Fijne week om, nóg fijnere week in aantocht! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Fijne week om, nóg fijnere week in aantocht! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Fijne week om, nóg fijnere week in aantocht! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Januari 2013 | Finland, Rauma

Moikka!
Weer een week om, qua werk een vrij relaxte week en qua overige bezigheden ook lekker status op 'rustig aan'.

Maandag 7-1 begon de week met een ochtenddienst, die lekker bezig maar toch grotendeels nog rustig verlopen is. Weer een dag met artsenvisite dus daarmee wat bezigheden. Vanaf die dag was overigens onze afdeling ook weer 'normaal' geopend na de maar 8 ipv 24 patiëntenplekken ivm de feestdagen. De avonddienst is kennelijk ook vrij rustig gebleven want ik ben niet meer opgetrommeld om uit te komen helpen zoals ik had aangeboden. Thuis lekker getut en al wat kerstspullen opgeruimd (regende overigens dennennaalden hier in huis, mijn god wat was mijn boompje compleet uitgedroogd!), verder naar de supermarkt en lekker simpel gegeten. In de avond nog met Geleen gekletst (bedankt! :D) en verder een Harry Potter 1 – koffie met lekkers – avond gehad, rustig zittend op de bank. Ook nog gepuzzeld overigens en dat schoot ook al aardig op!

Dinsdag 8-1 mijn eerste dag vrij die ik rustig door heb gebracht met de rest van mijn kerstspullen opruimen, inpakken en naar de kelder brengen. Tussendoor nog even naar de supermarkt geweest en daarna mijn kerstboom de deur uitgewerkt. Niet de voordeur zoals ik als eerst had willen doen, maar toch maar een idee van pa aangehouden en de boom van het balkon af gegooid. Officieel mag je natuurlijk totaal NIKS van het balkon afgooien, laat staan zo'n zwaar voorwerp als een kerstboom. Maar goed; het was rond het middaguur, geen kip te zien en dus heb ik maar even stout gedaan. En ehm, om even aan te geven hóé érg mijn boompje uitgedroogd was (nog nooit zó erg meegemaakt!): bij het door de deur wurmen naar het balkon lag de complete kamervloer bij de deur en het balkon zelf COMPLEET VOL met dennennaalden; groen en stekelig dus! En bij het naar beneden gooien verloor mijn boompje de laatste paar naaldjes nog. Resultaat: een compleet kale boom die ik ergens in de struiken gegooid heb! En resultaat in huis natuurlijk flink veel op te ruimen naalden bij een balkondeur die ik niet eens meer dicht kreeg door de hoeveelheid op de drempel... Humeur ver te zoeken dus maar nu wel lekker de boel weer de boel en opgeruimd/schoon! Koffie gedronken en daarna om 14:00u nog naar werk ivm werkoverleg, daarna thuis lekker gepuzzeld en getut, lekker gegeten, gedoucht en daarna een rustige avond gehad met wat tv en computer. Compleet vergeten met Loes te kletsen via msn, dat krijg je met een 'verstand op nul'-dag :(
Woensdag 9-1 mijn tweede vrije dag met in de ochtend een bezoek aan de chiropractor. Kennelijk zat mijn bovenrug wat vast want mijn god wat deden mijn spieren pijn tijdens de behandeling!! Alleen maar een goed teken, maar dan nog...AUW! Maar eens wat meer gaan bewegen lijkt me zo... Na de chiropractor via een boekenwinkel naar huis, daar even getut en vervolgens met mijn langlauflatten en zak met schoenen&bevestigingsplaten op naar een sportwinkel in de stad om éín-de-lijk de boel te laten verwisselen!! Mijn god dat heeft echt al zeker een maand op de planning gestaan maar vanwege voornamelijk 'geldgebrek' (in december vrij veel over de balk gegaan) niet eerder aan toegekomen. MAARRRR lieve mensen en vooral lieve oma v/d Flat: MIJN LANGLAUFLATTEN ZIJN READY FOR USE!!! :D Óóóóntzettend bedankt lieve oma dat je ze aan mij hebt willen afstaan! Nu nog wachten op wat nieuwe sneeuw en vooral geen smelt-temperaturen en er gaan actiefoto's volgen! In deze blog alvast een foto om te laten zien dat ze klaar zijn... ;) Tijdens het 'updaten' van mijn latten ben ik overigens nog wat winkels langsgegaan en o.a. de boekenwinkel van in de ochtend om een cadeautje te kopen voor Johanna en Lauri alvast, waar ik over anderhalve week in Tampere op bezoek ga (vast wel al vermeld in voorgaande blog(s)). Terug naar huis bepakt en bezakt, glibberend door Oud Rauma en overige straten vanwege het smelten van sneeuw. Thuis afgekoeld en wat koffie gedronken, verder lekker getut en geborduurd. En rond 16:00u het goede nieuws gekregen dat de auto vrij was voor gebruik: heb ik toch nog naar de Tupperware-avond kunnen gaan bij Emmi thuis! Overigens in hun nieuwe, 'zelfgebouwde' huis waar ze sinds een ruime maand wonen; MIJN GOD wat een PRACHThuis!! Heel modern, heel ruim; wauw! Heel gezellig en leuk om ook éíndelijk zelf een Tupperware-avond bij te wonen, nadat mama dat jaren gedaan heeft. Niks besteld, maar misschien volgende keer. Meteen met Emmi afgesproken a.s. week koffie te gaan drinken en bij te kletsen, met dikke buik overigens! :) Thuis nog via via de volgende link gekregen, voor de Disney-kenners/liefhebbers en/of geïnteresseerden onder jullie: http://www.youtube.com/watch?v=IOoMztym1LU&feature=youtu.be

Donderdag 10-1 tijd voor een ochtenddienst die lekker verlopen is. Nog geschrokken van de toestand van één van onze patiënten; in 2 dagen tijd van opgenomen met 'slechts' buikpijn tot terminaal patiënte... Daar schrik je wel even van ja, mijn god wat erg :( Op werk overigens 2 nieuwe studentes, ben geen begeleider maar heb wel met eentje samengewerkt vandaag. Was leuk! Na werk naar huis en door naar supermarkt voor wat groente, daarna terug naar huis en lekker getut. Avondeten gegeten en daarna eindelijk (!!) naar onze 'sportzaal' in het appartementsgebouw waar ik tijdens mijn studententijd verbleven ben! Er is daar op de benedenverdieping een klein zaaltje met wat fitness-toestellen, bedoeld voor personeel van het ziekenhuis dus. Stond al máááánden op de planning om te gaan maar het is er nu pas van gekomen! Lekker even wat spieren trainen, daarna naar huis en een lekkere tutavond gehad. Want ja; je moet doen waar je goed in bent! ;)
Vrijdag 11-1 tijd voor een vrije ochtend gezien ik nachtdienst had, dus 's ochtends een wasje gedraaid en nog naar de supermarkten geweest, daarna tijd voor thee met lekkers en mijn slaapmiddagje. Tijdens het kijken van tv (kookprogramma) overigens werd ik eraan herinnerd dat ik vergeten ben het volgende te vertellen: toen ik bij Mari en Jarno 27-12 ben langsgeweest heb ik (voor zover ik weet) voor het eerst van mijn leven kaviaar gegeten, en was best lekker! :)
In de avond tijd voor mijn sauna-uurtje en avondeten, daarna richting werk voor een ontzettend rustige nachtdienst samen met Henna. In de ochtend nog een lachkick met z'n tweetjes gehad wat erg goed deed! Wel lullig want het was in een patiëntenkamer, maar misschien goed om te vermelden dat we niet om de patiënt(en) moesten lachen maar om wat grappige opmerkingen naar elkaar :p Na werk naar huis voor slaap.
En mijn god wat heb ik eens een keer goed geslapen tussen nachtdiensten in!! Wel weer 2 keer tussendoor wat wakker, maar vrij lang aan één stuk door kunnen slapen! :D Dus gisteren zaterdag 12-1 om 15:00u opgestaan en richting supermarkten, daarna nog even bij Pasi op bezoek en lekker bijgekletst. Pasi was bezig met plannen uitstippelen om in 2014 zijn 50e verjaardag te ontvluchten en eindelijk de Hurtigruten-cruise te gaan maken; een ruim 1 week lang durende cruise langs de kust van Noorwegen, van het noorden naar zuiden. Klinkt sjiek en hij heeft er nu al enorme zin in! :D Na het bezoek terug naar huis voor avondeten, was opruimen en wat tutten; daarna door naar nachtdienst 2 en ook die was óóóntzettend rustig, dit keer met collega Seija. Spreek uit: s ij a (die 3 klanken samen), he Elianne? ;) Klemtoon op ij. Ja, mijn god wat hadden we het rustig. Maar goed, vind ik alleen maar fijn want mensen horen te slapen in de nacht en liever alles rustig dan allemaal erge situaties :) Trouwens, wellicht waardig om te vermelden: tijdens mijn nachtdienst voor het eerst wat heimwee gehad!! Niet zo zeer naar personen of plekken precies, maar meer gewoon naar Nederland in het algemeen. Waarom ineens wat heimwee weet ik niet; kan goed zijn door de 'vakantie/reis-mood' waar ik me in bevind op het moment – zou maar al te graag even een tijdje ergens ander heen gaan, gewoon, effe lekker reizen. Na werk weer naar huis voor een paar uurtjes slaap.

En nu zondag 13-1 rond half 1 opgestaan, koffie gedronken en wat gecomputerd, en me daarna voorbereid op een namiddagje Pori! :D Eerst Pasi nog een lift naar het centrum gegeven, daarna nog een bedje/kussentje voor Jasmijn gaan kopen en vervolgens op naar het noorden! Heerlijk bij de familie geweest en lekker met de kids tijd doorgebracht, lekker gegeten al in de namiddag en verder een relaxte avond geweest. Nog met Siiri langs wat deuren gegaan ivm 'Nuutinpäivän' (http://en.wikipedia.org/wiki/St._Knut%27s_Day) en ze heeft flink wat snoepjes gekregen! :) Daarna afscheid genomen van de familie en nog bij Satu langs gegaan, heerlijk gekletst en genoten van de warmte (als in gezelligheid) daar :) Nu weer terug thuis in Rauma, en Jasmijn vind haar nieuwe kussentje nog maar raar. Foto daarvan volgt dus nog!

En nu voor de deur staat een óntzettend relaxte week: alleen woensdag en donderdag nachtdiensten, verder vrij! :D Gelukkig morgen nog gekozen om naar een scholing te gaan over officiële zaken van werk, en dinsdag koffie drinken met Emmi. En a.s. weekend een weekendje Tampere – genoeg leuks in het vooruitzicht dus weer, jeej! :D
Ook voor een ieder van jullie weer een fijne week toegewenst! Liefs, Chan

  • 14 Januari 2013 - 10:16

    Oma:

    Lieve Chantal,weer een heel verhaal met bezigheden en stoute dingen.Foei,zomaar een boom tussen andere bomen gooien,maar wel een goede oplossing anders had je nog meer naalden moeten ruimen.
    Ik heb de High Tea afgesproken.We gaan op vrijdag de 25 ste om 14.00 uur.We zullen genieten en aan jou denken.Donderdag ben ik met tante Carla de flat van tante Ingrid gaan bekijken.Geweldig,ze gaat daar heel mooi wonen met een prachtig uiitzicht.Zo komt alles misschien toch weer in goede banen.Ik hoop het voor haar.Succes met alles en veel liefs OMA

  • 14 Januari 2013 - 17:14

    Oma V D Flat:

    Hallo Chantal,heb je mijn berichtje niet gekregen over de leuke foto van jou op de ski s.

    Hallo Chantal,heb je mijn antwoord niet ontvangen over die leuke foto van jou op de ski s?Geweldig ik vond her hartstikke leuk je zo te zien.en wens heel veel sneeuw en veel succes op de latten.Veel liefs van oma hopelijk ontvang ik gauw een foto van jou in de sneeuw.Daaagg!!!














  • 16 Januari 2013 - 09:52

    Pa:

    STOER !!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 168368

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: