De laatste week zit er op... :'( :'( - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu De laatste week zit er op... :'( :'( - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

De laatste week zit er op... :'( :'(

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 September 2013 | Nederland, Geleen

Hallo lieve allemaal!
Daar zitten we dan, aan de vooravond van mijn vertrek terug naar Rauma. Met nu al een brok in mijn keel. Gaat niet makkelijk worden, maar wat wil je na zo'n SUPERvakantie!! Een verslag van mijn derde, laatste week.

Maandag 2-9 was het tijd voor een leuk en bijzonder dagje. Ik zou namelijk samen met Loes naar Luxemburg gaan, en wel naar het plaatsje Lieler waar opa en oma v/d Flat jaaaaaaaaaren een huis hadden én vakantiehuisje ('De caravan'). Loes was laatst voor het eerst ergens in Luxemburg geweest en verliefd geworden op het land, wat mij het idee op deed wekken om naar Lieler te gaan. Daar was ik zelf al in geen jaren meer geweest, gezien het huis én De caravan verkocht zijn na het overlijden van opa in maart 2011. Loes 's ochtends opgehaald en doorgereden naar Luxemburg. We zijn eerst in Weiswampach gestopt voor een pitstop bij (enorme) winkel Massen voor picknick-inkopen, daarna zijn we doorgereden naar winkel Keup om te genieten van koffie met DE vlaai: opa zorgde altijd dat er kersenkruimelvlaai klaar stond als we met z'n vijfjes naar Luxemburg kwamen, en die vlaai is toch wel de állerlekkerste vlaai ter wereld. Een 'must' dus nu voor mij om daar weer van te kunnen genieten, en we kregen met toch een groot stuk!! Héérlijk en de emoties zaten er bij mij meteen goed in, traantjes in mijn ogen. Loes weet nu ook wat 'DE vlaai' inhoud en waarom het DE is – héérlijk! Daarna door naar Lieler zelf met als eerste natuurlijk langs het huis rijden. Daarna hebben we de auto naast de kerk geparkeerd en zijn we te voet een rondje door het dorp gelopen. En ja, ook bij het huis was ik weer flink emotioneel. Raar om er voor te staan, maar te weten dat je er nooit meer binnen zult gaan. Dat doet pijn, gezien je het grootste gedeelte van je leven daar héél wat momenten doorgebracht hebt – ik mis mijn jeugd :( Wel mooi overigens om het huis weer te kunnen zien, en 'raar' om zo'n persoonlijk stuk van je leven zo 'even' aan je beste vriendin te kunnen laten zien. Blij dat je bij me was Loes, bedankt voor je steun :) Nog even samen het kerkje binnen gegaan om een kaarsje op te steken en vervolgens te schrikken van een sirene – vast de maandelijkse test van het luchtalarm :p Toen door per auto naar 'HET grotje' – een Maria-grotje net buiten Lieler, waar Loes kennelijk een geocache te zoeken had. Vervolgens door naar de caravan waar ik me redelijk goed gehouden heb. Heerlijk weer te zien! Daarna naar het drielandenpunt waar wederom een cache verstopt was, vervolgens zijn we doorgereden naar HET watertje; een picknickplekje op de oever van de Our. Daar hebben we heerlijk gepicknickt, genoten van de rust en de zon, en nog wat momenten in stilte doorgebracht (ik met mijn voeten in het water dat nog steeds rook zoals het altijd geroken heeft, en waarin nog steeds een dammetje gebouwd was). Ten slotte nog even met de auto doorgereden naar Ouren en een stukje verder, daarna omgedraaid en via Lieler, tankstation en Massen teruggereden naar Nederland. Een snelle stop in Maastricht ivm schoolwerk van Loes, daarna terug thuis om lekker aan tafel te schuiven en een rustige avond thuis te beleven.

Dinsdag 3-9 tijd voor een dag zonder plannen. 's Ochtends met zus de stad in, daarna thuis met papa en Marjo (vriendin van pa en ma) aan de thee gezeten; fijn je weer te zien Marjo! :D Vervolgens geluncht, getut, de stad nog in, en vervolgens eten gekookt; simpele soep met daarbij Turks brood en nog enkele restjes die op moesten. In de middag nog samen met papa een boterhamhouder gemaakt voor vogeltjes: 2 latjes met daar omheen gaas, hangend aan een kettinkje. Ben eens benieuwd of ook de vogeltjes in Finland dit bijzonder simpele houdertje snappen! :) Bedankt pa, was leuk! Verder een rustige avond thuis, lekkere tutdag geweest dus.
Woensdag 4-9 tijd voor een andere dag dan gepland. Ik zou eigenlijk samen met papa en oma v/h Bos richting Amersfoort rijden om daar bij tante Carla en oom Peter op bezoek te gaan. Helaas ging dat wegens omstandigheden niet door, en dus hebben we de dag anders besteed: papa en ik zijn samen met Elianne naar Nijmegen gegaan om wat spullen naar de kamer van Elianne te brengen en daar wat te poetsen en dingen in te richten. Elianne gaat voor 5 maanden op stage daar, het was leuk te zien waar en hoe haar kamer is maar ook waar haar stageplek ligt :) Gezellig dagje met z'n drieën dus, wat we hebben afgesloten met een bezoek aan het stadscentrum en het lunchen bij La Place (bedankt lieve papa!!). Overigens in de ochtenduren nog een leuk extraatje erbij: ik kreeg telefoon uit Finland van de hoofdverpleegkundige dat ik ben aangenomen op de afdeling als vaste kracht!! :D Het vaste contract waar ik dus laatst op gesolliciteerd had heb ik gekregen (zoals stiekem al verwacht)! :D Fijn gevoel, zeker! In de middag zijn we weer terug naar Geleen gereden, waar we lekker gegeten hebben samen met mama. Daarna was het tijd voor 'splitsing': mama naar yoga, pa en Elianne naar hockey en ik naar oma v/h Bos om daar te gaan logeren. Eerst nieuws gekeken, daarna lekker op het terras aan de koffie gezeten genietend van de rust, mooie tuin en een sfeervol kaarsje. Vervolgens naar binnen voor een wijntje met lekkers, daarna voldaan op naar bed.

Donderdag 5-9 tijd om bijtijds op te staan, lekker samen te ontbijten en vervolgens de auto in te duiken om naar het treinstation te gaan want ik zou die dag samen met Elianne naar Amsterdam reizen. Ik ging namelijk met haar 's ochtends naar Amsterdam EXPO voor de tentoonstelling over filmproducent Pixar. Een zeer leuke en interessante tentoonstelling over hoe Pixar ontstaan is, hoe men er animatiefilms maakt en állerlei schetsen en voorbeeldtekeningen van de films die ze gemaakt hebben. Het hoogtepunt was toch wel de 'zoetrobe' van Pixar (google maar eens!), ontzettend sjiek gedaan! Daarna zijn we met de trein door gegaan naar Adam Centraal want ik had verder afgesproken met 'basisschool'vriendin Coco en haar vriend Arno, Elianne kwam ook gezellig mee om met hen een terrasje te pakken op 't Spui. We zaten bij De Brabantse Aap, een gezellige tent waar we heerlijk bijgekletst hebben en flink gelachen. Was heel gezellig lieve allemaal, bedankt!! Elianne vervolgde vervolgens haar weg terug naar Adam Zuid waar ze haar vriend Stijn zou treffen (loopt stage in Adam, heeft kamer in Zaandam), ik ben met Coco en Arno richting Overtoom gelopen waar we een pannenkoekrestaurant besproken hadden. Daar troffen we ook nog Nathalie, een vriendin van me van de opleiding. Heerlijk ook jou weer gezien te hebben lieve meid!! :D Met ons vieren hebben we (bakkend in de zon) heerlijk genoten van onbeperkt pannenkoeken eten. En mijn god wat waren ze lekker! :D Supergezellig gehad en dus genoten, bedankt lieverds bedankt! Vervolgens helaas afscheid moeten nemen van Nathalie wetend dat ik haar een hele tijd niet meer zal gaan zien gezien zij zelf naar het buitenland gaat om te werken (Zwitserland), heel raar zo :( Met Coco en Arno terug richting Adam Centraal waar ook wij afscheid namen en ik de trein terug naar het zuiden had. Daar kwam papa me ophalen en zijn we samen naar huis gelopen.
Vrijdag 6-9 's ochtends met Joël afgesproken om te gaan ontbijten bij Hema. Eerst daar mijn fotoboekje van de Efteling opgehaald want dat had papa voor mij gemaakt, bedankt! Vervolgens heerlijk gezellig gekletst met Joël en nog even door de stad gelopen, daarna nog even bij hem thuis geweest om te kijken hoe zijn appartement uitziet en mijn god wat een ruim ding! :D Nog even wat gedronken en ook zijn moeder nog gezien, daarna afscheid genomen en papa getroffen om nog wat lekkers te kopen ivm het bezoek in de namiddag. Bedankt Joël en Karin, was heerlijk jullie weer gezien te hebben! :D Terug thuis met papa het bezoek opgewacht, namelijk tante Carla en oom Peter want die hadden omdat woensdag niet lukte afgesproken vrijdag langs te komen. Zo konden we meteen tante Carla's verjaardag vieren, mét vlaggetjes in de tuin en rijstevlaai. Wel nog eerst een flinke plensbui gehad maar gelukkig klaarde het op dus hebben we in de achtertuin heerlijk kunnen genieten met z'n allen. Bedankt lieverds, ook voor het cadeautje; heerlijk jullie gezien te hebben! :D Na het bezoek was het tijd voor een gezellig avondje uit met ons vijven: we gingen wokken bij de Wok van Limburg. Super lekker én gezellig natuurlijk! :D Bedankt voor de gezellige avond lieverds! Terug thuis nog getut, daarna naar bed.

Gisteren zaterdag 7-9 ontbeten en meteen door richting stad om naar de kapper te gaan, vervolgens met papa naar de markt gegaan en thuis wat getut. Aan het begin van de middag had ik nog met oma v/d Flat afgesproken om ergens wat te nuttigen, van te voren ben ik nog met haar naar C1000 geweest voor wat boodschappen. We zijn bij van Lierop lekker koffie gaan drinken en oma heeft daarbij lekker geluncht, we hebben heerlijk genoten met z'n twee! Bedankt lieve oma!! :D Daarna terug naar huis, oma nog een stuk rijstevlaai gebracht en vervolgens thuis een lekkere tutmiddag gehad. Om 17:00u stonden vervolgens oma v/h Bos met tante Ing voor de deur, heerlijk ook jou gezien te hebben lieve tante! :D Van tante Ing kreeg ik nog een leuk cadeautje: een PiepEi – een soort kookwekker in Delftsblauwe uitvoering die je bij de eieren in het water moet plaatsen tijdens het koken. Als de eieren zacht zijn hoor je 'In Holland staat een huis', bij halfgaar 'Twee emmertjes water halen' en bij hard 'Wilhelmus'. SUPERcadeau, bedankt! :D Oma en tante Ing kwamen overigens lekker mee pannenkoeken eten die superkok papa natuurlijk maakte, GENIETEN!! Bedankt lieve papa! Daarna afscheid genomen en tijd voor een rustige avond thuis met pa, ma en Maurits, genieten van lekkers en de film Angels&Demons.

Vandaag zondag 8-9 tijd voor het testen van de kookwekker wat slaagde en grappig was, daarna dus ontbijt en tijd voor de kerk. Terug thuis de fiets gepakt en op richting Rolf, Nicole en Geordi waar we eerst lekker gekletst hebben en Rolf daarna met mij en de hond van hun (Jack) een stukje is gaan wandelen. Lekker de benen strekken en bijkletsen, bedankt lieve vriend! En bedankt lieve Nicole voor het mooie engeltje, die moet helaas nog een maandje wachten met transport maar waakt nu netjes in Geleen! :) Daarna afscheid en terug naar huis waar we lekker koffie hebben gedronken, vervolgens gingen pa en Maurits met oma v/h Bos naar een concert in Margraten, mama en ik zijn de stad in gegaan en hebben thuis wat dingen gedaan. Aan het eind van de middag zijn we het gourmetten gaan voorbereiden en in de avond hebben we met z'n allen met beide oma's genoten van heerlijk gourmetten en gezellige gezelligheid! :D Helaas van broedert al afscheid moeten nemen want die ging weer met de trein terug naar Groningen. Na de koffie gingen ook de oma's weer naar huis, ik heb nog even de éérste aflevering Boer zoekt Vrouw gekeken, verder hebben we getut en genoten van de állerlaatste avond thuis. Met een megabrok in mijn keel en al tranen in mijn ogen en over mijn wangen.


Morgen is het helaas zover, dan ga ik weer terug naar Rauma. Op zich fijn, maar hoe dichterbij het moment komt hoe meer moeite ik er toch mee heb. Dat is altijd zo en dat zal altijd zijn.
Het is lastig je echte thuis weer achter te moeten laten en terug naar het dagelijks leven te moeten, 2000km verderop in je eentje. Een pijnlijk moment, altijd, na een heerlijke periode thuis; een moment waar ik zelf voor gekozen heb.

Ik wil bij deze IEDEREEN bedanken die deze vakantie mede mogelijk gemaakt heeft! :D
Natuurlijk mijn lieve papa, mama, broer Maurits, zus Elianne, ooms en tantes, vrienden en vriendinnen, kennissen en bekenden. Ik heb zóóóveel mensen in de vakantie gezien en gesproken, WAUW!! :D Zóóóveel leuke dingen ook gedaan en beleefd, met natuurlijk als hoogtepunt mijn verjaardag in de Efteling. Een onbeschrijfbaar heerlijke vakantie dus, BEDANKT!!!!!!
Ik ga jullie allemaal ONTZETTEND erg missen, en blijf van iedereen ONTZETTEND veel houden :) Bedankt lieverds, bedankt, en tot de volgende blog maar weer, dan weer vanuit Rauma.

  • 08 September 2013 - 22:11

    Rolf, Nicole, Geordi & Jack:

    Het genot was geheel onzerzijds ;)

  • 10 September 2013 - 12:48

    Annemie:

    Proficiat Chantal met je vaste baan!

  • 10 September 2013 - 14:51

    Oma Bos:

    Het duurde heel lang voor ik eindelijk je verslag op de laptop kreeg,maar ik heb geduld beoefend,dat is ook weleens nuttig.Het was goed om je weg te brengen,maar het afscheid nemen is toch altijd weer moeilijk.Hopelijk ben je weer gauw gewend aan je werk en daar weer met open armen ontvangen.Hou je haaks en een stijve pakkerd.OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: