Wit, koud, maar zonnig 'lente'weer! :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Wit, koud, maar zonnig 'lente'weer! :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Wit, koud, maar zonnig 'lente'weer! :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 Maart 2013 | Finland, Rauma

Iltaa!
Oftewel 'avond!'. Daar zijn we weer met een nieuwe blog die geplaatst word met schemering buiten; het is echt raar soms hoe góéd je merkt hoe snél de dagen langer licht zijn! :D Op naar de lente!!

Maandag 11-3 begon mijn week met een ochtenddienst die ik besteed heb aan het introduceren van de afdeling aan mijn Ferrari uit Italië! Studente Silvia kwam 's ochtends voor het eerst naar de afdeling en had dus haar introductiedag. Beginnend gesprekje, rondkijken op de afdeling, rondkijken in het ziekenhuis en haar eerste diensten inplannen; zo ging de ochtend goed om! Een gezellige meid, hoewel (eerste indruk) een wat 'stiller' iemand dan Tsjechische studente Pavla toen. In de (na)middag heb ik gewoon nog op de afdeling zelf mijn collega's geholpen, daarna naar huis waar ik verrast werd door een uitdraai van de foto van mijn oma's tijdens hun HighTea; bedankt lieve oma v/d Flat voor deze verrassing! :D Verder thuis tijd voor tutten en avondeten, en daarna ben ik nog bij Pasi langs gegaan om hem te helpen met zoeken op internet naar productinformatie en prijzen van een zogenaamde 'stairclimber'. Helaas alles gevonden behalve dat waar we naar op zoek waren: prijsvergelijkingen. Daarna terug naar huis en lekker getut en op naar bed want ik was goed moe (van zondag op maandag moeilijk in slaap gekomen en onrustig geslapen).
En dinsdag 12-3 werd ik na wederom een onrustige nacht wakker voor een ochtenddienst. Geen idee waaraan dat onrustige slapen ligt, maar vervelend is het wel! Ik sliep op zich wel goed, maar al het gedraai e.d. heb ik bewust meegekregen. Op werk voor de eerste keer met mijn studente Silvia gewerkt, die erg actief is en al veel nieuws heeft kunnen doen en zien voor haar eerste dag! :D Werk was gelukkig wat rustiger dan de maandag, dus ook fijn voor haar om in alle 'rust' de eerste dienst op onze afdeling te kunnen beleven. Na werk via de supermarkt naar huis, avondeten koken en daarna bij Omar en Johanna in de auto springen voor een avondje salsales! Fijn gedanst en ondanks dat er helaas maar 2 mensen (waaronder ik) waren in de gevorderden-groep was het fijn die les zo weinig mensen te hebben gezien we wat 'privé-les' kregen en persoonlijke aanwijzingen! Buiten was het overigens weer goed wit; hele namiddag en avond gesneeuwd...

Woensdag 13-3 een wat drukkere ochtenddienst maar ook die hebben we samen met Silvia goed doorgebracht. Silvia heeft weer wat nieuwe dingen gezien ook tijdens deze dienst, fijn voor haar! :D Aan het einde van de dienst hadden we nog afdelingsoverleg en daarna was het súpersnel op naar huis en meteen mijn bed in, gezien ik 's avonds de nachtdienst in zou gaan! Huh, ochtend- én nachtdienst?!?! Ja, want een collega was nog steeds ziek en zou haar 2 nachtdiensten niet kunnen draaien. Gezien ik qua dienstlijst wel de mogelijkheid had (op avonddienst 'weg krijgen' op donderdag) heb ik aangeboden de nachtdiensten te doen :) En ik heb de nachtdienst goed volgehouden ondanks een al gewerkte dag; het was vrij rustig en met goed gezelschap (Pirkko en leerling Joni) heb ik een fijne rustige nachtdienst doorstaan!
Donderdag 14-3 dus vanuit werk op naar bed voor een welverdiende complete 'nachtrust', die ik het laatste uur samen met Jasmijn heb doorgebracht :) Is toch stiekem wel leuk, zo'n poes in je armen. Maarrrr, het blijft bij héél af en toe!! In de namiddag opstaan, chocomel drinken tijdens het draaien van een was, en daarna richting supermarkten boodschappen doen. Lekker gewandeld in het zonnetje, ondanks dat het goed fris was! Tja, het is hier nog steeds goed winter maar kennelijk is het er in Nederland op het moment ook niet beter op :/ Dat is dan wel weer fijn om te weten haha :p Terug thuis eten gekookt en daarna nog wat getut, vervolgens op naar nachtdienst nr. 2. Dit keer met collega Maarit een wederom rustige nachtdienst. Voor Maarit wat meer te doen gezien er vrij veel patiënten belden, ik had het weer ontzettend rustig. Lekker gewerkt dus...

...en na mijn nachtdienst 's ochtends vrijdag 15-3, door de ijskou (-20 in nacht!) op naar huis voor mijn slaap. Halverwege mijn slaap wakker geworden, en een minuutje later ging de deurbel; pakketje van Geleen! :D Onbewust aangevoeld dat de deurbel zou gaan? Hoe dan ook met mijn slaperige gezicht het pakje aangepakt (zwaarder dan verwacht en inhoud onbekend; spannend!) en daarna terug naar bed. Rond het middaguur opgestaan, koffie gedronken en daarna door naar wat supermarkten en winkels. En het bleek die dag al snel 'pakjesdag' te worden want ik zou bij Citymarket schoenen gaan ophalen, en toen ik in designwinkel Pentik was kreeg ik telefoon van Itella (postbedrijf) dat mijn bestelling van de Partylite-avond afgeleverd kon worden die dag! :D Wat meer tempo dus in mijn winkelreis en snel terug naar huis, waar ik vervolgens een aantal uur heb gewacht maar geen pakketje afgeleverd kreeg! Raar, dus geprobeerd contact te krijgen met Itella wat niet lukte en daarom maar naar Monika gebeld of zij misschien kon helpen. Uiteindelijk na veel proberen kreeg ik Itella zelf aan de lijn en te horen dat het pakket vroeg in de avond afgeleverd zou worden. Daar heb ik ook nog een eeuwigheid op zitten wachten en gezien mijn saunauurtje begon heb ik een briefje op de deur geplakt met mijn telefoonnummer. Van de sauna genietend ging mijn telefoon en ben ik snel het pakket in ontvangst gaan nemen, en daarna terug de sauna in. Na de sauna lekker gezichtsmaskertje op, Kaiserschmarren gemaakt en met koffie en lekkers het Partylite-pakket uitgepakt en gecontroleerd en verdeeld a.d.h.v. ieders eigen bestelling. Leuk om te doen! :D Na dat pakket heb ik mijn pakketje uit Geleen opengemaakt en wat een verrassingen en verwennerij! :D Bekijk de foto maar voor de inhoud; te veel om op te noemen! Papa had nog een dvdtje gebrand wat ik meteen bekeken heb: documentaire 'achter de schermen bij Disneyland Parijs' en van TvMax een programma over een echtpaar dat in Fins Lapland een vakantiehuis zocht. Érg leuke programma's papa; SUPER bedankt! :D Verder overigens genoten van wijn met lekkers, echt een avondje goed genieten haha :p Net íets na middernacht mijn bed ingekropen voor een heerlijke nachtrust.

Zaterdag 16-3 tijd voor een avonddienst met in de ochtend tijd voor wat poetsen en daarna op richting winkels en post (paaspakketjes richting NL). De avonddienst verliep vrij lekker, tot aan de laatste 3 kwartier toen ineens 2 nieuwe opnames kwamen en we ook gewoon onze avondronde qua verzorging moesten doen. Druk einde dus en ik was blij dat ik daarna lekker naar huis kon om meteen mijn bed in te duiken!
Vandaag, zondag 17-3, tijd voor een ochtenddienst die erg bezig verlopen is. Zelfs zo bezig dat ik makkelijk geprikkeld raakte. Op dit moment hebben we op de afdeling (in ieder geval op eindunit) een flink aantal patiënten die veel zorg vereisen en constant bijv. bellen om hulp maar dan eigenlijk totaal geen hulp nodig hebben en kleine 'onbenulligheden' vragen/willen. Vrij slopend dus, en als je dan ook nog alleen maar scheldwoorden om je heen hoort vliegen als je bij iemand een infuusnaald inbrengt (kennelijk deed het veel pijn..), of een patiënt je afsnauwt en scheld zonder enige reden (afgezien van het feit dat deze persoon van nature een constant boos, geïrriteerd en afsnauwend iemand is), dan kunnen jullie je wel voorstellen dat Chantal regelmatig een donderwolk boven haar hoofd had hangen. Gelukkig fijne collega's om mee te werken die een glimlach op m'n snoet tonen, en ook fijn te merken dat er ook patiënten zijn in wiens ogen we engelen zijn. Dat maakt al weer veel goed! Na werk nog even bij Pasi langs om hem weer te helpen met een mail opstellen naar een Nederlands bedrijf, daarna lekker door het zonnetje (al flink wat dagen prachtig zonnig weer (!!), afgezien van de lage temperaturen dan..) richting supermarkt en terug naar huis om te tutten, eten en lekker van mijn avond te genieten.


Dit weekend was het overigens 'feest' hier en in Stein, en wel met de reden dat Loes en ik alweer 12,5 jaar bevriend zijn! :D Voel me gezegend met haar als hartsvriendin; bedankt voor de geweldige afgelopen 12,5 jaar en bedankt voor alles wat nog gaat komen lieverd!!! :D Hou zielsveel van je, zonder jou geen Bebsie! :)
En ehm, over feest gesproken kijkend naar de data dit weekend (16e en 17e): nog maar ÉÉN MAAND EN DAN BEN IK WEER LEKKER IN DEN NEDERLANDEN!!!! :D KAN NIET WACHTEEEEEEEEEEEN!!!! :D
In ieder geval tot volgende week iedereen, tot een nieuwe blog! Van de week een bezige werkweek (3 ochtend + 2 nacht) met als beloning maar liefst 4 (!!) vrije dagen!! :D Zaterdag op richting Pori voor Satu's verlate housewarming!
Ik wens jullie allemaal een superweek toe vanuit wit, koud, maar zonnig Rauma! :)

  • 18 Maart 2013 - 09:46

    Oma Bos:

    Hallo Chantal
    Alweer een mooi verslag van je werkweek,boodschappen en leuke pakjes.Niet alle mensen zijn even aardig en soms is het moeilijk om dan je geduld te bewaren,maar als verpleegster wordt dat zeker van je verwacht.
    Gelukkig zijn er ook leuke dingen en daar moeten we maar het meeste van genieten.Momenteel schijnt de zon en hopelijk wordt het ook een beetje warmer.Een knuffel van mij,ook voor Jasmijn.Hou je goed Veel liefs OMA

  • 18 Maart 2013 - 17:41

    Oma V.d.flat:

    Lieve Chantal,je hebt een drukke week achter de rug,lees ik maar daar kom je ook weer overheen.Het leven gaat op en neer de ene keer makkelijk en de andere keer moeilijk.Maar nou komt de lente en daar kunnen we ons nu op verheugen En op jou komst over een paar weken.Gezellig om je weer eens te zien!!!Heel veel lieve groetjes van je Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 168415

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: