THUIS!!! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu THUIS!!! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

THUIS!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Augustus 2013 | Nederland, Geleen

Hallo allemaal!
Tijd voor een blog vanuit GELEEN! :D

Maandag 12-8 tijd voor een ochtenddienst die erg druk en bezig verlopen is. We hebben echt veel patiënten die volledige hulp nodig hebben (in ieder geval op de beginunit) waar dus flink wat tijd in gaat. Veel zweten dus en doorwerken, maar na werk lekker kunnen 'uitrusten'. In de avond nog met Geleen gekletst en mijn god ik kan niet wachten weer daar te zijn! :D
Dinsdag 13-8 wederom een drukke ochtenddienst waarna gelukkig tijd was voor ontspanning, of ja, ontspanning... Kom je thuis blijken je koelkast en diepvries het niet meer te doen!! Stop waarschijnlijk doorgeslagen, maar gezien het van die hele oude stoppen zijn wist ik niet goed waar ik aan kon zien of die daadwerkelijk kapot was of niet. Technische dienst gebeld en een meneer komen kijken, inmiddels was ook Satu gearriveerd (voor het middagje ontspanning) en bleek de stop inderdaad kapot te zijn. Een nieuwe kreeg ik en gelukkig brandde daarna weer het lampje en klonk het bekende koelkast-geluid, jeej! :D Daarna op met Satu richting bos om blauwe bessen te gaan plukken; Satu had een vrije dag en vorige week al contact opgenomen om samen het bos in te gaan en 's avonds ergens wat te eten of bij mij te eten. Op naar 'mijn' blauwebessenplekje dus en flink wat bessen geplukt, daarnaast ook veenbessen! :D Heerlijk zo even het bos in, gedachten op nul en samen met een vriendin plukken. Voor we het wisten ging het al tegen 19:00u en zijn we terug richting stad gereden om pizza te kopen en daarna bij mij thuis te smullen en verder te ontspannen. Was supergezellig zo! :D In bed genoten van een megadouche buiten, mijn god wat regende het die nacht!! :o
Woensdag 14-8 een derde drukke ochtenddienst met daarna een wasje draaien, wat spullen klaarleggen bij de koffer, en wachten op het pakketje met de bestelde spullen van mijn Partylite-middag dat eindelijk arriveerde! :) Daarna op richting supermarkt (tussen de regenbuien door, mijn god het was weer een regenachtige dag!) en nog in contact geweest met Aleksi want die zou met de kids een oriëntatieloop hebben in Rauma en daarna ergens frietjes gaan eten waarbij ik mee zou gaan (hadden we afgelopen weekend besproken). Terug thuis verder opgeruimd en een berichtje afgewacht over hoe laat en waar we elkaar zouden treffen voor avondeten. Dus rond half 8 op naar Hesburger waar ik Aleksi en de kids trof en zomaar getrakteerd werd op het avondeten; het zijn en blijven schatten! Gelukkig had ik wat kortingsbonnen, waren we wat goedkoper uit :) Lekker gegeten, lekker gekletst en gelachen, daarna afscheid genomen en door naar huis om wat te tutten en te computeren. Ik dacht nog via vakantieveilingen.nl goedkoop een hotel voor mij en Loes voor onze Disneytrip te winnen, maar de beschikbaarheid bleek niet meer voor deze maand te zijn – jammer!! :(
Donderdag 15-8 na een heeeeerlijke nachtrust opgestaan, ontbeten, weer wat spullen opgeruimd en gepakt, en daarna door naar wat supermarkten en 'privé-artsen'-instelling Minerva voor mijn afspraak bij de gynaecoloog. Zoals in de vorige blog vermeld had de bedrijfsarts aangeraden bij een gynaecoloog langs te gaan voor basisonderzoek om uit te sluiten dat er in de 'vrouwelijke regio' niets zou zijn (ivm lymfekliertjes liezen). Ik had een ontzettend aardige arts (had Satu al gezegd, die 'kent' haar) waar ik ontzettend fijn mee heb kunnen kletsen. Niet alleen over het 'probleem' en andere vrouwelijke zaken, maar ook gewoon over het hoe en wat omtrent mijn in Finland wonen. Ja; héél erg fijn doktersbezoek en nóg fijner om 'goedgekeurd' te worden: alles in orde en geen reden om me zorgen te maken over de lymfekliertjes!! :D Mijn god wat keerde de rust ineens terug, hoewel die (om de een of andere reden) donderdagavond al terug was gekeerd. Ik denk dat ik de afgelopen weken gewoon een stressgevoel heb gehad door de onzekerheid PLUS het feit dat ik óóó zóóóó graag eindelijk naar huis op vakantie wou. Nu in alle rust vakantie vieren dus! :D Daarna op naar huis om even wat yoghurt weg te werken en vervolgens mijn bed in te duiken voor wat rust ivm mijn nachtdienst. Iets na tweeën kwam Hannele Jasmijntje ophalen, eerst nog even lekker afscheid genomen. Bij de foto's een foto van Hannele en Jasmijn; weten jullie éíndelijk wíé die Hannele is! :) Daarna terug mijn bed in en iets voor zessen weer opgestaan omdat Lotta nog op bezoek kwam om haar Partylite-bestelling op te halen. Ze had 2 heerlijke gebakjes meegenomen en we hebben heerlijk van koffie met dat lekker genoten en flink zitten kletsen; heerlijk zo'n kort maar krachtig bezoekje! :D Ja, met al die bezoekjes en uitjes deze week moet ik zeggen dat de week toch erg fijn verlopen is zo richting DE dag toe. Ben ik ze allemaal dankbaar voor! Nog een wasje gedraaid, wat spullen gepakt en gestofzuigd, daarna nog gegeten en op richting werk voor een érg rustige nachtdienst samen met Henna. Lekker gewerkt en verrast door een opschrift op ons bord met de team-indelingen met mijn naam bij de nachtdienst natuurlijk: 'Chantalille hyvää lomaa!' oftewel voor Chantal een goede vakantie toegewenst! :D Dat verwarmde mijn hart wel ja ;)

Vrijdag 16-8 na werk op naar huis voor één uur 'powernap' oftewel krachtslaap, daarna opgestaan, gedoucht, gepoetst, gestofzuigd, vloeren gedweild, de laatste spullen gepakt en nog turbo langs 2 winkels. Pasi kon me gelukkig naar het busstation brengen, dat scheelde weer koffer slepen! Om 12:00u vertrok mijn bus en heb ik de vakantie ingeluid met een heerlijk ijsje. Wat geslapen in de bus, gelezen, en met een klein gebaar letterlijk troost kunnen geven aan een medepassagiere. Een meisje zat ook ineens te snuffen (ikzelf heb beetje snotterneus), maar zoals bleek zat ze stilletjes te huilen. Hoe of wat weet ik niet en dat is ook niet nodig, maar Chantal heeft haar netjes een papieren zakdoekje aangereikt :) Toen ik de bus verliet bij het overstappen bedankte ze me nog, en ik heb haar gezegd 'geen dank' en 'sterkte!'. Wat een klein gebaar al niet doet he, het zit 'm in de kleine dingen! Toen ik de express-bus had richting vliegveld is de reis wat vertraagd gezien het ónt-zet-tend druk was op de ring van Helsinki – mijn god wat een verkeer!! Uiteindelijk rond kwart over vier aangekomen, door richting bagage-dropoff en daarna langs wat winkels op naar mijn gate. Daar had ik om 18:50u de vlucht richting Berlijn (wát een MEGAstad trouwens, mijn hemel!), en in Berlijn om 20:40u de vervolgvlucht naar Düsseldorf waar het ontvangstcomité al klaar stond! :D Papa, mama, Elianne en Stijn, Maurits, Dagmar. Met z'n allen per auto naar huis, lekker gekletst en genoten van het weerzien, thuis nog wat gedronken met z'n allen en daarna mijn EIGEN bedje in voor een welverdiende nachtrust! Ja, HEER-LIJK om weer thuis te mogen zijn!!
Zaterdag 17-8 tijd voor het éérste ontbijt thuis, daarna oma v/d Flat al in de armen kunnen nemen, en vervolgens met mijn ouders lekker de stad in voor de wekelijkse markt. Heerlijk om Geleen weer te kunnen zien! Daarna lekker in de tuin koffie gedronken met daarbij nog Anja Birx (vriendin van mama) die voor een maand nu de wijde wereld intrekt en dus bij ons een (voorlopig) laatste keer koffie kwam drinken. Overigens met zelfgebakken pruimentaart van mama! Na het koffieleuten zelf nog de stad in gegaan om wat te winkelen en naast mijn enkele aanwinsten óók nog geslaagd met het tegenkomen van oud basisschool-genootjes Anja Muurmans en Annemiek Beckers – LEUK! :D Sinds jaaaaaaaaren niet meer gezien! Terug thuis getut en in de avond met z'n allen én oma v/h Bos op naar chinees restaurant De Mandarin om de verjaardag van oma v/d Flat te vieren. Héérlijk gegeten én héérlijk genoten van het samen (compleet) zijn! Bedankt lieve oma; het was een heerlijke avond!
Zondag 18-8 tijd voor een snel zondags ontbijt en daarna op naar de kerk voor de zondagse mis. Met als verrassing een orgelspel van het Finlandia – dat had papa geregeld. Zorgde natuurlijk voor flink wat tranen bij zowel oma v/h Bos, als bij mama, als bij mijzelf. Dank lieverd(s)! Terug thuis met ons vijfjes én beide oma's nog lekker koffie gedronken met overheerlijke aardbeienvlaai ter ere van de verjaardag van oma v/d Flat. Ook nog aan iedereen de kleinigheidjes uit Finland aangeboden (voor de oma's chocolade uit Tallinn, voor Maurits een saunamuts, voor Elianne een vilten konijntje, voor pa en ma een marsepeinen bruidspaar uit Tallinn en mijn zelf gekloste kant) én aan papa en mama (namens de kinderen) een fles wijn aangeboden voor hun huwelijksdag. Gezellig zo samen zijn! Daarna door naar de andere helft van de Mauritslaan waar ik bij Marèse (vriendin van mama) een afspraak had om mijn benen mooi te laten maken, maar natuurlijk ook om daar weer eens langs te gaan en lekker bij te kletsen! Eerst behandeling, daarna nog lekker op het overdekte terras met Marèse en dochtertje Sterre aan de thee gezeten. Bedankt lieverds, was gezellig! :D
Verder een rustige middag thuis gehad met wat gecomputer en getut, aan het eind van de middag Maurits naar de trein gebracht samen met papa, daarna nog even de stad in om naar gepimpte auto's te kijken (een of ander evenement die dag). Terug thuis lekker buiten avondeten gegeten, daarna nog door naar Dagmar om de hond samen uit te laten...waar helaas niet veel van kwam gezien meneer te oud en moe was om te lopen. Resultaat: straat over, straat terug en terug het huis in. Met Dagmar en haar broer Tim alvast de maandag besproken want we gaan een dagje en nachtje naar Centerparcs te gaan; daarover in de volgende blog meer! Net nog even bij de buren Karin en Jules wezen buurten, was gezellig!


Heerlijk om weer thuis te zijn tussen al die lieve lieverds en nú al superdagen achter de rug – dat word nog wat de komende 3 weken! :D En dat betekent voor jullie wat langere blogs; niets aan te doen, alleen maar genieten van alle avonturen!

  • 19 Augustus 2013 - 01:24

    T.ing:

    Heej meiske, welkom thuis!
    Goede reis gehad dus en ook al weer van alles meegemaakt en gedaan in t Geleense! Leuk!
    Fijn dat de uitslag bij de gynaecologe goed was. Dat lucht idd op! ;)
    Nou, lekker verder gaan genieten van het bij lieve, vertrouwde dierbaren te zijn!
    Dikke kus, t.ing

  • 19 Augustus 2013 - 09:34

    OMA:

    Hallo Chantal,belofte maakt schuld en ik had je beloofd om je blog te lezen.Ga nu maar lekker genieten van het thuis zij na alle drukke bezigheden voor je vacantie.Het is heerlijk om je weer in de buurt te hebben en we zullen elkaar de komende weken vast nog wel eens spreken.Geniet van de Efteling en alvast een fijne verjaardag.Liefs OMA bos

  • 19 Augustus 2013 - 22:00

    Ma:

    Inderdaad heerlijk om je weer thuis te hebben voor je vakantie! En we hebben het weekend goed gevierd!
    Lieve groeten, ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 168376

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: