een ochtenddienst als verantwoordelijken die ook fijn verliep, in de namiddag heb ik nog mijn sportschoenen aangetrokken en ben in totaal 4km gaan joggen! 2km naar de 2ehandswinkel, daarna 2km naar huis. Het ging érg goed hoewel het vermoeiend was; volgende keer weer (en meer?) :) 's Avonds een lekkere hangavond op de bank, dat mocht ook wel :)
Vrijdag 25-10 tijd voor een vrije ochtend waarin ik een wasje gedraaid heb, de stad nog ben in gegaan en nogmaals langs mijn 2ehandswinkel gegaan ben. Het leek erop dat ik niet zoveel spullen verkocht had, waardoor ik hard ben gaan nadenken over het wel of niet verlengen van de tafelhuur. In de middag mijn bed ingedoken voor mijn nachtrust ivm nachtdienst, en om 18:00u weer uit mijn bed om met Marta en Júlia de sauna in te duiken. En die hadden een verrassing meegenomen: voorgegrilde worst mét sausjes om van te smullen in de sauna! :D Ik had ze namelijk verteld dat men hier in Finland o.a. houdertjes heeft om bier koel te houden in de sauna, maar ook houders om worsten te kunnen grillen boven de stenen. En om eerlijk te zijn, na deze éérste keer worst eten in sauna: HEERLIJK!!! :D Lekker getut, gegeten en gekletst; daarna zijn de Spaansen naar huis gegaan en ben ik mijn avondeten gaan eten en daarna richting werk gegaan. Ik had nachtdienst samen met Henna en het was een erg rustige dienst.
Zaterdag 26-10 op naar huis voor mijn nachtrust, en rond het middaguur weer opstaan want ik moest mijn tafel gaan bekijken in de 2ehandswinkel én ik had 2 uurtjes Salsales! :D Aangekomen bij de 2ehandswinkel was ik erg verbaasd toen ik het totaalbedrag hoorde wat ik verkocht had; véél meer dan ik verwachtte!! Dat krijg je met de hoeveelheid spullen die ik daar verkoop; vergeet je vanzelf wat je allemaal neergelegd hebt! :p In ieder geval 9,50euro winst; netjes toch? Toch maar besloten om de tafel nóg een week te huren (met hoop op wederom winst natuurlijk!). Daarna snel door naar Salsa waar ik genoten heb van een uurtje Cuban salsa en een uurtje Rueda. Het was súper Johanna en Omar weer te zien, en natuurlijk mijn medestudenten! Goed te merken het nog niet verleerd te zijn haha :p Na salsa terug naar huis voor mijn laatste uurtjes slaap, vervolgens door naar een tweede nachtdienst samen met Henna. Dit keer eentje met één uur langer werken ivm het verzetten van de klok! Dat heeft de pret niet mogen drukken en we hebben het goed volgehouden :) Ik heb trouwens voor het eerst de film Up! gekeken; leuk! :D Die was op tv, had meteen een goede ingave voor een tekening op ons werkschema (zie foto's) ;) Wederom een lekker rustige dienst gehad met tutten en over onze patiënten waken :)

Zondag 27-10 op naar huis voor nachtrust die helaas maar erg kort was (werd wakker en kon slaap niet meer vatten), maar niet getreurd want ik kon eindelijk met Loes kletsen via Skype! :D Heerlijk je weer gehoord te hebben lieve meid, super!! Daarna snel mijn spullen gepakt en op naar Lotta, want die had een middag 'Me and I'-kleren. Een merk met zowel kinder- als dameskleren, ontzettend leuk maar ook wat prijzig! Zelf nog een leuk jurkje aan gehad maar om daar nou 57 euro voor te betalen... Wel lekker genoten van alle leuke spulletjes, koffie mét en veel kletsen met Lotta, haar man Lauri en de overige gasten. Gezellig dus! :D Daarna op naar huis om nog met Rolf te kletsen, vervolgens door naar de studentes voor een avondje tutten en film (Love Actually). Het was supergezellig weer! Na de film zijn de studentes naar bed gegaan en heb ik nog lekker een tijd met Geleen zitten kletsen, incl. Maurits! :D Heeeerlijk jullie weer gesproken te hebben, en gehoord te hebben dat jullie papa en mama het zo gezellig gehad hebben aan de Moezel! :D Wellicht van de week weer eens kletsen en dan wat uitgebreider over jullie avonturen daar? :) Hou van jullie, lieverds! En broedert, fijn te horen dat Engeland zo gezellig was, ook daar hoor ik binnenkort graag meer over zoals gezegd! :)


En voor jullie allemaal, lieve lezers, weer een fijne week toegewenst :) Het lijkt erop dat ik mijn nieuwe week wat rustiger in ga, jeej! :D

  • 29 Oktober 2013 - 12:44

    Ma:

    Goh, wat een leuk werkje zeg! Dat wordt nog wat met jou! Weet je nu inmiddels ook hoe je een werkje moet opzetten en "afronden"? Kun je daar, terug in Nederland, ook nog mee aan de slag! Had je misschien toch eerder moeten oppakken. Of je kunt hier kijken of er in de buurt van waar je terecht komt, zo'n kantkloscursus kunt gaan doen.
    Lieve groetjes,
    ma x

  • 29 Oktober 2013 - 21:35

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal,leuk om weer war van je te horen en wat een mooi kantwerkje je kunt er al wat van,hier in Geleen is ook een kantwerk cursus en clubje,maar je zult in de buurt van je nieuwe baan ook wel iets vinden denk ik.Zo ik maak het maar kort want ik heb last van pijn in de nek,maar ik vind het toch fijn weer iets van je te horen.Heel veel lieve groetjes van je Oma.

  • 30 Oktober 2013 - 17:21

    Oma Bos:

    Eindelijk even tijd voor jouwe blog.Misschien had je al van je vader gehoord,dat we maandag naar Schiphol zijn gegaan om de familie welkom te heten.Ze waren erg verrast en ,ondanks de lange rit,ben ik toch heel blij,dat je vader er met mij naar toe wilde rijden.In totaal 420 km heen en weer,maar het was de moeite waard.Je bent je al goed aan het voorbereiden op de reis terug.Veel sterkte.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.Houd goede moed.Liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: