BEDANKT ALLEMAAL!!!!! SUPERVAKANTIE WAS HET!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu BEDANKT ALLEMAAL!!!!! SUPERVAKANTIE WAS HET!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

BEDANKT ALLEMAAL!!!!! SUPERVAKANTIE WAS HET!! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 November 2012 | Finland, Rauma

Hallo hallo!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog, deze keer weer vanuit Rauma waar ik zojuist weer ben gearriveerd. Met gemengde gevoelens en pijn op het hart, want het is elke keer weer moeilijk om thuis te moeten verlaten... Een verslagje van een 2e superweek vakantie in Geleen (e.o.):

(foto's volgen maandag 5-11 in de namiddag/avond trouwens!!)

Maandag 29-10 werd ik na een heerlijke nachtrust wakker en ben eerst de auto van oma in de garage gaan zetten. Daarna lekker ontbeten, mijn reistijden e.d. voor het dagje Amsterdam bekeken en nog het sanitair gepoetst. Rond 11:00u kwam oma v/d Flat op de koffie om ook de Disneyfoto's te bekijken gezien we met dank aan haar autootje weer daarheen zijn kunnen gaan! :) Ook hebben Loes en ik haar een doos butterscotch-Disneykoekjes cadeau gedaan als bedankje waar oma erg blij mee was! :D Daarna nog even gecomputerd en zitten schreeuwen (met nog steeds hese stem..) van enthousiasme want er zijn 3 nieuwe prachtige Anton Pieck-miniaturen bij de Efteling te koop! :D Nog meer voor in mijn rek dus! :D Vervolgens wat gestofzuigd en lekker op de bank liggen slapen. In de namiddag ben ik nog even met pa langs de brievenbus en C1000 gelopen, daarna zijn we Elianne nog gaan ophalen op school en wat om moeten rijden op de terugweg ivm een ongeluk op de snelweg in Heerlen. 's Avonds lekker van boerenkool kunnen genieten en een lekker toetje, daarna was het spullen pakken geblazen want oma v/h Bos zou me komen ophalen omdat ik bij haar ging logeren! :D Lekker koffie gedronken en later nog een wijntje, en genoten van De wereld draait door, het journaal, CSI en Nieuwsuur.

Dinsdag 30-10 werden we na een heerlijke nachtrust wakker, hebben ons aangekleed en lekker ontbeten, waarna oma mij naar het station heeft gebracht voor mijn dagje Amsterdam! :D Ik had weer via spoordeelwinkel een tour kunnen kopen, dit keer dus retour A'dam en een rondvaart over de grachten. In de trein zat ik bij een ontzettend gezellig ouder echtpaar uit Brunssum, waarmee ik zéker vanaf Weert/Eindhoven tot op Amsterdam heb zitten kletsen. Ik vond dat zó super dat ik ze een Finse chocoreep (die eigenlijk voor in avond mee was) heb gegeven, iets dat ze eerst niet aan wouden nemen maar na wat aandringen toch wel. Tja, wellicht gek van mij maar hoe vaak gebeurt het dat je met wildvreemden zó gezellig en zó lang zit te kletsen!? Dat bedoel ik dus ;) Rond half 12 kwam ik aan op A'dam Centraal waar Nathalie me al stond op te wachten. Super je weer te zien meid! :D We zijn daarna door gegaan naar de Holland International-rondvaarten, om te beginnen met de 100-Highlights rondvaart die ruim een uur duurde. Lekker veel gezien en natuurlijk ontzettend mooie grachtenpanden, grappige woonboten, bruggetjes, etc. Genoten dus! :D Lekker ook met Nath gekletst en na de rondvaart zijn we meteen de bus ingesprongen om naar Nath haar appartement te gaan. Ik had een los busticket gekocht en was nog verbaasd over het feit dat je die ook in moet checken. Nath woont op de Kempenaerstraat in een pand uit 1916, met heerlijk houten trappen en een lekker muffe geur in het trappenhuis; súper! :D Een geweldig leuk en licht appartement, met vanaf het balkonnetje uitzicht op de rest van de balkonnetjes van het pand; heel leuk! Ook heb ik kennis gemaakt met Roos; de poes van Nath. Schatje! :D We hebben lekker nog foto's van Nathalies reis uit Kenia bekeken en zijn daarna doorgegaan naar Bagels&Beans (op 5 min. loopafstand) om te genieten van een warme chocomel (hete melk met chocosplinters) met onbeschoft veel slagroom, en voor Nath een bagel met geitenkaas&walnoten en voor mij een kaneel-rozijnbagel met boter. Was superleuk daar en hebben er lang gezeten, genoten en gekletst! Iets voor 16:00u terug naar Nathalies appartement om mijn spullen te pakken en vervolgens de bus terug richting station. Het was óntzettend gezellig lieve Nath om bij je te zijn en te zien waar je woont, hééél erg bedankt en ga genieten daar in Ghana!! Nath gaat namelijk in Ghana een maandje als vpk werken, spannend! Terug op het station ben ik snel een bloemetje gaan kopen om de reep chocolade te vervangen, en daarna ben ik de bus gaan zoeken die richting Mariëndaal zou gaan. Die stond al klaar en de buschaffeur was ontzettend aardig en gaf aan wanneer ik eruit moest. En toen begon het avontuur... Ik zou namelijk bij Coco op bezoek gaan, een vriendin van de basisschool die ik al zeker 8 jaar niet meer gezien had en gesproken! Ik kon alleen het huisnummer niet vinden en heb zeker 10 minuten daar over de straat gelopen en wat mensen aangesproken, en uiteindelijk kon 1 vrouw me de weg een beetje wijzen. Misschien net 2 minuten te laat bij Coco aangekomen, maar dat mocht de pret niet drukken want mijn god wat was dát super om haar weer te zien!!!! :D Ze woont samen met haar vriend Arno, een Amsterdammer, op een flatje en het gaat goed met zowel haar als de rest van de familie Pepels, en ook met haar vriend Arno gaat het prima. Het was héél leuk daar op bezoek te zijn en we hebben het héél gezellig gehad met ons drietjes!! :D Veel gekletst, herinneringen opgehaald, over elkaar verteld, maar vooral óntzettend veel gelachen! :D Mijn god, krijg nu weer een warm gevoel en mega-glimlach op mijn gezicht als ik aan die avond terugdenk; vanuit de grond van mijn hart ÓNTZETTEND bedankt lieve allebei voor het geweldige weerzien en de geweldige avond bij jullie! En kok Arno: nogmaals bedankt voor het lekkere avondeten! Die kipjes gaan de historie in! ;) Na de gezellige avond was het natuurlijk tijd voor afscheid, en ben ik met 'het pontje' naar A'dam Centraal gegaan. Daar nog 2 dvd's in de aanbieding gekocht en vervolgens om 20:08u de trein terug naar Sittard, waar oma me ophaalde en naar Geleen bracht. Een geslaagde dag dus, maar wel vermoeiend!

Dus na een goede nachtrust was het woensdag 31-10 tijd voor ontbijt en vervolgens met pa een fietstochtje naar Intratuin, Gamma en vervolgens de Aldi op Lindeheuvel. Daarna koffie gedronken en nog op pa gelet bij het snoeien van de klimop in de tuin. Niet alleen gelet overigens, ook geholpen met takken opvangen, opruimen en bundelen, en daarnaast nog flink wat bladeren geharkt in de tuin. Tussen de middag was het nog tijd voor lunch met heerlijke tomatensoep (made by mama) waardoor we weer goed opgewarmd verder konden met snoeien. Weer een stuk kaler die klimopmuur, kennelijk iets té kaal! In de middag ook nog met ma even naar de winkel geweest, en in de avond heerlijke zuurkool met slavinkjes gegeten. Ik heb nog 'Halloween-tompoezen' gemaakt waar we bij de koffie van hebben genoten. En in de avond gingen pa en Elianne hockeyen, mama en ik zijn samen thuis geweest waarbij ik nog even in België ben gaan tanken en mama aan mijn keukengordijn heeft verder gewerkt. Een prachtig rolgordijn gemaakt van een Xenos Delftsblauw-douchegordijn! :D Jaja, die mama van ons...en die papa van ons; die heeft verder voor balkjes en haakjes gezorgd zodat het geheel opgehangen en in gebruik genomen kan gaan worden! Super toch die ouders van ons; wat wil je nog meer?! Lekker rustige avond verder en wat eerder naar bed, lekker genoten van het thuis-zijn :)

Donderdag 1-11 was het tijd voor niets minder dan een dagje Efteling! :D Helaas bleef het bij 2 personen die gingen namelijk Dagmar en ik, maar dat heeft de pret niet mogen drukken! Ricardo is ons in de ochtend nog uit komen zwaaien, lief van je om even langs te wippen en heerlijk je weer even te zien! :D Na een voorspoedige reis met wel wat stilstaan vóór Eindhoven kwamen we iets voor tienen aan bij mijn liefde :) Daar hebben we een superdagje beleefd, met vrij goed weer vergeleken met de voorspellingen en een vrij rustig park vanwege het grijze weer (voorbeeld: in het 1e uur hadden we al Sprookjesbos, 2x Droomvlucht én Villa Volta gedaan!)! Helaas kregen we aan het eind van de middag een hagelbui over ons heen, net toen we in de Bobbaan zaten...niet zo leuk dus, en vrij nat en pijnlijk... Zal wel alle regen zijn die eigenlijk de hele dag had moeten vallen, maar dan op één moment als hagelstenen verpakt! :p Nee, we hebben heerlijk genoten en alles gedaan wat te doen viel. Nog gekeken waar het nieuwe sprookje in het sprookjesbos staat (Kleren van de Keizer, áchter de Waterlelies en 'naast' Het meisje met de Zwavelstokjes) en genoten van een al in winterstemming komend park. Genoten van koffie met door Dagmar gemaakte eclairs tussen de middag en in de avond lekker gegeten in restaurant Het Witte Paard. 's Avonds als afsluiting natuurlijk watershow Aquanura (die ik helaas niet heb mogen openen maar wel een lief klein meisje), en na een voorspoedige terugrit kwamen we iets na achten in Geleen weer aan. Afscheid genomen van Dagmar en vervolgens thuis lekker koffie gedronken en genoten van de avond.

Vrijdag 2-11 ben ik in de ochtend met oma v/d Flat gaan winkelen bij C1000 wat erg gezellig was en fijn om te doen, daarna ben ik bij Hema met Joël en Ricardo koffie gaan drinken. Mijn god wat waren dat 2 gezellige uurtjes daar en wat hebben we gelachen; ik heb volop genoten lieverds, heel erg bedankt! :D Daarna ben ik doorgegaan richting kapper, waar ik een flinke tijd heb moeten wachten en uiteindelijk dik 3 uur heb gezeten (wachten+behandeling bij elkaar geteld dan). Rond half 4 dus maar eens snel naar huis want daar was mama bezig met het bakken van scones en muffins ivm bezoek in de avond, waarmee ik haar zou helpen. Na het bakken en voorbereiden was het om 17:00u tijd voor niets minder dan een avondje wokken met ons zessen (ons vijfjes+Stijn) bij de Wok van Limburg! :D Dat was súperheerlijk maar ook súpergezellig! Bedankt lieverds; we hebben een heerlijke avond samen gehad zo! :D Na het wokken was het naar huis gaan en koffie zetten, want we zouden bezoek krijgen van een deel van 'de Bups'; oude schoolvrienden van papa en mama. Heerlijk om Hub, Marlies, Roger en Maija weer te zien; fijn dat het zo goed met jullie allemaal gaat en geweldig om jullie na die paar jaar weer te zien en spreken!!! :D Bedankt! Een gezellige avond dus gehad en rond middernacht toch maar eens het bed ingedoken...

Want zaterdag 3-11 was het de laatste volle dag van mijn vakantie in Geleen. Die ben ik 's ochtends begonnen met papa op weg naar de Aldi, en daarna met papa, mama en Maurits de stad in voor de markt en wat winkels. Lekker om weer eens 'ouderwets gezellig' met elkaar naar de markt te gaan; ook daar weer van genoten! Na de markt was het rond het middaguur tijd voor koffie met de buren, want daar had ik totaal nog geen tijd voor gehad. Beetje 'op de valreep' dus, maar desalniettemin héél gezellig! :) Zelfs nog een lief cadeautje gekregen van Conchetta: een Eftelingbeeldje voor in mijn rek! :D Wel nog moeten ruilen, maar ik ben er weer eentje rijker – de Bremerstadmuziekanten. Ontzettend bedankt! Na de koffie en het ruilen bij Intratuin stond Rolf nog op de stoep voor een uurtje theeleuten; gezellig gekletst en genoten van een lekker bakje thee. Thnx!! Daarna nog even de stad in gelopen samen met mama, om o.a. bij Elianne in Lucardi langs te gaan en nog wat winkels die ik af moest. Daarna nog aan mijn koffer 'gewerkt' en papa aan mijn gordijn en langlaufski's, die ik van oma v/d Flat heb gekregen! Oma stond overigens samen met andere oma aan het eind van de middag op de stoep, want die zouden bij ons komen eten. Lekker gekletst en rond 18:00u was het tijd voor friet met zuurvlees; lekker!! Na het lekkere eten met z'n zevenen nog koffie met appelflap genoten en daarna was het helaas tijd voor afscheid van mijn lieve oma's :( Heel erg bedankt lieverds voor de momenten samen deze vakantie, heb ervan genoten! Hou van jullie! De rest van de avond nog wat laatste dingen gedaan en daarna nog lekker een wijntje genoten met pa en ma op de bank, en nog wat opnames door papa gekeken op tv. En toen was het tijd voor de laatste keer in mijn eigen bedje...


Want vandaag zondag 4-11, was het natuurlijk tijd voor mijn terugreis. In de ochtend een laatste ontbijtje samen en afscheid genomen van broedert en zustert. Ook jullie SÚPER bedankt voor de momenten samen! Ben trots op jullie en hou ontzettend veel van jullie. Hou jullie haaks lieverds!! Maurits had nog een Lacrosse-wedstrijd dus die ging 's ochtends met de trein weg, daarna zijn pa, ma en ik vertrokken richting Düsseldorf. Daar waren we flink op tijd en hebben we als eerste ingechekt, gezien dat via internet niet lukte. Ik had ook extra bagage mee zoals gezegd namelijk de langlaufski's en het keukengordijn, verpakt in een ski-zak. Dat duurde even voordat alles geregeld was, maar daarna was het tijd voor een relaxt kopje koffie/capuccino en de laatste minuten samen met mijn lieve ouders. We hebben overigens nog vreselijk gelachen om een dame die voor de omroepberichten zorgde: het leek wel alsof we met een sekslijn te maken hadden zo zwoel klonk ze! :p Maar ook aan dat gelach kwam een einde toen mijn afscheid eraan kwam. Tja, het blijft elke keer weer moeilijk en tranen vloeien dan natuurlijk flink. Alleen maar een goed teken lijkt me zo. Maar goed; pijn in je hart heb je wel en het is moeilijk alles weer achter te laten, om THUIS weer achter te laten en terug te gaan naar de (harde) realiteit. Waar ik op zich ook weer een beetje naar uit keek, maar toch...verdrietig is het wel. Flink geknuffeld dus met mijn oudertjes en ze ook eens flink bedankt en gezoend. Ik hou zielsveel van jullie lieverds, hou jullie haaks he!! Door de douanepoortjes, en op naar de gate die naast de poortjes te liggen bleek. Toen boarden (kennelijk was ik niet geboard/ingecheckt?!) en vervolgens een veilige vlucht – dit keer Economy – terug naar Helsinki. Daar had ik vrijwel meteen mijn bagage en ski-zak, ben nog even gaan zitten wachten op de bus, en heb vervolgens een voorspoedige busreis terug naar Rauma gehad. Pasi was zelf niet in staat om te rijden maar had zijn buurmeisje geregeld als chauffeur, waardoor ik tóch van hem een lift terug had naar 'huis'. De ski's pasten ook in de auto, daar was ik nog over aan het twijfelen haha!


En tja, nu zit ik weer op m'n plekje he. Nog alleen, want ik moet nog met Hannele even schakelen over wanneer ze Jasmijn terug kan brengen. En ja, het is fijn om weer terug te zijn...maar mijn god wat doet het pijn :( Altijd he die eerste momenten weer terug... Gelukkig begin ik morgen meteen weer met werk de hele week, dus heb ik voldoende afleiding, en zit ik volgend weekend met Tim (vriend van me uit Elsloo) in Helsinki bij het concert/film van Nightwish dus heb ik voldoende pleisters op mijn wond om zo maar uit te drukken! Ik ga nu even nog met een lekker kopje thee op de bank zitten, even rust en dan op tijd naar bed ivm vroege dienst morgen.

Lieve allemaal: zoals na elke vakantie/momenten thuis wil ik een ieder van jullie, die deze vakantie mogelijk gemaakt heeft en Ó ZÓ GEWELDIG (!!), vanuit het DIEPST VAN MIJN HART bedanken voor de MEGA SUPER ONVERGETELIJK GEWELDIGE TIJD die ik deze 2 weken heb mogen beleven!!!
En voor íedereen, vakantiesponsor of niet, wil ik laten weten dat ik ONTZETTEND van jullie hou!!! Hou jullie allemaal haaks, dan kan ik van jullie blijven houden :)

Chantal

  • 05 November 2012 - 10:54

    Pa:

    ha lieve dochter,

    het was geweldig je hier te hebben maar het is ook goed je weer te zien vertrekken naar je eigen leventje daar in Finland. We zijn benieuwd naar je volgende verhaal over je eerste weekje Rauma.

  • 05 November 2012 - 14:16

    OOma :

    Ik heb zojuist een verhaal geschreven,maar dat vond ik niet terug.Dan maar een nieuw.Het is altijd moeilijk om afscheid te nemen van mensen waar je veel van houdt.Ik hoop,dat je werk je wat afleiding zal geven.Ik schrijf je binnenkort weer een brief.Veel liefs OMA

  • 05 November 2012 - 21:23

    Oma V.d.Flat.:

    Hallo chantal. Fijn om weer jou hele verslag te kunnen lezen,Hopelijk ben je weer gewend want afscheid nemen doet pijn,ik zelf had er ook last van toen toen je weg ging .Maar de tijd gaat snel voorbij en we verheugen ons dan alweer als komt.De allerbeste wensen Heel veel lieve groeten van je oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 168419

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: