Fijne week om; nu bijna oma en mama op bezoek! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Fijne week om; nu bijna oma en mama op bezoek! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Fijne week om; nu bijna oma en mama op bezoek! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 Mei 2013 | Finland, Rauma

Moikka!
Nieuwe zondag, nieuwe blog!

Maandag 29-4 in de ochtend tijd om een wasje te draaien en nog even naar de winkel te gaan, daarna op richting werk voor een avonddienst die vervelend begon! Ik werd meteen door afdelingshoofd Ulla meegevraagd naar haar kamer en kreeg te horen dat er van patiënten negatieve feedback over me is gekomen!!! Daar zat ik dan met mijn mond vol tanden en mijn ogen VOL tranen; zo verbaasd en van slag ben ik nog nooit geweest! Kennelijk ben ik te kribbig geweest zoals ik begreep, hoewel ik nog steeds niet kan begrijpen dat ik ooit (ZÓ) kribbig ben geweest dat daar negatieve feedback over word gegeven :( Hoe dan ook is het fijn dat Ulla me er zelf bericht over gaf en er met me over gepraat heeft; het word een beetje geweten aan mijn 'zuiders temperament'. Ik heb mijn excuses aangeboden en gezegd dat het nooit mijn bedoeling geweest is zo over te komen op patiënten, en dat ik het juist leuk vind om op werk te zijn en ook 'hou van' de patiënten :( Ulla heeft me goed getroost en gesteund, dat was fijn maar ondanks dat is mijn rotte, verdrietige gevoel voor flink wat uren aanwezig geweest... Ondanks dat een fijne bezige avonddienst gedraaid, gelukkig ná werk nog met papa kunnen kletsen – dat deed ONTZETTEND goed; bedankt pa!!
Dinsdag 30-4 op naar werk voor een fijne ochtenddienst waarbij ik een studente heb mogen begeleiden. Fijne meid, fijne studente :) Om 13:00u was het tijd voor de 'afscheids-koffie' van collega Heljä, zij gaat met pensioen. Ze had het er wel moeilijk mee zag ik, niet gek natuurlijk! Wij gaan haar ook missen, ik in ieder geval wel; heel fijn persoon en fijne collega! Na werk op naar huis, nog even per fiets naar de winkel en daarna tijd voor mijn Oranje-avond! :D Gezien ik ochtenddienst had heb ik natuurlijk overdag niks meegekregen van de troonswisseling dus had ik voor de avond mijn 'Oranje-avond' gepland! Koninginnensoep met wat brood, en als 'toetje' koffie met zelfbedachte/-gemaakte Oranje-cupcakes (niet helemaal gelukt zoals gepland, maar toch!) en rood/wit/blauw/oranje snoep. En natuurlijk bij al het lekkers kijken naar de afscheidstoespraak van de Koningin en inhuldiging van Willem-Alexander – in Oranje-gekkigheid gekleed natuurlijk! Nee, niet Willem-Alexander, ikzélf! :D Jep, ondanks het feit dat ik baal dat ik het niet thuis in eigen land heb kunnen vieren (dan voel je wel wat heimwee) heb ik het hier fijn beleefd! :)

Woensdag 1-5 tijd voor een feestdag hier: Vappu oftewel May Day, Dag van de Arbeid, etc. Voor veel mensen een vrije dag, maar ik ben lekker gaan werken :) In de ochtend veel aandacht gericht op één patiënte gezien zij veel intraveneuze medicatie kreeg en haar infuusnaaldje een paar keer 'sneuvelde'... Deze patiënte is overigens vroeg in de middag komen te overlijden. Verwacht, maar toch érg snel gegaan. Wel 'fijn' om een keer zelf daarbij de regie te hebben ivm zoon opbellen en informeren, condoleren, sterkte wensen, vragen wat de familie verder zelf wil, etc. Ook dat eens helemaal zélf mogen meemaken en doen. Na werk op naar huis waar mijn plannen voor de dag een wijziging kregen: géén salsa ivm Vappu (net zoals trouwens dinsdag) en dus tóch de mogelijkheid om naar vuurwerk te gaan kijken bij een gerenoveerd strandpaviljoen(tje) samen met Silvia. Fijn haar sinds lange tijd ook weer te zien en spreken; bij het paviljoen waren zo weinig mensen aan het begin van de avond dat we bij Mr. Jones binnen koffie zijn gaan drinken. Daarna terug richting paviljoen waar we vanaf het strand naar het vuurwerk hebben gekeken. Vuurwerk ter viering van de heropening van het paviljoen, maar ook ivm Vappu en de opening van het terrasseizoen! :D Terug naar huis gefietst en meteen aan de warme trui, thee en voetenbad want de harde koude wind had ons goed doen bevriezen!

Donderdag 2-5 waren mijn plannen ook veranderd want ik zou eigenlijk die dag al richting Pori gaan, maar salsales zou in de avond ingehaald worden. Dus tijd voor een vrije dag met wat dingen bekijken, navragen en kopen in de stad, middagkoffie met lekkers thuis op het (waaierige) balkon in de zon, nog een 2e tripje winkel en 's avonds dus salsales. Weer gezellig om te doen! :D
Vrijdag 3-5 tijd voor vrije dag 2 en op naar Pori, waar Aleksi kennelijk wat ziek bleek te zijn (diarree). Ondanks dat nam ik het risico maar te lief; had zóóó'n ontzettende zin de familie weer te zien dat eventueel aangestoken worden me gestolen kon worden! :D In de middag lekker daar thuis gehangen met Aleksi en Santeri, in de namiddag Siiri gaan ophalen van dagopvang. Ik ben overigens met Siiri in de avond nog naar haar schaats- en gymles geweest in Luvia, plaatsje op ong. 15min rijden van Pori – met de auto van de familie! :D Ging goed en het was fijn dit met Siiri te kunnen doen. Ik lekker een boek gelezen, Siiri haar schaats- en gymles. Terug thuis lekker avondeten gegeten, nog even een kort wandelingetje gemaakt en later op de avond Maarit ook kunnen begroeten die toen pas van werk terugkwam na haar avonddienst. Heerlijk weer bij hen te zijn, lekker 'thuis' :) In de avond nog lekker getut met mijn boek en wat lekkers, daarna naar bed voor een óntzettend lekkere en goede nachtrust.
Zaterdag 4-5 opgestaan, ontbeten met z'n allen en daarna van Aleksi en Santeri afscheid genomen die een oriëntatieloop-wedstrijd hadden. Nog even bij Maarit en Siiri geweest, daarna kwam Pasi me ophalen en tevens ook mijn nieuwe aanwinst voor op het balkon: een schommelstoel! :D Hoefde de familie niet meer, en zo'n stoel is natuurlijk altijd welkom! :D Met Pasi nog koffie gedronken onderweg, daarna terug in Rauma wat getut en nog voer voor Jasmijn gaan halen – vervolgens het bed in ivm slapen vóór mijn nachtdienst. Samen met Henna, was zéér rustig en gezellig! :) Wel 2 keer bij een patiënte de vloer mogen dweilen gezien mevrouw dacht dat de wc zich in het voorportaal bevond... Zegt genoeg lijkt me zo ;)
Zondag 5-5 heerlijk geslapen na mijn nachtdienst en in de namiddag nog wat inkopen gaan doen met de auto. Fijn om zo'n bezoek van gasten voor te kunnen bereiden, ik keek er deze week al érg naar uit naar die komst van oma v/d Flat en mama a.s. woensdag t/m zondag! :D WHIEHOEW! Terug thuis getut, een ticket voor Sauna Open Air gekocht (8 en 9 juni in Tampere, o.a. Nightwish!) en nog met Geleen gekletst, zometeen weer op richting nachtdienst (nr. 2 van 3).


En dan staan we alweer aan het begin van een nieuwe week met daarin dus het bezoek van oma en mama; IK HEB ER ZIN IN!!! :D Het weer schijnt ook mooi te gaan worden, dus dat gaat helemaal top worden die dagen samen! Woensdag en donderdagochtend zullen we ons in Helsinki bevinden (ik ga woensdag overigens ook nog naar Ikea; éín-de-lijk! :D ) en daarna in Rauma (en een bezoekje aan Pori). Ik zou zeggen; een fijne week allemaal en lees ook de volgende blog voor een verslag van onze avonturen samen! :D

  • 06 Mei 2013 - 09:51

    OMA Bos:

    Hoi lieverd,wat een nare ervaring als je onbedoeld negatief overkomt.Fijn, dat ze met je er over hebben kunnen praten,nu kon je ook jouw kant van de klacht toelichten.Gelukkig stonden er ook positieve zaken op je blog,zoals vuurwerk kijken en je bezoek aan de familie in Pori.De cupcakes zagen er lekker uit.Je krijt nu een fijne stoel om te mijmeren,!!!!Nog een paar nachtjes slapen en dan op naar Helsinki.Ik wens jullie fijne dagen.Heel veel liefs en hou je taai.Je doet het goed hoor.OMA

  • 06 Mei 2013 - 11:38

    Oma V.d.flat:

    Hallo chantal,net jou bloc gelezen .ja ik verheug me er ook op samen met jou en je moeder.,en ook nog goed weer kunnen we verwachten.Nou ik ben benieuwd naar alles.Tot woensdag dan kunnen we samen alles bijpraten en genieten!!Liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 168419

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: