Relaxte week achter de rug met langlaufen toe! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Relaxte week achter de rug met langlaufen toe! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Relaxte week achter de rug met langlaufen toe! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

10 Maart 2013 | Finland, Rauma

Moikka!
Tijd voor een nieuwe, dit keer normale blog.

Maandag 4-3 na een ontzettend rustige en gezellige nachtdienst samen met Pirkko richting huis voor een heerlijke 'nachtrust'; van half 8 tot 16:00u in mijn nest gelegen! :D Daarna opgestaan, even richting winkel en daarna tijd voor tutten en veel te heet eten; pizza Inferno – dat was dus ook écht pizza Inferno! :p Ik heb van mijn 'ach, dat zal wel meevallen'-gedachte geleerd... Na avondeten op naar werk voor een 2e nachtdienst, samen met Henna en Jarkko, en ook die nachtdienst is óntzettend rustig verlopen! Naast onze werkzaamheden dit keer tijd voor dvd Finding Nemo, waar ook de aanwezige chirurgische vpk van heeft meegenoten :)
Dinsdag 5-3 in de ochtend naar huis voor mijn nachtdienst en rond het middaguur weer opgestaan zoals altijd na mijn laatste nachtdienst. Lekker met papa gekletst via Skype, fijn je te horen! Daarna tijd voor koffie mét en een tripje richting werk, want ik had een overleg. Collega Eeva heeft me een tijdje terug uitgenodigd om in een klein 'ontwikkelingsgroepje' van onze interne geneeskunde-afdeling en de chirurgische afdeling mee te komen draaien, gezien men op zoek is naar 'jongere leden'. We storten ons nu op de verbetering omtrent revalidatie en ontslag van patiënten. Was leuk en daar aangekomen bleek ook vriendin Mari uitgenodigd te zijn (zij werkt op chirurgische afdeling)! :) Ja, zeker iets waar ik mee doorga, leuk om erbij betrokken te worden! Na het overleg nog even op dagchirurgie langs gegaan naar mijn oudcollega's van stage toen, fijn ook hen weer te zien en spreken :) Daarna richting huis, lekker tutten met Jasmijn, avondeten en op naar salsa! Lekker gedanst en thuis verder een tutavond.

Woensdag 6-3 tijd voor vrije dag nr. 1 met in de ochtend ontbijt en mijn afspraak bij de chiropractor. Het was overigens mooi weer; koude wind maar de zon straalde! Daarna nog even wat winkels in met o.a. de schoenenwinkel waar mijn gereserveerde schoenen waren. Eíndelijk een maat die paste dus Chantal tevreden en dankbaar voor de service van het uit Pori over laten komen. 'Herfst'schoenen: check! :) Daarna door naar Citymarket en op naar huis voor een bakje koffie mét en lekker tutten. Halverwege de middag nog een kort wandelingetje naar Prisma en daarna was het tijd voor tranen van blijdschap!! :D Ik heb namelijk via Skype met pa het Eftelinghotel gereserveerd!! Even uitleggen: ik heb al zeker een maand of twee in mijn hoofd het plan om met ons vijfjes mijn verjaardag dit jaar in de Efteling te vieren, en wel met een hotelarrangement op 24-25 augustus. 2 dagen Efteling, overnachten in hotel met ontbijt, mazzel met een Zeven Mijls Zomeravond op de zaterdag (park tot middernacht open én veel entertainment), én genieten met/van ons vijfjes. Dit plan was in mijn hoofd al definitief, maar nu dus ook écht definitief (op het krijgen van zomervakantie rond die tijd na haha)!! Heb serieus aan de andere kant van de lijn zowat zitten huilen van blijdschap, de Efteling-gek die ik ben. MIJN GOD ZOOOO SJIEK!!! :D Nogmaals bedankt pa voor je hulp! Daarna lekker enthousiast zitten springen op mijn stoel, avondeten gegeten en op richting salsales waar het ook weer gezellig was. Met flink stormweer buiten overigens; mijn god wat een sterkte rotwind!! Terug thuis nog lekker met mama zitten kletsen en afspraken gemaakt ivm reizen en overnachten in Finland – ook daar kijk ik al súperveel naar uit, dat oma en ma hier zijn! :D Misschien nog wel meer dan mijn vakantie in april thuis haha :p Gekke meid...
Donderdag 7-3 vrije dag nr. 2 met in de ochtend lekker wat winkels, rond het middaguur koffie mét en daarna door richting stad want ik zou met Lotta om 16:00u naar de film gaan! Van tevoren nog even koffie gedronken en bijgekletst, en ik was blij te horen dat het bij hun allemaal weer wat beter gaat :) Daarna op naar bioscoop voor 'Beautiful Creatures', wat een best goede film was :) Na deze gezellige namiddag op naar huis voor simpel avondeten, douchen en een tutavond met als afsluiter lekker kletsen met Loes! :D Ik heb die ochtend overigens nog een sollicitatie de deur uit gedaan, want zoals misschien al vermeld hebben we een vaste plek open op de afdeling ivm a.s. pensioen van een collega. Deze vacature is voor een 'invalskracht voor onze afdeling op vast contract-basis'. Eens kijken of ik op sollicitatie mag komen; dat zou al geweldig zijn! En zou ik de plek niet krijgen: mijn contract word in ieder geval verlengd dus no worries! :) En van de zomer 2 nieuwe plekken open op de afdeling, dus mogelijkheden zat!

Vrijdag 8-3 tijd voor 's ochtends een wasje draaien, poetsen en daarna al om half 12 op naar werk, gezien ik vóór mijn avonddienst eerst een 2 uur-durende scholing zou hebben. We krijgen namelijk een systeem op werk waarmee we de zwaarte van de zorg kunnen beoordelen. Zo krijgen we duidelijk overzicht of bijv. de bezetting toereikend is of niet. Op zich interessante scholing maar droge stof dus bieteke slaapverwekkend. Gelukkig daarna tijd voor mijn avonddienst die bezig verlopen is. En na werk snél op naar huis, omkleden, oud leerlinge/kennis Marja binnen laten en daarna op richting Bar Hovi voor een avondje Metalfest! :D Ook nog onderweg Heidi Kettunen opgehaald die ik al een hele tijd niet meer gezien had. En mijn god wat was het gezellig zo met z'n drietjes op stap! In Bar Hovi aardig wat (langharig) volk en flink wat bekenden gezien waaronder (naast Heidi en Marja) ook Tomi, Jussi en bekenden van hun. Resultaat van de avond: 2 lokale goede metalbands en dus goede muziek (en/of herrie), gezellige sfeer en veel bekenden! :D Ik was de 'BOB' die avond en heb rond een uur of half 4 eerst Heidi, daarna Marja en vervolgens nog Jussi liften naar huis gegeven waarvoor iedereen wel dankbaar was :) Vervolgens ging Chantal zelf pas ruim na vieren naar bedje na een heerlijke avond! :D Fijn om weer eens uit te gaan en zoveel bekenden gezien/gesproken te hebben!
Zaterdag 9-3 tijd voor uitslapen natuurlijk, koffie met lekkers en vervolgens een avonddienst (gelukkig weten te ruilen met collega Anne ivm mijn avondje uit) die rustiger verlopen is dan die van vrijdag. Lekker gewerkt en genoten van mijn verpleegkundige-zijn :) Na het werk op naar huis en vervolgens tijd voor een avondje voor mezelf; tutten, lekkers, tv en laptop, en wijn met dvd toe.

Vandaag, zondag 10-3 tijd voor laat ontbijt en tutten achter de pc, daarna op naar wat supermarkten om wat inkopen te doen in alle rust. Thuis tijd voor koffie met lekkers en heerlijk tutten (en nog nieuwe leren laarzen bestellen voor €18 ipv 90! :D), en in de namiddag nog met de auto via Lidl richting Lähdenpellon Urheilualue oftewel Lähdenpellon sportgebied voor niets minder dan langlaufen! :D Eindelijk een dagje vrij, eindelijk de auto en dus de mogelijkheid om oma haar langlauflatten in te gaan wijden! :D Ik heb 'slechts' een stuk van 2km gelanglaufd en er van genoten! Flink wat klimstukjes en dus helaas ook wat afdalingen, maar Chantal heeft het overleefd en oma's latten zijn fijn! Voor degenen die het verhaal nog niet kennen: oma's langlauflatten werden niet meer gebruikt en zijn in oktober ná mijn vakantie thuis meegekomen naar Finland. Ik heb de bevestigings-stukken nog laten vervangen gezien die van oma oud waren en ik daar sowieso geen passende schoenen bij had. Van Maarit heb ik haar oude schoenen en bevestigings-stukken gekregen en die zijn er begin dit jaar opgezet. Nú pas kunnen testen 'in het echt' maar ze doen het goed lieve oma!! Ik had in principe nog een 2e keer het tochtje willen doen maar gezien het al etenstijd was en ik blij was dat ik de afdalingen overleefd had ben ik naar huis gegaan (na eerst lekker warme drank uit de door pa gevonden 2ehands-bidon te drinken!). Daar meteen eten in de oven en tijd voor kip met groente; simpel maar lekker! Verder nog Once upon a Time gekeken, getut en dadelijk op naar bed ivm een ochtenddienst morgen.


Morgen krijg ik mijn Ferrari uit Italië, whiehoew! :D Oftewel mijn internationale studente – benieuwd en leuk om weer hoofd-stagebegeleidster te kunnen zijn! Verder een drukke week overigens op werk; 3 ochtenddiensten, 1 avonddienst, 1 vrije dag en daarna weer 2 ochtenden. Wie weet ruil ik nog een dienst zodat ik zaterdag de avond in kan en dus vrijdag eventueel uit; we shall see! Fijne week iedereen daar in Nederland, hou van jullie en mis jullie!

  • 11 Maart 2013 - 09:32

    Oma Bos:

    Lieve Chantal,allemaal goede berichten.Fijn,dat je de langlauflatten hebt kunnen gebruiken.Er is bij jullie genoeg sneeuw.En alvast het uitzicht op een geweldige verjaardag .Gisteren had ik ook een fijne dag.Eerst koffie bij de andere Oma vanwege de jaardienst en daarna naar Eperheide de schaapskooi.Er waren veel lammetjes Heel leuk om te zien.Daarna nog een mooie rit door Limburg en een heerlijk etentje op de Mauritslaan.Weer een goede zondag.Jij heel veel succes met je werk en nu naar gauw LENTE.
    Veel liefs IMA

  • 12 Maart 2013 - 18:08

    Oma V.d Flat:

    Hallo Chantal,die andere ma

  • 12 Maart 2013 - 18:27

    Oma V.d.Flat:

    Hallo Chantal,die andere Oma heeft al verslag gedaan over afgelopen zondag,het was inderdaad een goede zondag.En nu zitten we weer volop in de sneeuw en een heel koude harde wind.Leuk dat het goed gegaan is op de langlauflatten nou kun je vaker gaan als er tenminste sneeuw ligt.Heb je mijn briefje al ontvangen ?Fijn dat ik je nu ook kan komen bezoeken en kennis kan maken met Finland en de vrienden van je.Maar we zien je eerst nog in Geleen .Heel veel lieve groeten en tot een volgende keer.Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 168388

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: