OW YEAH!!! VAKANTIEEEEEEEEEEEE!!! :D (@ vliegveld) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu OW YEAH!!! VAKANTIEEEEEEEEEEEE!!! :D (@ vliegveld) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

OW YEAH!!! VAKANTIEEEEEEEEEEEE!!! :D (@ vliegveld)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Oktober 2012 | Finland, Rauma

Moikka allemaal!
“This is Helsinki Vantaa Airport speaking!” Want vanaf het vliegveld post ik deze blog naar jullie, waaraan ik van de week al heb gewerkt. Nog maar héél even en dan ben ik weer thuis; HEERLIJK!!


Voor de geïnteresseerden trouwens: het heeft wat weken geduurd maar Satu heeft een eigen stukje getypt over haar vakantie hier met mijn verjaardag. Te lezen via https://skydrive.live.com/?sc=documents&cid=95093d3cbb49d17f#cid=95093D3CBB49D17F&id=95093D3CBB49D17F!563.


Mijn week begon, na mijn luilekker-avondje afgelopen zondag, maandag 15-10 met een ochtendkoffie bij Johanna met lekker geklets en de eindevaluatie van mijn leerlinge Pavla. Ze heeft haar stage bij ons zeker goed doorstaan, dat ze zoals nu ook in komende stages door mag blijven gaan; dan komt ze er wel! :) Daarna snel naar de supermarkt gegaan en naar huis om wat uurtjes te slapen voor mijn nachtdienst. In de avond worst met wortelenstamppot en lekker kletsen met afdeling Geleen. Fijn weer jullie weekendavonturen gehoord te hebben! :) Nog maar héél even nu en dan ben ik weer lekker een tijdje bij jullie!!!! :D Verder heb ik een heerlijke nachtdienst gewerkt samen met collega Seija; lekker rustig, met toch dingen te doen. Overigens nog vakantiehuisjes uit Cadzand-Bad opgezocht en bekeken; mijn god wat komen er dan een jeugd- en vakantieherinneringen bij je terug! :D En wat is het sjiek te merken dat je je alles van die huisjes nog herinnert!!
Dinsdag 16-10 eerst geslapen en rond het middaguur opgestaan zoals na elke laatste nachtdienst. Daarna heb ik nog even met zuslief gekletst via facebook, en ben vervolgens de stad in gevlogen om koffie te gaan drinken met Johanna. Letterlijk gevlogen; het stormde hier!! Gelukkig was het wel droog want dat was tijdens de nacht en in de ochtend de grootste boosdoener. Ik ben met Johanna bij Rosmariini koffie gaan drinken, gezien daar ook lunch was en Johanna graag wat wou eten; ik heb genoten van koffie met. Daarna zijn we nog gaan shoppen met z'n tweetjes wat erg gezellig was! :D Johanna heeft goed gewinkeld, ik heb het bij het hoognodige gehouden: een nieuw standaard zwart shirtje en nieuwe lippenbalsem. We zijn geëindigd bij Citymarket met wat etenswaar en vervolgens ben ik naar huis gegaan, heb gegeten en ben naar mijn salsales gegaan wat weer erg leuk, leerzaam en gezellig was! :D Ik merkte wel dat ik goed moe was; minder geslapen ná nachtdienst dan normaal (hoewel dat maar 1 uurtje minder was), de hele middag in beweging geweest...dat maakt moe! Thuis lekker getut, mijn 50-jaar Efteling-boek uitgelezen en toen gaan slapen.
Woensdag 17-10 mijn vrije dag met in de ochtend chiropractor, een enquête afleveren bij de gemeente, uitslag van mijn PAP-test en langs de supermarkt gaan. Overigens: in de ochtend Jasmijn nog lekker in mijn armpjes gehad in bed (prrr prrrr) en in de ochtend stond op facebook een melding met de trailer van de film van Nightwish; OW MIJN GOD WAT ZAG DAT ER VEELBELOVEND UIT!!! :D 2e weekend van november naar première met Tim; whiehoew! :D (jaja, nét terug van vakantie en meteen al het volgend weekend weer een tripje Helsinki op het programma!) De uitslag van mijn PAP-test (uitstrijkje) en chlamydia-onderzoek waren beiden negatief; had ik al verwacht maar tóch fijn om te horen! :D Terug thuis een wasje gedraaid, wat restjes zoetigheid verwerkt in een choco-diepvriescake (die houdt zich dus lang goed) en daarna genoten van koffie met. Ook heb ik al wat spullen klaargelegd voor mijn koffer, en bekeken wat ik nog vrijdagmiddag eventueel moet halen bij de supermarkt. In de namiddag avondeten gekookt en gegeten, daarna richting salsa-leraren want die zou ik deze keer ophalen en samen met hen weer gaan helpen in Eurajoki (had auto van Pasi te leen). Ik was de enige niet-Franse leerlinge, maar mijn god wat zijn die Fransen gezellig! :) Heerlijke groep daar in Eurajoki; kleiner en fijner! Johanna, onze lerares, was jarig en werd getrakteerd op een mooie bos rozen van de Fransen. Daarnaast deden we salsa-traditie: een jarige in het midden en de rest in een cirkel eromheen. Afhankelijk van geslacht moet de jarige dan met alle mannen of vrouwen dansen. Leuk zo! :D Na salsales zijn we met z'n allen nog wat gaan drinken in Bar Maffi, en onderweg ben ik door Omar en Johanna nog tot hun 'salsaboard' gevraagd: helpen promoten en opbouwen/afbreken bij eventuele events. Wat we trouwens met kerst gaan doen is met een aantal leerlingen demonstraties geven op de pikkujoulu's oftewel de pré-kerstfeestjes. Ik heb me al opgegeven! :D

Donderdag 18-10 wat langer geslapen vanwege de latere nacht en daarna met mijn lieve papsie gekletst, mijn avondeten gekookt, mijn was opgevouwen en kleren klaargelegd voor de reis. Rond het middaguur koffie met en daarna richting werk voor een avonddienst. Fijn gewerkt, en overigens de laatste van en met Pavla die het erg jammer vond ons te moeten verlaten. Aan het eind van de dienst nog zitten kletsen over mijn verhuizen naar Finland; goed daar weer eens over te praten en te denken, maakte me weer bewust van de stap die ik genomen heb en hoe goed alles verlopen is. Na werk naar huis en zeer moeilijk in slaap kunnen vallen gezien ik weer constant vakantie in mijn hoofd heb spoken. En het weer hielp helaas niet erg mee....ontzettende regenval die voor heel wat lawaai op mijn raam zorgde, waardoor ik zéker elk maar dan ook élk uur van de klok gezien heb...
Dus vrijdag 19-10 wat vermoeid in mijn ochtenddienst (in basiszorg) wat ik nu erg aan mijn lichaam merkte tijdens koffiepauze; energiegebrek en dus trek in wat energie! Verder lekker gewerkt, hoewel we het weer goed druk hebben op werk. Donderdag had ik een collega in tranen door alle stress, om maar even aan te geven hoe hoog het sommigen nu al zit... Tijdens werk nog wat sjieks gedaan: naar het mortuarium om bij een oud-patiënt nog een pacemaker te verwijderen...ik panisch want heb nog nooit een al ruime week overleden persoon gezien in een koelcel, maar gelukkig/jammer alleen de borstkas en heupen, geen gezicht. Voelt raar aan de huid van zo'n al een week overleden persoon; net als dik koud leer. Ondanks het 'niet leuke situatie' toch 'genoten' van dit zeldzame moment! :) Terug thuis de auto gepakt en wat laatste lekkernij-inkopen gaan doen voor dezen en genen thuis; mijn god ik heb nog nooit zó'n hoeveelheid zoets ingeslagen op hetzelfde moment haha! :p Ook ben ik nog gaan stemmen; er zijn hier namelijk gemeenteraadsverkiezingen, waar ik als al meer dan 2-jaar in Finland wonende-buitenlander ook aan mee mag doen. Niet dat politiek me hier meer interesseert dan thuis, maar goed: ik heb de mogelijkheid om te stemmen in een 'vreemd' land, dus doen we dat netjes! :D Gestemd op een democratische, naar 'links hangende' partij (op de vriend van Mari overigens!). Na het inkopen doen en stemmen naar huis, een wasje draaien, avondeten en nog wat meer spullen klaarleggen.
Gisteren, zaterdag 20-10, weer een ochtenddienst in de basiszorg en ja wat hebben we een flink aantal bedpatiënten die door hun bedlegerigheid een energie van je vragen... Lekker gewerkt hoor, daar niet van maar de energie floept zo je lichaam uit! Nog 2 keer tijdens mijn dienst met een flinke donderwolk boven mijn hoofd gelopen door 1) een óntzettend veeleisende patiënte en 2) een echtgenote die duidelijk liet merken dat we in haar ogen 'fout'/niet voldoende hadden gewerkt aan het aan het lopen krijgen van haar echtgenoot die links verlamd is door een herseninfarct... Maar aan het eind van de dienst sloeg mijn humeur om bij het inchecken voor mijn vlucht, daarover dadelijk meer.... ;) Thuis wat gepoetst, laatste spullen klaargelegd en gewacht op Hannele die Jasmijn zou komen ophalen. Doet wel pijn hoor, je lieve Jasmijntje 2 weken moeten gaan missen :( In de avond lekker wat restjes opgegeten, met pa en ma gekletst (die lekker zouden gaan uiteten met z'n tweetjes!) en daarna mijn koffer ingepakt.

Vandaag, zondag 21-10, is de dag waarop we zo lang gewacht hebben! :D VAKANTIEEEEEEEEEE!!!! 2 weken heerlijk genieten van thuis-zijn en daarnaast ook leuke uitjes. In de ochtend ontbeten, afval weg gegooid, laatste dingen ingepakt en vervolgens rond 9:30u mijn taxi ingesprongen want Pasi bracht me naar het busstation. Vervolgens een goede busrit gehad en nu bevind ik me dus op Helsinki-Vantaa, genietend van een kop koffie met een Kellogs choco-rijstreep, wachtend op het boarden.
En ja lieve mensen, nog even over het online inchecken en waarom ik zó ontzettend blij was: ik kreeg me via AirBerlin maar niet ingecheckt en had het zweet al overal staan; paniek dat er bij het terugboeken van mijn vlucht iets fout was gegaan en ik dus vandaag mooi niet naar Nederland zou kunnen vertrekken... Toen schoot me te binnen dat ik een Finnair-vlucht heb (partner van AirBerlin) en het wellicht via hun site zou lukken om in te checken. En jawel hoor; mijn god wat een opluchting! Ik aan het inchecken, zie iets vluchtig staan over 'business-class' en open mijn boardingcard om te printen: ZIT IK VERDORIE RAM OP EEN BUSINESS-CLASS-PLEK TIJDENS MIJN VLUCHT!!!! :D :D :D Ik weet niet wat die van AirBerlin allemaal voor me hebben geregeld bij het terugboeken van mijn vlucht maar MIJN GOD WAT IS DIT GEWELDIG! :D 2 stuks handbagage, helemaal op 1e rij, waarschijnlijk een échte (warme) maaltijd gratis te eten....WHIEEEEEHOEEEEEEW!!! :D
TOT SNEL LIEVE ALLEMAAAAAAAAAAAL, dan vanuit GELEEEEHEEEEEN!!!!!! :D :D :D

  • 28 Oktober 2012 - 13:26

    OMA Bos:

    Dit is wel een erg late reactie,maar ik wil je toch laten zien,dat ik je blog gelezen hebt.Fijn,dat de uitslagen negatief waren.Intussen ben je al in Sittard geweest en hebben we een fijne wandeling door het park kunnen maken.Sweet memories!!!!!Woensdag ga ik voor een Coloscopie naar het ziekenhuis.Ik hoop,dat ze me kunnen zeggen wat de oorzaak is van alle ellende.We wachten maar af Veel liefs OMA

  • 28 Oktober 2012 - 13:26

    OMA Bos:

    Dit is wel een erg late reactie,maar ik wil je toch laten zien,dat ik je blog gelezen hebt.Fijn,dat de uitslagen negatief waren.Intussen ben je al in Sittard geweest en hebben we een fijne wandeling door het park kunnen maken.Sweet memories!!!!!Woensdag ga ik voor een Coloscopie naar het ziekenhuis.Ik hoop,dat ze me kunnen zeggen wat de oorzaak is van alle ellende.We wachten maar af Veel liefs OMA

  • 28 Oktober 2012 - 13:26

    OMA Bos:

    Dit is wel een erg late reactie,maar ik wil je toch laten zien,dat ik je blog gelezen hebt.Fijn,dat de uitslagen negatief waren.Intussen ben je al in Sittard geweest en hebben we een fijne wandeling door het park kunnen maken.Sweet memories!!!!!Woensdag ga ik voor een Coloscopie naar het ziekenhuis.Ik hoop,dat ze me kunnen zeggen wat de oorzaak is van alle ellende.We wachten maar af Veel liefs OMA

  • 28 Oktober 2012 - 13:26

    OMA Bos:

    Dit is wel een erg late reactie,maar ik wil je toch laten zien,dat ik je blog gelezen hebt.Fijn,dat de uitslagen negatief waren.Intussen ben je al in Sittard geweest en hebben we een fijne wandeling door het park kunnen maken.Sweet memories!!!!!Woensdag ga ik voor een Coloscopie naar het ziekenhuis.Ik hoop,dat ze me kunnen zeggen wat de oorzaak is van alle ellende.We wachten maar af Veel liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 168420

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: