We wish you a Merry Cosy Wonderful Christmas!!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu We wish you a Merry Cosy Wonderful Christmas!!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

We wish you a Merry Cosy Wonderful Christmas!!!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 December 2012 | Finland, Rauma

Moikka!

Maandag 17-12 tijd voor een ochtenddienst die we weer lekker doorgebracht hebben. Ondanks dat het weer een doordeweekse dag was en dus drukker dan in het weekend overheerste de rust, althans aan de eindunit waar ik werkte. Aan het einde van de dag nog een scholing gehad over een nieuw maar oud bekend systeem: het beoordelen van de zwaarte van zorg van patiënten. Na het werk zou ik om 18:00u naar Cafe Sali gaan met Heidi Rinne, maar ik kreeg een sms dat het al wat eerder zou moeten (16:00u) omdat Heidi nog verdere afspraken op haar agenda gekregen had. Leuk, als je dat leest als je om 16:00u van je werk afkomt; haasten dus en ik was wat gepikeerd omdat ík me weer in 'bochten kon gaan wringen'. Maar Heidi heeft mijn humeur in één slag opgekrikt want ik kreeg van haar als 'kerstcadeautje' niets minder dan een portie zuurdesem oftewel 'Hermanni', daar heb ik het een tijd geleden al eens over gehad. Nu kan ik zelf zuurdesem gaan kweken, YES!! :D En daarna kwam nóg meer leuks: Heidi is namelijk afgelopen woensdag (12-12) verloofd met haar vriend!! :D En ehm........Chantal was de eerste die dat te horen kreeg, vóór Heidi's ouders, zus en overige familieleden/vrienden!! :O :D Dan voel je je superblij voor haar en ook trots omdat je de eerste mocht zijn! Heerlijk gekletst en genoten van een uurtje tutten met z'n tweetjes, wat een schat van een meid is ze toch :) Daarna naar huis voor een rustige avond en nog kletsen met pa en ma; bedankt lieverds! :D
Dinsdag 18-12 bijtijds op en nog de stad/supermarkt ingedoken, terug thuis naar bed gegaan ivm een nachtdienst. In de namiddag opgestaan, gegeten en me klaar gemaakt voor een avondje kerstconcert in de kerk samen met Lotta. Het was een avond voor klanten van een bank/verzekering waar Lotta lid van is en ze had mij mee uitgenodigd. Mooi concert verzorgd door organist, violist en zanger. Na het concert nog even Prisma ingedoken en daarna op naar werk voor een óntzettend rustige nachtdienst samen met collega Ritva.
Woensdag 19-12 na de rustige nachtdienst naar huis, slapen, en in de namiddag weer op om nog wat inkopen te gaan doen: we hadden geld ingezameld op werk om voor ons afdelingshoofd, hulpafdelingshoofd en de artsen kerst-kleinigheidjes te kopen en ik had die opdracht op me genomen. Uiteindelijk heb ik dozen bonbons gekocht en voor 3 van de 6 nog een mooi kerststukje. Nu maar hopen dat iedereen er blij mee is, ook mijn collega's met wat ik van ons geld gekocht heb... Terug thuis lekker makkelijk pizza gegeten voor het eerst sinds lange tijd, daarna nog wat getut en wat kerstcadeautjes voor de familie ingepakt. Over kerst gesproken trouwens, afgelopen week hebben we onze werklijst gekregen en ik ben met kerst zo aan het werk: ochtenddienst 24e, avonddienst 25e, nachtdienst 26e. Die avonddienst stond eerst niet op de planning maar gezien er gebrek was werd ik gevraagd en heb ik toegezegd. Betekent wel dat ik niet bij de familie op bezoek kan dan, maar waarschijnlijk ga ik 's avonds en blijf dan toch logeren. Oh, en de 2e werklijst (januari) hebben we ook al gekregen en ipv 6 vrije dagen maar liefst 8!! Dit ivm de extra vrije dagen die we krijgen van kerst enzo. Uitje Helsinki staat op de planning, maar ook een uitje Tampere met dan ook het verjaardagsfeest van Johanna en Lauri! :D Op werk weer een erg rustige nachtdienst gehad samen met collega Ritva; erg gezellig! Heb ook nog een emailtje naar een journalist gestuurd, daarover horen jullie hopelijk over een tijdje wat meer!

Donderdag 20-12 lekker 4 uurtjes geslapen en daarna klaar gemaakt om richting werk te gaan. Daar hadden we namelijk een kerstbrunch met door iedereen meegebrachte lekkernijen. Erg lekker en gezellig! Na het brunchen ben ik nog de stad in gegaan en heb verder een rustige avond thuis gehad. Lekker met Jasmijn getut, lekker wat gecomputerd en de avond afgesloten met de dvd The Nightmare before Christmas met thee en lekkernijen. Daarna moe en voldaan op tijd naar bed.
Vrijdag 21-12 al eerder wakker dan gepland, dit door een flink verstopte neus (al een aantal dagen verkouden) en het feit dat ik waarschijnlijk al al mijn energie bijgetankt had. Opgestaan, aangekleed en op naar winkel HongKong om mijn kerstboompje te gaan aanschaffen! :D Lekker winters op mijn sleetje naar huis vervoerd en in de woonkamer opgezet zodat ie kon gaan uitdijen. Wat getut en daarna door richting stad om bij restaurant LaBamba te gaan genieten van kerstlunch. Lekker gegeten, daarna nog door naar wat supermarkten (bij Citymarket kwam ik nog Engelsman van salsalessen tegen). Druk overigens zeg, jeetje wat een volk en geld dat wordt uitgegeven in die supermarkten! Terug thuis getut en blij met kerstkaarten van Dagmar en beide oma's, bedankt lieverds! Verder genoten van mijn mooie nog kale kerstboompje en vervolgens de sauna ingedoken. Heeeerlijk ontspannen! Daarna mijn kerstboompje in alle rust opgetogen met kerstmuziek op de achtergrond. Beetje kaal maar wel mooi zo! :D Daarna nog wat gecomputerd en moe naar bedje toe.

Gisteren zaterdag 22-12 tijd voor een óntzettend rustige ochtenddienst, gezien bij ons nu de 'kersttijd' op de afdeling is ingegaan. Dat betekent dat we maar 8 patiënten hebben, en daarnaast nog 8 chirurgische patiënten op de afdeling hebben liggen (verzorgd door die verpleegkundigen natuurlijk). We hebben meer gezeten dan werk te doen gehad, maar dat heeft wel geresulteerd in een kerstboompje van rubber handschoenen! :D Helaas begon het wat 'in te storten' na een tijd maar goed; het stond en staat nog steeds! Lekker gewerkt in ieder geval en na het werk kreeg ik van Hannele nog een doos chocolaatjes; de schat! :D Na werk de auto gepakt waar een verrassing wachtte: kerstkaartje terug van Pasi! :) Zelf nog een kaartje naar Sebastiaan gebracht en daarna de laatste kerstinkopen gedaan, mijn god wat een volk weer! Terug thuis avondeten gegeten, nog een plaat aangevraagd bij 3FM Serious Request (hopen dat ie gedraaid word!) en daarna klaar gemaakt voor een avondje film met Johanna en Lauri: The Hobbit – The Unsuspected Journey! :D En mijn god wat was dat een sjieke film!! :D Kan niet wachten op de volgende 2 delen! Na de film nog lekker wat gaan drinken bij Mr. Jones en lekker gekletst. Lauri heeft inmiddels ook een baan in Tampere gevonden, wat betekent dat ze definitief begin januari totaal verhuisd zullen zijn naar Tampere.
Vandaag, zondag 23-12, tijd om wat uit te slapen, een wasje te draaien en daarna klaar te maken om naar werk te gaan waar we weer een erg rustige (avond)dienst draaiden. Nog de radio aangehad want ik had een kerstplaat aangevraagd maar die hebben we helaas niet meer voorbij horen komen. Ook trouwens voor 3FM Serious Request heb ik een plaat 'gekocht', maar nog niet voorbij zien komen en ben er bang voor... Die was in ieder geval aan jullie allemaal gericht: voor een fijne Kerst en dat ik ondanks de afstand toch in gedachten/hart altijd bij jullie ben. Na werk naar huis, wat dingen opgeruimd en daarna klaar om naar bed te gaan.


Nu staan we alweer aan de 'vooravond' van de Kersttijd, mijn god wat vliegt de tijd! Een echt Kerstgevoel heb ik nog niet, hopen dat dat nog gaat komen. Kerstdecoraties hangen, kerstboom staat, kerstdiner staat al klaar in de koelkast/diepvries... Morgen op naar een ochtenddienst, daarna Kerstavond vieren hier met Jasmijn. 's Avonds nog naar kerkhof, daarna naar nachtmis; geloof wel dat dat Kerstgevoel morgenmiddag gaat opwellen!
Afgelopen vrijdag 21-12 was het tijd voor 'het einde van de wereld'. Voor de mensen die er normaal onder blijven doen en geen armageddon verwachtten ook wel het 'einde van deze wereld en het begin van een nieuwe, liefdevolle wereld'. Meer saamhorigheid, meer liefde, meer positieve energie, samen met z'n allen op een liefdevolle manier naar een hoger 'zijn' in onze wereld. Klinkt zweverig voor sommigen misschien, en je hoeft het ook allemaal niet zo te zien zoals ik en anderen. Voor mij en vele anderen toch een feit en iets waar ik (we) erg naar uit kijken.
Wat ik wens is dat we met z'n allen een goed begin aan deze nieuwe fase mogen maken en dat wens ik jullie allemaal toe met de woorden:

Goede, Fijne, en Liefdevolle Kerstdagen lieve allemaal!! Maak er een mooie warme tijd van!!

  • 23 December 2012 - 22:43

    Pa:

    wij hebben een IKEA-boom, jij een "made in HongKong" ?

  • 26 December 2012 - 21:41

    Oma V.d.flat:

    Lieve Chantal il vond het fijn even je stem weer eens te horen door de telefoon.Wij hebben vandaag een heel moie dag gehad.Eerst zijn we vanmorgen om 11 uur naar Luik gereden Papa, Mama Maurits en de oma,s en een bezoek gebracht aan het museum waar een tentoonstelling was over de geschiedenis van het Russischerijk /om half drie weer thuis want Maurits moest terug naar Groningen En wij zijn gezellig om 5 uur bij de Griek gaan eten Ik heb getracteerd. Jij hebt ook weer drukke maar leuke dagen gehad lees ik op je bloc Ik wens je een goed uiteinde van 1012 toe en een heel goed jaar 1213 en nogmaals bedank voor je mooie kaartje met alle goede wensen dat ik van jou ontvangen heb. Ik hou ook veel van jou .een hele dikke zoen van je Oma!

  • 27 December 2012 - 12:15

    Oma Bos:

    Na je op kerstavond gesproken te hebben nu nog even een reactie op je blog.Als jij Sali schrijft zie ik het weer helemaal voor mij.Wat leuk,dat Heidi je als eerste het bericht van de verloving doorgaf.Dat zegt toch wel iets.Wat geweldig,dat er ook voor mij wat in het kerstpakket zat.Wat een prachtige engel.Die berg ik nog niet weg bij de kerstspullen.Ik zoek er een ander plaatsje voor.En dan nog al dat lekkers.Je verwent ons wel.Ik heb goede Kerstdagen gehad dankzij jouw lieve ouders.Kerstdiner en tweede Kerstdag naar een hele interressante tentoonstelling.Het begint buiten weer te regenen.We hebben al veel natte dagen gehad.Ik hoop,dat je de vrije dagen goed kunt besteden.Veel liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 168391

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: