Week 2 voorbij; snel maar gezellig! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Week 2 voorbij; snel maar gezellig! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Week 2 voorbij; snel maar gezellig! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 September 2013 | Nederland, Geleen

Daaag! :)
Inmiddels zit ook week 2 er al op :( De tijd is deze week vrij snel gegaan, jammer want ik zou oneindig door kunnen gaan met hier thuis zijn! Genoeg leuke bezigheden zo, en nog veel in het vooruitzicht. Mag ik hier blijven? :(

Maandag 26-8 was het weer gedaan met de Eftelingpret, maar gingen we gewoon verder met de gezelligheid! Lekker ontbeten, daarna wat getut en foto's van de Efteling bekeken en uitgewisseld, daarna op naar Sittard per fiets om bij oma v/h Bos op bezoek te gaan. Lekker koffie gedronken, bijgepraat, van oma's mooie tuin genoten, foto's van de Efteling gekeken (natuurlijk níét allemaal! :p ) en rond het middaguur de stad in om bij Hotel de Limbourgh te gaan lunchen. Oma pasteitje, ik broodje gezond. Daarna nog een mooie kerk bezichtigd en terug naar de Irenelaan voor nog wat thee en veel gezellig kletsen. Bedankt lieve oma! Aan het eind van de middag terug naar Geleen en daar vrijwel meteen aan tafel, daarna nog bij oma v/d Flat langs en vervolgens een rustig avondje thuis met mijn borduurwerk. Elianne en Stijn waren inmiddels druk bezig met de laatste spullen inpakken vanwege hun vakantie.
Want zij gingen dinsdagochtend 27-8 met papa richting Brussel Charleroi voor 4 dagen Praag! :D Geniet ervan lieverds! Ik heb 's ochtends samen met mama ontbeten, wat papieren opgeruimd en gezocht naar een nieuwe laptop. Samen met papa (die halverwege ochtend weer terug kwam) nog even naar de mogelijkheden gekeken, daarna ben ik nog lekker de stad in gegaan. Tussen de middag met papa lekker buiten gezeten en geluncht (voor mijzelf lekkers: kaaskruidencroissant en rundvlees slaatje), daarna op naar oma v/d Flat om ook haar de Eftelingfoto's te laten zien. Net na tweeën op de fiets gesprongen en richting Sittard gaan fietsen waar ik om 14:45u een afspraak had bij de tandarts voor de periodieke controle. Zoals gewoonlijk (even afkloppen) was alles weer in orde en was het een gezellig en kort bezoek daar. Daarna door richting stad waar ik bij het station Bart trof (vriend van me) om elkaar voor het eerst sinds jaren weer te treffen en gezellig samen een terrasje te pikken. Bedankt, was gezellig! :D Daarna snel door richting tattoo-zaak Josche voor mijn 3e tattoo; een cadeautje voor mezelf ivm mijn 25e verjaardag. Ik heb ter hoogte van mijn linker heup, aan de voorkant van mijn lichaam een Tinkerbel laten plaatsen. Achterliggende betekenis: mijn elfen-liefde mét een beetje Disneyliefde erbij :) De tattoo was snel klaar en is mooi geworden, ik ben er blij mee! Ook was het grappig dat de tatoeëerder mijn Efteling-tattoo zag en helemaal enthousiast werd. Wat bleek: zijn 14-jarige dochter is ook Eftelinggek! Mijn tattoo is dus een aantal keer op de foto gezet en doorgestuurd geworden haha :p Maar goed dat ik daar bij Josche ben geweest dus! :p Terug thuis lekker gegeten en daarna tijd voor een tutavond thuis.
Woensdag 28-8 was het tijd voor een dagje samen met mijn lieve vader. Hij moest namelijk van de ZLSM (Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij) de najaarsfolders rondbrengen bij een aantal adressen in Zuid-Limburg en had mijn gevraagd of ik het leuk vond om te helpen. Resultaat: een heerlijk dagje samen met papa in de auto, toerend door ons prachtige Limburg! :D Eerst nog een nieuwe laptop gekocht bij Makro, dat was nodig. En daarna de folders opgehaald in Simpelveld, op pad gegaan en héél wat mooie plekjes gezien met daarbij leuke adresjes om te overnachten; goed om te onthouden om zelf een keer te doen! Rond het middaguur waren we in Maastricht en hebben we lekker bij La Place (V&D) genoten van koffie met focaccia met ei en spek, en als lekkers toe heeft papa nog op een ijsje getrakteerd. Bedankt lieve papa voor de gezellige dag, heb volop genoten! :D En die vader van mij weet toch maar veel, heb helaas niet zijn hersenen ge-orven; die wist zo elk adres op onze lange route te vinden! Aan het eind van de middag heeft papa me thuis afgezet, want ik had in de namiddag nog een leuke afspraak op het programma: bij (oud-)vriendin Ellen Donners op bezoek!! :D Ik ben met Ellen sinds de basisschool beste vriendinnen geweest, maar helaas is de vriendschap stuk gelopen aan het einde van de middelbare school. We hebben dus jaren geen contact meer gehad maar door een kaart die ik in april jl. gestuurd heb ivm de geboorte van haar zoontje Lyem, is er weer wat contact gekomen en zouden we elkaar dus weer treffen. En MIJN GOD wat was dat GEWELDIG!!! :D Héééérlijk je weer te zien meid en zoals ik al verwachtte: oud en vertrouwd!! :D Heerlijk bijgekletst over vanalles en nog wat, en genoten van de kleine dreumes van haar. Duizendmaal dank!! Helaas weer afscheid genomen maar het contact gaat blijven, weer terug thuis lekker met papa en mama gegeten, met papa nog wezen tanken en daarna op tijd naar bed ivm het vroege opstaan op donderdag.

Want donderdag 29-8 was het tijd om samen met Loes weer de auto te pakken en richting Frankrijk te rijden voor een paar daagjes Disneyland! :D Hoe stom dit ook klinkt: helaas hebben we onze eerste plannen moeten aanpassen – we zouden namelijk een paar dagen Parijs doen (met daarbij 1 dagje Disneyland) gezien Loes nog nooit in Parijs geweest is. Maar dit is om bepaalde redenen helaas niet door kunnen gaan, dus hebben we er maar gezellig 3 dagen Disneyland van gemaakt. Ons hoor je niet klagen hoor! :p Na een voorspoedige heenreis met wel wat flinke en langdurige mistbanken in België, kwamen we in de ochtend aan en hebben we genoten van een eerste lange dag Disney met helaas heel wat lange wachtrijen vanwege de vele bezoekers. Heerlijk gegeten bij buffetrestaurant Plaza Gardens en in de avond nog genoten van de avondshow Disney Dreamz! Daarna door naar ons hotel in Chanteloup-en-Brie, een goedkoper hotel dat we deze keer geboekt hadden. Netjes en eenvoudig, voldoende dus voor een tripje Disney :) En mijn god wat hebben we die eerste nacht lekker geslapen!
Vrijdag 30-8 tijd voor dag 2, wederom met heel veel volk in de parken maar met genoeg leuke bezigheden! Wederom genoten van een lange dag in het park met dit keer 'ouderwets gezellig' avondeten bij Anette's, een Amerikaans rollerskate-restaurant (jaren '50) waar we in onze eerdere jaren Disney altijd aten, en als afsluiting de avondshow (Studio-park was open tot 19:00, gewone park tot 23:00). Op naar hotel voor ons laatste nachtje met eerst nog even tutten met gezichtsmaskertjes.
Zaterdag 31-8 helaas tijd voor de laatste dag die bestond uit het doen van attracties die we nog wouden doen, wat laatste aankopen en vóór vertrek nog het zoeken naar 2 geocaches. Loes doet ook aan geocachen (google maar indien jullie niet weten wat het inhoud!) en had een aantal caches in Disneyland op het oog die we op één na gevonden hebben. De zaterdag bevonden de caches zich op het parkeerterrein waar we rustig hebben kunnen zoeken en daarna de auto hebben kunnen pakken en weer op huis zijn aangereden. Na een voorspoedige terugreis kwamen we rond 19:00u aan bij Loes en ik daarna thuis, waar een heerlijk restje avondeten me stond op te wachten. Én zoals ik al gedacht had net dátgene: Disneypasta! :D Ik heb papa en mama namelijk een keer een pak Disneypasta meegenomen uit Disneyland en ik zei voor de grap tegen Loes: zul je zien dat ik als restje Disneypasta krijg. En ja hoor! :p Bedankt lieve ouders! Papa en mama gingen 's avonds bij kennissen op bezoek, ik heb heerlijk met zuslief Elianne een bankhang-avond gehad met haar avonturen uit Praag, de leuke film Cinderella-story en heel wat lekkers natuurlijk. Genieten en uitrusten dus! :D Bedankt, en ook voor het lieve cadeautje! Voor Elianne had ik overigens uit Disney een Stamper-mok meegenomen, voor broerlief wat lekkers en voor pa en ma een mooi fotolijstje. Voor mezelf een Tinkerbel-tandenborstel, Jack Skellington-oorknopjes en een Jack Skellington theelichthouder (z'n hoofd). En nog zóóóóveel meer leuke dingen gezien....zucht....
Lieve Loes van me: ONTZETTEND BEDANKT voor alwéér een OVERHEERLIJKE Disneyreis – love you!! :D

Zondag 1-9 tijd voor heerlijk gezellig zondags ontbijt, daarna samen met papa en mama de woonkamer leeggehaald en gestofzuigd zodat het parket weer eens behandeld kon worden. Aan het einde van de ochtend nog even op naar oma v/d Flat want die had andere oma op bezoek, heb ik ze allebei kunnen spreken en lekker kunnen bijkletsen :) Bedankt lieverds! Rond het middaguur weer terug naar huis gezien het tijd was voor koffie met lekkers én het bekijken van de Disney Dreamz!-show die ik zelf in Disneyland gezien heb. De show is echter zó mooi (zoek maar op youtube!) dat ik het graag aan pa en ma wou laten zien. Nog een leuke verrassing bij het filmpje dat wij keken via youtube: het was een eerdere versie (show loopt al zowat anderhalf jaar) en er zaten 2 andere fragmenten bij dan de show die Loes en ik nu zagen. Daarna weer verder aan het werk en dat eerst met het me groen en geel ergeren aan mijn nieuwe laptop. Of ja, niet aan mijn laptop zelf maar aan het bestuursysteem Windows 8... Mijn god wat een ROTsysteem!!! Maar goed, met papa aan mijn zijde en een klein druppeltje geduld kwamen we toch een heel eind. Maar kl*te blijft het! Daarna zelf nog wat getut, glaswerk gewassen en papa en mama waren samen even naar Ikea voor een nieuw tafelblad voor in de keuken. Daarna weer samen spullen terug de woonkamer ingezet, en ik ging daarna op de fiets nog even naar Aldi (voor het lekkers dat ik bij Ellen gehad had en nu ook papa en mama wou laten proeven bij de avondkoffie: berlinerbollen met vanillepudding-vulling, hééééérlijk!!). Vervolgens gingen papa en mama naar de barbecue-avond van mama's werk, ik ben nog even mijn toetje gaan halen en daarna mijn avondeten: friet met frikandel speciaal!!! :D
Daarna wat getut, zometeen komen pa en ma weer thuis en zullen we met z'n drietjes (Elianne is weg) een rustige avond hebben verder.


En dan staan we alweer aan het begin van de laatste week vakantie, bah :( Maar het is heerlijk te weten dat die week ook weer barst van de leuke momenten - zowel rustig thuis als 'op pad'! Dat de tijd langzaam mag gaan, dan blijft het vertrek ook nog even van de radar af!
Fijne week allemaal en tot de volgende blog!!

  • 02 September 2013 - 09:51

    OMA Bos:

    Wat jammer,dat je nieuwe laptop niet bevalt.[dat andere woord zal ik maar niet gebruiken !!!!
    Maar na enkele malen gebruiken valt het misschien toch wel mee.
    Woensdag reken ik op je het bed is al opgemaakt,ik hoor nog wel hoe laat je komt of ik je kom halen.
    Geniet van je reisje Luxemburg.Veel liefs OMA

  • 02 September 2013 - 11:35

    Oma V.d Flat:

    Hallo Chantal ,nog even een berichtje van mij,ik ben blij dat je ook nog tijd voor mij hebt vrij gemaakt zondag a.s.je hebt een leuke tijd achter de rug.veel vrienden en familie ontmoet heerlijk toch en veel kunnen reizen met de auto het is je van harte gegund.Tot straks als je de papieren van de auto terug komt brengen Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: