Fijne, rustige werkweek om; fijne in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Fijne, rustige werkweek om; fijne in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Fijne, rustige werkweek om; fijne in vooruitzicht!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

17 Februari 2013 | Finland, Rauma

Moikka!
Net klaar met ruim één uur kletsen met mijn lieve ouders; WAUW! :D Was weer goed jullie te horen lieverds, nogmaals excuses dat het eerder deze week niet gelukt is!
Vóór het kletsen nog genoten van lekker avondeten tijdens het kijken naar 'Peter Pan'; de speelfilm. Met traantjes toe haha, dat blijf ik bij elke (Disney)film houden :) Maar goed, traantjes weg en terug naar het begin van deze week!

Maandag 11-2 kwam ik in de ochtend thuis na een ontzettend rustige en gezellige nachtdienst samen met collega Ritva. Die was overigens helemaal blij met het nieuws dat ik dinsdag het interview voor Uusi Rauma zou hebben, gezien zij toen met kerst me de 'duw' heeft gegeven contact op te nemen :) Thuis lekker geslapen tot in de namiddag, daarna wat kaarten geschreven en via Prisma richting post en Citymarket gegaan. Daarna terug naar huis voor een snelle douche, een was draaien, computeren, tutten en mijn avondeten. Tijdens het lopen trouwens genoten van een idyllisch geheel: dikke sneeuwvlokken die zachtjes naar beneden dwarrelen en in Oud Rauma een heerlijke openhaard-brandlucht; wauw! :) Vóór mijn nachtdienst nog lekker met mijn moedertje gekletst via haar nieuwe Tablet! :D Doe maar sjiek, dame; mama goes hip hipper hipst!
Dinsdag 12-2 kwam ik na een nóg rustigere nachtdienst thuis die ik dit keer met collega Pirjo en leerling Hanna-Maija draaide. Blijft toch écht een feit: ik heb tot nu toe altijd (vrij) rustige nachten. Niet erg; heb liever dat iedereen lekker slaapt en energie op doet dan god weet wat aan de knikker heeft 's nachts! Thuis snel naar bed voor mijn enkele uurtjes slaap, daarna opstaan en voorbereiden op het vermelde interview voor lokaal dagblad Uusi Rauma! Waarom?
Afgelopen kerst was er een mailtje op werk dat men een stuk zou doen over werknemers in Rauma die tijdens kerst zouden moeten werken. Ik had op 'aandringen'/advies van collega Ritva ook een mail gestuurd en vermeld dat het voor mij nóg meer anders was gezien ik Nederlandse ben en alleen in Finland verblijf, maar helaas was ik voor het 'kerst-stuk' te laat maar de journalist gaf aan zeker een andere keer een stuk over mijzelf te doen. Daar kreeg ik dus afgelopen week een mailtje over en om 13:30u was het zover: geïnterviewd door een aardige journalist! En lekker van koffie genoten, trakteerde hij :) Ja, interview ging goed en daarna nog wat leuke foto's geschoten voor bij het stukje. Nu maar afwachten wanneer het komt! :D Ik hou jullie op de hoogte; het dagblad is ook op internet te bekijken. Voor degenen die willen kan ik rond die tijd een vertaling maken en rondmailen :) Na het interview nog naar Prisma en vervolgens lekker thuis getut en aardappel'broodjes' gemaakt; simpel recept en samen met vis en groenten ó zó lekker! Later op de avond op richting salsa waar ik me ook weer geamuseerd heb; gaat goed zo! Verder thuis een lekkere hangavond gehad met Jasmijn op schoot en nog een dvdtje gekeken.

Woensdag 13-2 tijd voor mijn vrije dag die ik besteed heb met wat winkelen in de ochtend en tussen-de-middag tijd voor koffie met 'Kaiserschmarren' (voor één persoon maar he, http://www.smulweb.nl/recepten/1139956/Oostenrijkse-kaiserschmarren-pannenkoek-stukjes) en lekker wat tv en reclameblaadjes. Verder nog wat gepoetst en getut, nog wat kleine noodzakelijke inkoopjes bij de supermarkt, een wasje gedraaid en al rond een uur of 17:00u mijn avondeten gegeten want ik werd kort daarna opgehaald door Johanna en Omar voor de salsa-lessen in Eurajoki. Dat was ook weer zéér geslaagd en ging goed! Terug thuis weer lekker getut met Jasmijntje op schoot, daarna naar bed toe. Het was die dag overigens wat warmer dan voorheen; zaten in de middag op +5! Tel daarbij nog eens al het vogelgefluit op en 'zin in lente' begint wel te kriebelen!
Donderdag 14-2 tijd voor Valentijnsdag en de verjaardag van pa; álweer van harte gefeliciteerd lieverd! :D In de ochtend nog even de stad in gegaan voor speciale donkere broden (daarover volgt meer) en verder thuis geweest. Rond het middaguur tijd voor koffie en daarna op richting werk voor een goed bezige maar fijne avonddienst. Weer samengewerkt met mijn leerlinge die a.s. week haar laatste week heeft bij ons. Na het werk naar huis en bij het naar bed gaan zeker 3 kwartier wakker gelegen voordat ik eindelijk in slaap viel!
Vrijdag 15-2 opgestaan en op naar werk voor een ochtenddienst die óntzettend lekker verliep! Vroeg klaar met de artsenvisite, veel patiënten met ontslag; heerlijk! Mijn leerlinge heeft ook weer fijn werk verricht en we hebben samen aan het einde van de dag nog gekeken naar feedback en hoe ze het zelf vind gaan, fijn dat daar ruim de tijd én rust voor was :) Wat ook fijn was was dat onze hoofdverpleegkundige Marja kwam kijken hoe het op de afdeling ging en aan de 'jongeren' meldde dat ze het goede nieuws had dat er binnenkort een vaste plek vrij komt op de afdeling! Daar ga ik zéééééker op solliciteren! :D In principe zelfde als wat ik nu ben, 'invaller', maar dan dus op vaste basis op de afdeling – jeej, hopen op het beste! Maar het ÁLLERFIJNSTE van die werkdienst was nog wel het begin van mijn werkdag, in de kleedruimte toen Henna me tegemoet kwam lopen. Ze gaf me een kaartje en zei 'bedankt'. Ik heb een foto gemaakt van de tekst die ze op de achterkant van het kaartje geschreven heeft en als ik die letterlijk vertaal staat er: 'Bedankt dat je er bent (= dat je bestaat); je hebt een warm hart!'. Daar schoten wel tranen van in mijn ogen, mijn god wat raakte me dat :') Ik heb Henna laatst aangeboden om vóór onze nachtdienst a.s. donderdag 21-2 samen een handverzorging in een schoonheidssalon te gaan doen, om haar gedachten af te zetten van de 'minder leuke en vervelende zaken'. Een ruime week geleden kreeg ze namelijk te horen dat haar oma een hersentumor had en het leek me fijn om Henna voor zowel 'Vriendendag' oftewel valentijnsdag als 'gedachtenverlichter' deze handverzorging cadeau te doen. Haar oma is inmiddels al overleden (snel gegaan), maar kennelijk heeft dit aanbod en de aandacht & 'mentale' steun die ik haar gegeven heb zó'n indruk gemaakt dat ik deze warme woorden van haar heb mogen ontvangen. Wauw!!
In de namiddag op naar huis en naar Prisma, waar ik Satu zou treffen om samen eerst bij Hesburger wat te eten en vervolgens naar mij te gaan voor sauna, tutten en bijkletsen! Nog genoten van óntzettend lekkere cheesecake die ze mee bracht, daarna rond een uur of 22:00u door naar de housewarming van Johanna en Omar (van salsa dus) waar het súpergezellig was! :D Mooi groot appartement in een 'rijtjeshuis', veel lekkers op tafel, gezellige nieuwe mensen leren kennen (Satu kende er overigens twee van een aantal jaar terug op Pori Jazz!) en in 'huiselijke kring' lekker salsa en bachata gedanst! Satu heeft ook salsa geprobeerd te dansen en gaat volgens mij ook een keer bij een les kijken ;) Na middernacht zijn we nog naar Domino gegaan voor een drankje, daarna naar huis voor een welverdiende nachtrust.

Gisteren zaterdag 16-2 lekker wat 'later' opgestaan en gezellig ontbeten, met genot van hartvormige broodjes! :D Had overigens een grote versie voor Joh&Omar gekocht. Na het ontbijt heeft Satu haar spullen gepakt en is weer richting Pori vertrokken gezien ze nog meer afspraken had. Maar mijn god wat was het weer súpergezellig met haar! :D Ook nog overigens lekker doosje bonbonnen gekregen en Jasmijn snoepjes ivm 'Vriendendag' oftewel valentijnsdag. Ik ben na haar vertrek nog de stad in gegaan en via Citymarket terug naar huis, om vervolgens nog even met de auto naar Lidl te gaan. Verder een héérlijke tutmiddag gehad thuis, en om 16:00u richting Cafe Sali om met Johanna koffie te gaan drinken want die was dit weekend samen met Lauri vanuit Tampere weer even in Rauma op bezoek! Gezellig om haar weer te zien en bij te kletsen! Nog even naar een winkel samen en daarna thuis lekker gekookt, getut en met Loes gekletst ruim één uur! :D Heeeerlijk je weer gesproken te hebben lieverd, jeej! :D Daarna lekker op de bank met Jasmijn, lekker film kijken (The ugly truth) om vervolgens rond middernacht wéér de stad in te duiken om met Johanna, Lauri en nog 2 andere stellen wat te drinken bij bar Maffi. Was gezellig, en na wat mensen een lift nar huis gegeven te hebben kroop ook ik in bed.
Vandaag, zondag 17-2 tijd voor een dag die helaas anders verlopen is dan gepland. Ik had het er met de familie over gehad om weer langs te komen, maar had helaas een afspraak met Sebastiaan op de agenda staan ivm tripje Tallinn maar gezien ik nog niet wist hoe laat zou bezoek aan Pori niet lukken. Kreeg ik gisteren in de namiddag ineens sms van Sebastiaan dat hij vandaag toch niet kon. Maar goed; ik had mijn hele gedachten en planning er al een aantal dagen op staan dat ik niet naar Pori zou kunnen, dus had ik nu al een aantal dagen de status 'geen zin om naar Pori te gaan'. Dus ben ik thuis gebleven voor een rustige dag met niks te doen voor mezelf – die heb ik maar weinig! In de ochtend lekker uitgeslapen, met Jasmijn in bed rustig wakker geworden en daarna nog even een wandelingetje door de stad. Terug thuis wasje gedraaid, getut en lekker geborduurd. Heerlijk zo'n dagje 'niks doen'!


En het einde van deze dag staat aan het begin van deze blog :) Nu wacht wederom een lekkere werkweek op me: 2 ochtenddiensten, dag vrij en vervolgens 3 nachtdiensten met Henna – hopelijk weer rustige zodat het een 'relaxte werkweek' word! Henna en ik gaan elke avond één Shrek-film kijken, waarschijnlijk nemen we ook wat popcorn en cola mee haha :p Maar heej, voor de duidelijkheid: doen we alleen als het héél rustig is in de nachtdiensten he ;) Donderdag met Henna dus nog naar handverzorging, lekker genieten. Dinsdag en woensdag weer genieten van salsales, morgen naar Sebastiaan om te kijken wat we in Tallinn willen doen en dan zondagmiddag.......TRIPJE TALLINN MET (voor mij) DAGJE HELSINKI TOE!! :D Jaja, ook deze week klinkt weer goed in de oortjes!! ;) Fijne week toegewenst ook voor jullie allemaal!

  • 18 Februari 2013 - 10:53

    Oma Bos:

    Hallo Chantal,

    Ik heb net alle verhalen over lekker eten gelezen ern ook je ervaring met de pers.In Geleen heb ik ook de foto!s gezien.Ik kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent naar het verhaal in de krant.We horen het nog wel.Veel succes met je werk,een knuffel voor Jasmijn en ook voor jou.
    Liefs OMA

  • 19 Februari 2013 - 12:52

    Ma:

    Ligt er ook een antislipmat onder je nieuwe gangmat?
    Anders zou het nog wel eens schaatsen kunnen worden! Kijk maar uit!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 168390

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: