Terug in Rauma - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Terug in Rauma - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Terug in Rauma

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 April 2013 | Finland, Rauma

Terve!
Daar zijn we weer met een blog vanuit Finland.

Maandag 22-4 mijn terugreis naar Finland. 's Ochtends lekker ontbeten en nog even gecheckt hoe het stond met mijn vlucht vanwege de stakingen van het Lufthansa-personeel. Ik had dan wel geen Lufthansa-vlucht maar toch fijn om even te controleren hoe en wat. Mijn vlucht stond gewoon nog als 'actief' vermeld. Afscheid genomen van Elianne en mama, daarna samen met papa richting Düsseldorf. En daar begon het... Allereerst inchecken gezien ik dat online niet had kunnen doen; stond ik kennelijk bij verkeerde balie hoewel er stond dat ik bij o.a. die balie kon inchecken! Dus op naar infopunt waar een medewerker zei dat mijn vlucht ook gecancelled was. Raar, want hij stond wel gewoon op de schermen vermeld. Gecontroleerd dus en we werden naar een Lufthansa-balie gestuurd waar ik wel kon inchecken. Daarna rustig koffie gedronken en blij dat alles 'normaal zou gaan verlopen'. Ahum ahum... Emotioneel afscheid ook van papa en daarna door de poortjes richting gate. Het vliegtuig in en daar begon het gedoe. Onze vlucht vertrok dik 50 minuten later dan gepland waardoor we nét op tijd aankwamen op Kopenhagen maar nét te láát om onze vervolgvlucht te halen! Dus samen met een Russisch meisje en Franse man op naar het Transfercentrum om een omboeking te laten doen. Met als resultaat dat we eerst naar Stockholm zouden vliegen en vanuit daar pas naar Helsinki!! Maar goed; alles meteen geregeld, netjes en geen extra kosten – niet klagen dus! En heb ik op Stockholm nog de kokosrol kunnen kopen die me op de heenweg de ogen uitstak en die zéér de moeite waard was! ;) In Helsinki aangekomen begon het laatste stukje ongeluk van die dag: onze bagage was niet gearriveerd. Ons melden dus bij een loket en mee dat ik mijn gegevens sta door te geven merk ik dat er naast mij een koppel staat (mijn ouders leeftijd) die ook naar Rauma moeten. En van die mensen heb ik nog een lift naar huis gekregen; schatten waren het, echt ontzettend gezellige mensen! En de vrouw bleek nog een collega van Sebastiaan te zijn. Ik ben in ieder geval gratis en voor niks naar Rauma gebracht en heb zelfs de uitnodiging gekregen dat ik gewoon altijd bij hun langs kan; de deur staat altijd open! :D Wauw!
Thuis verrast door een kaart van mama als welkom thuis, verder nog wat andere post bekeken en daarna naar bed.
Oh, nog een leuk 'weetje': die Fransman werkte kennelijk voor een Japans bedrijf waarmee hij ook soms bij DSM is (geweest)......ja, DSM in Geleen ja! :D *zingt* It's a small world after all!

Dinsdag 23-4 tijd voor een ochtend met heel veel slapen in de ochtend, om mezelf eens te trakteren op 'bijtanken'. Dat was stiekem toch wel eens lekker moet ik zeggen! Wel constant klaar in de startblokken voor een telefoontje over het arriveren van mijn koffer, die ik uiteindelijk niet heb gekregen maar mijn koffer kwam net iets vóór 14:00u aan! :D Toch wel erg blij (zie foto); in principe zat er niets belangrijks in maar ik was er toch achter gekomen dat mijn telefoonlader en laptoplader wel fijn zouden zijn om te hebben. Die had ik dan ook weer! Koffer opgeruimd en in de namiddag nog even snel met de auto naar de winkel, heb Pasi ook al meteen gezien en kunnen vertellen van mijn avonturen. In de namiddag weer wat geslapen en in de avond klaarmaken voor mijn nachtdienst samen met Henna. Een rustige nachtdienst die we goed zijn doorgekomen. Ofja, goed: ik had ineens een 'ziekerig' gevoel (koud, misselijk raar gevoel) en bleek wat verhoging te hebben. Thee gedronken en een paracetamol genomen waardoor de situatie wat kalmeerde. Geen idee waardoor dit ineens kwam!
Woensdag 24-4 na een goede nachtrust wakker geworden met een op zich beter gevoel, maar al gauw bleek dat zieke gevoel zich in mijn buik te bevinden: diarree. Dat kon er ook nog wel bij! Gelukkig een vrije dag zo na mijn nachtdienst en op zich was mijn gevoel zo goed dat ik wel nog op de fiets wat boodschappen heb kunnen doen. Maar wel helaas salsa moeten laten voor wat het was :( Liever voor de zekerheid rustig thuis dan mijn lichaam helemaal 'overspannen' of eventueel mensen aansteken (stel ik zou een (buik)griepje hebben ofzo..). Goed dat ik leer beter naar mijn lichaam te luisteren, want vaak ga ik gewoon door en 'probeer ik het gewoon'. Dus als resultaat geen avond met salsa-plezier maar een rustige avond thuis met douchen en daarna met thee, honing, een warme kruik op mijn buik en een dvdtje (Assepoester) op de bank.
Donderdag 25-4 na een goede nachtrust opgestaan en gelukkig was het 'nare gevoel' zo goed als weg. In de ochtend nog even langs de supermarkt en daarna voorbereid op een avonddienst die lekker (rustig) verlopen is. Fijn gewerkt, fijne sfeer! Thuis nog even wat getut, daarna naar bed.
Vrijdag 26-4 een ochtenddienst die lekker 'rustig' maar bezig, op een fijn tempo verlopen is. In de namiddag wat meer vaart erachter gezien er een collega ziek naar huis gegaan was en er leerlingenbespreking was waardoor we nog maar 3 van de 6 personen op de afdeling hadden. Maar we hebben ons goed gehouden, mede dankzij het wat langer doorwerken van een collega die een kortere dienst had. Na werk op naar de supermarkt en daarna door naar huis, voor de sauna en lekker avondeten; verder een rustige avond op de bank.
Na een onrustige nachtrust (niet de eerste keer deze week overigens) was het op zaterdag 27-4 weer vroeg opstaan ivm een rustige, fijne ochtenddienst. Gezellig gehad en ná het werk zou het nóg gezelliger worden! :D Satu kwam namelijk afzakken naar Rauma om samen naar Rauma Rock te gaan – een klein festival/evenement in de ijshockeyareena met 4 nationale artiesten en de Miss Rauma Rock-verkiezing. Niet dat we nou zo nodig vanwege laatstgenoemde zouden gaan ;) Hoe dan ook; gezellig Satu in ontvangst genomen hier thuis, wat bijgekletst, opgetut en daarna op per auto richting Hesburger voor avondeten waar we de avond op vooruit konden en daarna richting ijshal! En wat een volk was er op de been zeg; jong en oud, heel Rauma (en omstreken) op de been leek het wel! Ook nog flink wat collega's/bekenden gezien – leuk! Zoals gezegd 4 artiesten gezien die de sfeer er goed in wisten te brengen én houden; Cheek, Paula Koivuniemi, Yö en PMMP. En na een leuke maar vermoeiende avond gingen Satu en ik op huis aan. Onderweg nog wat jongeren geholpen met het verlenen van een lift naar huis voor een zieke vriendin (handje helpen is altijd goed :) ) en daarna zelf ons bed in.

En na een supergoede en verdiende nachtrust stonden we vandaag, zondag 28-4, halverwege de dag op, hebben ontbeten en hebben daarna afscheid genomen. Satu ging terug naar Pori, ik ben nog even wat winkels langsgeweest; zowel per auto als te voet, en te voet genoten van een heerlijk ijsje in het zonnetje! Thuis veel getut en al aan mijn 'oranje-cupcakes' gewerkt (lukte niet helemaal zoals ik wou helaas :( ). Daarover volgende blog meer (natuurlijk ivm Koninginnedag/troonswisseling). Zojuist is Jasmijntje weer thuis gebracht door Hannele, want gezien onze zeer afwijkende diensten deze week was het niet mogelijk Jasmijn eerder terug te brengen. Maar mijn god wat ben ik blij haar weer te zien – was zo 'leeg en stil' hier in huis!! Nu voor de boeg: een avondje film kijken met wat lekkers erbij. Film: Les Intouchables, ben benieuwd! :D

Fijne week allemaal en tot de volgende blog!

  • 29 April 2013 - 09:20

    Oma Bos:

    Lieve Chantal,
    Wat een toestand op het vliegveld en dat zo vroeg in de morgen.Gelukkig ben je na veel omzwervingen toch in Helsinki aangekomen en toen nog naar Rauma.Gelukkig voor jou,dat je prettige mensen ontmoette.Wel voorzichtig zijn hoor.Niet iedereen heeft goede bedoelingen.Het was fijn dat we je weer eens gezien en gehoord hebben.Nu op naar Augustus.Heel veel liefs OMA

  • 29 April 2013 - 09:20

    Oma Bos:

    Lieve Chantal,
    Wat een toestand op het vliegveld en dat zo vroeg in de morgen.Gelukkig ben je na veel omzwervingen toch in Helsinki aangekomen en toen nog naar Rauma.Gelukkig voor jou,dat je prettige mensen ontmoette.Wel voorzichtig zijn hoor.Niet iedereen heeft goede bedoelingen.Het was fijn dat we je weer eens gezien en gehoord hebben.Nu op naar Augustus.Heel veel liefs OMA

  • 29 April 2013 - 16:36

    Anja:

    Hi Chantal,


    Even een berichtje van mij. maar niks tegen mijn baasje zeggen hoor!
    Anja had de pc laten aan staan en ik zag de foto van Jasmijn wat een mooie poes. ik moest je gewoon even schrijven
    Dus ik wil je vragen doe je haar heel veel groeten van mij en geef haar ook een dikke knuffel.
    Gelukkig dat je je koffer weer terug is Stel je voor dat je kleren kwijt was.Daar hebben jasmijn en ik geen last van. we hebben onze vacht altijd bij ons.Ik moet nu stoppen mijn baasje komt zo weer terug.


    veel groetjes Van Diesel

  • 01 Mei 2013 - 10:49

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal ,ben wat later dan anders.Gisteren was geraniummarkt ,met je ouders samen eerst,daar naar toe gegaan.Toen de T.V.aan de feestelijk heden van ons koningshuis, dat heeft de hele dag geduurd tet laat in de avond,ben nog even gaan eten in de Mauritslaan.Heb jij er ook nog iets van kunnen ontvangen in Finland.Het was geweldig en soms heel ontroerend,het afscheid van onze koningin,en de kroning van Willem-Alexander als koning en Maxima als koningin.Nu nog een weekje en dan zien we ons weer,ik hoop dat we een beetje goed weer hebben in Finland.ik verheug me er op bij jou alles eens te zien,en mee te maken.Heel veel liefs en tot volgende week! Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 168383

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: