MIJN GOD WAT EEN WEEKEND!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu MIJN GOD WAT EEN WEEKEND!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

MIJN GOD WAT EEN WEEKEND!!! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 November 2012 | Finland, Rauma

Moikka allemaal!
De eerste week terug in Rauma zit er alweer op, afgesloten met een superweekend!

Maandag 5-11 begon mijn week met een ochtenddienst die lekker verlopen is. Fijn gewerkt en het was fijn mijn collega's weer te zien :) Na het werk ben ik naar huis gegaan, heb foto's geupload en ben daarna richting supermarkten gegaan waarbij ik nog Mari en Jarno tegenkwam. Overigens ben ik in de namiddag nog teruggebeld door de bedrijfsverpleegkundige ivm de uitslag van mijn moedervlekken, en zoals ik zelf al verwachtte was de uitslag positief: niks kwaadaardigs! :D Ook dat weer achter en ván de rug haha! :p 's Avonds lekker noedels met kip gemaakt en iets na achten de deur uit omdat we het 1e groepsoverleg hadden van de Salsa-crew! Het was een gezellig overleg, en er staan nog een hoop leuke dingen op het programma! :D A.s. maandag bowlen, in december een afsluitend feest, misschien nog een kerst- of nieuwjaarsfeest, in de lente nieuwe lessen, etc. Dik anderhalf uur besproken en overlegd, daarna naar huis om nog even Boer zoekt vrouw te kijken met een warme chocomel, daarna naar bed.
Dinsdag 6-11 in de ochtend een wasje gedraaid en kattenbakkorrels gaan halen, waarbij ik erachter kwam dat ik al máááánden de korrels in de verkeerde afvalbak gegooid heb... Ik dacht dat het met het bioafval mee kan, moet het dus kennelijk met het gewone afval mee...OEPS!! Rond half 11 kwam Jasmijntje weer thuis, héérlijk haar te zien en knuffelen! :D Het Disney-tshirtje is nog wat onwennig voor haar, maar het ziet er leuk uit en hopelijk heeft ze het daardoor in de winter wat warmer :) Lekker wat getut met haar, daarna door naar werk voor een fijne avonddienst.
Woensdag 7-11 weer vroeg op en mentaal voorbereiden op een lange dienst oftewel ochtend én avonddienst! In de ochtend op de voorunit als verantwoordelijk vpk, in de avond op de achterunit als verantwoordelijk vpk. In de ochtend was het niet druk maar er was wel constant werk te doen dus is de tijd lekker om gegaan, in de avond was het een fijne normale avonddienst zonder gekkigheid of drukte. Ja, fijn gewerkt en de dag goed volgehouden! Als avondeten zelfs nog overgebleven lunch mogen pakken...lekker! :)
Donderdag 8-11 wederom vroeg op voor een ochtenddienst, die ik wat moe begon maar wel goed ben doorgekomen. Het was in de ochtend al erg druk op de afdeling, gezien we alle bedden vol hadden en er nog een drietal patiënten opgenomen zou worden. Resultaat: direct in de ochtend al een patiënt naar een van onze kamers moeten verplaatsen als 'boventallige', maar gelukkig werd zij gewoon door de beginunit-vpken verzorgd. Ook deze dienst als verantwoordelijk vpk op de achterunit weer voldoende te doen gehad en de tijd is dus weer goed omgegaan. Wel was ik blij dat ik om 15:00u weg kon van werk, even de boel in mijn hoofd en lichaam resetten met een kopje koffie en lekkers bij Johanna! Ik heb van Johanna trouwens nog 2 ovenschalen, 2 kommen en 1 cakevorm gekregen. Johanna gaat met haar vriend Lauri zoals ik misschien al verteld heb verhuizen naar Tampere, en moet dus wat spullen kwijt gezien het appartement waar ze naartoe verhuizen wat kleiner is dan hun appartement nu in Rauma. Lief van haar dat ik de spullen mag hebben en gebruiken kan ik ze zeker! :D Na het koffieleuten naar huis, de auto gepakt en mijn Eftelingpakketjes gaan halen want ik had tijdens mijn vakantie thuis 2 nieuwe miniaturen besteld! :D De Trollenkoning en het huisje van Hans&Grietje, WHIEHOEW! :D Ook nog voer voor Jasmijn gaan halen, daarna lekker thuis getut met Jasmijn, lekker simpel gegeten, de laatste dingen met Tim besproken ivm ons weekendje Helsinki samen, en daarna de pakketjes uitgepakt. Verder een lekker rustige avond gehad en begonnen aan een nieuw boek.
Vrijdag 9-11 weer vroeg op voor een laatste ochtenddienst, voordat mijn vrije dagjes zouden beginnen. Een bezige, drukke, maar fijne werkdag gehad waarbij ik nog een nieuwe 'taak' op me gelegd heb gekregen. Er werd namelijk bij een patiënt van ons als wondverzorging de zogenaamde VAC-wondzorg begonnen. Dat betekent dat de wond word verzorgd dmv vacuümzorg. Kort gezegd: in en op de wond worden diverse materialen aangebracht en aan de bovenste dekkende laag zit een slang die naar een kleine pompmachine loopt. Bij het inschakelen word het afgedekte geheel vacuüm gezogen en door dit vacuüm word vochtafscheiding weggezogen en gezonde huidlagen gestimuleerd. Deze manier van wondzorg schijnt ruim 70% betere en snellere resultaten te leveren dan 'normale' wondzorg! Ik en een leerlinge werden door de leverancier geïnstrueerd en ik heb nu de taak gekregen om collega's te 'scholen' :D Dat word a.s. maandag in ieder geval mijn taak, en ook aan het einde van mijn ochtenddienst gaf ik al een kleine voorlichting. Na het werk ben ik snel mijn bustickets gaan kopen (waarbij ik oud-leerlinge Marja nog zag), naar de supermarkt gegaan, heb een kaart op de post gedaan en ben naar huis gegaan want om 18:00u stond Pavla op de stoep! :D Fijn haar weer te zien en samen van sauna te kunnen genieten! Lekker daarna op de bank gehangen en tv gekeken, en natuurlijk veel gekletst :) Daarna zelf nog een tut-avond gehad, spullen gepakt en daarna naar bed.

Want gisteren, zaterdag 10-11, was het tijd om vroeg de bus richting Helsinki te nemen voor mijn weekendje Helsinki-Nightwish samen met Tim! :D Om 8:00u vertrok ik vanuit Rauma om om 12:00u in Helsinki aan te komen, waar ik eerst even wat lekkers voor Tim&fam ben gaan kopen en daarna op het treinstation informatie ben gaan vragen ivm onze korte reis richting Hartwall Areena in de avond voor het concert. Toen op naar Kappeli waar ik Tim zou treffen want die zou daar weer aankomen na zijn citytour door Helsinki. Nog geen Tim te zien (maar ik was ook iets te vroeg) dus nog maar even wat foto's maken en voordat ik überhaupt een foto genomen had sprong er wat naast me, zei 'is dat Chan....ja jij bent het!!! :D' en begon te gillen en me te knuffelen. Tim dus! :D Mijn god wat was dát super om hem weer te zien en knuffelen, dank je wel lieve gekkerd om dit weekend met mij te doen!!! :D Na al het gegil, geknuffel en gespring (ja papa, Tim heeft me nog ingelicht over het 'oordopjes meenemen ivm gegil' :p ) zijn we naar Kappeli gegaan voor een kop koffie, maar eindigden uiteindelijk met een Fins speculaasje (pipparkeksi) en Glögi (de Finse glühwein zoals jullie wellicht nog herinneren). Heeeeeeerlijk genieten en bijkletsen, mijn god wat hadden we het fijn! :D Hebben overigens in zo'n zij-nisje gezeten voor degenen die Kappeli kennen; was leuk en knus! :D Daarna zijn we richting hotel gaan lopen, om nog even souvenirwinkel Kankurin Tupa binnen te gaan waar Tim geslaagd is met een souvenirtje (en ik stiekem wat voor Tim). Bij het hotel hoefde ik alleen maar even te melden dat ook ik aanwezig was, gezien Tim er op vrijdag al had ingecheckt. Tim heeft de vrijdagavond trouwens ook goed besteed door écht Fins te gaan eten (rendier) en vind Helsinki een prachtige stad! Hij zei nog tegen me 'ik begin te snappen waarom je naar Finland verhuisd bent', woorden die ook Dagmar al eens gebruikt heeft haha :p Fijn dat iedereen die op bezoek komt het zo leuk vind hier in het 'koude Finland'! :) In het hotel hebben we ons omgekleed voor het concert , heb ik nog spullen van thuis gekregen die Tim voor me had opgehaald in Geleen (thnx pa en ma voor de moeite en het verzamelen van alles!!) en zijn vervolgens terug naar het centrum gelopen om te gaan eten bij RAX, wat Tim óók érg goed bevallen is! :D Er zijn nu overigens een drietal weken 'Jenkki-viikot' oftewel 'Amerikaans-weken' met wat extra's bij het saladebuffet (o.a. coleslaw), panpizza's en pannekoekjes bij het ijs. Lekkuhr! :D Zat weer goed vol overigens daar, en vanaf 17:00u was zowat de hele toko gereserveerd voor een groep Russische (?) schoolkinderen...maar toen gingen wij al richting trein en Hartwall Areena! :D
Daar natuurlijk nog even in de rij buiten staan wachten en Tim kon nog steeds niet geloven dat een droom uit zou komen: naar een concert van Nightwish, ín DE Hartwall Areena, ín Helsinki Finland! :D Maar MIJN GOD WAT KWAM DIE DROOM GEWEEEEEEEELDIG UIT!!!! :D WAT EEN OPTREDEN EN WAT EEN SFEER!!! :D Ja, was écht weer SU-PER!!! :D De zangeres van Nightwish, Anette Olzon, is laatst helaas uit de band gestapt en daarom was nu niemand minder dan Floor Jansen (van After Forever) ingevallen en ze deed het goed! Hoe dan ook hoop ik dat ze haar niet als permanente zangeres houden maar iemand 'uit het Noorden' zoeken. De show was geweldig, we stonden goed vooraan en we hebben onze nekken en Tim's rug goed ver-headbangd wat resulteerde in spierpijn haha :p Na het concert was er een uurtje pauze, gezien de zaal volgezet moest worden met stoeltjes ivm de première van hun film (gelijknamig aan het album: Imaginaerum). Klinkt misschien gek dat een band een film maakt, en dat is het ook, maar MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJN GOOOOOOOOOOOOD WAT EEN GOEDE FILM!!!! :D Kort gezegd gaat het verhaal over een oude man, Tom, die kampt met dementie en daarbij al een flink aantal reanimaties gekregen heeft (en zo slecht ligt dat men hem niet meer in leven wil houden) en in zijn 'coma' terug leeft in zijn herinneringen en jeugd. De film is absoluut niet te vergelijken met iedere andere film die in 'normaal in een bioscoop uitkomt', maar de kwaliteit en het verhaal en de pracht ervan maakt het tot een prachtfilm van 'filmwaardige kwaliteit'! :D Ja, ik heb een staande ovatie gegeven en staan joelen, en ook de rest van de zaal heeft flink geklapt en gejoeld! :D De film komt hier a.s. 23-11 in de bioscoop uit, en óf ik die wéér ga kijken! :D
Ja, Tim en ik hebben een échte once in a lifetime-avond beleefd, want zo'n concert met filmpremière gebeurt natuurlijk maar één keer! :D OOOOOOOOOOOOONTZETTEND bedankt lieve Tim! :D Terug met de trein (illegaal gereisd; geen ticket gekocht) en te voet naar hotel.

Vandaag, zondag 11-11, Maurits' zijn verjaardag; gefeliciteerd lieve broer! :D En na een welverdiende slaap zijn Tim en ik voldaan wakker geworden om van een heerlijk ontbijt te gaan genieten en daarna helaas uit te moeten checken. Tim had rond 14:00u weer het vliegtuig dus hebben we om half 12 afscheid moeten nemen wat natuurlijk pijn deed :( Ik hoop dat je een goede reis terug naar NL gehad hebt lieverd, bedankt voor het onvergetelijke weekend! :D Na het afscheid ben ik nog de stad in gegaan, maar vergeten dat het hier in Finland vaderdag is en dus de winkels dicht waren. Dan maar op tijd de bus terug naar Rauma, waar Pasi me is komen ophalen en naar huis gebracht heeft (is aan het regenen, bah!). Jasmijn was blij me te zien, en we hebben het trouwens heel goed samen! :D Lekker veel aan het knuffelen met haar. Nu een rustige avond voor de boeg met wat warms te drinken en lekkers erbij, nog wat tv kijken en dan naar bed voor een nieuwe werkweek met ook weer leuke activiteiten!

Hou jullie haaks daar in Nederland, veel liefs vanuit Finland!!!
Chantal

  • 11 November 2012 - 19:30

    Ma:

    Het spettert er vanaf: jullie hebben een gewéldig weekend gehad! Heerlijk voor jullie! Bofferds; daar kunnen jullie weer even op na-teren.
    Lieve knuffel,
    ma x

  • 11 November 2012 - 21:54

    Tim:

    Hihi wat een enthousiast blog :D

    Het was ook echt ronduit briljant <3 Heb serieus 1 van de beste weekenden van mijn leven so far gehad, wat was het allemaal geweldig!!! Boah toen ze zo onverwacht Ghost Love Score nog inzetten... En ik maar denken dat het niet nog beter kon!

    Thank you SO much voor een weekend dat ik nooit meer ga vergeten, ontzettend dikke mega knuffel <3

  • 12 November 2012 - 11:40

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 11:40

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 11:41

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 11:41

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 11:41

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 11:41

    Oma Bos:

    Wat een enthousiaste verhalen.Fijn,dat alles zo goed verlopen is en jullie volop hebben kunnen genieten.Jasmijn was natuurlijk weer blij om jou te zien.Dat zijn we allemaal als we jou zien.Gelukkig was de uitslag positief,weer zorgen om niets.Hopelijk kom ik morgen aan schrijven toe ik had je al een brief beloofd en belofte maakt schuld !!!!!Veel liefs OMA

  • 12 November 2012 - 13:15

    Elianne:

    Haha, oma is ook erg enthousiast over jouw verhalen, 6x een stukje plaatsen :p
    Klinkt als een goed weekend meid!

  • 13 November 2012 - 20:59

    Oma V.d.Flat:

    Hallo Chantal ,Wat weer een geweldig verslag ,en alles is weer zo goed gegaan en je hebt zo genoten met de fijne dagen met je vriend,op je werk ging ook alles prima wat wens je nog meer ,ga zo door.De uitslag was ook goed.En Jasmijn was ook blij om weer bij je te zijn.En ik vond het heerlijk om jou verslag weer te ontvangen.Een stevige knuffel van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 168383

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: