Relaxte week om, drukkere voor de boeg :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Relaxte week om, drukkere voor de boeg :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Relaxte week om, drukkere voor de boeg :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 April 2013 | Finland, Rauma

Hei hei :)
Weer een relaxte werkweek achter de rug ivm de wat extra vrije dagen door Pasen.

Maandag 1-4 tijd voor een ochtenddienst met meteen wat 'spookachtigs'; een patiënt in een geriatrische stoel op de gang, leek wel of hij/zij sliep... Nieuwe patiënt gekomen dus tijdens de nachtdienst, genaamd 1 APRIL!!! :p Henna en Seija hadden 2 neppatiënten opgenomen, en ene dus ook écht gemaakt. Zie foto's; hoef ik ook niet uit te leggen waarom het 'spookachtig' was – zag best eng uit van de achterkant! Een rustige dienst gedraaid weer samen met Silvia die terug was van een weekje Lapland en voor mij een cadeautje had meegenomen!! :o Een husky-knuffel uit Santa Clause Village, daar waar ik zelf ook geweest ben :) Lief van haar, maar zeker niet nodig geweest! In de middag werd het iets drukker qua werk gezien we in korte tijd wat dingen moesten doen (infuusnaald inbrengen, ampul medicatie toedienen, nieuwe patiënt opnemen) maar wel leuk voor Silvia om alles te doen (die had rond het middaguur nog gesprek met haar begeleidend docente). Na werk op naar huis en getut, verder lekker de restjes paaseten opgegeten en daarna nog een wandelingetje door Oud Rauma gemaakt. Verder een relaxte avond thuis met dvd Harry Potter 4.
Dinsdag 2-4 tijd voor vrije dag 1 met in de ochtend op naar de supermarkt en rond het middaguur tijd voor koffie mét. Verder een lekker rustige middag thuis gehad; wat gepoetst, in het zonnetje gezeten/gedut op het balkon (wel nog met jas), wat kooktijdschriften doorgebladerd, etc. In de namiddag al mijn eten gemaakt (knakworst-puree ovenschotel) en 's avonds gegeten, daarna richting salsales gewandeld. Was weer gezellig! Wel het laatste uur 'geskipt'; voelde me wat moe dus ben naar huis gewandeld, heb daar getut en ben toen naar bed gegaan.
Woensdag 3-4 tijd voor vrije dag 2 met 's ochtends mijn afspraak bij de chiropractor. Daarna door de stad gehobbeld, wat winkels bekeken en via de supermarkt naar huis. Ik heb overigens ook een ticket gekocht voor 'Rauma Rock' op 27 april a.s.; een festival in de ijshal/arena hier met 5 nationale artiesten. Ben ik vorig jaar niet heen kunnen gaan ivm vakantie, maar nu kan ik gelukkig wél gaan! :D Ook een hoop vrienden die erheen gaan, en met Carita heb ik afgesproken in ieder geval samen te gaan :) Thuis lekker genoten van koffie op het balkon in het zonnetje; mijn god het zijn prachtige dagen hier, al weken lang! :D Helaas wil de temperatuur nog niet zo :/ Na de koffie nog op de fiets richting PicknPay voor een cadeautje voor Jasmijn! Ze is deze maand jarig en gezien ik de precieze datum niet weet laat ik het maar gebeuren adhv 'invallen'. En dus woensdag gevierd met als cadeautje een nieuwe mooie, vrolijke kattenbak! :D Eíndelijk een leuke gevonden, staat goed in de keuken :) In de avond gegeten en daarna op naar salsales, waar we ons weer goed geamuseerd en flink gelachen hebben! Terug thuis lekker getut en daarna op naar bed.

Donderdag 4-4 tijd voor een avonddienst en in de ochtend een wasje gedraaid, verder alleen maar getut. Had nog naar de winkel gewild maar gezien dit nog niet nodig was ben ik lekker thuis gebleven. En tegen alle verwachtingen in nog een uurtje mijn bed ingekropen, en mijn god zo goed geslapen! :O Daarna tijd voor koffie en op richting werk, waar ik samen met o.a. Silvia een rustige maar lekkere en gezellige avonddienst heb beleefd. Fijn dat ik op werk was; ben ik weer wat opgefleurd en was goed vrolijk/melig aan het einde van de dienst! :D Terug naar huis lopend nog 2 hazen gezien, maar het was helaas te donker om een goede foto te maken :( Verder genoten en gaan 'glimmen' van een prachtige lucht; wat is onze wereld toch magisch mooi! :D Fijn dat ik van die kleine maar belangrijke dingen kan genieten; gaf me nóg meer vrolijkheid! Thuis nog wat geïnternet, daarna op naar bed.
Vrijdag 5-4 een nachtdienst en dus overdag tijd om in de ochtend lekker te tutten, langs Citymarket en het postkantoor te gaan, thuis mijn wasje op te ruimen, en verder te genieten van 2 nieuwe magazines van Taarten Decoreren (met bijbehoren) en koffie mét op het balkon! :D Érg leuke en handige tijdschriften; zal toch binnenkort eens mijn bak en decoreer-kunsten moeten gaan testen! Rond het middaguur op naar bed voor mijn 'nachtrust', daarna op richting sauna en avondeten. Nog snel Pasi gaan helpen met het ge-email naar Nederland ivm stairrobot, daarna op naar werk. Een superrustige maar gezellige en fijne nachtdienst gehad met Silvia en Henna Lehikoinen (andere Henna dan 'Henna' :p). Tijdens mijn nachtdienst al het programma van de Elf Fantasy Fair van dit jaar bekeken (voor degenen die dit niet kennen: google maar!!) en MIJN GOD wat kreeg ik kriebels en een mega-glimlach op mijn snoet! :D Heb er zin in; 20 april here we come! Na onze nachtdienst op naar huis.

En gisteren zaterdag 6-4 na een 'nachtrust' rond het middaguur opgestaan, koffie gedronken en daarna lekker gewandeld via 2 supermarkten. Lekker genietend van het zonnetje! :D Bij Prisma heb ik de dvd Underworld 4: Awakening gekocht (vampieren en weerwolven) die ik in de avond zou gaan kijken. Terug thuis nog even de auto gepakt en naar PicknPay gereden, waar ik toevallig Henna Lehikoinen tegenkwam; die was dus ook al wakker en op de been! Terug thuis lekker getut, simpele avondkost gegeten en daarna lekker aan de koffie, en daarna chippies met film! :D De film was goed; anders dan de eerste 3 delen maar zeker de moeite waard! En het einde was ook duidelijk: op naar deel 5! :D Na de film nog wat tv gekeken en daarna op naar bed.
Vandaag zondag 7-4 al eerder wakker dan gepland, o.a. vanwege het zielige gemauw van Jasmijn in de keuken. Wat ze me geprobeerd heeft te vertellen weet ik niet, want alles was in orde :) Ach ja, misschien wou ze me het minder leuke nieuws van die dag wel laten zien... HET HAD VERD*MME GESNEEUWD!!!! Ik weet niet hoe vroeg het is begonnen 's nachts maar ook 's ochtends sneeuwde het nog dikke vlokken. GETVERDEMME, nóú snap ik hoe jullie je daar in Nederland gevoeld hebben in de afgelopen weken en wat jullie geklaagd hebben. Meteen maar gekeken naar het weerbericht maar het lijkt erop dat het alleen vandaag sneeuwt; daarna krijgen we weer de zonnige heldere dagen zoals in afgelopen weken. Mét wat warmere temperaturen! Wie weet was dit wel de laatste 'uitkots' van de winter :) In de ochtend thuis getut en wat opgeruimd, rond het middaguur met Pasi naar restaurant Amarillo; een Mexicaans-achtig restaurant dat laatst ipv Italiaans restaurant Rosso (sorry pa en ma! :( ) is gekomen. Ziet er gezellig uit van binnen en het eten was superlekker! :D Allebei een Chicken Burito gekozen, namjumjam! En oh mijn god die jalapeno-knoflookmajonaise....LOVE IT!! Na het gezellige eten ben ik doorgegaan naar de supermarkt en daarna naar huis. Thuis thee gedronken en Captain Hook gekeken op tv, en rond 19:00u op naar Cafe Sali met Silvia voor een bak koffie (en mijn god wat had ik die nodig! :p ). Het was súpergezellig, hebben veel gekletst maar vooral flink gelachen! :D Over school, opleiding; grappige dingen. Ja, een óntzettend gezellig anderhalf uur! Nu wachten op eventueel nog kletsen met de pap en mam, anders op richting bedje :)


En voor de deur staat nu een wat 'pittigere' week qua werken; 2 ochtend, 1 volle dag scholing in Pori (patiëntveiligheid), 1 ochtend, 2 nachtdiensten, en dan.....VAKANTIE! :D Kan niet wachten!

  • 08 April 2013 - 09:34

    OMA:

    Zo te zien ben ik de eerste die reageert.Wat leuk,dat er in Finland ook 1 April gevierd wordt.Dit jaar heb ik er niet veel van gemerkt,want ik was vanuit Coiffy op de terugweg.Jasmijn boft toch maar met haar nieuwe kattenbak.Heb je al onderdak voor haar geregeld als je weg bent.Ik verheug me er op je weer te zien en ik hoop,dat je woensdag koffie bij me komt drinken.Maar dat spreken we nog wel af.Het lijkt hier wat beter weer te worden.Gisteren heb ik lekker in het zonnetje buiten kunnen zitten.
    Lieve Chantal tot over een weekje.Veel liefs OMA bos

  • 08 April 2013 - 22:17

    Ma:

    Wat een komische kattenbak! Maakt ze er ook gebruik van?
    Overigens gaan we de nachtjes slapen maar weer aftellen, goed?
    Xx

  • 11 April 2013 - 17:02

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal,ik ben een beetje later met reageren op jou verslag maar ik ben je niet vergeten,en verheug me dat ik je over 4 dagen weer in levende lijve zie.Het weer wordt hier al wat beter.warmer en zonniger.Ik heb weer genoten van je blog,wat een leuke kattenbak zo iets aparts heb ik nog nooit gezien.Je zult wel druk bezet zijn als je hier bent ,maar we zullen elkaar toch elkaar toch wel een paar keer zien.Mijn auto staat voor je klaar.Goeie reis en tot Maandag! Liefs Oma.

  • 12 April 2013 - 20:33

    Ma:

    Nog 3 nachtjes slapen........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 168419

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: