WAT EEN (lekker veelzijdig) WEEKEND! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu WAT EEN (lekker veelzijdig) WEEKEND! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

WAT EEN (lekker veelzijdig) WEEKEND! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 Juni 2013 | Finland, Rauma

Hei!

Maandag 3-6 een vrije dag na een rusteloze nachtrust. Eerst niet in slaap komen, daarna al rond 5 uur wakker worden en denken dat het opstaan-tijd is :/ Trouwens, zondagavond nog wat grappigs: Jasmijn lag op het vloerkleed in de woonkamer te luieren en rolde zich een paar keer over haar ruggetje om; net zoals paarden dat kunnen! :D Maandagochtend thuis getut, rond het middaguur met Silvia wezen lunchen bij La Bamba en in de avond haar bij het busstation afgezet gezien ze met de bus al richting vliegveld zou gaan ivm haar vertrek op dinsdag. Jammer, om afscheid te moeten nemen :( Lieve meid, heerlijke persoon; gaan haar missen! Ook raar om te weten hoe ze zich voelt, gezien ik ook in die situatie zat toen dik 3,5 jaar geleden. Maar, alleen maar een goed teken dat het pijn doet alles achter te laten; betekent dat ze het naar haar zin gehad heeft! Terug thuis nog even met Jasmijntje naar buiten geweest, dat wou ik dit jaar weer gaan proberen, en hoewel mevrouw in het begin weer wat angstig was en naar binnen wou hebben we lekker een flink aantal minuten buiten op het grasveldje genoten! :D Jasmijn de boel onderzoekend, gras etend, zittend genieten en kopjes gevend; jammer dat ik mijn fotocamera niet meegenomen had! Gaan we in ieder geval nog herhalen dus foto's zullen zéker volgen! Daarna nog even op de fiets richting winkel en op de terugweg nog genoten van het feit dat een paardenbloem-zaadje een stukje naast me mee vloog haha :) Mooie moeder natuur :) Verder nog héérlijk lang met papa gekletst via Skype, mijn god wat deed dat me goed en ook zijn goede nieuws! :D Daarna verder getut op de pc en wat cupcakes gebakken én versierd voor Johanna en Lauri waar ik in het weekend langs zou gaan, want ze zouden dinsdag een huis gaan kopen! :D
Dinsdag 4-6 een vrije ochtend en middag met het draaien van een wasje, thuis tutten en het bakken van koekjes voor Emmi ivm de geboorte van een zoontje 2-5 jl.! :D Ook de koekjes heb ik leuk gedecoreerd. Rond het middaguur koffie met lekkers, daarna door richting werk voor ons wekelijks afdelingsoverleg gezien Henna en ik een terugkoppeling moesten geven van een scholing waar we (inmiddels alweer) 2 maanden geleden geweest waren over patiëntveiligheid. Na het overleg op naar huis om te slapen ivm mijn eerste nachtdienst. In de avond dus op naar werk en een ontzettend rustige, maar 'lekker snel' verlopende nachtdienst gedraaid samen met collega Henna Lehikoinen (andere Henna dan 'Henna' dus :p).
Woensdag 5-6 na werk op naar huis voor enkele uurtjes slaap, daarna al opstaan om naar een overleg van onze innovatiegroep te gaan en daarna nog even naar de supermarkt. Terug naar huis om te slapen en in de avond weer op richting werk voor nachtdienst 2, dit keer met 'Henna'. Weer een rustige dienst gedraaid.
Donderdag 6-6 na werk op naar huis voor wat slaap en om 13:00u weer het bed uit om me op te frissen, wat te eten en daarna wéér richting werk te gaan ivm een kleine scholing over revalidatie en ontslag van de geriatrische patiënt. Jaja lieve mensen, heb meer op werk geleefd deze week dan thuis! :) Maar niet erg; zolang ik het wil en qua vrije tijd geregeld krijg dan ga ik naar dit soort scholingen en overlegmomenten, waarom ook niet? :) Je word er immers alleen maar meer kennis rijker door! Na de scholing door naar winkel en terug naar huis om lekker op het balkon met Jasmijn te zitten. Daarna wat gecomputerd, avondeten gegeten en nog op de fiets voer voor Jasmijn halen. Daarna een rustig avondje thuis en op normale tijd naar bed om flink wat slaap te kunnen pakken.

Dat laatste is niet helemaal gelukt gezien ik vrijdag 7-6 al rond 4:00u wakker werd en de slaap niet meer kon vatten. Blijven liggen, woelen, denken, woelen, proberen in slaap te vallen, maar niks hielp. Dan maar een boek gepakt en wat gelezen, maar ook dat leek niet te helpen. Uiteindelijk van een uur of 6/half 7 tot half 9 toch nog kunnen slapen – mijn god wat was dat raar en stom om zó vroeg al wakker te worden en meteen klaarwakker te zijn! In de ochtend langs wat supermarkten en daarna weer snel naar huis, want mijn Eftelingpakket zou afgeleverd worden in de (na)middag! Thuis lekker koffie gedronken, gepoetst, en vervolgens gewacht...láng gewacht! Pas aan het eind van de middag kwam mijn verwachte bestelling: miniatuurhuisjes van Vrouw Holle en Repelsteeltje, en miniatuurkarakters van moeder Geit, de grote Boze Wolf en de Lakei van Repelsteeltje. WHIEHOOOEEEEW!!! :D Helaas werd mijn enthousiasme wat minder toen bleek dat vooral Wolf flink beschadigd was (in 4 stukken) omdat die bekneld was geraakt onder een miniatuurhuisje. Dan maar nog snel op richting supermarkt voor secondelijm! Wel de Eftelingwebshop even ingelicht en hen aangeraden in de toekomst die karaktertjes in een doosje in te pakken, niet zo los bij grotere zwaardere dingen. Terug thuis eerst de sauna ingedoken en verder een rustige avond gehad met o.a. het bekijken van mijn huisjes en het plakken van Wolf en Lakei (ook stukje los).

Zaterdag 8-6 wéér onrustig geslapen maar íéts beter dan op vrijdag. 's Ochtends nog even snel wijn kopen en naar postkantoor en daarna was het tijd voor mijn 1e trip naar Tampere per auto! :D Óntzettend makkelijke route en iets na enen kwam ik aan bij het net gekochte huis van Johanna en Lauri! Net buiten het centrum van Tampere gelegen in een rustige buurt, een mooi losstaand huis met fijne tuin – wauw! :D En mijn gód wat was het heerlijk Johanna weer te zien sinds lange tijd! :D Eerst in het huis wat rondgekeken, daarna per auto richting stad om te gaan lunchen bij Indisch restaurant Nanda Devi – jum wat was dát LEKKER! Fijn bijgekletst ook. Daarna ben ik richting festival Sauna Open Air gegaan, waar ik naar toe ging vanwege een optreden van Nightwish. Waren natuurlijk een hoop andere bands, maar dat was mijn reden om te gaan! Allereerst aangeschoven in de rij voor een signeersessie van Nightwish, en toen de rij eenmaal begon te lopen begon het toch érg goed te kriebelen! :D Ik had al wat dingen 'ingestudeerd'; toch wel érg sjiek om voor het eerst in het Fins tegen ze te praten! :D En voor zangeres Floor (Nederlandse ja, bekend van band After Forever) had ik een pakje speculaasjes mee en ik wist dat ik haar zou gaan verrassen met Nederlandse taal! En OH MIJN GOD WAT WAREN WE BLIJ EN HADDEN WE EEN GELUK!!! Een tiental mensen achter mij werd het hek gesloten en konden er geen mensen meer bij! :D En ja hoor, daar zaten ze dan mijn helden :) Tuomas heb ik bedankt voor de première van hun film Imaginaerum toen in de Hartwall Areena Helsinki in november jl; gezegd dat het een monsterlijk goed optreden was en een gewoonweg geweldige film! Was ie zichtbaar érg blij om want hij sloeg zijn handen samen en schudde ze zo dankbaar heen en weer met een megaglimlach op z'n gezicht :) Daarna was het de beurt van Floor en ze had niet meteen door wat ik zei en in welke taal. Maar toen ze eenmaal doorhad dat ik Nederlands sprak ('En Floor, hoe is dat nou tussen 5 Finse mannen?') toen sloeg zichtbaar het enthousiasme toe! :D 'Oh, je spreekt Nederlands! :D Ben je ook Nederlandse? Woon je hier? Kun je Fins spreken? Ja, ik probeer het ook te leren, heb zelfs lessen genomen maar het is niet makkelijk!' Ja, was súper haar zó te kunnen verrassen, en dat nam alleen nog maar méér toe toen ik haar de speculaasjes aanbood! 'Ooooooh, dat meen je niet! :D Die zal ik straks aan iedereen uitdelen!' Mijn god...mijn god wat was DAT stoer! :D En ze was zo down to earth, had haar zowat bijna mijn telefoonnummer en adres gegeven voor Finse les haha! Zou me niks verbazen als ze was langs gekomen ook nog :p In ieder geval lekker met haar gekletst, en Tuomas zag ik ook af en toe kijken van 'wat kletsen die nou zo met elkaar?'. Hopelijk heeft ie ook mijn antwoord op waar ik woon gehoord...'Rauma' *hinthint* :p
Blij met mijn handtekeningen maar nóg blijer in het Fins gekletst te kunnen hebben (ook met de andere bandleden Emppu, Jukka, Marco) en Floor zo verrast en blij gemaakt te hebben! Daarna door richting tribune (festival vond plaats in sportarena) en daar genoten van Children of Bodom en Opeth; daarna snel richting toilet en richting publiek om uiteindelijk voor Nightwish een plekje op de 4e/5e rij te bemachtigen met goed uitzicht! En om 20:00u begon de show dan eindelijk...WAUW!!! Verrassend veel oudere nummers speelden ze, leuk omdat dat tegen verwachtingen in was! En natuurlijk flink meegezongen, meegeschreeuwd en meege-headbanged – mijn nek gaat weer een week lang spierpijn beleven! :D Ja, WAT EEN SHOW!!! :D Niet alleen glimlachen, maar ook tranen bracht de show met zich mee – zoals altijd!! Na de show terug naar Johanna en Lauri gegaan om daar even te zitten en vervolgens met Johanna de stad in te gaan om met de jongens (Lauri en Teppo, vriend van hen) nog wat te gaan drinken. Was super ook Lauri (en Teppo) weer te zien sinds lange tijd! :D Na het uitgaan voldaan en stiekem toch wel moe naar hun appartement, daar met z'n allen overnacht.

En vandaag zondag 9-6 lekker tot een uur of half 10 in bed gelegen, lekker ontbeten, wat getut en daarna afscheid genomen van de mannen want die zouden vandaag naar Sauna Open Air gaan. Johanna en ik zijn vervolgens naar het huis gegaan om daar wat te klussen: tuinmeubels poetsen, planten uit de tuin verwijderen, het plafond in de gang een 2e laag verf geven en vervolgens tuinmeubels verven (althans; start maken). Mijn god wat was het heerlijk haar zo te kunnen helpen! :D Heerlijk gewerkt, heerlijk gekletst maar ook heerlijk genoten van de rust in die buurt en tijdens het werk. Rond een uur of 18:00u ben ik weer richting Rauma vertrokken en ook de terugreis is spoedig verlopen!

Een heerlijk gevarieerd weekend heb ik er dus op zitten, en mijn god wat heb ik VAN ÁLLES GENOTEN!! :D Zelf autorijden, lekker bij een vriendin zijn, in mijn eentje naar een concert (en overigens mijn 1e festival in Finland!), lekker met vrienden uit, bij vrienden logeren en een rustige hangochtend hebben, én lekker actief werken en zo vrienden helpen. Kortom: GENIETEN!
Ik hoop dat ook jullie allemaal een fijne week achter de rug hebben en een fijne in het vooruitzicht. Ik in ieder geval wel; werken en aan het eind van de week wéér richting Tampere – dit keer voor een éérste keer in een pretpark in Finland! :D Samen met Satu naar Särkänniemi! En nog genoeg leuke dingen in het vooruitzicht trouwens; tripje Tallinn is geboekt, een dagje Tampere besproken met Johanna, Middeleeuwse Markten in Turku samen met Lotta eind juni....komt goed zo! :D En dat terwijl ik geen zomervakantie heb...heerlijk die vrije dagen zo af en toe!

  • 09 Juni 2013 - 20:09

    Tim:

    Ommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmg wat ontzettend mega hip moet dat zijn geweest bij Nightwish <3 Wat supergaaf en stoer!!! :D Ga je nooit meer vergeten!!! ^^

  • 09 Juni 2013 - 20:48

    Amja:

    Hoi Chantal,

    Wat fijn voor jou om met je helden te praten ,je maakt wel wat mee daar in Finland. maar dat mag ook wel naar al dat vele werken van je. knap van je hoe je daar je leven hebt op gebouwd.
    Hee wat leuk dat je Jasmijn af en toe mee naar buiten neemt, moet ik met Diesel ook eens proberen bij mij in de buurt op een grasveldje. Een hele fijne week. groetjes Anja

  • 10 Juni 2013 - 09:24

    OMA Bos:

    Het is nog vroeg in de ochtend,maar ik heb nog veel te doen (de kamer en de strijk)Mijn hulp is met vacantie.Om jou niet te laten wachten en ik vanmiddag misschien geen puf meer heb,dan eerst maar naar Rauma antwoorden .Je hebt wel wat met Nightwish!!!Niet slapen en wel willen slapen.En dan maar liggen malen.Ik ken dat.Maar je hebt wel genoten.Fijn,dat je mee kon helpen,dat geeft veel voldoening.
    Ik hoop van de week nog aan een brief schrijven toe te komen.Heel veel liefs en zet goed door .Ik heb respect voor je.Liefs OMA

  • 11 Juni 2013 - 12:33

    Ma:

    Wat een plaatje, dat huis van Johanna, en die tuin!! Super!
    Super ook, dat jij met je idolen hebt kunnen praten; dat is mij met Chris de Burgh nog nooit gelukt!
    Liefs, ma x

  • 12 Juni 2013 - 21:36

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal ,Nou van dat veelzijdig weekend heb je inderdaad volop van alles genoten.Leuk dat je nog gezellig nederlands heb kunnen praten met de zangeres .Wat goed om met Jasmijn naar buiten te kunnen gaan.IK zit een beetje met een ontstoken knobbel aan mijn voet wat nogal pijnlijk is.Maar ik hoop toch dat het nog een beetje beter word. Ik ga nu weer baden in badedas. Jou goede berichten hebben me weer wat opgeknapt. Liefs van Oma X X.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 168391

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: