Weer een gezellige maar natte week om; herfstweer! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Weer een gezellige maar natte week om; herfstweer! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Weer een gezellige maar natte week om; herfstweer!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 September 2012 | Finland, Rauma

Moikka!
Daar zijn we weer na een zowaar omgevlogen week met een nieuwe blog.

Maandag 17-9 begon mijn (werk)week met een avonddienst die lekker rustig verlopen is. In de ochtenduren ben ik nog wat supermarkten afgegaan, heb een ontzettend mooi paar laarzen gevonden in een 2ehandswinkel (ongebruikt!) en heb bij de zwangerschaps-/preventiekliniek een afspraak gemaakt om mijn pil-recept te laten vernieuwen. Volgende week dinsdag kan ik daar terecht voor dus ook het standaard onderzoek en Pap-test :)
Dinsdag 18 en woensdag 19-9 had ik ochtenddiensten en wat langere dan normaal. Dinsdag tot 16:00u en woensdag tot 16:30u. Dinsdagavond was het weer tijd voor salsales en ook nu was het weer ontzettend leuk en hebben we nieuwe dingen geleerd! Tevens werd er gevraagd of er een aantal meiden waren die als 'versterking' mee zouden kunnen en willen naar Eurajoki op woensdag, gezien daar (raar maar waar!!) teveel mannen en dus te weinig dames zijn. Ik heb me opgegeven; gratis 2e keer salsales die week én tegelijkertijd helpen? Kom maar op! :)
Woensdag had ik overigens een zogenaamde 'U-dag' op werk, wat betekent dat je aanwezig bent maar niet op de werkvloer. Ik had namelijk maandag de mededeling gekregen (op werklijst zien staan, geen mondelijke mededeling dus) dat ik een buitenlandse studenten zou verwelkomen en 'inwijden' op onze afdeling! Pavla, een Tsjechische studente en een ontzettend leuke en enthousiaste meid! :D Maandag toen ik zag dat ik haar moest verwelkomen en ook nog eens haar 'hoofdmentor' ben gedurende haar stageperiode brak me het zweet wat uit gezien ik beide dingen nog nooit gedaan heb. Maar woensdag is de dag prima verlopen; kennismaken, haar 'achtergrond' beluisteren, de hele afdeling laten zien, koffiepauze, de rest van het ziekenhuis en de kleedruimte+kluisje bekijken, en afsluiten met het plannen van 2 stageweken qua diensten – Pavla kwam om 8:00u 's ochtends en ging uiteindelijk om 12:30u weer weg, dus hebben we de tijd goed volgekregen! :D Ja, spannend ook voor mij om zoiets voor een 1e keer te doen en te merken dat het prima ging. Ook leuk dat zo'n studente aan mij word toegekend; voelt goed dat men dit aan me toevertrouwd gezien ik nog vrij nieuw ben op de afdeling, maar ook voelt het goed gezien ik 3 jaar geleden in dezelfde 'situatie' gezeten heb en dus weet wat er in zo'n buitenlandse student(e) omgaat :) De rest van de middag overigens heb ik goed volgekregen in het vertalen van wat info over het ziekenhuis en de afdeling naar het Engels voor Pavla, was ze kennelijk zeer blij mee!
Woensdagavond dus, samen met een Finse uit onze salsagroep, mee met Omar en Johanna (onze dansleraren) richting Eurajoki om daar de boel te 'versterken'. We hadden daar les in feestgelegenheid 'Crystal'; mijn god wat een mooie tent! Kennelijk 5 jaar geleden compleet verbouwd, en nu nauwelijks in gebruik; vraag me niet waarom níet want het is echt sjiek van binnen! (wellicht te googlen?). Ja, heerlijke les gehad en wederom zéér positieve atmosfeer, ben Omar en Johanna dankbaar dat ze zoiets hier op touw gezet hebben :)

Donderdag 20-9 had ik een scholing in Pori, waar ik samen met Johanna naar toe gegaan ben. De scholing ging over ECG's oftewel hartfilmpjes en was zéér interessant! Maar helaas geen makkelijk onderwerp, dus verdieping erin zal wel in de loop van mijn carrière pas plaatsvinden. Van 8:30-15:15u duurde de scholing trouwens, een hele (vermoeiende) dag dus! Daarna had ik afgesproken met Satu want we zouden (eindelijk) bij haar peettante op bezoek gaan. Eerst nog wat winkels langs en daarna genoten van een ontzettend gezellige en lekkere namiddag/avond! We zijn goed verwend met allerlei lekkers en hebben veel gekletst en genoten van elkaars gezelligheid. De moeder van Satu was er overigens ook bij :) En wat een mooi appartement heeft Anja (peettante dus); groot, open, licht en in het centrum van de stad – kijkt uit op het marktplein (ja pa, daar waar de 3 mannetjes staan gek te doen!). Ja, heel gezellig dus en om 20:00u was het tijd voor mijn lift naar Rauma want Pasi kwam me ophalen.

Vrijdag 21-9 tijd voor een vrije ochtend waarin ik tijd had om wat inkopen te doen in supermarkten, mijn afspraak ivm recept pil een uurtje te gaan verzetten, en verder thuis te genieten van koffie met lekkers. Ik zou misschien met Heidi Rinne wat gaan drinken maar daar hoorde ik niks meer van helaas. Dat gaan we dus verschuiven! Ik ben trouwens ook nog goed geslaagd in een 2ehandswinkel: kleinigheidje voor mezelf (soort elfje), kleinigheidje voor Loes, cadeau'tje' voor Anne en voor Jasmijn een nieuw voerbakje! We just looooove 2ehandswinkels ;) In de namiddag wat uurtjes geslapen want ik zou 's avonds de nachtdienst ingaan. Na het slapen tijd voor sauna, avondeten en daarna een rustige nachtdienst samen met collega Ritva. Mijn god wat was het gezellig met haar! :)

Gisteren, zaterdag 22-9, eerst tijd voor een goede ochtendrust met daarna koffie met lekkers (stuk appeltaart). Daarna ben ik de stad ingegaan en wéér overvallen door een mega-regenbui! Vrijdag was het ook al zo'n slecht weer :/ Naast het slechte weer hebben we overigens práchtige herfstdagen: fris maar met een lekker zonnetje en 'herfstsfeer' in de lucht. Nieuwe boter gekocht en kleurspoeling, daarna naar huis en mijn haren snel wat bijgekleurd. Kan ik in oktober weer eens bij de kapper mijn haar goed laten verven. Tijdens het laten intrekken genoten van lekkere bakjes thee en een interessante documentaire over de Tempeliers. In de namiddag nog een wasje gedraaid, mijn Raveleijnposter opgehangen zodat die kan uitrollen, en genoten van lekker avondeten achter de tv.
Oh, mijn buren zullen trouwens in de namiddag wel gedacht hebben 'wat is daar aan de hand?' want ik was me toch een partij blij en daardoor blije geluiden aan het maken! :D En de reden klinkt waarschijnlijk zoooo raar – ik zag namelijk dat er een (flink) bedrag is aangeslagen op mijn creditcard dat binnenkort dus word afgeschreven. Huh? Chantal aan het joelen en juichen omdat er geld afgeschreven gaat worden?!?!?! Ja, want het gaat hier om het abonnementsgeld van onze Disney-abonnementen! :D Ik was namelijk bang dat het te lang zou gaan duren en alles pas afgerond en afgeleverd zou worden als ik al thuis op vakantie ben...maar niet dus! :D En ja, het klinkt zéér onlogisch dat ik wonend in Finland weer een abonnement afsluit, maar dat geld heb je er dus met 3 of 4 dagen entree betalen uit dus loont het zich zeker! Tevens ook weer een reden om vaker te gaan gnagna ;) Later op de avond nog Princess Diaries 2 gekeken en daarna (net voor middernacht) richting vrienden van Johanna die daar 2 verjaardagen vierden. Klein groepje nog 'over' en met hen een óntzettend gezellige laid-back avond gehad. Leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en een o zo gezellige avond te hebben tot in de vroege uurtjes in de ochtend; heerlijk die gastvrijheid!

Vandaag, zondag 23-9, natuurlijk goed uitgeslapen gezien ik pas laat in bed lag, daarna koffie gedronken en in de auto gesprongen, na eerst een heerlijk ijsje gekocht te hebben (slechts 1 euro, 'must' dus!), om me weer naar Pori te begeven! :D Gelukkig maar dat ik tóch vandaag gegaan ben, want was helemaal vergeten dat de familie a.s. donderdag een weekje naar Griekenland op vakantie gaan! In Pori aangekomen heb ik eerst lekker wat gewinkeld (leuk truitje, onderbroekie, ondergoedmandje en 2 verschillende 'zelf-kweek-kruiden-assortimentjes gekocht. Alles in de aanbieding natuurlijk! :D Oh, en ook nog een nieuwe agenda voor het komend jaar. Na een geslaagd aantal uurtjes winkelen ben ik richting familie gegaan waar Santeri me besprong van enthousiasme :') Dat doet je goed zo'n kleine dingen! Daarna lekker met de kids op de bank gehangen en diverse dvd's bekeken (allemaal met korte filmpjes, vandaar meerdere dvd's dus), en nog een tijdje alleen met hen geweest gezien Maarit en Aleksi een stuk gingen fietsen. Van Siiri nog een overheerlijke schouder- en rugmassage gekregen, mijn god dat deed goed! :D In de avond van heerlijke lasagne genoten en van de gezelligheid van 'thuis in Pori' :) Ja, ik mis ze toch wel hoor die lieverds! Ik werd trouwens de hemd van het lijf gevraagd over de Efteling en Disney qua openingstijden en oud&nieuw daar......gaat dit betekenen samen op reis naar?!?! :D Will be continued zullen we maar zeggen! 10 en 11 oktober ga ik weer naar Pori, dit keer ook logeren dus :) Terug in Rauma werd ik weer begroet door Jasmijntje die daarna lekker aanviel op haar eten. Nu een rustig avondje hier, wat lezen en dan naar bed toe; klaar voor een nieuwe week!

Mama is weer veilig terug uit Lourdes, eens kijken of ik binnenkort haar avonturen kan beluisteren en tevens ook het afgelopen weekend in Geleen. Over een maand bevind ik me weer thuis trouwens! :D Can't wait!!!
Van de week Boer zoekt vrouw gekeken; heerlijk om te kijken en zeker iets wat ik via uitzendinggemist.nl ga volgen! Iets waar ik me vreselijk aan heb geergerd, maar daar zullen jullie je wel net zo over voelen/gevoeld hebben is de gang van zaken in Haren. Mijn god......met zoiets schaam ik me DOOD dat ik ook méns ben!! Zal er verder maar geen woorden meer aan vuil maken, maar die heb ik er eigenlijk niet eens eens voor. En al helemaal niet voor al dat tuig daar, zóóó ontzettend 'laag' dat ik ze niet eens een naam kan geven... We zullen zelf maar blijven wie we zijn en daarmee de wereld een betere plek maken, blijven genieten van het leven en alleen maar leuke dingen doen :) Daarmee sluit ik mijn blog af lieve lieverds allemaal daar; blijf wie je bent en geniet van het leven, dan doe ik dat ook hier!

Chan


ps: van de week heb ik ook nog bericht van AirBerlin gekregen, dat ik inderdaad terug ben geplaatst naar mijn in maart geboekte vlucht, wat betekent dat ik de laatste zondag nog lekker rustig thuis kan ontbijten! :D Whiehoew wat een service! :D

  • 24 September 2012 - 09:57

    OMA Bos:

    Hoi Chantal,Dat was weer een heel verhaal met al je belevenissen en inkopen.Goed,dat daar zoveel tweedehandszaken zijn,waar jij steeds goed slaagt met je inkopen.Door die Salsalessen krijg je natuurlijk weer andere contacten dan in het ziekenhuis.En nu ben je zelfs al bevorderd tot hoofdmentor,goed hoor !!De brief die ik je beloofd had moet ik nog gaan schrijven,misschien straks.Veel liefs en succes met alles.OMA

  • 24 September 2012 - 10:36

    T.Ing:

    He lieve nicht,
    op deze regenachtige maandagmorgen je blog gelezen.
    mooie laarzen, joh! goed gevoel als dat het resultaat is van je speurtocht!

    Haren was idd nogal 'indrukwekkend' (mn ook voor Mark, die daar toch redelijk bovenop zit nu) Maar naast alle onvoorstelbare zooi en gewelddadigheden, gelukkig ook de saamhorigheid en goede gebaren, de volgende dag bij het opruimen van alles.
    dat geeft de burger weer moet.
    zelf ben ik het weekend in het Noorden geweest. zaterdag 2 lieve vriendinnen gesproken en met mark gegeten in Haren. 's avonds naar n vriendin in Aduard en daar ook geslapen. was best apart weer wakker te worden met het geluid van het oude vertrouwde klokje van de Abdijkerk....
    zondag wezen toeren met n eend, maar dat heb je misschien al gespot op facebook.
    morgen weer aan de vlieg... vrijdag terug en dan zondag op Bushcamp

    jij heel veel succes met je mentorschap. doe je vast en zeker heel erg goed!
    dikke kus, t.Ing

  • 24 September 2012 - 11:33

    Oma V D Flat:

    Nou Chantal je hebt weer een fijne week

    Nou Chantal je hebt weer een fijne week gehad heel afwisselend,en gezellige tijden met oude en nieuwe vrienden.Maar oma heeft ook een geweldige zondag gehad samen met jou moeder.We zijn naar de Floriade geweest.Ik heb zo genoten en veel gezien lopend en af en toe in de rolstoel zittend ,het was geweldig ook om een hele dag eens samen te zijn en het was ook nog droog gebleven. Nou kan ik nog nagenieten!Ik wens je weer een goede week ,veel liefs van je Oma.














  • 25 September 2012 - 12:53

    Ma:

    Ik hoop maar dat je alleen de verf in je haren gesmeerd hebt en niet ook de boter...............
    Je zult er vast weer mooi uitzien! Jij kunt altijd zo stralen (in ieder geval als wij je zien)! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 168419

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: