SUPERWEEKEND!! - relaxte werkweek in vooruitzicht - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu SUPERWEEKEND!! - relaxte werkweek in vooruitzicht - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

SUPERWEEKEND!! - relaxte werkweek in vooruitzicht

Blijf op de hoogte en volg Chantal

24 Maart 2013 | Finland, Rauma

Terve!
Na een fijn weekend in Pori zijn we weer terug thuis in Rauma met een nieuwe frisse blog!

Maandag 18-3 begon de week met een ochtenddienst als verantwoordelijk vpk samen met Silvia. Een fijne dienst gedraaid en haar veel kunnen laten zien en laten doen; ging goed! Ze had me trouwens 's ochtends meteen goed jaloers: ze had namelijk 's nachts het Noorderlicht gezien!!! :O Ik verdorie 3,5 jaar geleden naar Lapland – niks – en iedereen blijft het maar 'gewoon, ineens' zien! :( Nu heeft ze mijn telefoonnummer en beloofd te bellen komt het nog eens voor ;) Na werk (wat ietsjes uitliep) op naar huis en daarna richting Citymarket voor wat boodschappen en het wegbrengen van post bij het postkantoor. Lekker weer van het zonnetje genoten, maar koud was het wel nog! Thuis simpel maar lekker gegeten, getut, en nog even naar Lidl voor wat inkopen, daarna rustige avond thuis.
Dinsdag 19-3 weer ochtenddienst en dit keer in de basiszorg, weer een fijne dag beleefd maar helaas in de namiddag toch ineens veel te doen op 'hetzelfde moment' en daarbij nog eens afdelingsoverleg waar ik bij wou zijn, dus een stresserige laatste 2 uur. Ook die zijn we goed doorgekomen en daarna op naar huis om mijn avondeten alvast in de oven te doen, te stofzuigen en te tutten. Daarna wat paasdecoratie ophangen, smullen van avondeten en op naar salsales.
Woensdag 20-3 weer ochtenddienst en weer in de basiszorg, fijn gewerkt samen met o.a. Silvia. Echt een fijne studente, en ik heb nog met haar gekletst over het feit dat ze tot haar 7e stagedag al zo veel diverse dingen gezien en gedaan heeft dat ik helemaal happy voor haar ben! Ja, een fijne studente die veel werk aanpakt en lekker actief is. De dienst verliep vrij lekker, maar weer aan het eind van de dienst een druk moment met een minder leuke reden: een patiënte met zéér verslechterde nierfunctie is ineens komen te overlijden. Op een niet zo leuke manier, die me nog wel bij zal blijven :( Ook dus weer 'állerlaatste zorg' mogen verlenen, iets wat ik zeer respectvol werk vind. Maar jammer en moeilijk blijft het altijd. Na werk op naar huis om even mijn gedachten om te schakelen (wat goed lukte met een leuke kaart van mama en Anja, bedankt!) en vervolgens wat computeren, tv kijken, avondeten en daarna salsales in Eurajoki. Na salsa nog lekker genoten van een voetenbadje en kletsen met mama, daarna nog lekker wat getut.

Donderdag 21-3 een vrije ochtend met lekker de stad in gaan en langs wat supermarkten struinen, thuis genoten van koffie mét, een wasje gedraaid en daarna mijn bed in gedoken voor wat 'nachtrust' ivm nachtdienst nr. 1. Een lekker rustige nachtdienst samen met Silvia en Seija die we goed zijn doorgekomen. Na werk op naar huis voor nachtrust.
Inmiddels dus vrijdag 22-3 en tijdens mijn nachtrust werd ik nog wakker gebeld met de mededeling dat er nog een nalevering van Partylite zou aangereikt worden. Mijn kleine glazen led-lampje met tevens verwarmingsbasis voor geurwax, jeej! :D Rond een uur of 15:00u opgestaan, aangekleed en nog even naar Prisma om een kleinigheidje voor Satu te kopen en voor mezelf een balbarbeque! :D Best een grappig gezicht overigens; buiten was het gaan sneeuwen en daar liep Chantal – winterjas aan, muts op, door de sneeuw met het pakket met de balbarbeque in haar handen! :D Maar heej, ik had wel een goede reden hoor!!! €13,90 met maar liefst 70% korting oftewel maar €4,nogwat voor een barbequetje! :D Ik mag het officieel hier niet gebruiken op het balkon, maar het is fijn om er in ieder geval ene te hebben en ik ga zeker navraag doen of het wel toegestaan is te barbecueën in de omgeving hier. Terug thuis een cake gebakken om mee te nemen naar Pori, mijn was opgeruimd, wat getut en daarna op richting sauna. Na sauna lekker avondeten, kort tutten en door naar mijn 2e nachtdienst wederom met Silvia en dit keer collega Pirkko. Nóg rustiger dan de nachtdienst van donderdag, maar lekker gewerkt :)

Gisteren, zaterdag 23-3 in de ochtend ná werk op naar huis voor mijn nachtrust en rond het middaguur eruit om me voor te bereiden op het weekendje Pori! :D Satu vierde namelijk haar housewarming-feest (ook al woont ze nu al flink wat maanden in haar appartement) en daar zou ik heen gaan en blijven logeren. De familie is helaas op vakantie dus daar kon ik niet heen, maar dat mocht de pret niet drukken! Zaterdag dus opgefrist, aangekleed, genoten van een supergezellige mail van mijn lieve neef Bart-Jan (thnx!), al mijn spullen klaar gezet en daarna nog flink wat koffie gedronken zodat ik de dag wat beter door zou komen :) In de middag de auto gepakt en ingeladen en op naar mijn oude 'thuis'! :D Ik ben meteen naar Satu gegaan en heb haar nog geholpen met wat laatste boodschappen en poetswerk, opruimen en de boel voorbereiden. Ook nog een vriendin van Satu (Jonna) met haar vriend (Aleksis) van het treinstation opgehaald. En MIJN GOD WAT HEBBEN WE EEN SUPERAVOND GEHAD!!!!! :D En met 'we' bedoel ik alle 14 aanwezigen! :D Heerlijk om weer 'oude bekenden' voor het eerst sinds lange tijd te zien (vrienden – 3 stellen – van Satu) en nieuwe personen te leren kennen! :D Lekker bij Satu thuis genoten van lekkers en drinken, en rond middernacht met zeker de helft van de groep nog richting nachtclub PK gegaan waar we tot in de vroege uurtjes goed doorgebracht hebben! Ik heb het ook tegen een aantal mensen gezegd en het kwam recht uit mijn hart: ik voel me zó gezegend met de vrienden en bekenden die ik hier in Finland heb mogen krijgen! Het is natuurlijk totaal anders dan het hebben van al mijn 'eigen' vrienden en bekenden in Nederland, maar ik ben ó zó blij en voel me gezegend met iedereen die ik hier heb mogen leren kennen en door wie mijn leven hier makkelijk en vrolijk gemaakt word :') Wauw :') Na de nachtclub overigens nog pizza gaan eten, iets waar ik nu ook maar aan heb toegegeven ondanks 'een smak veel te veel calorieën zo in de ochtend' (mijn geweten) en mijn god wat was dat lekker en deed dat goed! Hoe dan ook al bij het weggaan uit de nachtclub wat buikpijn.

Die vanochtend, zondag 24-3, liet merken waarom 'ie er was (de buikpijn dus he); we lagen uiteindelijk pas rond half 6 in onze nesten en ik denk dat ik na 2 uurtjes al wakker werd met een ineens heel slecht 'grote boodschap'-gevoel... Ik hoef niet uit te leggen wat voor gevoel en dus hup, op naar de wc. Deur op slot en snel gaan zitten, maar ik kreeg me toch ineens een benauwd gevoel met zweet en het idee dat ik zou kunnen flauwvallen!! Dus snel het slot van de deur 'voor het geval dat' maar gelukkig ging de benauwdheid vrij snel over. Wel zat ik inmiddels ook met een gevoel van overgeven, en had het idee dat het van beide kanten fout zou gaan... Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee maar had ik wel last van diarree :( Totaal geen idee waar dit door is gekomen, want ik heb naar mijn weten niets verkeerds gegeten :( Hopen dat het geen buikgriep is... Rustig aan dus vandaag met eten en ook thee gedronken ipv koffie. In de middag Jonna en Aleksis naar de trein gebracht en daarna nog met Satu even gaan winkelen met een prachtige tuniek (voor maar 10 euro!!) als resultaat :D In de namiddag nog even de Partylite-bestelling van haar moeder gaan afgeven icm een cake omdat Eila (Satu's moeder dus) en Satu veel kleding van mij via hun 2ehandswinkel-tafel verkocht hebben en ik daar geen tafelhuur voor hoefde bij te dragen. Daarna terug richting Rauma (en nog even naar de supermarkt) waar ik vrolijk door Jasmijn begroet werd en nu helemaal in mijn nopjes ben van dit geweldige weekend. En het mooiste is, is dat iedereen het zó geweldig gehad heeft en van elkaars gezelschap/gezelligheid genoten heeft! :D

Ja, dat was weer een fijne week en er staat me een óntzettend relaxte werkweek te wachten: nu eerst nóg 3 dagen vrij, dan ochtend, avond, vrij en avond. Maar 3 diensten dus – whiehoew! :D Hoewel ik me teentjes zweet over hoe ik mijn vrije dagen ga doorstaan :/ Maar dat zal ook wel loslopen ;) De reden trouwens voor dit extra vrij is het feit dat er deze werklijst 2 paasdagen bijzitten, waardoor iedereen 2 extra vrije dagen krijgt ingepland. Geen 6 maar 8 vrije dus deze 3 weken!
Een stukje van mijn eigen rust wil ik ook aan jullie meegeven deze komende week zodat ook jullie daar in Nederland blijven genieten, hoe druk jullie a.s. week ook mag zijn!!! Mis jullie allemaal, stuk voor stuk!
Dikke zoen voor een ieder, vanuit Rauma!

• 27 Maart 2013 - 08:40

Pa:

Ha lieve dochter,

nog geen reactie van de oma's ? Zijn ze zeker druk bezig deze week. Handig zo'n BBQ als je niet weet wat je ermee kunt doen. Ach, je kunt er nog altijd plantjes in zetten op je balkon .... En hopelijk kun je het noorderlicht nog zien voordat de winter echt voorbij is. Vanmorgen was het bij jou al een graad minder koud dan in Grunn; het gaat de goede kant op. Over drie blogs ben je gezellig hier, we verheugen ons er op!

Liefs,

pa

• 27 Maart 2013 - 20:50

OMA Bos:

Ik probeer hier weer opnieuw,want er staat een regel hierboven,dat dit veld verplicht is en nu hoop ik,dat ik het bericht toch kan verzenden.Door het bezoek van tante In ben ik wat laat met mijn reactie.
    Jammer,dat je het Noorderlicht hebt gemist.Jullie hebben het wel leuk gehad bij Satu.
    Hopelijk heb je intussen mijn brief gekregen.Fijne Paasdagen en tot schrijfs.
    Liefs Oma

• 28 Maart 2013 - 14:13

Oma Vd Flat :

Hallo Chantal,ja door omstandigheden kan ik je nu pas een klein berichtje sturen.Kom net van een begrafenis terug,Dat komt veel vaker voor op mijn leeftijd,jammer van het Noorderlicht ,maar als je daar blijft in Finland blijft zul je het toch nog vaker kunnen zien .Hier hopen we dat het weer nou eens wat beter word.Over twee weken ben jij een aantocht,gezellig je dan weer eens te zien.Heel veel groeten en een knuffel van je Oma.