VAKANTIE!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu VAKANTIE!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 April 2013 | Finland, Rauma

Moikka!
Aan de vooravond van mijn weekje vakantie tijd voor een nieuwe blog!

Maandag 8-4 begon de week met een ochtenddienst die lekker bezig maar 'rustig bezig' verliep. Voor Silvia weer een interessante dienst want ze heeft mee kunnen kijken bij een sternumpunctie, huidbioptie en CT-scan :) Maar ook voor mij natuurlijk leuk om deze eerstgenoemde twee 'afwijkende' dingen te kunnen doen :) Fijn gewerkt dus en na het werk op naar huis om verrast te worden met post op de deurmat; niets minder dan een verrassing van mijn lieve broer!! :D Hij had me een kaartje gestuurd uit Artis (waar hij met student-collega's geweest was) met daarbij 2 gele Marianne-snoepjes (Finse snoepjes, verpakkingen hebben de kleuren rood, blauw en geel, en die gelen had ik nog nooit geproefd – dat gesprek had hij zich herinnerd en mij heel attent 2 gele snoepjes opgestuurd!)! :D Wat een verrassing lieve broer, en vooral de perfect in het Fins geschreven-kaart! :D (Maurits heeft nu Fins als bijvak op de opleiding). Ja, dat was genieten! Daarna getut en mijn avondeten in de oven gezet om te bereiden, een wasje gedraaid en van avondeten genoten. Verder een rustige avond thuis.
Dinsdag 9-4 weer een ochtenddienst die ook lekker rustig bezig verlopen is. Niet veel bijzonders te doen die dag maar toch fijn gewerkt. Na werk op naar huis om te tutten, avondeten te eten en daarna richting salsales te gaan. Weer fijn gedanst!
Woensdag 10-4 tijd voor een dagje scholing in Pori, samen met Henna. De scholing ging over 'patiënt- en medicatieveiligheid'; interessant en zeker een onderwerp dat goed maar vooral belangrijk is om over te praten en om te 'promoten'/verbeteren! De scholing was vooral veel informatie aanhoren en 'opzuigen' – maar interessant. Na de scholing zijn we nog wat gaan winkelen (ik heb trouwens in haar auto richting stadscentrum mogen rijden; Chevrolet ;) ) en hebben bij het Chinees buffet-restaurant gegeten; snelle maar lekkere hap! Daarna terug richting Rauma, waarbij Henna me nog in Eurajoki heeft afgezet voor salsales. Ook daar weer flink genoten en al met al een érg gezellige dag gehad – zéker ook leuk om met Henna een keer 'wat anders samen' te doen dan op werk zijn :D Een schat is ze, iemand waar je goed mee kunt lachen^^

Donderdag 11-4 tijd voor een ochtenddienst met o.a. Silvia, die we fijn zijn doorgekomen. In de ochtend nog haar eindevaluatiegesprek gehad samen met haar begeleidend lerares. Ging goed, en ze heeft de stage voldaan! Na werk had ik nog een kort gesprek ivm onze innovatie-groep, daarna op naar huis om lekker te tutten, tot in de avond, met o.a. tv-kijken en Harry Potter 5 op dvd.
Vrijdag 12-4 tijd voor mijn 1e nachtdienst van een reeks van 2, en dus in de ochtend vrije tijd. Mijn dag begon goed met een telefoontje vanuit het ziekenhuis! Zoals jullie je wellicht nog herinneren heb ik een tijd(je) geleden gereageerd op een open vacature bij ons op de afdeling. Daarover werd nu dus gebeld en ik ben 16-5 uitgenodigd op sollicitatie! :D In ieder geval al super dat ik uitgenodigd ben; eens kijken en denken wat er van gaat komen... De omschrijving die in de oorspronkelijke vacature stond blijkt kennelijk wat veranderd te zijn op een manier waardoor ik wat ben gaan twijfelen over de vacature. Er werd namelijk eerst vermeld, en dat heeft ook de hoofdverpleegkundige van het ziekenhuis persoonlijk tegen ons gezegd (!!), dat het om een vaste plek voor alléén bij ons op de afdeling gaat; inmiddels is er sprake van dat deze persoon ook op de poli en chirurgische afdeling eventueel gaat uithelpen. Nou ja; voldoende tijd nog om eens goed na te denken en natuurlijk eens kijken wat ik uit het gesprek haal :) In de ochtend ben ik nog met Emmi koffie gaan drinken bij Cafe Sali (was supergezellig, en mijn god wat is haar buik inmiddels een 'toeter' zeg! Over paar weken uitgeteld), en heb daarna wat door de stad gelopen en ook al mijn bustickets gekocht :D Thuis wat tv gekeken met wat lekkers erbij, daarna het bed in voor mijn 'nachtrust'. 's Avonds sauna, avondeten, en een vrij rustige nachtdienst samen met Silvia en collega Maarit. Silvia had overigens haar laatste dienst bij ons op de afdeling en had een lekkere Mascarpone gemaakt (tiramisu); jum! Na de nachtdienst op naar huis.

En zaterdag 13-4 dus eerst lekker slapen tot in de namiddag. Wasje draaien, opfrissen en op naar Cafe Sali (ja, alweer!) want ik had met Jean-Sébastien afgesproken – bekende van salsales. Zoals de naam al laat merken een Fransman, en een heel aardige jongen. Lekker gekletst en ons geamuseerd, koffie gedronken en van een lekkere salade genoten, daarna terug naar huis om me voor te bereiden op mijn 2e nachtdienst. Door de miezer overigens naar huis; het was al de hele dag grijs en nat :( Maar, kijkend op weeronline.nl krijgen we zomers weer in Nederland – whiehoew! :D De nachtdienst was op zich wel rustig maar wel met de nodige 'verrassingen'; 2 patiënten waarbij de infuusnaald 'gesneuveld' was (uit hand gekomen) en wat het resultaat van een 'bloedbad' gaf – veel bloed poetsen dus... En aan het eind van de nachtdienst nog een patiënte overleden. Ja, een wat bezigere nachtdienst dan ik normaal gesproken heb, maar zeker gezellig zo samen met collega Pirkko :) Tijdens mijn nachtdienst overigens ook al kunnen inchecken voor de heenvlucht – JEEEJ!

Vandaag, zondag 14-4, in de ochtend na mijn nachtdienst naar huis voor wat uurtjes slaap, daarna begonnen aan de bezigheden hier in huis zo vóór de vakantie. Jasmijn haar zitkussentje wassen (had ze op geplast...), mijn gedraaide was opruimen, de badkamer poetsen, stofzuigen, de vloeren boenen, mijn koffer verder inpakken, batterijen e.d. opladen... In de namiddag kwam Hannele Jasmijntje ophalen samen met haar 2 zoons, dat afscheid was weer moeilijk maar ook fijn wetende dat Jasmijn weer kan genieten van een goed onderkomen :) Daarna nog even snel een boodschapje doen en vroeg in de avond nog langs bij Pasi ivm het bespreken van een lift richting busstation morgen. Verder mijn laatste dingen doen, koffer 'afronden' en lekker van een laatste bak koffie met lekkers genieten tijdens kletsen met mijn lieve ouders :) Ook nog Once upon a Time gekeken op tv. Nu nog tijd voor wat állerlaatste dingen en dan op naar bed!


En morgenvroeg, maandag 15-4 vertrekt om 10:00u de bus richting vliegveld; WHIEHOEEEEW!!! :D Weekje Geleen e.o. HERE I COME!!!! Heb er zin in, wie weet tot snel maar in ieder geval voor iedereen weer een fijne week toegewenst! De volgende blog volgt vanuit Geleen, wauw :D VAKANTIE VAKANTIE; HEB ER ZIN IN HEB ER ZIN IN!!! NOG MAAR EEN PAAR UURTJES!! :D

  • 14 April 2013 - 22:19

    Ma:

    Nog 1 nachtje slapen!
    Wiehoe!

  • 14 April 2013 - 22:31

    Pa:

    Hoezo koffer klaar, daar past volgens mij nog heel wat in ...... Tot morgen in Dusseldorf, zonder Chevrolet !

  • 15 April 2013 - 09:30

    OMA:

    Hoi Chantal,
    Terwijl ik hier naar jou ben aan het schrijven ben jij druk bezig met je vertrek.Misschien zit je al in de bus.
    Here we come!!!!!Ik ben van plan om mee te gaan om je op te halen.Jasmijn zal het best goed hebben bij Hannele.Hopelijk wil zij nog terugkomen bij je Ik ga direct naar de Intra tuin,want ik moet een mooie plant kopen voor het graf van Opa.Het is alweer 4 jaar geleden,maar de leegte en eenzaamheid blijft.
    Gelukkig zijn er veel lieve mensen om mij heen.Ik red het wel.
    Tot vanavond ik verheug me erop.Liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 168384

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: