GELUKKIG EN GEWELDIG NIEUWJAAR!!! :D - 2013 - - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu GELUKKIG EN GEWELDIG NIEUWJAAR!!! :D - 2013 - - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

GELUKKIG EN GEWELDIG NIEUWJAAR!!! :D - 2013 -

Blijf op de hoogte en volg Chantal

06 Januari 2013 | Finland, Rauma

Onnellista Uutta Vuotta kaikille!!
Oftewel: GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAAAAAL!!! :D
Ik hoop dat iedereen een mooie en gezellige overgang heeft gehad naar dit nieuwe jaar 2013!? Hier in Rauma in ieder geval wel, in samenzijn van Anne en haar nicht Ilse!

Maandag 31-12 zijn we opgestaan, hebben lekker ontbeten en ik ben daarna meteen oliebollen gaan bakken. Handig zo'n bakmix-pakketje en ondanks dat de bollen best bleekscheten waren smaakte de 1e 'testbol' toch goed! Na het bakken hebben we de auto gepakt en zijn we richting Oud Rauma gereden. Ja, we hadden kunnen lopen maar mijn gód wat was het hier glád!! Krijg je als de sneeuw gaat smelten en het daarbij nog eens regent: levensechte ijsbaan waar je ook loopt! We zijn het centrum doorgelopen en zijn daarbij nog wat juweliers ingedoken voor Anne, want die wou graag een nieuw bedeltje kopen. De eerste paar winkels helaas niet gelukt, totdat ik een ingeving kreeg van een andere juwelier. Maar goed dat we daarheen gingen want daar slaagde Anne! En ik in een tegenovergelegen winkel nog voor een eigen koopje! Na de aanwinsten zijn we teruggelopen richting marktplein en daar Cafe Sali ingedoken want daar móest Ilse natuurlijk ook geweest zijn! Lekker cappuccino, chocomel en koffie met gedronken en genoten van lekker zitten en kletsen; gezellig!! Daarna terug richting auto na een tussenstop bij de kerkruïne en door richting Citymarket voor wat kleine inkoopjes. Terug thuis ben ik snel erwtensoep gaan koken en hebben we van een lekkere kop genoten op de bank. Lekker wat gezeten en daarna terug richting centrum want er zou om 18:00u een 'Pyroshow' zijn. Eenmaal daar begon me steeds meer te dagen wat het inhield gezien ik er ook geweest ben tijdens mijn studententijd hier. Een show van muziek en wat vuurwerk, kort maar krachtig! Daarna tijd voor het aansteken van 571 (ivm nieuwe 'leeftijd' van Rauma in 2013) kaarsjes op de trappen langs het watertje waaraan iedereen mocht deelnemen, dus wij drietjes ook! :D Kaarsjes gehaald en daarna geplaatst, leuk leuk leuk! Terug naar huis voor onze oudejaarsavond met niet meer dan bankhangen, dvd's kijken, kletsen, lekkers en genieten! En meer was er ook niet nodig voor een geslaagde gezellige oudejaarsavond; fijn zo met z'n drietjes! Ondertussen ook al wat voorbereid op ons avondje uit daarna en om middernacht was het tijd voor aftellen en vuurwerk kijken vanuit het keukenraam: GELUKKIG NIEUWJAAR!!! Telefoontje van pa en ma gehad, bedankt lieverds!! :D Ook nog héél erg bedankt voor de kerstkaart, mooie smsjes en reacties op mijn blog; hou van jullie! Daarna de auto ingesprongen en op richting Domino voor een avondje uit tussen héél wat mensen, en ook heel wat dronken mensen! Gezellige avond gehad zo met al die aapjes bekijken! :D Ook nog een telefoontje gehad van Loes; blij even bij/er voor je hebben kunnen te zijn lieverd! Daarna vermoeid en voldaan naar huis...
...voor een lekkere 'nachtrust'! Ik tot 12u, meiden tot half 2. Inmiddels dus geen goedemorgen meer, maar goedemiddag op dinsdag 1-1-2013! Ik heb overigens nog het Nieuwjaarsconcert vanuit Wenen bekeken op tv, zoals altijd :) Lekker wat ontbeten en daarna helaas van de meiden afscheid moeten nemen :( Lieve Ilse en Anne: óóóóntzettend bedankt voor de geweldige Oud&Nieuw!!! :D Beter dan dit had het niet kunnen zijn, ik heb genoten!!! :D Hoop jullie ook, en Ilse het was leuk je te ontmoeten!! :) Na het vertrek was het weer pijnlijk stil hier in huis, maar ik heb de tijd goed doorgebracht met een wasje draaien, met pa en ma kletsen (thnx!) en verder bankhangen en Disneydvd's kijken :) Lekker erwtensoep gegeten en verder een lekkere avond gehad.

Woensdag 2-1 wakker geworden na een ó zó heerlijke nachtrust; ein-de-lijk!! 's Ochtends lekker getut, geborduurd en daarna op naar een rustige gezellige avonddienst. Na werk thuis nog wat getut, daarna vermoeid naar bed.
Donderdag 3-1 ook weer een avonddienst met in de ochtend weer dezelfde bezigheden als woensdag; borduren en tutten! Verder weer een rustige avonddienst gehad en lekker gewerkt. Thuis wat voorbereid voor vrijdag en op naar bed.
Vrijdag 4-1 de verjaardag van mama; hoop dat je een heerlijke dag/avond gehad hebt lieverd! :D Voor mij was het tijd voor een lekker bezige ochtenddienst gezien er weer artsenvisite was en dus voldoende voor ons te doen! Heerlijk, weer eens wat meer bezigheden zeg! :D Na werk op naar huis en lekker met lieve Loes gekletst; fijn dat we voor a.s. week ook weer een 'date' hebben! En súúúper bedankt voor mijn late kerstcadeau, kan ik weer lekker een puzzel gaan leggen! :D Een Disneypuzzel van Loes namelijk gekregen voor kerst, hele mooie in kerstthema natuurlijk! Na het kletsen met Loes naar wat winkels gegaan en haar pakketje dus opgehaald, ook nog een pakketje naar Geleen gestuurd. Daarna terug naar huis voor een snelle avondhap, mijn sauna-uurtje en vervolgens een lekker rustige avond op de bank. Genietend van koffie met lekkers, maar ook van Mamma Mia! want die was op tv! :D Verderop de avond nog lekker aan mijn nieuwe puzzel begonnen, met Adele op de achtergrond en een warme mok glögi – zen!!

Gisteren, zaterdag 5-1 opgestaan en ontbeten, daarna richting supermarkt en mijn spullen gepakt voor het weekendje Pori! :D Satu hield namelijk zoals misschien al een vermeld een Partylite-avond. Vergelijk het met Tupperware of bijv. Mylène-avonden, maar dan met kaarsenhouders en kaarsen! Ik zou samen met Heidi Rinne richting Pori rijden en om 13:00u vertrokken we. Aangekomen eerst de stad ingedoken en wat geshopt met als resultaat 2 heerlijke coltruitjes voor maar 10 euro! Na een uurtje voegde het nichtje van Heidi, Elina, zich bij ons en zijn Heidi en Elina gaan eten, ik ben alvast richting Satu gegaan om daar te helpen met voorbereidingen. Mijn hulp was zeer welkom en om 16:00u was alles klaar voor de Partylite-avond en begonnen de gasten langzaam binnen te stromen. Allemaal collega's van Satu, op Heidi Elina en mezelf na natuurlijk. Zoals bij elke 'presentatie-avond' werden we door de brochure geloosd door de verkoopster en werden er wat producten tentoongesteld en hebben we wat geuren qua kaarsjes kunnen snuffelen. Daarna was het tijd om zelf de brochure door te bladeren en eventueel een order te plaatsen. Ik ben blij met mijn order, namelijk een waxinelichthouder die ik al bij Sebastiaan en zijn vriendin thuis had zien staan maar waarvan ik niet wist dat die van Partylite was – gelukkig nu dus gevonden en besteld! :D Een moeder ijsbeer die zittend haar kindje kust, en het waxinelichtje geeft een prachtige schaduw op de muur van het beeldje. Jeej! :D Er is kennelijk goed besteld in totaal want Satu heeft heel wat cadeautjes voor zichzelf kunnen uitzoeken. De gastvrouw/heer krijgt namelijk voordelen a.d.h.v. het uiteindelijke bestelbedrag van die avond. En ehm, ook Chantal gaat gastvrouw zijn want ik heb op mijn 1 jaar-Raumajubileum een Partylite avond bij mij thuis gepland! Hopelijk komen daarheen ook wat mensen, lijkt me leuk! Naderhand was er nog koffie met lekkers, en vol verbazing gingen de meeste mensen daarna al naar huis. Heidi, Elina en ik bleven en hebben vervolgens samen met Satu een heerlijk gezellige avond gehad! :D Eerst nog bij Satu thuis lekker gekletst en wat gedronken, gegeten, en de stemming zat er goed in want we zouden daarna nog met z'n allen uitgaan! :D Vriendin van Satu Tiina voegde zich nog bij ons toe terwijl iedereen rondliep met kleren, make-up, accessoires e.d. om ons voor te bereiden op het uitgaan; heerlijk zo'n 'girls night out'!!! :D En rond middernacht gingen we dan, eerst naar bar Soma en Miami – 2 kleinere uitgaansgelegenheden in het winkelcentrum in de stad. Niet superveel mensen daar maar wel heel gezellig! En de (verschrikkelijke) hilarische foto's die Elina gemaakt heeft liegen er niet om; het was súper gezellig! :D Een uurtje daar gebleven, daarna door naar nachtclub PK waar we de rest van de nacht gefeest hebben. Gedanst, gedronken, gelachen; zóóóóóó voor herhaling vatbaar!! :D Ja, mijn god we hebben met ons vijven zó ontzettend genoten, gaan we zeker nog héél vaak herhalen zo'n avondjes! :D Rond half 4 zoals gewoonlijk jassen halen en op naar huis, maar eerst nog een tussenstop bij een pizzeria want de rest had zin in pizza.
Uiteindelijk lagen Satu en ik (Heidi bleef bij Elina logeren en Tiina ging naar huis) vandaag zondag 6-1 om 5:00u in ons nest en hebben óntzettend heerlijk geslapen tot een uur of 12:00u. Daarna was het tijd voor 'ontbijt' in de vorm van koffie met lekkers (cake, cupcakes, hartige flapjes) van vorige avond en hebben heerlijk nagekletst, tv gekeken en getut. En mijn god wat was het een práchtige winterdag! De zon scheen volop en het was prachtig wit buiten van de vorst, wat resulteerde in een simpel wandelingetje door de stad en langs de rivier. Flink koud, dat wel, maar heerlijk gewandeld en gekletst. Daarna was het om 16:00u tijd voor vertrek samen met Heidi terug naar Rauma na een GEWELDIG weekend in Pori! Nu volgt voor mij een rustige avond thuis samen met Jasmijn. Nog simpel kopje bouillon met brood als avondeten (al teveel gesnoept dit weekend), tv-serie Once upon a Time kijken op tv, en misschien nog wat puzzelen of borduren. Of op tijd naar bed, we zien het wel!


Lieve allemaal; gezien ik vorige week mijn blog snel moest afronden en plaatsen heb ik niet de tijd/mogelijkheid gehad om het volgende te typen, wat ik bij deze wel doe.
Ik wil een ieder van jullie bedanken voor het afgelopen jaar, 2012. Het was een PRACHTJAAR met erin veel leuke bezigheden met vrienden en kennissen hier in Finland, veel blogs die ik weer heb mogen schrijven voor jullie, 2 GEWELDIGE vakanties thuis en 1 kort maar SUPERkrachtig bezoekje voor mijn verjaardag, héél veel gezellig bezoek hier in Rauma maar ook tijdens mijn laatste weken in Pori waar ik super dankbaar voor ben, met als grootste hoogtepunt een vakantie 'met z'n vijfjes als gezin van Eijnatten samen', en misschien wel het belangrijkste in 2012: mijn droom tot werkelijkheid laten komen door te verhuizen en nu te werken en wonen in Rauma.
Lieve allemaal, bedankt voor jullie geloof, vertrouwen en steun in het verwerkelijken van mijn wens niet alleen naar Finland te verhuizen, maar specifiek naar Rauma. Zonder jullie vertrouwen en steun zou ik het niet zo gemakkelijk gekund hebben – dank, vanuit het diepste van mijn hart!!! Het contact (hoe weinig of hoeveel ook) met jullie op afstand houd me sterk, houd jullie dichtbij. Dank allemaal, voor alles – stuk voor stuk zijn jullie Nederlanders schatten!!
Ik wens dan ook een íéder van jullie een ontzettend geweldig, onvergetelijk 2013 toe met gezondheid, vriendschap, geluk en liefde – en het verwezenlijken van alles wat jullie van dit nieuwe jaar mogen wensen!!

Een ontzettend dikke kus voor een ieder, vanuit mijn 'thuis' Rauma in Finland,
jullie Chantal

  • 06 Januari 2013 - 21:26

    Ma:

    Ik ben heel erg benieuwd naar je Partylite!
    Groetjes,
    ma X

  • 07 Januari 2013 - 12:13

    Omabos:

    Lieve Chantal.
    \Ik hoop,dat je mijn email hebt ontvangen om te bedanken voor de High Tea.Wat een lief idee.
    Fijn,dat je nu de gewenste waxinelichthouder hebt kunnen kopen bij de Partylite bij Satu.
    Gisteren zijn oma van de flat en ik naar het Nieuwjaarsconcert geweest,was heel goed.Jammer,dat ik net voor we weggingen een telefoontje kreeg,dat mijn zus op sterven lag,ze was al zes jaar in een verzorgingshuis.Voor haar kinderen een verlies,maar ook een rust nu ze niet meer voor haar hoeven te zorgen en er een einde is gekomen aan haar leed.Maar het is wel mijn zus,die er nu niet meer is.
    Dit was het weer voor vandaag.Veel liefs OMA

  • 07 Januari 2013 - 12:21

    Oma V.d.flat:

    Lieve Chantal Ook van mij nogmaals de allerbeste wensen voor 2013.Fijn dat je het ook gezellig hebt gehad die dagen.Hier was alles ook gezellig Kerst Nieuwjaar en Mama,s verjaardag.Wat lief van jou om ons Oma,s een High-Tea cadeau te doen.Heel leuk ,heel gezellig,ik verheug me er op,je hoort erover als we geweest zijn.Je bent een schat hoe kom je er op.Je bent geweldig zo als je alles doet. ga zo verder.Een hele dikke knuffel van Oma!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 168419

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: