1e SUUUUUPERweek vakantie om - nóg ene te gaan! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu 1e SUUUUUPERweek vakantie om - nóg ene te gaan! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

1e SUUUUUPERweek vakantie om - nóg ene te gaan! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 Oktober 2012 | Nederland, Geleen

Hallo lieve allemaal!!
Ow mijn god wat geniet ik volop van thuis-zijn; beter kan het leven niet op het moment! :D

Op zondag 21-10 kwam ik na een goede vlucht (met businessclass eten én drinken) met 10min. vertraging kwam ik aan op Düsseldorf waar ik door een groep dames werd opgehaald: mama, Elianne en beide oma's. Heerlijk iedereen weer te zien en te knuffelen! Daarna door zuslief naar huis gereden waar we lekker genoten hebben van rundvleessoep met broodjes erbij gemaakt door moederlief. Lekker gekletst en na een tijdje kwam ook papa terug van weggeweest; die was het weekend weer bij de ZLSM in de weer als vrijwilliger gezien daar treintje Thomas-weekend was. Goed bezocht kennelijk en het weer heeft goed meegeholpen! Leek wel zomer zeg; dik in de 20 graden! :D Na de soep koffie met mama's appeltaart en daarna nog lekker getut.
Na een ontzettend lekkere nachtrust in mijn eigen superheerlijk-zachte bedje was het maandag 22-10 tijd voor ontbijt en het uitpakken van een cadeautje van Elianne voor mij: een nieuw bedeltje voor aan mijn armbandje! :D Een uiltje, wat staat voor mijn 'gekke uiltjuh'-imago waar een aantal van jullie wel bekend mee zijn :p Daarna mijn kamer wat opgeruimd (nog in mijn duim geknipt) en daarna op de fiets richting Sittard want ik zou bij oma op de koffie gaan! :) Heerlijk fietsweer overigens en mijn god wat fijn weer in eigen omgeving te zijn :) Bij oma lekker van haar welbekende gastvrijheid en gezelligheid genoten; bedankt lieverd! We zijn ook nog lekker door het park gelopen, genietend van alle herfstkleuren. Rond het middaguur weer naar huis om vervolgens nog even met pa de stad in te duiken en daarna nog met Elianne. In de avond genoten van wortelenstamppot met worst (nee, geen zuurkool pa :p ) en daarna lekker wat gecomputerd. Vervolgens tijd voor NOSjournaal met koffie met, en daarna CSI en Bones. Lekker genieten dus!

Dinsdag 23-10 zou ik 's ochtends met oma v/d Flat gaan ontbijten bij Hema, wat oma nog nooit gedaan had. En mijn god wat een genot overigens; pas mijn 2e vakantiedag maar het voelde alsof ik al een wéék thuis was, en ik had gewoon nog dik 1,5 week in het vooruitzicht! :D Whiehoew! Om 9:00u ben ik oma gaan ophalen en hebben we dus genoten van Hema-ontbijt wat ook oma erg goed beviel. We zaten aan een 4-persoons tafel met een heel leuk (ouder) echtpaar waar we gezellig mee hebben gekletst! Die hadden kennelijk ook wat kinderen in het buitenland wonen, dus gespreksstof was er ten overvloede! Ja, genieten zowel qua eten als socialiteit! Daarna ben ik nog Sofija Grbic, een meisje dat ik heb leren kennen op het GraafHuyn, super om even te spreken zo! :D Daarna met oma nog wat winkels afgegaan en lekker thuis bij haar gekletst en geluisterd naar 'verhalen van vroeger'. En dames en heren wat hou ik van mijn familie en ben trots op ze; zo ook op oma en opa! Ik weet nu trouwens ook van wie ik het 'jong-uitzien' heb: oma v/d Flat! En ze heeft me meegegeven dat ik daar héél dankbaar om moet zijn dat ik er jonger uitzie dan dat ik ben en het niet als een nadeel moet zien! Ik ga het onthouden oma :) Rond het middaguur terug naar huis om met papa te lunchen, vervolgens nog even terug de stad ingedoken. En mijn god, alleen al als ik in de supermarkt sta denk ik 'waarom zit ik in Finland?' :p Echt; al die Nederlandse producten voor soms flink wat minder geld....zucht... Maar ik ben al bezig met een lijst voor mijn voedselpakket wat ik naar mezelf ga opsturen haha :p Thuis lekker mijn speculaas-thee van Pickwick geproefd, met een appeltje uit de tuin als knabbel, en gekletst met pa en ma. Daarna lekker wat gecomputerd en mama geholpen met koken; kipcordonbleu met koolraapjes, JUM! Na het avondeten werd ik door Rolf&Nicole opgehaald om met z'n drietjes Dagmar op te zoeken op haar 'kot' in Hasselt, en dat was supergezellig! :D Bedankt allemaal; fijn avondje uit en fijn om te zien waar en hoe goed jij zit Dagmar! :D

Woensdag 24-10 vroeg op, ontbijten, aankleden en richting station want om 8:55 hadden papa en ik de trein richting Sittard om vanuit daar ons dagje Tilburg-Amersfoort te beginnen met de Spoordeelwinkel-tour! :D Even lekker een dagje familie bezoeken, even lekker een dagje 'eruit' met lieve papsie :) Lekker in de trein dus, met al wat problemen in de ochtend op een ander stuk spoor, maar dat mag de pret niet drukken! Aangekomen in Tilburg zijn we eerst het centrum ingelopen en de V&D gaan zoeken want met de tour zouden we gratis koffie met gebak krijgen bij La Place. En Chantal wou graag naar de bovenste verdieping naar La Place....waar men aan het verbouwen was en we dus flink wat achtergrondgeluiden hadden :p Positieve gevolg daarvan: bon voor gratis koffie! Na de koffie met (Zwitserse tompoes en appeltaart) zijn we nog wat door de V&D gelopen en daarna weer door de winkelstraat (en nog wat andere winkels) richting Bart-Jan waar we om 13:00u welkom waren! Heeeerlijk eindelijk bij je op bezoek te zijn geweest lieve neef, je zit daar super en we zijn super door je ontvangen! :D Ja, lekker gekletst daar en genoten van koffie met worstenbroodje (JUM!); genoten dus! Aan het eind van de middag helaas weer afscheid nemen en met de trein richting Amersfoort, waar we als eerste lieve broedert Maurits ontmoetten, en dat enthousiasme heeft het hele perron kunnen zien: rennende Chantal, klaarspringende Maurits en Chantal die in Maurits' armen springt :p Je zag er goed uit lieve broedert, heerlijk je weer te zien en knuffelen! :D Even een bloemetje gekocht en daarna door naar ons volgende adres: tante Ing aan een van de lieve grachtjes in Amersfoort. Grappig eigenlijk: 'Amersfoort' is voor mij eigenlijk niets meer geweest dan het huis van familie Hoorneman, van de stad had ik totaal geen beeld (meer). Maar mijn hemel wat een heerlijk stadscentrum daar! :D Leuke oude panden, lekkere sfeer, en ook het huisje van tante Ing zag er super uit! :D Daar was overigens ook al tante Carla, en met z'n vijfjes hebben we lekker gekletst en 'geborreld'. Ofja vijfjes, ik vergeet Boefie; de kat van tante Ing. Schatje en net zo'n mooie streeppatronen op het lijfje als Jasmijn! En die tante van me...die heeft verdorie een sauna in haar schuurtje! :) Rond een uur of half 6 zijn we richting familie Hoorneman gelopen, want daar zouden we allemaal op het avondeten komen. Daar aangekomen waren ook oom Peter en nicht Sanne daar, en hebben we met z'n zevenen genoten van een wijntje en óntzettend lekker eten! :D Ik wil iedereen uit de grond van mijn hart bedanken voor de geweldige dag én avond die we met z'n allen gehad hebben: ik heb volop genoten en het heeft veel voor me betekend! :) Net na 21:00u hadden we de trein weer terug richting noorden en zuiden: Maurits terug naar Groningen, Sanne naar Utrecht en papa, tante Ing en ik richting Sittard. Voldaan en vermoeid van een heerlijke dag kwamen we om 23:30u in Geleen aan en zijn we naar bed gegaan.

Donderdag 25-10 tijd voor een dagje thuis e.o.: in de ochtend eerst met papa naar de tandarts waar bij mij alles goed was maar papa een gaatje gevuld kreeg. Daarna ben ik het centrum ingegaan en papa naar een afspraak. In het centrum was het nog rustig gezien de winkels nog dicht waren, maar daar kwam grote verandering in toen winkels open gingen maar ook omdat er markt was! Lekker genoten dus van Sittard met veel winkelaars, en bij Bakkerij Bart genoten van koffie met vlaai. Bij Hema nog leuke servetjes en zakdoeken gekocht en vooral met die laatstgenoemden ben ik blij: ik ben namelijk verkouden! Komt door de omslag van die paar flink zomerse dagen naar ineens frisser weer. Ook nog Notting Hill op dvd gekocht, Eliannes peettante Josje tegengekomen (heel leuk haar te zien en te spreken! :D ) en rond het middaguur is pa me weer komen ophalen. Door naar de Aldi, thuis geluncht en daarna ben ik even op de bank gaan liggen slapen. Om 15:00u had ik bij de huisarts een afspraak om mijn hechtingen te laten verwijderen, en de wondjes zijn netjes dichtgegroeid! :) In de namiddag nog met papa naar de Makro en bij Miriam langs (vriendin van pa en ma) die helaas niet thuis was maar waar ik later wel nog via de telefoon mee gekletst heb. Lekker terug door het Limburgse landschap naar huis waar we wéér genoten hebben van lekker avondeten (vis met puree en sla) en daarna een snel bakje koffie en door naar EHBO! :D Heerlijk om al die bekende gezichten weer te zien en te horen dat het met ook hen prima gaat! Ja, werd enthousiast ontvangen en we hebben een leuke les gehad. Na de pauze ben ik met mama vertrokken; mama naar Marèse en ik naar huis. Thuis lekker hangavondje op de bank met een cakeje gemaakt door ma en zuslief, was lekker! Ook nog een programma gekeken dat papa had opgenomen, over de zeebeesten en koralen in wateren van de Noorse fjorden; interessant en prachtig om te zien!

Vrijdagochtend 26-10 na een onrustige nacht (wéér, dit keer door verkoudheid) opgestaan en in de ochtend nog snel richting supermarkt. Daarna was het wachten op Eric en Loes want ik zou met hen richting Primark gaan in het shoppingcentrum Médiacité in Luik. Via Loes' school waar ze wat moest inleveren zijn we doorgereden en mijn god wat was het leuk daar in het shoppingcentrum en in de Primark! :D Zelf geslaagd met een nieuwe jeansbroek waar ik naar op zoek was en van Eric nog een kerstpyjama van Winnie de Poeh cadeau gekregen; thanks!! :D Afgesloten met een lekkere baguette met wat te drinken, daarna terug richting Geleen. In de middag heb ik thuis nog wat gezeten en een Halloweenkoek gebakken als verjaardags'taart' voor Loes en mijn tas ingepakt voor Disneyland 's Avonds weer genoten van overheerlijk avondeten, dit keer met z'n vijfjes – nasi! :D Gezellig om weer met z'n allen aan tafel te zitten en te genieten. Daarna ben ik mijn spullen gaan pakken en de auto gaan halen om richting Loes te gaan waar ik zou logeren ivm ons weekendje Disneyland. Bij Loes nog kennis gemaakt met Truffel, haar hondje, en daarna lekker getut en wat op de Wii gespeeld. Vervolgens naar bed want we zouden weer midden in de nacht opstaan voor ons welbekende uitje Disneyland Parijs! :D

Niet supergoed geslapen, maar alsnog zaterdag 27-10 om iets voor 3:00u opgestaan, omgekleed, ontbeten, spullen gepakt en de auto ingestapt voor een voorspoedige heenreis richting Disneyland Parijs. Heerlijk weer auto gereden en in de ochtend waren we in het park. Gezien we weer abonnementen hebben, hebben we al toegang tot een paar attracties vóór openingstijd dus zijn we daarmee begonnen. Het was in principe goed weer gezien het niet regende en de zon scheen, maar goed koud was het wel!! Flink veel gebibberd die dag dus. We hadden overdag de tijd om het gewone park te doen waarbij we alle attracties hebben bezocht die we graag wouden en konden bezoeken. En mijn god wat HEEEEEEEERLIJK om weer in Disneyland te kunnen zijn!!!! :D :D Om 17:00u zijn we gaan eten bij restaurant Agrabah waar we in buffetvorm van heerlijk Oosters eten hebben genoten. Zeer de moeite waard! Na het eten zijn we richting hotel gereden, Kyriad Disney, om in te checken en ons klaar te maken voor een griezelavond... Ze hebben namelijk in Disneyland sinds een paar jaar 'Terrorific Night': een evenement dat door een 'acteur'bureau word verzorgd in de zin van mensen verkleed als zombies e.d. die het Disney Studiopark onveilig maken. En mijn god wat hebben we inderdaad gegriezeld, gerend en gegild daar! :D Ja, zéér de moeite waard hoewel ik van Loes begreep dat 2 jaar geleden veel meer te beleven was, ook qua gemanipuleerde attracties e.d. Maar zeker een herhaling waard en fijn dat we zo Loes haar verjaardag gevierd hebben! :D Midden in de nacht nog terug gelopen door de kou richting ons hotel, gezien op een gegeven moment bleek dat er geen pendelbussen meer reden...wat waren die hotelbedden met dikke dekens ineens zóóó veel lekkerder! :p

Vandaag, zondag 28-10, lekker goed geslapen (met het uurtje langer slapen!) en daarna gaan ontbijten in een drukke ontbijtzaal. Er waren namelijk een hele hoop scholieren op schoolreisje. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt, zijn gaan uitchecken en daarna doorgereden naar Disneyland om nog wat laatste inkopen (voor onszelf én als cadeaus) te doen en nog een rondje in het spookhuis te beleven. Daarna koffie met de gebakken Halloweenkoek en vervolgens richting auto voor de vroege terugreis naar Geleen. Ja, Loes en ik hebben weer een supertijd beleefd in Dinsey, óóóntzettend bedankt lieverd! :D De terugreis verliep prima in een zonnige omgeving, en om iets na half 7 kwamen we in Geleen aan om daar vervolgens onze avonturen te bespreken en naar de avonturen van de rest te luisteren, tijdens een heerlijke avond gourmetten. Jam jam jum! Lekker afgesloten dus ons weekendje, en nadat Loes weer naar huis ging heb ik nog een lekker bakje koffie gedronken met een door mama gemaakte muffin met topping. Lekker!


Nu zit ik goed af te takelen en ga zo mijn bedje induiken, maar wat heb ik een OVERHEERLIJKE 1e week vakantie achter de rug! :D Ik wil jullie állemaal, die deze week mogelijk gemaakt hebben, vanuit de grond van mijn hart bedanken voor de geweldige dagen die ik beleefd heb! Ik kijk al uit naar de 2e week, súper dat ik nog een volledige week in het vooruitzicht heb! :D
Slaap lekker allemaal,

Chantal

  • 29 Oktober 2012 - 08:01

    Rolf:

    Ik zie weer overal koffie met vlaai en koffie met wat lekkers (thats the good life).
    Maareeee over lekkers gesproken ben je niet wat vergeten te vermelden gebak gemaakt door de Bakker in spe?

  • 29 Oktober 2012 - 18:30

    T. Carla :

    Ha lieve nicht. Kleine opmerking: vergeet je het jeugdige uiterlijk van je andere oma niet?!
    Jij boft, dat je het van twee kanten hebt!
    Lieve groet

  • 31 Oktober 2012 - 17:43

    Oma Bos:

    Hoi Chantal.Hoewel we elkaar alweer gezien en gesproken hebben toch maar even een reactie.Met tante Carla naar het ziekenhuis geweest.Naar darmonderzoek,maar de uitslag was goed.Morgen contact opnemen met de huisarts voor eventuele volgende stappen b.v. maagonderzoek.We zullen wel zien.Zaredag zien we elkaar weer.Tot ziens liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 168420

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: