Heerlijke afsluiting van deze week in Pori :) - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Heerlijke afsluiting van deze week in Pori :) - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Heerlijke afsluiting van deze week in Pori :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 Augustus 2013 | Finland, Pori

Moikka!
Geen blog vanuit Rauma, maar vanuit Pori dit keer! Ik bevind me momenteel namelijk nog bij de familie waar ik een gezellig weekend beleefd heb! :D Zou zo terug verhuizen, zo heerlijk voel ik me hier (weer) :)

Maandag 5-8 begon de week met een ochtenddienst die druk maar op zich wel 'lekker' verliep. Na werk op naar huis om …
Dinsdag 6-8 was het overdag tijd voor Jasmijns en mijn 'doktersdagje'. 's Ochtends had ik eerst een afspraak bij de bedrijfsarts ivm mijn voelbare lymfekliertjes in mijn liezen. Ik had een aardige vrouwelijke arts die mijn lichaam onderzocht heeft (ook nog mijn borsten nagekeken), en ik heb mijn hart goed kunnen luchten en goed met haar het 'probleem' kunnen bespreken. Op het moment kunnen we niets anders doen dan de boel in de gaten houden; het hoeft namelijk niks ernstigs te zijn (kunnen uit zichzelf voelbaar zijn bij bijv. infectie, ontsteking, of gewoon bij goede werking). Na de vakantie ga ik nog een keer terug bloed laten afnemen, en ik kreeg het advies contact op te nemen (desnoods met eigen arts thuis op vakantie) indien er veranderingen optreden. Later belde de arts nog terug en raadde me aan bij een gynaecoloog nog een basisonderzoek te laten doen om ook dat gebied uit te sluiten. Wel een geruststelling moet ik zeggen dat artsenbezoek, hoewel de zaak natuurlijk spannend blijft :) Rond het middaguur was het de beurt van Jasmijn om naar de dokter te gaan ivm het continue op de vloer plassen. Daar had ik het zoals gezegd al een aantal weken geleden met de dierenarts over gehad en die wou dus nu onderzoek doen. Eerst helaas bijna een uur moeten wachten ivm een spoedgeval, daarna was het tijd voor Jasmijn om te veranderen in een spaghetti-poes! :D Ze kreeg namelijk een slaapprikje en was zo slap als wat! De dokter duwde uit haar blaas wat urine, en na onderzoek bleek dat Jasmijn inderdaad een blaasontsteking heeft. Gelukkig dat er een reden voor het 'wildplassen' gevonden is, hoewel het voor Jasmijntje niet leuk is natuurlijk! 110 euro armer, maar een antibioticumkuur én speciaal voer rijker ging Chantal terug naar huis met een halfdode poes in haar armen...heeft vast en zeker héél raar uitgezien haha! Terug thuis nog even met papa over de doktersbezoeken gekletst, daarna op naar bed ivm mijn nachtdienst. Mijn nachtdienst samen met Maarit is verder rustig verlopen.
Woensdag 7-8 na werk naar huis voor slaap, halverwege de dag nog richting chiropractor, en daarna weer verder aan de slaap voor rustige en zéér gezellige nachtdienst nr 2 samen met Henna! Henna's vakantie was namelijk afgelopen én ze had haar verjaardag die dag, en om de pijn van meteen een werkdienst te verzachten had ik voor haar een slinger meegenomen, lekkere muffins én prinsessen-serviesgoed! :D Henna was érg blij daarmee, en we hebben een gezellig smulfestijn gehouden...én gewerkt natuurlijk :p Henna had voor mij ook nog een verrassing: een kleine dolfijn-sleutelhanger uit pretpark Särkänniemi! :D Wat een schat is het toch, heerlijk om haar als collega en vriendin te hebben!
Donderdag 8-8 na werk naar huis voor slaap, aan het eind van de middag nog even de stad in ivm Rauman Festivo – een week vol klassieke muziek in bepaalde feestzalen (concerten), maar ook in Cafe Sali bijvoorbeeld en her en der in de stad. Ik ben gaan kijken naar een klein 'concertje' in een binnentuin in één van de huizen in Oud Rauma. Erg leuk en rustgevend! :) In de avond weer op naar werk voor bezige maar toch ook rustige nachtdienst nr 3 wederom samen met Henna. Helaas meteen aan het begin nog een patiënt overleden. Oh, tijdens deze nachtdienst nog samen film gekeken én met mijn iPhone zitten kloemelen want overdag kwam éíndelijk mijn pakketje van de Efteling aan met daarin een nieuw miniatuurhuisje én mijn iPhone-hoesje (cadeautje van Loes, bedankt meid!)!

Vrijdag 9-8 na werk op naar huis voor slaap, daarna mijn iPhone ingeschakeld en voor het eerst gebruik gemaakt van internet op telefoon – wauw! :D Voelde me net een oudere die voor het eerst een computer zag/gebruikte, mijn god wat nieuw en vreemd allemaal! In de namiddag nog op naar de apotheek voor antibioticum voor Jasmijn, daarna nog eendjes (en meeuwen en kraaien) gevoerd. Thuis lekker de sauna in, pannenkoeken als avondeten en verder een tutavond thuis.
Zaterdag 10-8 's ochtends opgestaan, ontbeten, en lekker terug in bed gekropen. Daarna rond het middaguur opgestaan, me opgefrist en op richting stad om daar te genieten van de stad zelf en lunch samen met Pasi bij Amarillo – éíndelijk kunnen trakteren! Lekker gekletst, gegeten en daarna voor een ijsje nog door naar La Bamba. Aan het eind van de middag terug naar huis, Jasmijn voeren, spullen pakken en op naar Pori want ik had afgesproken bij de familie langs te gaan! :D Heeeerlijk getut met de kids, lekker met z'n allen avondeten gegeten, en daarna lekker op de bank gezeten en tv gekeken samen met Maarit (Aleksi keek beneden ander programma).
Zondag 11-8 na een heerlijke nachtrust beneden op de bank wakker geworden, gedoucht, en daarna ontbeten met de rest van de familie. Zaterdag overigens had ik al weer dat knusse gevoel van in Pori zijn; zou zó bij ze terug intrekken haha! :p Zondag in de ochtend weer getut (en gekeken naar Santeri's nieuwe verslaving, namelijk PlayStation-spel Skylanders), frambozen en zwarte bessen geplukt in de achtertuin, en rond het middaguur snel wat gegeten want Santeri en Siiri wouden graag naar de bioscoop! Dus hup, samen met de kids op naar het centrum om te genieten van Monsters University (opvolger van Monsters Inc)! Voor Maarit en Aleksi ook fijn: hadden die even rust in huis ;) Ja, was supergezellig met de kids én een superleuke film! Terug thuis lekker verder getut en nog genoten van late lunch met ijsje toe. In de namiddag/vroege avond zijn we met z'n allen de achtertuin in gegaan om wat werk te verrichten: mijn oude appartement word namelijk op het moment gerenoveerd, en we hebben met z'n vijfjes cement/beton gemaakt om op de vloer te storten. Veel gestof, veel gemix, gelach en vooral genot; heerlijk zo met z'n allen weer samen zijn, én werk verzetten! Zometeen gaan we nog lekker avondeten (is wel al 20:00u hier maar dat maakt niks!), daarna zal ik helaas terug naar Rauma moeten.

Ik weet niet; ik heb de indruk dat ik gezelschap mis. Ik voel me 's avonds snel 'benauwd' en als ik dan in gezelschap ben voel ik me prima. Geen idee hoe of wat, vind het zelf ook raar.
Hoe dan ook; nog maar 4 à 5 dagen en dan mag ik ÉÍN-DE-LIJK op vakantie!! :D Mijn god daar kijk ik naar uit......NOG MAAR EVEN!!! :D
Oh, niet vergeten trouwens van de week als ik tijd heb mijn CV te versturen; 2 vaste contracten te krijgen momenteel op onze afdeling, dat gaan we zeker proberen en zoals jullie je wellicht herinneren: Chantal maakt goede kans gezien ik vorige keer 'reserve' was!

Lieve allemaal: tot de volgende blog, van vanuit nergens minder dan GELEEN, NEDERLAND!!!! :D

• 12 Augustus 2013 - 09:18

OMA Bos:

Hallo lieve Chantal,Druk doktersbezoek zowel voor jou als Jasmijn.Ik hoop,dat het allemaal weer in orde komt.Dat gevoel van eenzaamheid herken ik.Lekker even naar buiten wat wandelen of alleen maar een frisse neus halen helpt weleens,maar het is niet prettig.Eenzaamheid is een van de ergste dingen die een mens kan voelen.Doe er wat aan en laat je niet te veel er door beinvloeden.Nog een paar dagen en je bent er weer.Ik denk,dat veel mensen er zich op verheugen jou weer te zien.Goede reis en tot ziens OMA

• 12 Augustus 2013 - 17:34

Oma Vdflat:

Lieve Chantal,Gelukkig voor jou en Jasmijn dat de uitslag niets ernstigs is ,dit komt komt heus wel weer in orde.Wat fijn dat je in Pori zo,n goede contacten hebt met die gezellige familie,het is of je thuis komt he!En dan begrijp ik dat je als je weer in Maura terug bent je heel alleen voelt die eenzaamheid herken ik heel goed.Maar nog een paar dagen en dan ben je bij de hele familie en je goede vrienden.Ikvindt het heerlijk om je weer eens te zien en ik verheug me er echt op.Goede reis en tot ziens Oma .

• 13 Augustus 2013 - 16:35

Annemie:

Dag Chantal,
    Wat vreemd om een kat onder (lichte) narcose te brengen om urine af te nemen.
    Hier bij ons kun je speciaal kattebakgrit krijgen om zelf urine op te vangen !
    Ik zie dat ook in Finland de dierenarts erg prijzig is. Die Narcose maakt het natuurlijk ook duur! Die kattenbrokken zijn dezelfde als ik voor onze katten heb. Die worden ook bij blaasgruis voorgeschreven en moeten levenslang worden gegeven. Ik hoop voor jou dat het bij Jasmijn haar kwaal niet zo lang nodig is.
    Hopelijk is het plasprobleem ook opgelost!
    Sterkte ermee en veel groetjes Annemie