Zonnig weer, actieve werk-/gezelligheidsweek! :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Zonnig weer, actieve werk-/gezelligheidsweek! :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Zonnig weer, actieve werk-/gezelligheidsweek! :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

26 Mei 2013 | Finland, Rauma

Helleutjens allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog na een fijne actieve week.

Maandag 20-5 begon de week met een ochtenddienst die ik in de basiszorg heb doorgebracht en waarbij we fijn gewerkt hebben. Een bezige dag maar op een fijne manier. Na het werk nog even naar de supermarkt groente, een fles wijn, en eten voor Jasmijn halen, daarna thuis eten gekookt en na het eten nog even een wandelingetje gemaakt. Richting het echtpaar die me toen ná mijn vakantie in april die lift naar Rauma gegeven hebben. Ik had me voorgenomen een kaartje te sturen of al eerder langs te gaan, maar gezien al mijn bezigheden was dat er nog niet van gekomen. Nu als goedmaker en bedankje dus een fles wijn gekocht en die gaan langsbrengen. De 'heer des huizes' was niet thuis, maar de 'vrouwe des huizes' kwam ik tegen toen ze terug kwam van de hond uitlaten. Ze was enthousiast me te zien en erg blij met het bedankje. Hoe hun relatie overigens in elkaar zit weet ik niet; ze wonen allebei in een eigen huis, maar wel tegenover elkaar en de huizen bevinden zich in Oud Rauma dus mooie, oude houten panden! :D Vooral het interieur van de man is érrug mooi, mijn god wat een pand; MIJN ding! :D Na wat gekletst te hebben ben ik weer naar huis gegaan, zal van de zomer daar eens in de avond langsgaan om een wijntje mee te pikken :) Terug naar huis een route door het park gelopen wat uitkomt bij het tunneltje onder de grote weg door naar mij; leuk pad en ook érg natuurrijk! Terug thuis nog koekjes gebakken en op de bank gezeten met Harry Potter 6 op dvd. Oh, die dag was ik ook nog overigens érg positief verrast: ik heb Jasmijn een keer een heel kleine krabpaal gekocht met een zitplateautje erop, en mijn god mijn god: ze zat er voor het eerst OP!!! :D In ieder geval voor mij de eerste keer dat ik haar erop heb zien zitten, foto waard dus! :D
Dinsdag 21-5 een avonddienst met aan het begin daarvan een scholing over zorg omtrent patiënten met decompensatie cordis, oftewel een verminderde hartwerking. Erg interessant ondanks dat ik al veel patiënten behandeld heb met deze ziekte. Je leert altijd weer bij! De scholing werd gegeven door onze afdelingsarts Katrimari en collega (hartverpleegkundige) Auli. Op de afdeling terug dus een avonddienst als verantwoordelijk vpk samen met leerlinge Krista. Fijn gewerkt en de avonddienst begon op een lekkere (rustige) manier, waardoor we de 'drukte' van 3 nieuwe patiënten op onze unit in de avond goed konden organiseren!
Woensdag 22-5 een ochtenddienst als verantwoordelijk vpk, dit keer met leerlinge Roosa. Weer fijn gewerkt en in de ochtend wel wat drukker door wat 'opeengestapelde' bezigheden, maar uiteindelijk toch een lekkere dienst gedraaid. Ook nog een kleine scholing gehad door een vertegenwoordigster van melkproduct-fabrikant 'Valio' over proteïnerijke producten. Aan het einde van de dienst nog wat papierwerk gedaan en helaas voor mijn collega's van de avonddienst een minder leuk begin van de dienst: reanimatie. Die we uiteindelijk niet hebben hoeven doen gezien de patiënt een 'ER'-beleid had oftewel niet-reanimeren. Terug thuis heb ik lekker wat getut, avondeten gegeten en daarna was het weer tijd voor salsa.

Donderdag 23-5 's ochtends tijd om te doen en laten wat ik wou, want die dag had ik nachtdienst. Naar de winkel geweest, getut, koffie gedronken en nog koekjes gedecoreerd met glazuur (poging tot; opzetstuk van spuitzak liet hele tijd los). In de middag mijn bedje in en 's avonds op naar werk voor een rustige maar goed bezige nachtdienst. Het begin was goed 'druk' met allerlei bezigheden zoals medicatie toedienen, antibiotica toedienen, medicatie-bestelling, etc. Maar samen met leerlinge Iiris en collega Seija hebben we een lekker rustige nachtdienst kunnen draaien.
Vrijdag 24-5 na mijn werk naar huis voor enkele uren slaap tot het middaguur, maar helaas werd ik al wat eerder wakker dan gepland en kwam niet meer in slaap. Toch in bed blijven liggen om in ieder geval mijn lichaam rust te geven, en bij het horen van de deurbel rond een uur of half 1 toch maar opgestaan: Jasmijns krabpaal was éín-de-lijk gearriveerd! :D Op de website waar ik de paal besteld had stond dat het 5 werkdagen zou duren, maar uiteindelijk heb ik toch een ruime week denk ik zitten wachten op verzending en het pakket zelf. Nog niet meteen in elkaar gezet, maar eerst genoten van koffie met een zelf-gebakken én -gedecoreerd vlinderkoekje en door naar wat supermarkten voor enkele kleine aankopen (waarvan één 2 bloembakken met houders voor op het balkon). In de namiddag terug thuis Jasmijns krabpaal/systeem in elkaar gezet en het ziet er mooi uit! Nu nog hopen dat mevrouw er gebruik van gaat maken, maar gezien ze maandag op de kleine krabpaal zat gaat dat wel goedkomen lijkt me zo ;) Tevens kan ze vanaf haar grote paal naar buiten kijken vanuit de keuken, wat mevrouw ook leuk vind :) In de avond avondeten gegeten en daarna op richting sauna. Daarna de boel voorbereiden want Anne zou dit weekend langskomen om weer samen de Flikkatte Vitone damesloop te gaan doen, net zoals vorig jaar! :D Rond 20:00u stond ze op de stoep en mijn god wat was het fijn haar weer te zien! :D Eerst lekker wat bijgekletst, daarna nog op richting Mr. Jones voor een drankje op het terras. Ook kwam er nog een bekende van Anne bij ons zitten, was gezellig dus! Rond een uur of 23:00u weer terug naar huis want vooral ik was toch wel moe. Thuis bleek Jasmijn zich weer misdragen te hebben: ze had op de logeertas van Anne geplast!! Spullen nat dus, en een boze en teleurgestelde Chantal. Het bed in en daar nog lang liggen kletsen, en ik had érg veel moeite met in slaap komen want ik realiseerde me dat ik die nacht over precíés 3 maanden nergens minder zou liggen dan IN HET EFTELINGHOTEL!!! :D :D :D WHIEHOEW!! Toch de slaap weten te vatten, hoewel ik erg oppervlakkig geslapen heb.
Zaterdag 25-5 opgestaan, een wasje gedraaid ivm de vuile natte kleren van Anne, ontbeten en daarna samen nog even naar de supermarkt. Terug thuis lekker op het balkon gezeten met wat te drinken, radio aan en nog een lekker zelfgemaakt ijsje. Daarna spullen pakken, zonnebrandcrème smeren en rond een uur of 13:15u op richting Flikkatte Vitone dat weer plaatsvond vanaf het sportveld naast de ijshockeyarena. Daar aangekomen (14:00u) leken we een van de eersten te zijn, het zag er in ieder geval rond dat tijdstip rustiger uit dan afgelopen jaar. We kregen eerst weer een tshirt en dit keer was de keuze tussen grijs en geel – geel werd het ook voor mij! Daarna zitten, kletsen, genieten van de zon en van de band Waistlife, én de toch nog toestromende mensen; dames dus. Rond 15:00u begon de warming-up waaraan we op het einde (Zumba-gedeelte) tóch aan hebben meegedaan – zijn onze belofte van vorig jaar dus nagekomen! :p Om 16:00u werd uiteindelijk het pistool afgevuurd wat de start van de loop aangaf – veel dames op de been; zowel rennend, joggend als lopend! Bij de laatste categorie hoorde Anne en ik weer, en we hebben lekker gelopen en lekker gekletst! We hebben volgens mij het hele weekend zowat non-stop gekletst en gelachen haha :p Doet me goed zoiets! Terug van de loop was er voor iedereen een omhelzing door het jongensteam van de sport pesäpallo, en natuurlijk weer een goodybag die dit jaar écht góéd vol zat!! En Anne, die Anne, die won me met het nummer van haar ticket eens even een prachtige decoratiekrans!! :O Genoten dus, en na de loop en het inspecteren van de goodybag nog even naar supermarkt PicknPay en daarna terug naar huis. Thuis een verrassing en explosie van enthousiasme voor Chantal: Jasmijn zat op haar nieuwe klimpaal!!! :D Ofja zat; lag lekker te luieren en genieten! :D Terug thuis overigens niets minder dan een heerlijke avond op de bank met de benen in rust, kijkend naar Finding Nemo en Underworld – genietend van pizza en veel lekkers! Daarna rond middernacht naar bed, die slaap hadden we wel verdiend!

Vandaag, zondag 26-5, tijd voor ontbijt waarna Anne haar reis vervolgde naar Turku en terug naar het 'noorden' en ik mijn reis naar Pori om weer pesäpallo te gaan spelen. Aangekomen in Pori ben ik nog eerst even bij de familie op bezoek gegaan en Siiri vloog me heerlijk om de hals. Lekker wat bijgekletst en daarna met Siiri zitten knutselen; papieren 'tasjes' maken en daarin spulletjes maken. Eén van de 'tasjes' werd een mooi beursje met papiergeld en munten. Heerlijk zo lekker tutten daar :) Wat fruit gegeten als lunch met de familie samen in de keuken, daarna door naar pesäpallo waar we weer lekker gespeeld hebben en wederom gewonnen! Enige nadeel: bovenbeenspieren gaven nu écht ónt-zet-tend duidelijk aan vorige week ook gespeeld te hebben...mijn god wat een pijnen! :p Toni kwam ook kijken en heeft uiteindelijk nog wat meegespeeld, na het spelen ben ik met hem nog de stad ingedoken om heerlijk bij te kletsen en weer wat tijd samen te spenderen. Uiteindelijk op een terrasje neergestreken voor een heerlijk welverdiend ijs! :D Ja, ik heb het heel erg naar mijn zin gehad, heb heerlijk gezellige kennissen en vrienden hier! Met Toni dik 3 uur opgetrokken, daarna terug naar Rauma om daar nog even een rondje om het meer te joggen, vervolgens Once upon a Time te kijken en nu klaar te zijn voor een lekkere hangavond op de bank met de Davinci Code op tv. Heb ik wel verdiend na zo'n actief en gezellig sociaal weekend!

Komende week qua werk een relaxte week en weer een gezellig weekend in het vooruitzicht. Blijven genieten hier dus! :D

  • 28 Mei 2013 - 17:29

    Rolf:

    Klimpaal.............klimkasteel!

  • 29 Mei 2013 - 11:25

    Oma V D Flat :

    Hallo Chantal,Wat boffen jullie in Finland met het weer, de bomen achter jou flat wat zijn ze al mooi met al die blaadjes.Leuk dat ik dat nu allemaal kan herkennen omdat ik bij jou geweest ben. Hier in Nederland is het nog steeds niet zo best met het weer,nog telkens weer regen met een enkele mooie dag ertussen.Wat een leuke foto van Jasmijn op haar zitje.Ik denk nog veel aan de mooie dagen bij jou,het was heel gezellig en ik heb zoveel gezien en beleefd met jou en Mama samen heerlijk.Je bent weer volop bezig ,fijn dat je daar ook zo veel vrienden en bekende hebt.Ook alweer bij die mensen op bezoek die je toen in de auto meegenomen hebben.Lieve Chantal ga zo door ,en de allerbeste wensen van Oma en een dikke knuffel.


































    chantaheel veel

  • 03 Juni 2013 - 22:09

    OMA:

    Het is weer een heel verhaal.Wat een leuke foto van Jasmijn.Jullie hebben echt zomer,geniet er van.
    Heel veel lieve groeten.OMA bos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 168384

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: