NOG MAAR ÉÉÉÉÉÉÉÉÉN WEEEEEEEEEEK!!!!!! :D :D :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu NOG MAAR ÉÉÉÉÉÉÉÉÉN WEEEEEEEEEEK!!!!!! :D :D :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

NOG MAAR ÉÉÉÉÉÉÉÉÉN WEEEEEEEEEEK!!!!!! :D :D :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 Oktober 2012 | Finland, Rauma

Moikka allemaal!
NOG MAAR ÉÉN WEEK EN DAN IS HET ZOVER!!! :D En ja jullie merken het Chantal heeft er óntzettend veel zin in! :) Inmiddels heb ik ook weer een gezellige week achter de rug...

...die begon op maandag 8-10 met een vrije dag. Overdag een wasje gedraaid, een simpele maar lekkere taart gemaakt en die op het werk gebracht ivm mijn 2-jarig jubileum in Finland! :D Wat vliegt de tijd zeg...jeetje! Taart beviel goed kennelijk! Rond het middaguur lekker koffie thuis met een nieuwe aflevering van Boer zoekt vrouw. Heerlijk om dat te kijken! :D In de namiddag ben ik nog richting werk geweest omdat ik samen met Pavla en haar lerares tussenevaluatie had. Daar zijn we uiteindelijk dik 1,5uur mee zoet geweest, maar op een positieve manier! :) Gaat goed met haar, fijne leerlinge! Na het gesprek was het snel terug naar huis en me wat opfrissen en omkleden, want we hadden een avondje uit eten met wat mensen van salsales. Nogmaals, het gaat onze leraren niet alleen om het salsadansen maar voornamelijk om het opzetten/opbouwen van een 'community' om een gezellige groep te hebben die zich uitbreidt en uitbreidt. We waren gaan uiteten bij Mr. Jones en hadden zo'n 15 man zeker ter plekke. Erg gezellig en lekker eten, we hebben ons goed geamuseerd! Gezien we ook anderen mochten uitnodigen had ik Pavla meegevraagd en ook zij heeft zich goed geamuseerd.
Dinsdag 9-10 was het tijd voor een ochtenddienst en de eerste keer voor mij om in een nieuwe teamindeling te werken in de ochtenddienst. Normaal gesproken hadden we zoals ooit verteld 3 teams in de ochtenddienst maar gezien de hoge zorgeisendheid van onze patiënten werken we in 2 teams, wat zorgt voor meer mensen in de basiszorg. Wat onwennig, maar redelijk goed gegaan. Ik moest al eerder weg van werk gezien ik mijn afspraak bij de bedrijfsarts. Om 14:00u was ik aan de beurt en heb niet 1 maar 2 moedervlekken op mijn rug dus laten verwijderen. Eerst kreeg ik lokale verdoving en daarna heeft de arts ze verwijderd en mijn wondjes dicht gehecht. Best wel 'sjiek' overigens; je weet dat de arts in je vel aan het snijden is, je ook aan het bloeden bent, maar je voelt er verder totaal niks van!! Ofja, geen pijn; je voelt wel dat er wat 'gebeurd' zeg maar. Alles is goed gegaan en over 2-3 weken krijg ik uitslag. Na mijn vakantie dus maar langsgaan! :) Mijn hechtingen (6 stuks) mogen er over 2 weken uit; thuis in Geleen maar even bij de huisarts langsgaan dus :) Na mijn doktersbezoek ben ik nog naar de supermarkt geweest en daarna naar huis om avondeten te koken en vervolgens naar salsales te gaan, waar ik in mijn eentje alleen de voetpassen gedanst heb. Ik mag in principe mijn bovenlichaam en armen normaal bewegen, maar niet strekken, maar voor de zekerheid en mijn eigen gevoel wou ik mijn armen niet strekken en draaien e.d. Toch fijn salsa gedanst en mijn lesgenoten nog getrakteerd op koekjes ivm mijn 2-jarig jubileum in Finland. Na salsales thuis nog lekker met Loes gekletst via msn :)

Woensdag 10-10 mijn eerste vrije dag met in de ochtend tutten thuis en om 12:15u de bus naar Pori want ik zou bij de familie gaan logeren! :) In de stad nog even snel wat winkels langsgegaan en daarna had ik rond 14:00u een lift van Maarit en Santeri naar hen thuis. Daar heb ik eerst ook voor hun een snelle maar erg lekkere taart gemaakt en daarna met de kids gespeeld; die herinnerden zich weer hun 'ruimtemachine' en zijn dus naar de ruimte op reis gegaan. Ik diende als contact met aarde en heb via een speciale ring aan mijn vinger kunnen communiceren met hen. Jaja, heel wat avonturen daar! ;) In de namiddag hebben we al gegeten (jumjum-risotto van Maarit; risotto met salami-boterhamvlees erdoor) met als toetje natuurlijk de taart om ook met hen mijn 2-jarig jubileum te vieren. Want zonder de familie was ik niet eens zo goed en zo vér gekomen! :) Daarna is Aleksi de kids naar gym gaan brengen en heb ik met Maarit nog foto's van hun Italiëreis van de zomer, en foto's van de Griekenlandreis van begin deze maand, bekeken. Erg leuke foto's; die hebben het beide vakanties heerlijk gehad! :) Om 18:45u is Satu me komen ophalen gezien we naar een stand-up show van een cabaretier (Ismo Heikola) zouden gaan. We zijn eerst in de stad een kopje koffie met gaan drinken en hebben lekker wat bijgekletst. Om 20:30u begon de show en mijn god wat hebben we gelachen! :D Ja, zeker een cabaretier die ik ga onthouden voor als ie nog eens in de buurt is met een nieuwe show. De show duurde dik 2 uur en daarna ben ik terug naar de familie gegaan waar ik wat onrustig geslapen heb. In de ochtend gingen Maarit en Aleksi naar werk, Siiri naar dagopvang en Santeri naar school. In de ochtenduren heb ik nog wat gecomputerd, ben naar wat winkels gegaan en heb rond het middaguur lekker koffie gezet en gewacht op Santeri die toen terug kwam van school. Lekker met hem wat tv gekeken en halverwege de middag helaas alweer mijn spullen gepakt. Ik trof namelijk om 15:00u Toni om ook wat tijd met hem door te brengen, gezien dat alweer een tijd geleden was! We hadden afgesproken bij de 2ehandswinkel bij de familie in de buurt en hebben daar lekker rondgesnuffeld. Toni vond een bureaulampje en ik EINDELIJK gordijnen voor in de woonkamer! :D Lange, met daarin de kleuren van zowel mijn kasten, vloerkleed als bankstel! :D Vooral dat laatste is de 'boosdoener' geweest in het vinden van passende gordijen e.d. Maar ja dames en heren: DE GORDIJNEN PASSEN PERFECT BIJ MIJN WOONKAMER!! :D Whiehoew! :D Na de 2ehandswinkel zijn we gaan uiteten bij restaurant Rosso (voor een aantal van jullie zeker bekend! :) ) want dat kreeg ik nog voor mijn verjaardag, én ik had nog een kortingsbon die deze maand zou verlopen. Lekker gekletst en genoten van heerlijke pizza's. Als 'toetje' zijn we bij Petra's Cafe (ook voor een aantal bekend ;) ) een kopje koffie gaan drinken, en daarna ben ik weer per bus terug naar huis gegaan waar Jasmijn me vrolijk begroette. Ook lag er flink wat post (reclame) op de 'deurmat' met ook een envelop uit Geleen: een artikel uit de Limburger over vpk-en in nachtdiensten. Zeer attent; bedankt lieverds! :D Lekker rustige avond gehad verder en op tijd naar bed gegaan.

En mijn god wat heb ik lekker geslapen en gedroomd! Vrijdag 12-10 was het tijd voor een ochtenddienst als verantwoordelijk vpk die druk maar op zich lekker verlopen is. Na werk richting supermarkt waar buiten een kraampje stond van ochtendkrant 'Satakunnan kansa' die gratis berlinerbolletjes en drinken uitdeelde; maar even gebruik van gemaakt na mijn drukke dagje werk! Daarna naar huis en al vrij snel avondeten gekookt, want om 19:00u had ik met een kennis van salsales afgesproken bij Cafe Sali. Kalid, Franse jongen; erg gezellig geweest met hem hoewel ik nog steeds niet goed kan peilen wat hij 'van me wil'. Ik heb namelijk het idee dat er bij hem 'meer achter zit' maar kennelijk heeft meneer wel een vriendin.....wazig maar ja; maar in de gaten houden lijkt me! :) Waar niet alleen ik, maar ook een medewerker van Cafe Sali en vrienden van Kalid van stonden te kijken is, dat hij (slechts) 3 maanden in Rauma woont en nog niet eerder in Cafe Sali geweest was!! :O Het is hem duidelijk geworden dat we dat erg afkeurden en er erg verbaasd over waren haha :p Na Cafe Sali ben ik naar huis gegaan, heb een heerlijk knuffel-liefde momentje gehad met Jasmijn knorrend in mijn armen, en ben wederom op tijd naar bed gegaan. En ook die nacht heb ik weer héérlijk geslapen en gedroomd! :D Moet ik maar gaan volhouden zo; om 21:30 standaard naar bed!
Gisteren, zaterdag 13-10, weer tijd voor een ochtenddienst als verantwoordelijk vpk die lekker verlopen is. Fijn samengewerkt met mijn collega's op een volledig bezette afdeling; we 'liggen constant vol' oftewel we hebben constant alle patiëntenbedden bezet! Na werk ben ik naar huis gegaan om wat te computeren, mijn gordijnen verder op te hangen en wat te poetsen. In de avond lekker simpele couscous gekookt (met stukjes worst, wortel en tomaat) en genoten van tv en pc. Later op de avond me 'in delen' gedoucht vanwege mijn hechtingen, nog wat warms gedroinken met wat lekkers en ditmaal wéér op tijd naar bed met een zeer goede reden!

Want vandaag, zondag 14-10, had ik namelijk een lange dienst op werk die ik zelf zo heb ingepland (op aanraden van collega/vriendin Henna). In principe dus een ochtend met avonddienst eraan vast; hele dag zondag-toeslag dus! ;) Lekker gewerkt; in de ochtend in de basiszorg, in de avond als verantwoordelijk vpk. Ja, geen drukke dag maar nu wel een vermoeid gevoel. Net door een zeer koude, donkere maar sterrenrijke avond naar huis gelopen; het is hier al een aantal ochtenden rond richting vriespunt gezakt qua temperatuur, maar nu word voor komende tijd toch weer warmer weer voorspeld! We shall see! :) Hoewel ik wat moe ben wil ik toch mijn eigen verwenavondje doorzetten: met een film, glaasje wijn en wat chippies op de bank. Eens kijken of ik dat ga volhouden ;)


Jaja, nog maar ÉÉN WEEKJE DUS!!! :D Met morgen op de koffie bij Johanna, eindevaluatie leerlinge, nachtdienst, dinsdag waarschijnlijk naar lunch/koffie drinken met Johanna, salsa-avonden, chiropractorbezoek en uitslag Pap-test navragen, wat laatste werkdagen, een laatste avond uit, en dan......
…....in het vooruitzicht een heerlijke 2-weken-durende vakantie met hééééél wat leuke activiteiten maar ook rustige dagen thuis! :) In ieder geval dagje Utrecht-Amersfoort, bezoekje tandarts, koffie drinken met oma('s), middagje winkelen met Loes en Eric, weekendje Disney, dagje Amsterdam om Nathalie en Coco op te zoeken, dagje Efteling....wat willen we nog meer?!?! GAAAAAAN MET DAT VLIEGTUIG, HET LIEFST NÚ!!! :D
Lieverds, voor iedereen een heerlijke week toegewenst en tot de volgende keer met een blog vanuit óf Rauma, óf al Geleen! :D Hou van jullie allemaal!!!


ps: in deze blog éín-de-lijk een filmpje van mijn Zwaankleefaan-miniatuur! Bekijk eerst onderstaande link voor het 'echte exemplaar' om te zien hoe echt de miniatuur is! :D
http://www.youtube.com/watch?v=X_d3PxDDKws

  • 15 Oktober 2012 - 12:52

    Ma:

    Wat 'n sjoene gordiene!
    Als je terug naar huis gaat na je vakantie in Geleen, kun je je keukengordijn ook meenemen; dat is dan klaar!
    We tellen ook af! XX

  • 15 Oktober 2012 - 19:52

    Oma V.d.Fl;at:

    Ja de tijd schiet op Chantal maar een week vliegt zo om.Ik vind het fijn je weer eens te zien en om met ons alle weer eens samen te zijn.Ik wens je een heel goede reis en tot aanstaande zondag. Liefs van Oma.

  • 17 Oktober 2012 - 12:06

    Oma Bos:

    Wat fijn dat je nu eindelijk de gordijnen hebt en ze staan erg mooi.De andere toeages zijn wel mooier dan de laatste,laat ze maar snel weghalen.Ik hoop,dat de uitslag goed is.Je vader zit naast me,want maandag liep mijn laptop weer vast,toen ik op zoek was naar jouw blog.Er zaten weer te grote foto's op.Ik was er helemaal zenuwachtig van en durfde je vader niet te bellen.Gelukkig lag het niet aan mij.Ik verheug me op jouw komst.Heel veel liefs OMA

  • 19 Oktober 2012 - 10:50

    Ma:

    Nog maar twee nachtjes slapen................

  • 20 Oktober 2012 - 14:44

    Ma:

    Nog maar éééééééééén nachtje.........................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 168420

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: