Weer lekkere week om, nog maar één tot Kerst! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Weer lekkere week om, nog maar één tot Kerst! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Weer lekkere week om, nog maar één tot Kerst!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

16 December 2012 | Finland, Rauma

Terve!
Weer een nieuwe blog na een fijne week :)

Mijn week begon maandag 10-12 met niets minder dan mijn pyjamadag! :D Heeerlijk thuis in makkelijke kleren rondgeslenterd, maar ook nog een verhuizingsdoos (!!) weggewerkt uit de woonkamer en flink wat kerstkaarten geschreven met Jasmijn op schoot. Lekker getut dus, en me gehouden aan geen afspraken! Helaas betekende dat dat ik Lotta aan de telefoon moest vertellen dat ik helaas niet kon afspreken die dag, wat wel rot voelde maar wat ze gelukkig begreep :) In de namiddag ben ik overigens wel in beweging gekomen want ik móest eten gaan halen, ook voor Jasmijn. En later op de avond hadden we nog oefenen met onze salsa-demogroep. Maar een lekker dagje dus; zéker voor herhaling vatbaar!
Dinsdag 11-12 een ochtenddienst die ik doorgebracht heb als 'vliegende keep' in de basiszorg. Vliegende keep ben ik niet echt geweest daar men aan de beginunit alle hulp kon gebruiken. Lekker gewerkt, fijne dienst :) Vanaf 13:00u heb ik bij de VAC-scholing gezeten. Jullie weten misschien nog wel; die VAC-wondzorg oftewel vacuüm-wondzorg die laatst bij een patiënt van ons werd toegepast. Fijn om nog een scholing te krijgen en ook meer achtergrondinformatie over de zorg en het apparaat te krijgen; interessant! Daarna lekker naar huis waar ik nog gepoetst heb, op tijd heb gegeten en in de avond naar een workshop Chachacha geweest ben. En daar kreeg ik mijn chacha-kriebels weer terug; I just loooooooooove that dance! :D Ja, ik denk dat Chachacha het (nog steeds) wint van Salsa, hoewel het niet veel scheelt! Lekker gedanst dus en als afsluiting weer kort de demo oefenen die dit keer ook opgenomen is!! Check die video dus bij deze blog, zéker de moeite waard! Terug thuis nog lekker met papa en mama gekletst, was weer héérlijk jullie gesproken te hebben lieverds! Ook nog een cake gebakken trouwens voor het salsa-feest. Ik kreeg trouwens ook met de post die dag een brief van mijn woningcorporatie dat de huur ietwat omhoog gaat komend jaar: 18 euro duurder uit. Niet leuk, maar het is niet anders :)

Woensdag 12-12 (superdatum, niet?!) had ik me wat 'verslapen' en moest dus kort ontbijten, me aankleden en richting stad want ik had om 10:30u weer een afspraak bij de chiropractor. Kennelijk is mijn rug goed in orde en is het voldoende als we de boel 1 keer per maand losmaken; klinkt goed dus! :) Na de chiropractor belde Lotta me zoals afgesproken, want omdat ik maandag niet kon/wou afspreken zouden we elkaar deze dag treffen. We troffen elkaar bij de fotowinkel waar Lotta kerstkaarten moest ophalen (práchtige foto van hun kids!!) en daarna zijn we gaan genieten bij Cafe Sali van koffie met zoets (C) en thee met zouts (L). Met Lotta ging het wat beter, die is de laatste tijd wat ziekjes en heeft veel aan haar hoofd. Fijn te horen dus dat ze het leven weer wat beter inziet en zich lichamelijk ook wat aan de beterende hand voelt :) En mijn god wat was ik dankbaar en blij want ik kreeg me zomaar een kerstcadeautje van haar! :D In eerste instantie wou ik wachten tot kerstavond maar toen Lotta zei dat ze het altijd zo heerlijk vind de gezichten van mensen te zien bij het openen, opende ik het cadeautje toch ook maar. Het was iets van Pentik, winkel waar ik met Lotta samen vanalles heb staan bekijken, maar ik wist bijgod niet wat het zou kunnen zijn...en daar sprong mijn gezicht op MEGABLIJ want het was een waxinelicht-houder in de vorm van een kerstboom waar ik toen in de winkel helemaal verliefd op was geworden!!! :D Zelf hélemaal het bestaan ervan vergeten, maar mijn god wat ben ik Lotta dankbaar! :D Voelde me ook wel schuldig, want ik heb niks voor haar...gelukkig is haar verjaardag binnenkort, kan ik haar wat cadeau doen. Na het koffiedrinken nog even wat winkels langs en vervolgens naar huis, om me langzaam maar zeker voor te breiden op het afsluitingsfeest van Salsa in de avond! :D Muziek, dans, medeleerlingen, lekkernijen door iedereen meegebracht....ja, het was een SU-PER-GEZELLIGE AVOND!!! :D Ook de demo voor het eerst opgevoerd, wat vrij goed ging :) Verder nog een klein kerstcadeautje van Omar en Johanna gekregen en een speech, waarin we te horen krijgen dat Omar en Johanna elke keer weer uitkijken om naar Rauma te komen voor les omdat ze ontzettend veel positieve energie van ons krijgen. En we hebben laten merken dat dat wederzijds is: ik had zelf een kleinigheidje maar heb ook nog bijgelegd met de andere leerlingen voor een gezamenlijk cadeau. Zichtbaar ontroert die twee en dat mag ook; óntzettend héérlijke mensen die leraren van ons!!! Na een lange maar gezellige avond naar bed.

Donderdag 13-12 tijd voor vrije dag 2, met daarbij het kerstklaar maken van mijn appartement en wat tutten. Rond het middaguur ben ik de stad in gegaan om even over het kerstmarktje te lopen (waar net St. Lucia-koor vertrok), de museumwinkel van het Oud Stadhuis in te duiken en vervolgens richting post te lopen om mijn kerstkaarten op de post te doen. Daar was het (wederom) erg druk vanwege de kerstdrukte en na mijn beurt ben ik doorgegaan richting koffiegelegenheid Kontion Leipomo, die de echte bakkerij-vestiging naast Citymarket (en dus postkantoor) hebben liggen. Daar zou ik namelijk met Mari en Jarno koffie gaan drinken, en laat het nou net zo zijn dat er in de krant een advertentie stond dat er die dag 'traditioneel kerstkoffie-servering' plaatsvond wat resulteerde in een gratis kop koffie en lekker stuk taart :) Tel daarbij op het gezellige gezelschap en we kunnen het niet anders stellen dat het een gezellig uurtje was daar met z'n drieën! Voor Jarno nog spannend want die had nét een sollicitatie in Ierland (!) achter de rug. Duimen dus dat hij die baan krijgt! Na het koffieleuten ben ik nog de supermarkt ingedoken, daarna naar huis om vervolgens nog de auto te pakken en wat zwaardere boodschappen te gaan doen. Wat ook zwaar was was het rijden overigens: vallende sneeuw, wegen goed wit...maar het ging prima! Wel eng hoor, niet mijn favoriete weer om in te rijden maar goed dat ik ook in zo'n weer eens gereden heb :) Thuis avondeten gekookt, tv gekeken, pakjes voor de kids ingepakt en daarna de laatste kerstkaarten geschreven (aan mijn lieve familieleden) met wat traantjes in de ogen. Verder nog geprobeerd om Le Intouchablès te kijken maar gezien er geen ondertiteling bij zat helaas niet verder gekeken. Dan maar via een website een serie gekeken, daarna naar bed.

Vrijdag 14-12 tijd voor een avonddienst, en in de ochtend heb ik me nuttig gemaakt door cadeautjes voor mijn kerstpakketjes te gaan kopen in de stad. Daarna de pakketjes in elkaar gestoken, koffie gedronken en op richting werk voor een lekker rustige dienst! Wederom vrij weinig patiënten en flink wat lege bedden, dus weer een moment om van te genieten...ondanks het feit dat ik het niet leuk vind als er vrij weinig te doen is! De avonddienst begon trouwens weer met iets dat érg goed deed: een patiënte is laatst komen te overlijden en de dochter was taart voor ons komen brengen als bedank. Ze sprak me aan om dat te melden en bedankte ons allen maar met name Henna en mij omdat wij de sympathieksten waren!! Ja, dat doet weer súpergoed zo'n feedback, wauw! :') Na werk op naar huis om snel te douchen, me op te tutten en andere kleren aan te doen want ik zou uitgaan die avond. Yes, éín-de-lijk eens uit! :D Om 23:00u zat ik klaar, smste Tomi waar we heen zouden gaan (zou met hem en vrienden van hem uitgaan, fijn want ik heb iedereen al maaaanden niet meer gezien/gesproken!) maar kreeg geen reactie. Dan maar bellen, maar er werd niet opgepakt. Ondertussen maar wat gecomputerd en een wat slechter humeur gekregen want het hangt me de keel uit dat ík telkens degene ben/moet zijn die achter alles aanrent en afspraken probeert te maken! Niks gehoord, en iets na middernacht kreeg ik dan eindelijk een sms: dat we niet uitgingen omdat niemand van zijn vrienden energie had om uit te gaan en dus op weg naar bed waren. Tomi zelf ook. Daar ging mijn humeur en wat heb ik me uitgekotst en alleen gevoeld daarna!! Alsof ik wat fout doe of een of andere vervelende persoon ben waardoor niemand uit kan/wil met me :( Weet dat dat niet zo is want er zijn zat vriendinnen die wel willen (maar soms niet kunnen) afspreken, maar jeetje...wat een stomp in mijn maag, of nog erger hart zeg... Gelukkig met Rolf en Loes gekletst, dank voor jullie steun lieverds!
Zaterdag 15-12 wakker geworden met wat hoofdpijn, ontbeten, en rond het middaguur nog even de auto gepakt om de kerstpakketjes op de post te doen en snel over de kerstmarkt te lopen. Daarna op naar een rustige en fijne avonddienst. Na mijn werk meteen naar bed toe gegaan en lekker geslapen.
Vandaag, zondag 16-12, tijd voor een rustige ochtenddienst die ik samen met een stagiaire heb mogen doorbrengen en het was fijn om met haar samen te werken. Goede studente, erg geïnteresseerd! En kennelijk ben ik een fijne en goede begeleidster geweest want dat zei ze me mondeling maar ook op papier staat het; veel tips van me gekregen. Na werk naar huis waar ik de rest van de middag lekker getut heb, ook wat gedut op de bank. 's Avonds lekker gegeten, gedoucht en nog 'Once upon a Time' gekeken (tv-serie) met daarbij koffie met lekkers.


Nu sta ik weer aan het begin van een nieuwe week met zowel werk als leuke bezigheden. Morgen met Heidi Rinne naar Cafe Sali voor avondje koffieleuten, dinsdag met Lotta naar kerstconcert in kerk, donderdag misschien kerstlunchen in eetgelegenheid, en aanstaand weekend met Johanna en Lauri naar The Hobbit (film) en misschien daarna uit. En mijn god dan is het alweer tijd voor kerst!! Ook maar eens een boom gaan aanschaffen van de week en mijn langlauflatten in orde maken... Fijne week iedereen!!

  • 16 December 2012 - 22:05

    Pa:

    ha dochter,

    ziet er weer goed uit die afgelopen week. Vanavond kletsen is helaas niet gelukt; gauw nog eens inhalen.

  • 21 December 2012 - 11:47

    LOMA Bos:

    Lieve Chantal,een laat bericht van mij ,maar ik had nogal het een en ander te doen.Zondag en maandag waren Anneloes en Tom hier om afscheid te nemen voor zij voor een jaar vertrekken.Dinsdag en woensdag had ik de hele dag door afspraken.Donderdag kwam jouw lieve vader op de koffie,heel fijn vind ik dat.!s middags mijn hulp en de kapper.Zodoende moest jij wachten.Het is al flink winter bij jullie.Vandaag is bij ons de kortste dag.Ik zal blij zijn als het wat lichter wordt,ik kan slecht tegen dat donkere weer.Wat fijn,dat je rug inorde is.Er wordt natuurlijk veel van je rug gevraagd bij het verzorgen van de patienten.Wat een toeval,dat je het waxinehoudertje vond.Jammer,dat je niet gewaarschuwd was dat het uitje niet doorging.Ik kan me voorstellen,dat je "pissig'was.Hopelijk heb je intussen mijn brief gehad.Ik wens je fijne Kerstdagen en een goed 0ud-en Nieuwjaar.Alle liefs en een stijve pakkerd.OMA

  • 22 December 2012 - 15:36

    Oma Van De Flat:

    Hallo Chantal,hier ben ik dan een beetje later dan anders,maar ik heb het druk gehad met Kerstvieringen en met zieke kennissen te bezoeken maar ik ben jou niet vergeten hoor!GElukkig is je rug weer beter ben voorzichtig met optillen in je beroep,want dat vergt veel van je rug.Ik vind het fijn om iedere keer weer jou belevenissen te lezen.Hier krijgen we een natte kerst volgens de voorspellingen,jij hebt natuurlijk een echte witte Kerst,heerlijk.Ik wens je mooie kerstdagenen een heel goed nieuwjaar.WE zullen heel veel aan je denken dezer dagen,maar dat is denk ik wederzijds.Heel veel liefs van Oma met een dikke zoen !!!Oma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 168384

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: