Een week vol 'uitjes' :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Een week vol 'uitjes' :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Een week vol 'uitjes' :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 September 2013 | Finland, Rauma

Dag allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog, die weer wat meer lijkt op een 'normale' blog :)

Maandag 16-9 terug na mijn rustige nachtdienst op naar bed en lekker geslapen, verder niks bijzonders gedaan. 's Avonds lekker met mijn lieve moeder gekletst via Skype, was heerlijk je te spreken lieve mama! Mama is nu weer in Lourdes, ben benieuwd hoe ze het er heeft!. Daarna weer op naar een volgende nachtdienst, dat keer met Henna. We hebben een lekkere rustige dienst gehad en nog een leuke Finse film gekeken, lekker gezellig dus :)
Dinsdag 17-9 na mijn werk weer op naar huis voor rustige slaap, daarna opgestaan en lekker de stad in gedoken om bij Cafe Sali lekker thee met lekkers te gaan drinken, daarna wat winkels langs gegaan en verder lekker gegeten.
Woensdag 18-9 een vrije dag die ik 's ochtends nog even in de gezondheidszorg heb doorgebracht, verder lekker in de stad en wat winkels. Ja, ik ben vaak buiten de deur geweest want momenteel heb ik erg veel moeite met alleen thuis zijn. Rond 16:00u ben ik richting appartementsgebouw gegaan omdat ik met Spaanse studentes Marta (mijn leerlinge) en Julia naar de film zou gaan! :D City of Bones van de Mortal Instruments-reeks, daar was de allerlaatste voorstelling van en ik wou er graag heen. Mijn god wat een goede film!! :D Ik ga zeker de boeken aanschaffen en kijk nu al uit naar de komende 4 films, whiehoew! :D Na de film nog even kort met de meiden mee, daarna op de fiets door naar de volgende afspraak: bij Sebastiaan en vriendin op bezoek. Zijn vriendin was niet thuis dus heb ik fijn met Sebastiaan Nederlands kunnen kletsen, was gezellig! :D Een fijne avond gehad zo, en uiteindelijk ook nog zijn vriendin gezien.
Donderdag 19-9 een ochtenddienst met daarna wat getut en 's avonds lekker naar Cafe Sali, daarna ben ik nog met Nederlandse studente Michele mee geweest naar het appartementcomplex om samen nog wat film te kijken en te tutten.
Vrijdag 20-9 weer een ochtenddienst waarbij ik van onze afdelingsarts benodigdheden gekregen heb om te leren haken! :D Onze arts was namelijk erg verbaasd over het feit dat wij in Nederland zoiets niet op school geleerd hadden, dus heeft ze voor mij een haak-haak, garen en een tijdschrift gekocht en me tijdens de koffiepauze de eerste stappen geleerd. Leuk leuk, van een arts kun je immer alles leren; dat blijkt maar weer! :p Na het werk even in het park gezeten, daarna op naar huis want Jasmijn kwam terug! :D Lekker nog met Hannele en haar kids gekletst, daarna Jasmijn de boel weer laten verkennen. Vervolgens was het tijd voor sauna, en ik heb nu lekker van niet alleen mijn eigen halfuurtje genoten maar ook van het halfuurtje vóór mij en een stuk van dat ná mij. Lekker dat uitzweten en mijn god wat heb ik heerlijk kunnen ontspannen!! Daarna tutavond thuis gehad, met Jasmijntje spinnend op schoot.

Zaterdag 21-9 tijd voor een vrije dag met in de ochtend een ritje postkantoor en rond het middaguur weer richting appartementcomplex om met de meiden (Marta, Julia en Michele) naar de vismarkt te gaan; een jaarlijks evenement in zowat elke stad in Finland denk ik. 'Silakkamarkkinat', en ook de meiden vonden het erg leuk er te zijn en rond te kijken! Iedereen had zich wat lekkers gekocht, en met Michele heb ik nog even lekker Nederlands gedaan bij de Hollandse Kaaskraam :) Supergezellig die middag! :D Na de markt zijn Michele en ik wat door het centrum gaan lopen, Julia en Marta moesten bij vrienden een overal ophalen. Want we zouden namelijk naar een ijshockeywedstrijd gaan en voor studenten met studentenoveral was er gratis toegang! Ik heb natuurlijk wel netjes moeten betalen, maar wél een heerlijke avond gehad en Rauma's ijshockeyteam won! :D Ze speelden overigens tegen het team uit Helsinki. Na de ijshockeywedstrijd ben ik met Michele naar Hesburger gegaan om daar lekker wat te eten, vervolgens met haar meegelopen en de andere meiden bedankt voor de heerlijke dag – daarna dus op naar huis.
Vandaag, zondag 22-9, tijd voor een ochtenddienst met daarna gelukkig een telefoontje van collega/vriendin Veera die vroeg of ik zin had om mee te gaan naar collega Seija's huis (in Lappi, dorp dat ligt op 20km van Rauma) om daar tyrnibessen te plukken (duindoorn, google maar). Dankbaar voor de uitnodiging ben ik met Veera en haar vriend Juuso meegegaan en we hebben bij Seija dik 3 uur doorgebracht! :D Ze woont prachtig, in een oud complex met stallen enzo, ontzettend groot stuk grond (kennelijk 3½ hectare!). Lekker duindoornbessen geplukt, daarna genoten van koffie met lekkers in het woonhuis. Vervolgens hebben we ons geamuseerd met de haan en kippen, de poezen, hond, en het binnenhalen van de 6(!) paarden. Was super daar! :D Heerlijk al die afleiding, deed me goed :)


Nu zit ik weer thuis en ga zo mijn bed eens induiken ivm een ochtenddienst morgenvroeg. Net ook heerlijk met mijn lieve papa bijgekletst, die een gezellige maar emotionele week bij de Duchenne Heroes (google maar) heeft gehad, helpende via het Rode Kruis in Geleen. Oh, en van mama hadden we een email dat ze het gezellig heeft in Lourdes! Goedzo lieve ouders, fijn dat jullie dat soort leuke speciale dingen doen!
Zoals jullie merken heb ik een week gehad met óntzettend veel bezigheden buiten de deur, wat me meer dan goed gedaan heeft. Om eerlijk te zijn zit ik soms wat in een dip hier alleen thuis, dus is het heerlijk om zoveel mogelijk buiten de deur te zijn. En daar gaan we voorlopig ook gewoon mee door: aanstaand weekend ga ik namelijk met Henna en Michele naar Stockholm met de boot vanuit Turku! :D En vrijdagavond hou ik met Marta, Julia en Michele hier nog een pyjamaparty of iets in die trant. Heerlijk al die contacten, zonder hen zou hier in huis een grote donderChantalwolk rondlopen...
Lieve allemaal, een fijne week weer toegewenst en geniet van de foto's bij deze blog: die zijn ook van vorige week nog!

Ps – oma v/h Bos: bedankt voor je brief! Dagmar: bedankt voor je super verjaardagscadeau! :)

  • 23 September 2013 - 09:30

    OMA Bos:

    Goed,dat je bewust bezig bent om je draai weer te vinden.Nu Jasmijn weer terug is ben je ook niet meer helemaal alleen al blijft het contact met andere mensen natuurlijk heel belangrijk.Gisterenavond zijn je vader en zus hier wezen eten en vanavond komt je vader alleen.Morgen komt je moeder weer terug,dat zal een fijn weerzien zijn voor die twee.Sociaal goed bezig geweest,maar samen is toch het allerfijnst.
    Lieve Chantal blijf optimist en hou je goed.Ik denk veel aan je.Stijve pakkerd.OMA

  • 23 September 2013 - 11:15

    Dagmar:

    hey meid, graag gedaan. blij dat je het leuk vind. mega knuffel Dagmar

  • 23 September 2013 - 11:35

    Oma V.d.flat:

    Hallo Chantal,je bent na je vakantie gelukkig toch weer snel ingeburgerd,door je werk en je vele vrienden,en fijn dat Jasmijn ook weer thuis is.Dat gevoel van alleen zijn kan ik goed begrijpen ik heb dat vooral in de weekends.Gelukkig is je Oma afgelopen Zondag bij mij koffie komen drinken,ik zal blij zijn als iedereen weer op zijn plaats is,dan hoop ik de verhalen te horen hoe het allemaal gegaan is.Ik denk nog vaak aan de mooie dagen met jou en je moeder in Finland.Lieve Chantal jou kennende gaat het je goed ,ik wens je het allerbeste en een stevige knuffel.Oma

  • 24 September 2013 - 14:23

    Mama:

    We zitten met zn allen te wachten in de lobby van het hotel, totdat de bus ons naar het vliegevel brengt. We hebben een heel fijne week grhad, het waren mooie dagen waar ik met plezier op kan terug kijken. Het was een heel leuke groep pelgrims en collega's en behlave het serieuze werk hebben we ook ontzettend veel gelachen!
    Blijf jij ook genieten en lachen en neem ook de rust die je nodig hebt. Geef Jasmijntje een knuffel van me en spin maar een verhaaltje voor haar.
    Tot gauw!
    Mama ( met de groeten van Maria) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: