EFTELIIIIIIIIIING!!!!! :D En 25 jaar alweer... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu EFTELIIIIIIIIIING!!!!! :D En 25 jaar alweer... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

EFTELIIIIIIIIIING!!!!! :D En 25 jaar alweer...

Blijf op de hoogte en volg Chantal

25 Augustus 2013 | Nederland, Geleen

Hallo allemaal!
Inmiddels zijn we weer terug in de échte wereld hier in Geleen. Dit weekend hebben we namelijk in de Wonderlijke Wereld van de Efteling doorgebracht. WAUW!!! :D

Maandag 19-8 begon de week met een dagje CenterParcs in Het Meerdal, America. Ricardo en Ronald organiseerden dit jaar editie 7 en zaten er zelf (met nog 3 anderen) één week; Dagmar, haar broer Tim en ik gingen een dagje en nachtje op bezoek. Rond half 11 vertrokken uit Geleen en rond het middaguur kwamen we aan. Mijn god wat was het héérlijk iedereen weer te zien! :D Ricardo, Ronald, Maarten, Tessa en Rick. We hebben eerst lekker Unoxsoep gegeten met Fins brood (had ik meegenomen en werd goed ontvangen), daarna ben ik met Dagmar en Tessa naar de Marketdome (winkelcentrum) van het park gegaan om wat rond te snuffelen. Bij een restaurant nog een heerlijk ijsje ontdekt (stroopwafelversie) wat we uiteindelijk helaas níét meer hebben gegeten. Terug naar ons huisje 914 en daar gewacht op Ronald en Maarten die naar de winkel waren, daarna begonnen we aan ons Survivor (à la Expeditie Robinson) waarbij uiteindelijk Maarten de winnaar is geworden (in de late avonduurtjes waren we klaar met alle opdrachten e.d.). 's Avonds heeft Tessa lekker pasta bolognese gekookt, verder hebben we lekker wat geknabbeld en gedronken. Dagmar en ik lagen uiteindelijk rond 1 uur in bed, de rest is kennelijk pas om half 4 's nachts het bed in gedoken. Het weer was die dag overigens erg slecht; het heeft vrij vaak geregend en ook góéd ook!!
Dinsdag 20-8 tijd om na een heerlijke nachtrust op te staan, buiten te ontbijten, en daarna onze spullen te pakken en terug te gaan naar Geleen waar we net voor het middaguur arriveerden. Thuis lekker bijgekletst over het dagje weg, daarna nog even getut en vervolgens op de fiets (via de bloemenwinkel) richting Oranjelaan want ik zou om 14:00u bij Yip en Darinka langsgaan :D Een afspraak die al héél lang de bedoeling was maar er nu pas van kwam! Heerlijk bijgekletst en gezellig gelachen, fijn om te zien dat ze daar zo goed zitten met z'n tweetjes en dat het goed gaat! Fijne vakantie allebei, en bedankt voor de gezellige middag! Aan het eind van de middag pas weer naar huis gegaan zo gezellig hebben we zitten kletsen, daar mama geholpen met het avondeten (lekkere 'nasi' met mihoen) en gezellig gegeten. Na het avondeten zijn wij dames onze spullen eens bij elkaar gaan verzamelen want we zouden naar Sauna Spaubeek gaan voor een dr. Fish behandeling en gebruik van de overige faciliteiten! :D We hadden een tijd geleden via groupon.nl kortingsbonnen gevonden en gekocht voor dit arrangement en hadden een zéér gezellige avond daar in Spaubeek! :D Wel even wennen aan het feit dat je daar naakt moest zijn en niets gescheiden was, maar ook dat is uiteindelijk niet zo gek. Als eerste de visjes natuurlijk geprobeerd en dat was voor mij en zus toch wel erg gillen en giebelen in het begin! :p Mama hield zich prima, maar naar onze mening kriebelde het toch wel goed! Daarna Elianne nog onder de zonnebank, mama en ik de sauna's en het zwembad in. Samen nog van een kop thee en koffie genoten en uiteindelijk waren we pas rond een uur of half 11 's avonds thuis waar papa een heerlijk rustige avond heeft gehad. Nog een wijntje gedronken, daarna naar bed.

Woensdag 21-8 tijd voor een dagje Groningen! :D Ik had via spoordeelwinkel.nl een ticket gekocht incl. bon voor koffie mét bij Doppio. De reden dat ik naar Groningen wou deze vakantie was natuurlijk het zien waar broerlief woont en wat 'qualitytime' met hem door te brengen. Papa bracht me naar Sittard zodat ik daar om 9:00u de trein kon pakken en na een voorspoedige reis (genietend van al dat prachtige groene, landbouwende Nederland, mét het per toeval zien van 2 keer twéé ooievaars) om 12:44u in Groningen aankwam. Maurits kwam net naar de ingang van het station lopen toen ik eruit kwam en na een flinke omhelzing zijn we eerst even aan de achterkant van het station richting huis van oom Ron gaan kijken. Helaas wisten we het nummer niet zeker, dus zijn we richting stad gelopen voor onze kop koffie (en voor mij met héérlijk appelgebak) bij Doppio. Een leuke tent daar binnen, maar gezien het goede weer hebben wij lekker op het terrasje gezeten. Lekkere koffie, lekker bijkletsen! Daarna door naar Maurits' z'n studentenkamer, en hij zit er erg mooi! :D Fijn om ook zijn 'nieuwe' plekje te zien (ik had een aantal jaar terug alleen zijn oude kamer gezien) en te weten waar hij zit. Ook even de bankhoes uitgeprobeerd die mama voor hem aan het maken is, daarna plan de campagne over wat we zouden doen en waar we zouden eten. Op weg náár het centrum hadden we gezien dat er een kanoverhuur was en gezien het zonnetje scheen besloten we dat te gaan doen. Voor 12,50 kregen we een tweepersoons kano voor maar liefst 2 uur peddelen! We zijn over de gracht langs het stadscentrum gegaan en hebben genoten van kanoën, veel (ook mooie) woonboten, eenden, natuurlijk, rust en natuurlijk elkaars gezelschap. Om 15:00u waren we gestart en we hebben toch íéts meer dan een uur over de grachten gevaren! :D Zeker voor herhaling vatbaar, wat was dat een goed idee broedert! Daarna via stad terug naar Maurits' kamer (kwamen nog vrienden van hem tegen, leuke mensen!) om even te tutten, oma v/d Flat te bellen ivm haar verjaardag, en vervolgens de spullen te pakken en richting Hema te gaan voor ons avondeten. Niet écht gaan uit eten dus, maar we zagen bij de Hema dat er in het restaurant de mogelijkheid was tot warme maaltijden en dat er een 'maaltijd van de dag' was die tussen 17-19u ipv 5 euro maar 2,50 euro kostte! Die dag spaghetti met tomatensaus en balletjes. En dus hebben wij héél lekker, héél gezellig, voor maar 7 euro met z'n tweetjes gegeten! :D Want er was ook nog een aanbieding van 16-18u van 'koffie met stukje cake' voor 1 euro! Stevige spaghetti, lekkere smaakvolle saus en overheerlijke gehaktballen, lekkere koffie mét, en tijdens het lopen richting station een ijsje toe; wat wil je nog meer?! Richting station tóch nog naar oom Ron doorgestoken (die zouden we niet treffen ivm lange werkdag) gezien we van papa het huisnummer hadden gekregen, en toen we daar aan kwamen bleek hij toch al thuis te zijn!! :D Dit was toch wel het toppunt van de week want ik had niet verwacht dat ik hem deze vakantie zou zien, en de laatste keer dat ik mijn lieve oom gezien had was ook alweer een flinke tijd terug... Kort maar krachtig bijgekletst en fijn te zien dat hij er goed woont en dat het best goed gaat; houden zo lieve oom! :) Daarna terug richting station want mijn trein zou om 19:16u weer teruggaan naar het Zuidse. Afscheid genomen van broedert en bedankt voor de geweldige dag samen; via deze weg nóg een keer! Terug in de trein genietend van het landschap toch nog wat traantjes gelaten om het feit dat Nederland zo mooi is en ik op zo'n momenten toch wel merk dat ik het mis. Om kwart over 11 was ik uiteindelijk in Sittard waar papa en Elianne me ophaalden, daarna naar bed.

Donderdag 22-8 tijd voor goede slaap, lekker ontbijt, naar C1000 met zus, naar Aldi met papa, en verder getut. Daarna was het om 14:00u tijd voor het volgende uitje: met oma v/d Flat en haar vriendinnen Willy en Lucy op naar Ijsboerderij Coumans op de Windrakerberg om oma's verjaardag nog eens te vieren! :D Ik had ze niet verteld waar we heen zouden gaan, dus hebben we de auto gepakt en ben ik gaan rijden. Men was verheugd te zien waar we uiteindelijk stopten! Lekker genoten van koffie, wafels met warme kersen, sorbetijs en een kleine aardbeiencoupe. Én natuurlijk genoten van elkaars gezelschap en gezelligheid, we hebben heel wat met elkaar afgekletst! Van Lucy kreeg ík zelfs nog een cadeautje; de roman 'Nieuwe Finse grammatica'. Bedankt! Rond 4 uur 's middags waren we weer terug in Geleen en hebben we nog naar het fotoboekje van Finland van oma gekeken. Daarna was het snel door naar huis om daar te beginnen met koken: 'Mehevä Kesäkurpitsalasagne' oftewel sappige courgettelasagne wat goed in de smaak viel! Na het eten ben ik nog met papa gaan tanken in Maasmechelen en naar de Makro gereden en hebben we kaarsjes en lucifers voor in de kerk, én nieuwe teenslippertjes gekocht. Toen we overigens uit Maasmechelen weg reden zagen we een hele zwerm ooievaars die op o.a. de lichtmasten pauze hielden, waren er zéker dik 20!! :D Helaas geen foto meer gemaakt... Terug thuis aan de kersenflap en tompoezen, mama was ook nog even naar de buren ivm overleg over de burenbarbecue. Ik ben nog aan mijn boek van Walt Disney begonnen, had ik van papa en mama gekregen van een boekenbeurs.
Vrijdag 23-8 tijd voor een gezellige maar bezige dag! 's Ochtends met oma v/d Flat naar C1000 voor haar boodschappen, daarna per auto naar Heerlen om Elianne van school op te halen. Vervolgens thuis mijn Rabarbertosca bakken ivm de bbq, en iets na twaalven stond Loes op de stoep. Fijn, nee HEERLIJK je weer te zien meid! :D Thuis samen met papa genoten van simpele maar lekkere lunch (broodjes kaas en tomaat, aardbeien en koffie), daarna zijn Loes en ik gaan geocachen (google maar, mensen die het niet kennen!) en hebben we bij de 'Aafgebrende gaaskaetel' een cache gevonden. Daarna de stad in om wat te winkelen met als afsluiting een rosébiertje bij Welcome. Terug thuis snel Eftelingkoekjes bakken, mama en papa helpen met voorbereidingen voor de Burenbarbecue, daarna nog snel door naar België om te tanken. Vervolgens was het om 18:00u op naar de buurtjes om daar ook de andere 'buren' te treffen en een gezellige avond in te gaan! :D Veel lekker eten (hoogtepunt was de frikandel), veel lekker drinken, veel lekkere salades e.d., maar vooral héél veel gezelligheid zo met z'n allen! :D En de groepsfoto spreekt boekdelen...

Zaterdag 24-8: tijd voor ons weekend Efteling!!! :D Tijd om op te staan en met Maurits en papa richting Hema te gaan voor ontbijt, mama en Elianne ontbeten thuis. Nog kennis gemaakt met onze pluizige gezinsuitbreiding Wiebe; een pluizig konijntje! :D Daarna vertrokken wij drie eerstgenoemden per Espace richting Kaatsheuvel om alvast de Efteling in te duiken, mama en Elianne kwamen later per Peugeot aan. Wij drie kwamen rond 11/half 12 aan en zijn eerst in het hotel onze toegangstickets gaan halen en Chantal stond in de foyer al met tranen in haar ogen van enthousiasme en pracht; SUPERHOTEL!! Daarna het park in en tijd voor wat attracties. Het was duidelijk te merken dat het Zeven Mijls Pleinen Festijn was: vrijwel overal lange wachtrijen! Toch al wat dingen kunnen doen en rond 13:00u was het tijd voor koffie samen met Ingeborg en Michel want die kwamen ook mijn verjaardag vieren. Heerlijk jullie weer te zien lieverds, bedankt! :D Cadeaubon is goed besteed: het boek van Raveleijn! Daarna met hun verder gelopen en nog wat achtbanen af gewerkt (ook papa in Joris en de Draak!! :D ), daarna aan het eind van de middag kort afscheid van hen genomen en terug richting hotel om daar ook mama en Elianne te treffen. Daarna was het tijd voor de kamersleutels en het bewonderen van onze suites!! :D Pa en ma hadden de Hans Christian Andersen suite, wij met ons drietjes de Vliegende Hollander suite. STOEEEEEEEEEEEEER en PRAAAAAAAAAAAACHTIG!!! :D Muziek, sfeer, decor, effecten; ONVERGETELIJK!! :D Daarna snel op richting Het wapen van Raveleijn; een restaurant gelegen aan de openluchtshow Raveleijn. Daar hadden we gereserveerd en hebben we genoten van een avond met heerlijk driegangen-diner, gezamenlijke gezelligheid en veel sfeer! :D Mama was 'captain' van de tafel en heeft de kip gehaald en ons toetje. Het toetje hebben we overigens deels op het terras kunnen opeten tijdens het bekijken van de show die vernieuwd was. Tijdens het eten heb ik overigens nog op de bank gestaan omdat iedereen die wat te vieren had toegezongen zou worden en onze ober Sander mijn verjaardag de 25e wel een toegestane reden vond. Na het eten nog wat attracties afgegaan in het donker, waaronder Aquanura (2x) en als afsluiter de Pagode. Prachtig zo het park in het donker en in zijn kleurenpracht! :D (park was ivm Zeven Mijls Zomeravonden open tot middernacht). Voldaan terug naar het hotel voor een welverdiende slaap in sfeer.
Zondag 25-8 opgestaan en op richting ontbijt. Natuurlijk eerst felicitaties van pa en ma, en Mau en Eli (ook al middernacht van laatstgenoemden gekregen), daarna tijd voor heerlijk ontbijt, in goede mate in overvloed! :D Ook al héél wat post gekregen van dezen en genen; bedankt allemaal! :D Bedankt lieve oma's voor jullie gulle giften, bedankt zus voor mijn nieuwe cd van 30STM, bedankt ouders voor mijn aangeschafte kantkloskussen! :D En bedankt gekke lieve papa voor het regelen van een prachtige verrassing tijdens het ontbijt: een sterrenregen met gekleurde vlammetjes ter ere van mijn verjaardag! :D Had die lieve papa even snel stiekem geregeld ;) Heerlijk gegeten met z'n allen, daarna was het voor mama en Elianne tijd om Stijn op te halen, wij hebben hen opgewacht en na gezamenlijk uit te checken zijn we het park ingedoken voor een 2e dag plezier! :D Om de een of andere rare reden was het een minder drukke dag, terwijl het weer beter was – niet erg! :D Veel attracties kunnen doen en om 13:00u de show van Raveleijn écht goed kunnen bekijken, daarbij ook Rolf, Nicole en Dagmar getroffen die mee kwamen vieren. Lekker gezamenlijk koffie gedronken, daarna opgesplitst en iedereen zijn eigen weg gegaan. Om 16:00u gingen wij zessen (ma, pa, Mau, Eli, Stijn en ik) eten bij Polles Keuken, het pannenkoekrestaurant. Goed bevallen, heerlijk gegeten! Daarna nog wat attracties gedaan met als gezamenlijke afsluiting de Gondoleta, vervolgens van mama en Mau afscheid genomen want die gingen al wat eerder weg. Wij vijfjes (pa, Eli, Stijn, Dagmar en ik) zijn nog tot sluitingstijd gebleven met HET MOMENT van het weekend en mijn eigen Efteling-gekheid-'carrière': IK HEB DE GOUDEN BAL MOGEN PLAATSEN OM ZO AQUANURA (waterorgel) TE KUNNEN STARTEN!!!!!!!!! :D Papa had kennelijk al gemaild met de Efteling met de vraag of ik dat mocht doen (normaal alleen kleine kinderen) maar daar niks meer op gehoord, dus ben ik zélf aan de Prinses met de Gouden Bal gaan vragen of het mocht en JA HOOR!!! :D Mijn droom kwam uit! :D


Ben nog steeds HE-LE-MAAL in mijn nopjes van dat moment, maar vooral van het TOTALE weekend samen in de Efteling. Lieve papa, mama, broer en zus: ONTZETTEND bedankt voor de geweldige tijd samen!!! :D Ik hou van jullie lieverds!! Stijn, en alle vrienden/vriendinnen die óók mee hebben gevierd: ook jullie bedankt voor de leuke tijd! :D
Ja, jarig heb ik me toch écht wel gevoeld! Iedereen bedankt voor haar/zijn eigen bijdrage!!!

Liefs voor jullie allemaal, lieve Nederlanders van me,
Chantal

  • 26 Augustus 2013 - 09:07

    OMA Bos:

    Hallo lieverd,misschien zie ik je eerder dan dat je mijn verhaaltje leest,want straks kom je hier en kunnen we eens bijpraten.Ik verheug me er op en heb de koffie al klaar staan !!!!!
    Wat fijn,dat je de afgelopen week al zoveel bekenden hebt ontmoet.
    Ik was bang,dat jullie veel regen zouden krijgen afgelopen weekend,maar dat schijnt meegevallen te zijn.Ik vertel straks wel over mijn reunie met broers,zus en schoonzussen in het Stroomhuis in Neerijnen.
    Weer veel liefs OMA

  • 26 Augustus 2013 - 16:55

    Oma Vd Flat:

    Hallo Chantal,wat heb je weer een mooi verslag gemaakt van alle dagen dat je hier bent,Ik moet je allereerst namens mijn vriendinnen nogmaals bedanken voor de gezellige tijd op het terras van de ijsboerderij.We hebben er alle drie van genoten Je bent een schat om zoiets te doen een dikke zoen nogmaals.En je belevenissen van van afgelopen week,je hebt al veel van je vriendinnen en vrienden ontmoet en dan naar
    Maurits gegaan dat was helemaal het einde ,he! Geniet er maar van nu ben je nog hier.Heel veel plezier en wij zien elkaar ook wel weer.Liefs Oma vd flat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 168300

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: