Meest relaxte werkweek ooit: maar 2 nachtdiensten! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Meest relaxte werkweek ooit: maar 2 nachtdiensten! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Meest relaxte werkweek ooit: maar 2 nachtdiensten!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Januari 2013 | Finland, Rauma

Terve!
Een heerlijke week is weer achter de rug; mijn éérste werkweek met zó veel vrije dagen! :D Just got to love it!

Maandag 14-1 mijn eerste vrije dag die gelukkig gevuld werd door een scholing van 8:30-15:05 over zaken te doen met werk. Helaas uiteindelijk niet precies wat ik verwacht had en de laatste 2 uur waren erg 'droog', maar toch fijn er geweest te zijn; dag ingevuld en doorgekomen, wat extra uurtjes op mijn werklijst :) Na de scholing nog naar supermarkten voor wat inkopen (véél aanbiedingen deze we(e)k(en) en daarna thuis lekker getut. In de avond nog een wasje gedraaid, verder rustig aan en nog met mama gekletst; gezellig!
Dinsdag 15-1 mijn tweede vrije dag die maandagavond al wat minder 'rooskleurig' ingevuld werd; het afgesproken koffieuurtje met Emmi kon helaas niet doorgaan omdat ze kennelijk ziek was. Dat hoor je dan de dag van tevoren om half 12 's avonds... Nou ja; dan maar lekker de ochtend wat 'uitgeslapen' en getut, en nog met lieve papa gekletst – goed ook jou weer te horen! Vervolgens de stad in om via wat winkels richting supermarkt te gaan voor wat laatste inkopen. Daarna terug naar huis en lekker aan de koffie met, verder een relaxte middag gehad met nog een bezoekje aan supermarkt Prisma waar ik me toch wat leuks gekocht heb! :D Verder thuis geborduurd, in de avond een wasje gedraaid en lekker getut op de bank en achter de pc, en ook nog dvd 50 jaar Efteling (al)weer gekeken :) Oh, overigens kreeg ik ook het verheugde nieuws te horen dat ik niet in mijn eentje naar Tallinn zal gaan eind februari – Sebastiaan gaat met me mee! :D Of zijn vriendin ook mee gaat was die dag helaas nog onduidelijk, maar mijn god wat ben ik blij dat ik iemand mee heb! :D

Woensdag 16-1 tijd voor een rustige ochtend in huis, gezien ik mijn 1e nachtdienst van twee zou hebben en dus de middag zou slapen. 's Ochtends lekker getut en alvast een courgette-lasagne gemaakt (op voorhand, dus ingevroren daarna), wat heerlijk rook maar als nadeel gaf dat het hele appartement hier naar ui e.d. rook... Ook nog wat geborduurd (in bed!) en daarna gaan slapen, in de avond gegeten en op naar werk voor een nachtdienst met Mari. Vooruitzichten waren veelbelovend: dinsdagnacht kennelijk patiënt (van mijn unit) agressief geweest en bewaker nog op afdeling geweest, én ik had een jongen van 24 die drugs gebruikt. Met hem was eigenlijk de meeste 'angst' bij ons, met een 'domme zet' van mij – de jongen wou gaan roken, dus heb ik hem naar buiten begeleid. De bewaker heeft hem in de gaten gehouden en belde ons een tijd later op waarom het zo lang duurde; jongeheer zat kennelijk op de wc al een tijd en kwam er maar niet af.... Drugs-gebruikend (spuiten), opsluiten op wc, wc vaak doorspoelen...tel op en reken uit: hoogstwaarschijnlijk drugs gebruikt! Voelde me zóóóó dom dat ik hem had laten gaan roken!! Maar, zoals mijn collega's me gerust stelden, dit had een ieder kunnen overkomen en zelfs op de afdeling op een wc kunnen gebeuren. Oftewel: niet zo zeer mijn fout, maar een risico waar je niet onderuit kan. De jongen is verder vrij rustig geweest tijdens de nachtdienst en heeft geslapen, verder geen problemen dus, maar toch... En de agressieve onrustige patiënt hield zich ook rustig, dus hebben we (ondanks toch flink wat bezigheden) een lekker bezige/vrij rustige nachtdienst gehad.
Donderdag 17-1 natuurlijk eerst héérlijk geslapen tot een uur of 16:00, daarna lekker in huis getut en lekker mijn courgette-lasagne geproefd. Zeker de moeite waard zeg, heerlijk! Mama maar het recept vertaald en doorgemaild :) Later op de avond nog even met papa gekletst en elkaar via webcam gezien (fijn dat ik er nu ene heb die het doet), daarna op naar werk voor een lekkere tweede nachtdienst. Rustiger dan die van woensdag, maar zeker de tijd goed doorgekomen en dit keer met collega Eeva, en Mari was overigens voor de chirurgische patiënten in de nachtdienst :) Gezellig dus!

Vrijdag 18-1 óóóntzettend lekker geslapen na mijn nachtdienst, mijn god zo goed heb ik nog nóóit geslapen na een laatste nachtdienst! Zelfs zó vast en goed dat ik bij het wakker worden verward was – hoe laat is het, hoe lang heb ik geslapen, hoe zit het met werk, welke dag is het en moet ik nog werken of ben ik klaar? Met wat fruitjes en thee goed wakker geworden, wat gecomputerd en daarna op richting stad om bustickets te gaan kopen voor mijn weekendje Tampere! Bleek naderhand niet nodig te zijn geweest, maar daarover meer. Nog even naar de winkel en daarna naar huis voor een relaxte namiddag en heerlijk sauna-uurtje. Gevolgd door pyjama met wollen sokken en daarover mijn hansop, lekker bakje koffie met wat zoets, en wachtend een avondje film kijken op de bank achter de tv (Public Enemies) met poes op schoot en wijn met zoutigs binnen handbereik. Relaxte vrijdagavond thuis dus! :D Ja, lekker genoten en ontspannen.

Gisteren zaterdag 19-1 tijd voor mijn weekendje Tampere! :D Zoals al eerder vermeld gaven Johanna en Lauri hun housewarming/verjaardagen-feest in hun nieuwe appartementje in Tampere. Mijn bustickets bleken naderhand niet nodig te zijn geweest want ik kon met vrienden van Joh&Lau mee naar Tampere rijden en ik zou met Lauri terug naar Rauma kunnen. Rond 12 uur was het in de auto springen en naar Tampere rijden, waar we na een kleine 2 uur rijden aankwamen. Heel leuk appartement hebben ze en mij god wat een goede locatie! :D In het centrum, en alles op loopafstand héél dichtbij! Voor degenen die al eens (met mij) in Tampere geweest zijn: bij museum Amuri in de buurt, maar 2 straten verder! Lekker getut en gewacht op alle andere gasten, weer een flink aantal nieuwe mensen leren kennen en stuk voor stuk heerlijke vriendelijke mensen! :D Ja, de sfeer zat er goed in en wat volgde was een fijn relaxt feestje in het appartement, met lekker Indiaas eten en taart toe. Verder natuurlijk wat pilsjes, wijn, chippies...en als afsluiting van de avond met een klein groepje nog naar een bar/café gegaan, rockstijl en met die avond een liveband! Zeer genoten en me bevonden in gezellig gezelschap; wat willen we nog meer?!? Om 4:00u ons bed inkruipen, dat wouden we, na een geslaagd feest.
Vandaag zondag 20-1 natuurlijk wat uitgeslapen en met een zestal mensen lekker koffie gaan drinken als wakkerworder bij het cafetaria van museum Amuri. Leuk om ook daar eens gezeten te hebben en wakker te worden, ik ging daarna nog verder (via de Moomi-winkel) richting museum Vapriikki want daar is nu een tweetal maanden een tentoonstelling over mummies! :D Ik was nog nooit eerder in dat museum geweest, maar kende het van naam dankzij papa en Maurits die er in de zomer een bezoek aan gebracht hebben. Vandaag was er overigens nog een 'rondleiding' mogelijk over de expositie met gids en een lezing over de mummie-tijd, alleen wegens lift terug naar Rauma ben ik naar laatstgenoemde niet meer kunnen gaan. Jammer maar helaas! Dan maar genieten van de tentoongestelde voorwerpen en informatie erbij, en daarna nog meegelopen met de gids die toelichtingen gaf bij de tentoonstelling. Ondanks dat ik zelf alles al bekeken en gelezen had toch zeker de moeite waard; fijn dat er iemand nog eens over verteld en wat uitgebreider! Wat ik het sjiekste vond was het hoofd van een mummie, van een jonge man. Zóóóóó sjiek om te zien hoe goed en hoe heel die persoon bewaard is gebleven in al die lagen linnen! :D Zelfs nog wat haren op zijn hoofd, wauw! Er staat een foto van het hoofd bij de foto's, wellicht goed om te vermelden voordat ik mensen ga laten schrikken... ;) Al met al een interessante tentoonstelling, die niet supergroot was maar nét groot genoeg om voldoende informatie over mummies te geven; het wat en hoe over het maken van mummies en begraven! Daarna snel terug naar het appartement van Joh&Lau voor vertrek terug naar Rauma, helaas met pijn in het hart want ik was nog maar wát graag gebleven! Maar beloofd om vanaf nu vaker langs te komen, gaat wel goedkomen!


Nu een rustige avond voor me en op tijd naar bed vanwege weinig slaap vannacht en een druk programma morgen: ochtenddienst, daarna direct per bus naar Pori om daar eerst met Satu naar de film te gaan (Anna Karenina) en daarna bij de familie te gaan logeren t/m dinsdagavond. Oh, en woensdag ook nog een leuke dag want ik ga niet alleen met Heidi Rinne koffie drinken, maar ook voor het eerst sinds lááánge tijd weer met Maija! :D Ze is namelijk een weekje op vakantie hier in Rauma, gezien ze tegenwoordig in Erlangen (Duitsland) woont. Sjiek sjiek sjiek om haar weer te zien en spreken; ik kijk er al naar uit! :D
Lieve allemaal: ook voor jullie weer een fijne week toegewenst en tot de volgende blog!

  • 21 Januari 2013 - 10:26

    OMa:

    Lieve Chantal,weer een heel verhaal.Fijn,dat ik weet waar Tampere ligt en er ook een beeld van heb.Alleen konden wij toen niet in dat restaurantje van jou,het was al vol.Hier is het echt winter,maar als ik dan zie hoe de temperaturen ij Helsinki zijn,dan is het hier nog heilig.Als je Satu weer ziet doe ze dan de groeten van mij.Ik vind haar erg aardig.Dit was het dan weer voor vandaag.Ik verheug me op a.s.Vrijdag.De High Tea.Je hoort nog wel hoe het is geweest.Veel liefs en een stijve pakkerd.OMA

  • 21 Januari 2013 - 19:25

    Oma V D Flatmbaggen29:

    Nou je hebt weer een hele drukke week achter de rug ,wel heel veel gezellige ontmoetingen gehad.Ja hier is het ook winter en goed hoor!Ik verheug me ook op vrijdag om samen de high tea te vieren van jou we zullen aan je denken.En misschien nog een glaasje op jou gezondheid drinken.Je hoort het nog wel,ik verheug me er op.Heel veel liefs en een dikke zoen van je Oma,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 168299

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: