Zomerse week met zomerse temperaturen! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Zomerse week met zomerse temperaturen! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Zomerse week met zomerse temperaturen! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Mei 2013 | Finland, Rauma

Hei vaan!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog na een fijne week.

Maandag 13-5 begon de week met een nachtdienst, dus 's ochtends tijd voor een wasje, het in ontvangst nemen van het verwachte pakket uit Geleen en daarna een rondje stad. Rolstoel terugbrengen, even langs de belastingdienst en naar de supermarkt. Terug thuis genoten van koffie met lekkers én natuurlijk het uitpakken van het pakket met daarin een 'nieuwe' stereo-installatie. De oude installatie uit Luxemburg die ik nu gekregen heb omdat mijn installatie het niet meer deed. Fijn om weer 'makkelijk' muziek en radio te kunnen luisteren nu! :D En Chantal kreeg naast een glimlach ook flink wat tranen in haar ogen toen bleek dat er 2 oude casettebandjes inzaten: 1 met Duitse humpapa-muziek van opa, 1 met kerstmuziek. Zo werd ik dus even teruggestuurd naar mijn jeugd(herinneringen) in Luxemburg, wauw :') In de namiddag nog wat geslapen en 's avonds op naar een rustige nachtdienst weer samen met Henna. Die dienst ook nog tijd gehad éíndelijk een krabpaal voor Jasmijn te kopen, jeej! :D
Dinsdag 14-5 op naar huis voor een welverdiende slaap en mijn god wat heb ik voor het éérst ONTZETTEND goed geslapen na een nachtdienst!! Aan één stuk door tot een uur of 14:00, daarna nog door tot 16:00u zoals gepland en eerlijk gezegd had ik nog wel kunnen blijven liggen ook... Toch maar opgestaan om een wasje te draaien wat weer nodig bleek... Jasmijn is de laatste tijd wat minder lief geworden, de oorzaak nog onbekend. Mevrouw plast vrij vaak op een andere plek dan in haar bak, met als resultaat dat de keukenhoek al vaak nat was (ook tijdens verblijf mama en oma) maar deze dag ook de mat in de gang. Gelukkig had de mat alle plas geabsorbeerd, maar leuk is anders natuurlijk. Waarom mevrouw zo doet weet ik niet want ze heeft áltijd gebruik gemaakt van haar bak! Hopen dat we een antwoord vinden en een manier om het te verhelpen... Wasje gedraaid dus en de gang ook maar gepoetst, daarna nog het toilet gepoetst en rustig getut om in de avond nog even een uurtje salsales mee te pakken. Daarna door naar een 2e nachtdienst samen met Henna, die ook weer lekker rustig verlopen is. Fijn gevoel om er ook 's nachts voor mensen (patiënten) te kunnen en mogen zijn :)

Woensdag 15-5 op naar huis voor maar een paar uur slaap gezien ik om 12:00u een afspraak bij de chiropractor had. Daarna nog even door naar een lokaal reisbureau ivm informatie halen over een 2e Tallinn-tripje, langs 2ehandswinkel voor verjaardagskaarten en via de supermarkt terug naar huis. Fijn om je buitenshuis te bewegen en te zien dat er ineens lekker veel mensen zich op straat bevinden. En niet alleen mensen, ook allerlei kleine wezentjes zoals mieren, duizendpoten, maar ook rondvliegende hommeltjes. Heerlijk zomers en energiek gevoel! :D Terug thuis koffie gezet met wat lekkers erbij en meteen een verjaardagskaart geschreven. Ik was namelijk compleet de verjaardag van oma v/h Bos vergeten!! :O Over 'je rot voelen' gesproken... Alsnog onderweg en zoals we altijd zeggen: beter te laat dan nooit! In de middag dus nog even terug richting postkantoor om de kaart te posten, maar ook om weer een pakketje van 'Taarten decoreren' op te halen. Dit keer met o.a. een mooie taartdrager erbij! :D Terug thuis lekker op het balkon gezeten (ook tijdens de koffie trouwens) en genoten van het zonnige weer. Daarna tijd voor avondeten en salsa. Bij salsa was ik op een gegeven moment overigens goed kapot moe... Dat krijg je met een 10-urige nachtdienst en daarna maar hooguit 3 uurtjes slaap...toch alles goed vol weten te houden!
Donderdag 16-5 werd ik wakker na een óntzettend héérlijke nachtrust; niet gek na dat kapot moe in bed vallen van woensdag... 's Ochtends lekker gedoucht, de krant en mijn nieuwe 'Taarten decoreren'-tijdschriften gelezen, daarna op richting ziekenhuis voor mijn sollicitatiegesprek! Zoals jullie je misschien herinneren heb ik ergens in maart jl. gesolliciteerd voor een vaste plek bij ons op de afdeling. Ik was dus op gesprek uitgenodigd en dat gesprek verliep prima; afwachten nu dus! De kans is groot dat deze plek echter naar een collega gaat, wat niet gek is gezien zij het langst op de afdeling al meedraait en dat is ook helemaal niet erg; er volgt wel weer een vacature! :) Na het gesprek nog even de dierenwinkel in, daarna thuis aan de koffie met lekkers in de zon op het balkon! :D Eerst nog lekker met Jasmijntje op schoot in de schommelstoel gezeten, vond ze ook wel lekker (warm) zo in de zon. Henna belde me nog op ivm onze afspraak wat te gaan drinken op een terrasje, wat ik om 15:00u dan ook met haar ging doen. We zijn naar Fåfänga Paviljonki gegaan, een 'paviljoen'-gelegenheid aan het strand gelegen. Gezellig met een drankje, en ook haar hondje Nana – wat een lief pluizig schatje! :D Lekker getut, lekker genoten van de zon zee en rust, daarna nog wat gewandeld en terug naar huis – voor mij via wat supermarkten. Thuis lekker gegeten en nog goed nieuws gelezen over de ZLSM die door kan blijven gaan met bestaan! :D Súper dat erin word geïnvesteerd door provincie en gemeenten; dat is het méér dan zéker waard!! Later op de avond nog op naar salsa gezien we inhaal-les hadden van een lesavond die niet doorgegaan is ivm Vappu.

Vrijdag 17-5 tijd (voor het eerst sinds lánge tijd weer) voor een ochtenddienst die zoals gewoonlijk lekker bezig maar soepeltjes begon maar eindigde in veel te doen in weinig tijd. Toch fijn gewerkt en genoten van het weer eens in de ochtenddienst meedraaien :) Werk liep uiteindelijk wat uit, waardoor ik een halfuur later pas met Loes kon kletsen via Skype – mocht de pret niet drukken! :D Heerlijk je weer gesproken te hebben mupsie, was gezellig!! Na het kletsen nog even naar de supermarkt op de fiets, mijn god wat was het hier een prachtig warme dag!! Dik 25 graden geweest, in de zon wellicht nog wel meer! Wel vies benauwd moet ik zeggen, niet gek dus ook dat er in de namiddag soms wat regen viel en er kans op onweer zou kunnen zijn later op de avond... Terug thuis lekker de sauna ingeweest, daarna op het balkon gegeten en nog lekker met Jasmijn getut in de schommelstoel. Mijn god wat heb ík een lekkere vrijkous!! :D Jasmijn lag maar te knorren, kriebelen, krabbelen (auw), schuren, snuffelen, genieten van het op schoot liggen en alle geluiden, geuren, vertroetel van mij aan haar....HEERLIJK zo'n beestje!! :D Verder 's avonds lekker getut op de bank achter de tv – moet ook kunnen na zo'n bezige dag!
Zaterdag 18-5 weer op richting een ochtenddienst die een stuk rustiger verliep dan die van vrijdag. Wat een afwezigheid van 3 'zwaardere' (qua zorg) patiënten al niet veranderd aan de werksfeer! 2 waren op vrijdag van de afdeling ontslagen, 1 patiënte helaas in de nacht overleden. Raar om weer een 'bekend persoon' te zien overlijden; deze patiënte was namelijk vaker bij ons. Maar goed; rustigere ochtenddienst dus en fijner gewerkt, met in de middag helaas nog een storing in ons netwerk-systeem met als resultaat dat de rapportagesystemen in de computers niet werkte, onze draagbare telefoons ook niet en de tv's in patiëntenkamers ook niet....en dat nét voor het begin van de ijshockeywedstrijd Finland-Zweden! :o In de middag op naar huis en nog even naar de supermarkt, daarna lekker thuis geweest. In de stad was overigens 'zomer-openingsfeest' waar ik niet meer naar toe gegaan ben. Grootste gedeelte (modeshow, muziek, e.d.) vond plaats tijdens mijn werk, na werk niet meer terrasje gaan pikken. Maar goed; de avond maakte dat 'niet meemaken van' weer méér dan goed met in Bar Hovi weer Metalfest! :D Dit keer 3 bands, waaronder de band van Tomi en de band 'van'/met Jussi (derde band was ene uit Turku). Ik had Silvia uitgenodigd mee en die heeft het erg naar haar zin gehad, fijn dat ze dat soort muziek ook leuk vind! :) Overigens ook voor het eerst sinds zéér lange tijd weer eens lekker met Tomi bijgekletst, deed goed! :D Verder natuurlijk hoop bekende gezichten gezien en ook nog met Carita lekker bijgekletst en de avond doorgebracht. In de nacht naar huis, lekker genietend van 'warm' avond/nachtweer :)
Vandaag, zondag 19-5 wat langer geslapen ivm het 's nachts pas thuiskomen, daarna rond het middaguur ontbeten/geluncht en op per auto naar Pori voor het spelen van 'pesäpallo' oftewel Fins baseball. Silvia was ook nu mee en we troffen in Pori Satu en vrienden van haar, waar ik al eens eerder pesäpallo mee had gespeeld. Nu zat de sfeer er wat beter in en volgde er een lekker actief, anderhalfuur durend spel waarbij onze groep won! :D Silvia's en Satu's team verloor laatst, maar dat mocht de pret niet drukken! Qua weer hadden we ook geluk; zonnig en geen enkel spatje regen! Volgende week weer! :D Toni, vriend van me uit Pori, was ook nog even komen kijken en het was fijn hem weer even te zien. Volgende week zal ik met hem afspreken, voor het eerst sinds lange tijd weer. Na het pesäpallo spelen heb ik Silvia Pori nog wat laten zien en zijn we gaan eten bij (waar anders!?) RAX wat haar ook goed beviel! :D Mijn god wat is het een súpergezellige meid; wat hebben we afgekletst en gelachen! :D Aan het begin van de avond weer teruggereden richting Rauma waarbij we nog verrast werden door een flinke stortbui. Nu weer thuis dus en net lekker gedoucht, dat mocht ook wel na dat gezweet vandaag (en de rest van de dagen)!

Morgen tijd voor een nieuwe werkweek met wéér een superweekend voor de boeg: Anne op bezoek en samen naar de Flikkatte Vitone-damesloop net zoals vorig jaar! Dit écht in thema: Oranje-gekken!
Fijne week allemaal, zonnig weer toegewenst daar in NL, en tot de volgende blog! :D
(en lieve zus, fijne verjaardag morgen!)

  • 20 Mei 2013 - 16:24

    Oma V.d.flat:

    Hallo Chantal,Wat fijn dat ik nu veel fotos herken nu ik bij jou geweest ben .Hardstikke leuk.Ik denk nog veel aan Finland en aan al de mooie dingen die we gedaan hebben.Nou geniet ik dubbel van je blogs. Hier is het inderdaad slecht weer.koud en nat.Stuur maar wat Fins weer naar hier.Ben net terug van Elianne der verjaardag koffie time,was gezellig,heb nog kennis gemaakt met een vriendin van haar boottocht.De allerbeste wensen en een dikke knuffel van je Oma.

  • 21 Mei 2013 - 13:14

    Ma:

    Ik heb afgelopen week herhaaldelijk bedacht dat we beter bij jou hadden kunnen blijven w.b. het weer. Maar zondag was het hier een heerlijk zonnige dag en hebben pa en ik fijn gewandeld en zijn voor de rest veel buiten geweest!
    XXX

  • 03 Juni 2013 - 21:40

    OMAbos:

    Heb toch nog even dit verslag erbij genomen.Nu op naar de volgende
    Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 168388

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: