Een heeeeeeeeeeeerlijke vakantie thuis!! - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Een heeeeeeeeeeeerlijke vakantie thuis!! - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Een heeeeeeeeeeeerlijke vakantie thuis!!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 April 2013 | Nederland, Geleen

Hallo allemaal!

Maandag 15-4 tijd om op te staan en me voor te bereiden op mijn lange reisdag! Pasi heeft me 's ochtends richting busstation gebracht waar ik om 10:00u de bus richting Helsinki-Vantaa had. Daar aangekomen om 15:30u mijn vliegtuig richting Stockholm, en vanuit daar om 17:25u mijn vliegtuig naar Düsseldorf. Waar ik werd opgewacht door mijn lieve ouders en oma's! :D En thuis wachtte mijn lieve zus op me; heerlijk om iedereen weer te zien! Maar jammer dat ik broer deze keer moest missen :( Thuis lekker koffie gedronken, bijgekletst en meteen al afspraken met mijn oma's gemaakt. Mijn god wat is het fijn weer even écht THUIS te zijn!!! :D Daarna lekker gaan slapen hoewel ik niet meteen in slaap wist te vallen.
Dinsdag 16-4 tijd om 's ochtends naar de kapper te gaan – haren verven. Daarna nog snel wat winkels in en terug naar huis om met papa koffie te drinken. Samen nog genoten en gelachen van de verrassing van Loes voor mij; een filmpje ter ere van ons 12,5 jarig jubileum! Thnx lieverd; SUPER!!! :'D Verder lekker thuis getut, nog even bij de buurtjes langs geweest en hen voor vrijdag op de koffie uitgenodigd, en daarna rond een uur of 14:00u samen met Elianne en oma v/d Flat boodschappen gaan doen bij C1000 en daarna op naar Van Lierop voor een kopje koffie met lekkers; gezellig zo met z'n drietjes!!! :D Lekker genoten en gekletst, sfeer zat er goed in – bedankt lieve oma voor de traktatie op dit gezellige samenzijn! Ook nog een spontane ingeving gehad en voor een oude vriendin een kaart gekocht, benieuwd wat ze ervan vind. Daarna met oma terug naar huis gelopen, met Elianne nog even terug de stad in en op naar huis om mama te helpen met het avondeten: stooflapjes met aardappelen en groenten – JUM! Lekker gezellig aan tafel gezeten en daarna opgehaald door oma v/h Bos omdat ik bij haar zou gaan logeren! Heerlijk om ook weer even in Sittard te zijn en weer gezellig koffie te drinken, nieuws te kijken en daarna een serie te kijken met een roseetje en lekkers; maar voorál veel en gezellig gekletst met z'n tweetjes. Lekker daarna onder de wol gekropen.
En fijn geslapen om daarna op woensdag 17-4 wakker te worden en verrast te worden door maar liefst 4 (!) eekhoorntjes in de tuin vóórdat we aan het ontbijt gingen! :D Wat leuk om te zien! Ook nog een reiger zien overvliegen – hele 'wild'-dierentuin dus! Lekker ontbeten en daarna terug naar Geleen gegaan waar ik samen met papa lekker koffie gedronken heb. Lekker wat gekletst en samen van mama haar 'tablet' gebruik te maken – (nog) niks voor mij! Rond het middaguur richting treinstation gegaan want ik zou lekker samen met zuslief gaan shoppen in Mestreech! :D Fijn om weer eens in een nederlandse trein te zitten en al helemaal geweldig om wat 'quality-time' met zus door te brengen! Lekker flink wat uurtjes geshopt en vooral zus is goed geslaagd met allerlei aankopen. Ik ook hoor, maar wat minder op kledinggebied ;) Rond de middag nog lekker allebei een broodje gekocht en opgepeuzeld en de shopdag afgesloten met allebei een ijsje – de eerste dit jaar en een heerlijk 'normaal' softijsje! :D Mijn god wat een weer, maar toch wel iets té zo aan het einde van de dag. Maarrrr die temperatuur heeft er wel voor gezorgd dat we voor het eerst buiten hebben gegeten met z'n allen hier op de Mauritslaan – bloemkooltaart uit de oven! :D God die mama kan lekker koken, dat is toch wel iets wat ik érg mis. Daarna nog met papa de Peugeot van oma gaan voltanken in Maasmechelen, verder een rustige avond thuis samen met mama (pa en Eli waren hockeyen) en op tijd naar bed ivm de Disney-reis op donderdag samen met Loes.

Donderdag 18-4 dus 's nachts opstaan en op richting Stein om daar Loes op te halen; heerlijk haar weer te zien! Helaas begon de heenreis met een probleem; de afslag/oprit richting Namen die we moesten hebben was afgesloten (zie je pas als je hem op wilt rijden; ineens paaltjes enzo) en we vonden geen punt waar we ergens anders diezelfde weg op zouden kunnen rijden. Ofja; die vonden we wel maar óók die oprit was afgesloten!! In alle paniek dus helaas papa uit zijn bed gebeld (en de rest ook) en met dank aan papa én dit keer ook een goede omleiding (in België zeldzaam tot uitgestorven) zijn we onze weg naar Disney kunnen vervolgen. Een dochter kan NIET zonder haar vader!! We kwamen uiteindelijk rond half 9 's ochtends aan bij het hotel waar we ons hebben gemeld en vervolgens richting het park zijn gegaan per pendelbus. En MIJN GOD wat hebben wij een lekker dagje Disney gehad; béste Disney ooit en vol verrassingen en magie! :D De tijd ging ontzettend langzaam waardoor we veel gedaan hebben, we werden verrast met een ticket voor de 'Fast Pass'-rij voor een attractie waar we net bij te twijfelen stonden of we die nog vóór de avondshow zouden redden, we zagen een 'oud bekende' terug in Disney en we hebben vooral genoten van een lekker 'gezellig druk/rustig' dagje vol plezier die we afgesloten hebben met een heerlijk restaurant (Plaza Gardens) en een GEWELDIGE onovertrefbare show bij het kasteel (zoeken op youtube: Disney Dreams!). Tijdens het eten in het restaurant overigens elkaar nog verrast met mooie woorden en mooie cadeautjes ter ere van ons 12,5 jaar vriendschap; de reden waarom we dit dagje Disney gedaan hebben. Ik had Loes een koperkleurig hartje gekocht voor aan haar armbandje en nog een 'herinneringenboekje' gekocht/gemaakt, Loes had mij een Disney Couture armband gekocht met de tekst 'Have faith in your dreams'. Thnx lieverd, hou van je!! 's Avonds terug gelopen naar het hotel, nog warme chocomel gedronken en daarna gaan slapen voor een zéér verdiende nachtrust!
Vrijdag 19-4 lekker wezen ontbijten in het hotel (en voor het éérst in het écht de liter-pot Nutella gezien!! :D), daarna onze spullen gepakt, gaan uitchecken en richting thuis vertrokken. Met wat tegenslagen onderweg in de vorm van stilstaan/langzaam rijden ivm wegwerkzaamheden (met dit woord heb ik óóóh zo'n moeite!!) waardoor we uiteindelijk dik een uur vertraging hebben opgelopen. Daar baalde ik erg van en was ik ook wel verdrietig om (kwam ook door vermoeidheid die traantjes) want ik wou gewoon terug naar papa en mama en bij hun zijn :( Papa dus ook thuis huilend in de armen gevallen, maar dus puur vanwege moeheid en thuis willen zijn :p Ik had papa trouwens nog een Oscar gekocht! :D Voor 'Super Father'; dat kon ook niet anders na al die hulp van hem :) Vrijdagmiddag thuis lekker getut, nog even met mama de stad ingelopen en daarna lekker van papa's pannenkoeken genoten; dit keer ook een deel met het Efteling Polle's Keuken beslag! Maar die van papa toppen toch echt alles, beste pannenkoekenbakker OOIT! :D 's Avonds lekker wat getut en Samantha (oud-collega Jumbo) nog op de fiets langs zien rijden hier; leuk! :D Verder nog dubbel gelegen van het lachen met de buurtjes Karin en Jules, die waren op de koffie gekomen. Súpergezellig dus, jammer dat Conchetta er niet bij was. Daarna naar bed.

Want gisteren zaterdag 20-4 was het tijd voor vroeg vertrek ivm de Elf Fantasy Fair in Haarzuilens! :D Een fantasy-evenement wat al sinds jaar en dag word gehouden en waar wij ook 'trouwe bezoekers' van zijn (voor de mensen die het niet kennen: google maar!). Loes kon helaas niet mee die was wat ziekjes :( Jammer meid, jij had het ook super gevonden!! Maar met Anja (vriendin van mama) en haar nichtje Lynn heb ik me ook óntzettend goed geamuseerd! Het begon al met een leuk moment in de wachtrij en dat kan ook écht alleen maar bij de Elf: er liepen 2 meisjes verkleed als zwerkballers en eentje lied de snaai vallen (van Harry Potter voor de 'onwetenden' onder ons) waarop iemand in de rij riep 'heej, je laat je Snaai vallen!' :p Best lachen zoiets! Maar we hebben een SUPERDAG gehad; het zonnetje scheen (was wel wat frisjes), de fair was goed bezocht en er liepen weer veel maar ook práchtig verklede mensen rond!! En het toppunt van de dag was toch wel het bezoek aan het kasteel De Haar wat we éíndelijk eens gedaan hebben; WAAAAUUUWWWW!!!!!! :O :D Echt, dat we dat nog niet eerder gedaan hebben! Ook nog bekenden tegen gekomen als in oud bekenden Elaine en Remco, maar ook vrienden Rolf en Nicole – super jullie allemaal weer gezien en gesproken te hebben!! :D Uiteindelijk zijn we met z'n drietjes rond half 8 richting auto gelopen, anderhalf uur 'later dan gepland' en waren we rond 22:00u in Geleen terug; terug in de echte normale wereld helaas :( Ja, SUPERDAG gehad met nog leuke aanwinsten; 2 nieuwe elfjes (bedankt oma v/h Bos, was van paasei!), lekkere natuurlijke handzeepjes en nog een flesje Mede Bier. Had nog véél meer kunnen kopen maar ja; nog steeds geen lotto gewonnen he... Thuis nog op de bank getut en gewacht op papa en mama, die pas veel later thuiskwamen dan gedacht want zij waren in Oberhausen naar een concert van Chris de Burgh geweest wat we ze met ons drieën cadeau gedaan hebben een tijd terug. Scheen GEWELDIG te zijn geweest en wat langer dan in eerste instantie verwacht – vandaar het laat terugkomen. Maar goed; fijn dat ze écht waar voor hun geld gekregen hebben dus en al helemaal met het 'op het scherm geweest zijn' – de camera had (o.a.) op papa en mama gefocust en ingezoomd! :D Dat gaan we nog eens even proberen te vinden op youtube, indien we het vinden zal ik het ook in een blog plaatsen!

Vandaag zondag 21-4 wakker geworden na een welverdiende nachtrust maar toch erg moe opgestaan. Eerst mijn rokken gewassen en uitgehangen, daarna geholpen met het tafeldekken voor het ontbijt. Lekker genoten en daarna de lekkerste dag van de week: thuis zijn en lekker niks doen, bij mijn gezin zijn :) Lekker wat spullen al ingepakt, ofja lekker....ik heb dus totaal GEEN zin om terug te gaan, maar goed :/ Rond 17:30u op naar d'n Aezel om met beide oma's, papa, mama en Elianne te gaan uit eten. En dat was gezellig en lekker!!! :D Goede afsluiting van een geweldige week thuis!

Op het moment zit ik hier in de woonkamer met beide oma's nog hier voor een bakje koffie, en inmiddels brand de openhaard ook. Net zelf geprobeerd een vuurtje te maken maar papa heeft het weer over moeten nemen haha :p Lukt mij toch niet zo! Mama schenkt de koffie in, dus ik denk dat ik deze blog ga afronden vanuit nergens minder dan Geleen!
Een heerlijke week thuis, die supersnel voorbij gegaan is. Maar: time flies when you're having fun! Morgen, maandag 22-4, heb ik om 10:10u mijn vliegtuig vanuit Düsseldorf richting Kopenhagen, en vanuit daar terug naar Helsinki waar ik met de bus verder ga naar Rauma. En NEE, ik heb GEEN ZIN!! Het klopt volgens mij toch wel wat ik dacht: elke keer word het afscheid emotioneler. Niet per se moeilijker, maar wel wat meer traantjes. Maar wat wil je ook als je je echte thuis achter moet laten met al die prachtige mensen waar je zo van houd. Ook die die je niet gezien hebt maar waar je wel weer 'dicht bij bent geweest'.
Morgen terug in Rauma, dan zal alles wel weer als back to normal voelen. Maar vóór dat moment eerst nog afscheid. Maar wetende dat ik over 4 maanden voor maar liefst 3 weken terug mag komen, én over een aantal weken mama en oma v/d Flat nog op bezoek krijg...dat verzacht de pijn wel weer :)

• 21 April 2013 - 22:35

Anja:

Hoi Chantal,

Het was leuk je weer te zien.
    Bedankt voor de super leuke gezellige dag gisteren.
    En voor het meerijden, je deed het super goed.
    Veel sterkte met het afscheid nemen morgen, denk maar dat je over vier maanden weer in Geleen bent.
    Je kunt morgen lekker weer met Jasmijn knuffelen.

Goeie reis ,knuffel Anja.

• 22 April 2013 - 09:33

OMA Bos:

Wat heb je veel gedaan in die paar dagen dat je in Geleen was.Geen wonder,dat je huilend in de armen van je vader belandde.Maar waar kan dat beter???Ik hoop,dat je een goede reis hebt en weer snel aan je oude leventje kan wennen.Het was fijn je weer gezien en meegemaakt bte hebben.
    Heel veel liefs en sterkte OMA

• 24 April 2013 - 12:54

Ma:

Geweldig leuke foto's, geven een goede indruk van alle activiteiten en bezigheden. Ben je écht maar één week thuis geweest?
    X ma X

• 25 April 2013 - 12:42

Pa:

was weer een gezellige week ! Alleen heb je al foto's "verklapt" van je volgende verhaal ...