Weer weekje om; weekendje Geleen in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Weer weekje om; weekendje Geleen in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Weer weekje om; weekendje Geleen in vooruitzicht!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 Oktober 2013 | Finland, Rauma

Terve!
En allereerst excuses; ik ben zondagavond helemaal vergeten mijn blog te plaatsen! Gisteren had ik ook een vol programma dus merkte het vandaag pas na een berichtje van mijn lieve oma.

Maandag 30-9 na het arriveren in Rauma nog wat dingen gedaan zoals naar de winkel, daarna snel mijn bed in voor mijn rust voor mijn nachtdienst. Niet veel van gekomen omdat ik om de een of andere reden niet in slaap kwam, maar goed... Gelukkig was het op werk rustig dus heb ik daar wat kunnen rusten (wel wakker gebleven hoor!). Samen met Henna had ik nachtdienst, hebben nog lekker na zitten kletsen over Stockholm.
Dinsdag 1-10 's ochtends direct ná werk eerst de eindevaluatie van Marta, want die heeft deze week haar laatste week bij ons. Ze heeft haar stage behaald en het naar haar zin (gehad) :) Fijne studente! Na de evaluatie op naar huis voor een paar uurtjes rust, daarna nog op en de stad in voor de healthcheck bij de arts. Er was namelijk een tijdstip vrijgekomen door een ziektegeval, daardoor kon ik nú al terecht! :D Een ontzettend fijne arts (vrouwelijk) waar ik fijn mee heb kunnen praten en die me lichamelijk wat heeft onderzocht. Goedgekeurd nu, zowel door verpleegkundige als arts! :) Daarna terug naar huis voor wat verdere rust, vervolgens op naar mijn 2e nachtdienst wederom samen met Henna. Ook deze nachtdienst was weer rustig :) Wat gelezen, wat gehaakt, net zoals de nachtdienst ervoor. Ja, en natuurlijk ook voor de patiënten gezorgd :p
Woensdag 2-10 's ochtends naar huis voor een turbo-nachtrust, daarna op naar de chiropractor en terug naar huis voor het vervolg van mijn slaap. In de middag door naar de studentes want Michele en Julia hadden hulp nodig bij het betalen van de huur bij de bank. Uiteindelijk hebben ze zich met Engels goed kunnen redden, maar toch was het fijn mee te zijn voor het geval dat :) Daarna ben ik zelf nog naar de winkel geweest en door naar huis gegaan voor mijn avondeten. Vervolgens wéér verder en dit keer naar de kantklos-cursus. Daar heb ik mijn 1e werkje afgemaakt en ben aan het volgende begonnen! :D Dit keer wél met alle juiste benodigdheden haha ;) Na de cursus ben ik naar huis gegaan; er waren nog plannen wat te drinken bij Amarillo met de studentes maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Ook niet van mijn kant want ik was me toch een partij moe!!! Dat krijg je wel na zo'n onregelmatige en slechte rust voor, tijdens en na mijn nachtdiensten :p Ik heb me die woensdagnacht ook geslapen......
…..als een blok! Had op donderdag 3-10 dan ook echt geen zin om op te staan! Gelukkig hoefde ik niet zó vroeg omdat ik die dag weer scholing had van 9-16u. Interessante en leerzame dag, met tussen-de-middag nog de afscheidskoffie van collega Anne die met pensioen gegaan is. Na de scholing door naar de studentes om aan Julia en Marta de foto's van Stockholm te laten zien, en daar even lekker te tutten en kletsen. Lekkere koffie gekregen en na het getut op naar huis om avondeten te koken, daarna nog naar de winkel te gaan, nog even te gaan sporten in de gymzaal van het ziekenhuis, en vervolgens thuis op de bank te ploffen met wat lekkers en tv.
Vrijdag 4-10 tijd voor een ochtenddienst samen met Marta, en voor haar was het inmiddels alweer de láátste keer! :( Jammer, heb het erg gezellig met haar gehad! Een lekkere maar bezige ochtenddienst gedraaid, daarna snel op naar huis om wat te eten en vervolgens door te gaan naar het appartementencomplex van de studentes. Die deden in de middag/avond namelijk mee aan de jaarlijkse 'Bier-rally' voor studenten hier. Ik ging mee om te kijken wat voor opdrachten ze moesten uitvoeren en om ze aan te moedigen! :D De startpub lag buiten het centrum dus hebben we een flink stuk moeten lopen. Niet erg, met een gezellige groep van 2 Spaansen, een Pool, een Hongaar, een Fin, 2 Italianen en 2 Nederlanders :) Bij de startpub kocht de rest hun 1e drankje, en na het opgedronken te hebben begon de 'race'; 4 uur de tijd om alle 7 pubs af te gaan via de route die ze op een kaart gekregen hadden. De start was overigens wat minder leuk: er stond een taxi bij de pub waar iemand uitstapte, maar die bleek zó dronken te zijn dat die omviel en met zijn hoofd op de kiezeltjes sloeg...resultaat: bewusteloze gast. Wij daarheen, stabiele zijligging gegeven en de taxichauffeur was al de politie/ambulance aan het bellen. Die is verder bij het slachtoffer gebleven, waardoor wij verder konden. Iedereen was stomverbaasd iemand zó dronken te zien, ik niet zo gezien ik het wel vaker mee gemaakt heb (1e keer was toen ik nét in Rauma arriveerde als studente in 2009..). De rally was erg leuk en gezellig, ik heb ook in 2 pubs eentje meegedronken. De groep kreeg opdrachten zoals zingen, foto's bij landen plaatsen, ontbrekende woorden invullen, etc. Ja, de sfeer zat er goed in! :D In de állerlaatste pub kreeg de groep een lijst met Engelse woorden voorgelegd en moest daar de betekenis bij invullen, ik heb de lijst met woorden mogen bekijken en het leek écht op hocus pocus maar wat bleek: het waren échte woorden! In die pub heb ik me trouwens een drankje gekocht omdat ik graag wou weten hoe het smaakte: Edelweiss. En MIJN GOD wat een GENOT!!! :D 2cl Galliano (vanille-smaak), 2cl 'wodka' met choco-smaak, aangevuld met melk en room. JUM!!! Na de laatste pub is de groep de opdracht/routekaart gaan inleveren, daarna zijn we nog even naar het appartementencomplex gegaan om wat te tutten en na te genieten. Ik ben vervolgens naar huis gegaan (was goed moe), Michèle is thuis gebleven en de rest is nog uit gegaan naar club Panama Joe (waar ook de prijsuitreiking plaatsvond).

Zaterdag 5-10 tijd om na een héérlijke nachtrust op te staan, cake te bakken, te ontbijten en snel wat winkels af te gaan. Thuis gepoetst, gestofzuigd, afgewassen, want ik had in de middag Partylite-middag en zou dus gasten over de vloer krijgen! Monika, de consulente, kwam al wat eerder om wat zaken door te spreken. En vanaf 16:00u kwamen de gasten binnen druppelen, letterlijk want het had buiten flink geregend de hele dag! Uiteindelijk waren er 2 gasten meer dan verwacht, leuk dus! :D Collega's Hannele, Lea, Virpi en Pirkko, collega/vriendin Veera met een vriendin Karoliina (met hen ga ik naar Tallinn in november), en kennis/oudleerlinge Marja zaten uiteindelijk bij mij thuis en we hadden dus een leuke groep! Ook heeft men goed besteld én deed Veera een reservering voor een eigen Partylite-avond, wat betekent dat ik daarna voor 20% van de totaalsom aan producten mocht uitkiezen. Nice! Na het bekijken en bestellen was het tijd voor koffie/thee met heel wat lekkers: mini-loempia's, cake met blauwe bessen, nootjes, druiven, toastjes met roomkaas... Ja, had iedereen weer goed verwend! En ik was ook verwend trouwens: van Hannele kreeg ik een prachtige bos bloemen, handcrème en het Nieuwe Testament (Hannele is erg gelovig, vandaar, maar erg lief van haar!) in het Fins, van Pirkko kreeg ik Marianne-snoepjes in een nieuwe versie (koffiesmaak met chocolade binnenin). De meesten gingen daarna al weg; Veera, Karoliina en Marja zijn nog even blijven hangen. Daarna was het tijd voor afwas, opruimen, met papa en mama kletsen via Skype (thnx lieverds!!), kijken wat ik van Partylite voor mezelf nog wou uitkiezen, snelle sauna (weet het, niet mijn eigen tijd maar ik had vrijdag niet kunnen gaan), en daarna een hangavond op de bank met Jasmijntje en lekkers. Daarna slapen!
Zondag 6-10 een prachtig zonnige dag! :D Lekker uitgeslapen, ontbeten, nog even terug in bed gedoken, wat dingetjes opgeruimd en daarna nog met de studentes een stukje gaan lopen door het centrum en naar de supermarkt. In de supermarkt overigens nog een mooie koop gedaan: echte Finse 'Reino-sloffen' (google maar) met Nightwish-opdruk! :D Na de supermarkt snel naar huis en door naar werk voor een gezellige avonddienst.

Komende week 2 ochtenddiensten, 2 nachtdiensten, en dan op naar Nederland! :D We hebben namelijk a.s. zaterdag in het Belgisch plaatsje Eynatten het 800-jarig bestaan van de plaats, waarbij alle afstammelingen van de 'van Eynatten'-stamboom zijn uitgenodigd. Heb er zin in! :D Volgende zondag dus een blog vanuit Geleen, tot dan!

• 08 Oktober 2013 - 16:31

OMA Bos:

Lieve Chantal,nu heb ik je nog aan het werken gezet ook met mijn gezoek naar jouw blog.En je hebt het al zo druk gehad met de rally.
    Wat fijn,dat er nu meer mensen op de Partylite waren dan de vorige keer.
    Ik verheug me op zondag,want dan zie ik je weer.Kwam net terug van de schoonheids specialiste toen ik zag,dat ik gebeld was.Je vader meldde me,dat er nu echt een blog was.Ik wist niet,dat mijn reactie als een email overkwam,dus weet ik dat nu ook weer.
    Goede reis en een stijve pakkerd OMA

• 08 Oktober 2013 - 17:44

Rico:

Haha, ik moest bij het stuk over die dronken gast ook gelijk aan Ollie denken. BAM! Wat een klap; kan 'm nog steeds horen. :p

• 08 Oktober 2013 - 20:56

Aukje:

Hej Chantal,

Heerlijk zo'n drukke en onregelmatige week. Haha
    Maar wel weer een leuk vooruit zicht. Heel veel plezier als je weer even in Nederland bent
    En natuurlijk met het feest.

X Aukje

• 08 Oktober 2013 - 21:08

Ma:

Tja, dat is me wat:iedereen van de leg, omdat jij je blog niet op dezelfde dag als anders plaatst!
    Maar wat langer wachten maakt het ook leuk en je verhaal blijft altijd leuk om te lezen. Wil het niet missen en je oma's in ieder geval ook niet!
    Tot vrijdagavond!
    Liefs,
    Ma x

• 10 Oktober 2013 - 20:15

Oma Vdflat:

Chantal ik ben je niet vergeten hoor,maar ik voelde niet lekker, en daarom stuur ik je nou toch nog een berichtje om je een goede reis te wensen morgen,en ik verheug me dat ik je in dit weekend weer mag zien en heb je verslag met plezier gelezen wens je een fijne dag met de Familie van Eijnatten liefs van Oma!!

• 14 Oktober 2013 - 13:45

T.Ing:

Lekker weer eens in alle rust n blog van jou kunnen lezen.
    Wat doe je toch veel daar in Finland!
    Leuk joh!
    Schitterend mooi, de herfstkleuren daar.
    Krijg erg veel zin om mee te wandelen!
    En wat ontzettend knap wat je gemaakt had met kantklossen!
    Ik ben erg benieuwd hoe het van Eijnatten gebeuren is geweest.
    Nu nog op reis, maar zal bij thuiskomst ook eens even contact opnemen met Geleen.
    En jouw blog weer lezen natuurlijk!
    Heel dikke kus, en blijf goed gaan! t.Ing