Werkweek om, werk/plezierweek in vooruitzicht! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Werkweek om, werk/plezierweek in vooruitzicht! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Werkweek om, werk/plezierweek in vooruitzicht! :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 September 2012 | Finland, Rauma

Moikka allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog, na een fijne werkweek.

Die begon maandag en dinsdag met vroege diensten, en woensdag een avonddienst, die druk maar goed verlopen zijn.
Maandag 3-9 was een heerlijke middag gezien mijn bestelling van de Efteling-website aan zou komen, oftewel mijn verjaardagscadeau, dankzij een flink aantal van jullie! :D Niets minder dan mijn 1e miniatuur Anton Pieck huisje, namelijk Zwaankleefaan! :D Dat is een klok(je) die om de hoek bij de poffertjeskraam zit, en waar elk halfuur de klok slaat en een parade voor het raam van de prinses langs loopt. OOOOOOONTZETTEND bedankt allemaal voor dit prachtige cadeau! :D En Loes bedankt voor de 2 kleine miniaturen erbij: de ganzenhoedster en een sprookjesboek uit het sprookjesbos. SUPERcadeaus! :D Na mijn lekkere avondeten (dikke speklap met aardappelen en rode kool) ben ik nog om het meer gaan wandelen, met wat frambozen en een hóóp mooie foto's als aanwinst. Thuis lekker chocomuffin met zelfgeplukte frambozen; wat willen we nog meer!?
Dinsdag 4-9 en woensdag 5-9 weinig bijzonders naast werk gedaan, wat inkopen gedaan en verder thuis getut en gelezen uit 'De Grens'; een boek van een Finse schrijfster en een zeer goed boek dat je inderdaad in één ruk kunt uitlezen! Google maar eens, voor de nieuwsgierigen onder ons :)
Dinsdag hadden we trouwens afdelingsoverleg wat op het einde nog onderbroken werd door een alarmering van een patiënt die buiten bewustzijn was geraakt...en gelukkig inmiddels weer goed opgeknapt is. Gevallen in wc-ruimte en hoofd gestoten, daardoor waarschijnlijk dus wat later naast zijn bed even knock-out gegaan.

Donderdag had ik mijn vrije dagje deze week, waarop ik ietwat heb uitgeslapen en daarna de stad in ben gegaan. Via het postkantoor (om post richting Disney te sturen: we gaan weer abonnementen aanschaffen! :D) richting een schoenverkoop (totaal niks helaas) en nog richting Pyyrman; het informatiekantoor van Rauma gelegen aan/naast het huidige stadhuis. Want voor nieuwe inwoners is er daar een welkomstpakketje te halen, wat ik totaal vergeten ben in het afgelopen half jaar (!!) dat ik hier woon. Niks bijzonders qua inhoud maar wel leuk: een simpel rugzakje van Rauma, wat infobrochures, een sleutelhanger (ja afdeling Geleen, dat houten tonnetje! :D) en een pen. Maar goed; gratis is gratis en leuk is leuk! Thuis lekker koffie met appeltaart gegeten en daarna nog richting supermarkt, en in de avond voor het eerst de Marokkaanse Harira-soep die erg bekend en lekker smaakte! Daarna was het nog wat poetsen geblazen want om 20:00u stond Johanna op de stoep voor een gezellig avondje hier. Henna was helaas nog steeds niet zo lekker (was grieperig geweest) en moest dus overslaan, maar verder is het een ontzettend gezellige avond geweest! Lekker wijntje (Merlot roséwijn, Fortant), zoutjes en ipv Game of Thrones dvd The Trudors gekeken. Ja, het klikt goed tussen mij en Johanna, en die avond ook tussen Johanna en Jasmijn! :p Mijn god die heeft continu bij Johanna op schoot gelegen en liggen spinnen, wellicht gezien Johanna zelf ook 2 poezenbeestjes thuis heeft. Rond middernacht zijn we nog de stad ingedoken en hebben nog wat gedronken bij café Mr. Jones, waar het verder uitgestorven was. Daarna naar huis voor een welverdiende slaap.

Vrijdag 7-9 een avonddienst die lekker rustig verlopen is.
Evenals zaterdag 8-9 met een ochtenddienst, met daarna nog een kopje koffie drinken samen met Pasi in Cafe Sali. Was gezellig ook hem weer eens te zien, en kennelijk hadden de stroopwafels goed gesmaakt en het niet lang overleefd daar op zijn werk! :p Ik had die als bedankje meegenomen voor het verzorgen van Jasmijn gedurende mijn verjaardag thuis. God die dingen vallen toch echt óveral in de smaak zeg! ;) Na het koffiedrinken ben ik nog naar de supermarkt geweest en heb lekker thuis gegeten, verder een lekkere tutavond thuis gehad met tv en lekkers. 'De Grens' uitgelezen, daarna begonnen (herstart) aan het 50-jaar Efteling-boek.
Vandaag, zondag 9-9, weer een ochtenddienst die íets drukker was dan die van gisteren maar wel lekker gewerkt op zich :) Na het werk was het tijd voor een snelle check van mail en omkleden, want daarna nam ik de auto (van Pasi) om richting Pori te gaan! Eerst nog een lekker ijsje gaan halen bij de supermarkt, in de auto (op de parkeerplaats hoor :p) in het zonnetje opgegeten en daarna nog bij Citymarket een dvd als cadeautje gaan kopen voor de familie; de familiefilm 'Pirates!'. Na een fijne rit was het weer SUPERfijn om de familie weer te zien en knuffelen! :D Siiri heeft inmiddels een eigen kamer, prachtig geworden, en dus ook Santeri. Lekker met de kids gekletst en vervolgens 'ouderwets' samen op de bank gehangen met een film erbij (Cloudy with a chance of Meatballs); gezellig gezellig! :D Als avondeten stond er ook wat speciaals op het menu: macaroni met ham en kaas.....áls IK dat zou koken, gezien Maarit het nooit zo lekker krijgt gemaakt als ik! :p Dus heb ik weer zoals 'vroeger' staan koken voor ons allemaal, en hebben we lekker gegeten, gekletst en als toetje genoten van kwark en cake. Daarna nog heel even wat getut en helaas weer teruggereden richting Rauma. Ja, ik moet écht vaker de auto of bus pakken en richting familie gaan, voelde zóóó goed om weer even daar te zijn! :) Begin oktober in ieder geval weer, en wie weet over 2 weekjes al.

Nu sta ik aan het begin van een week met 3 nachtdiensten op rij, en vervolgens een heel weekend lang vrij! :D
Morgen, maandag, ga ik de week beginnen met het bestellen van een ticket voor de première van de film van en tevens laatste optreden van Nightwish in Helsinki, 10 november a.s. Dinsdag ga ik voor de eerste keer naar Salsa-les en donderdag ga ik op werk nog reanimatie-oefening herhalen. Tijdens mijn vrije dagen staat er een antiekmarkt in Rauma, een dagje Turku waarbij ik Heidi Kettunen opzoek, én een dagje haringmarkten in Rauma op het programma. Werk, maar ook weer lots of fun deze week dus! :D Ik wens jullie allemaal een óntzettend fijne (werk/school)week toe en geniet van alles wat er te doen staat/is! Hou van jullie állemaal! -x-

  • 09 September 2012 - 21:41

    Pa:

    en mogen al die anderen dat huisje niet zien ?

  • 10 September 2012 - 01:08

    Zussie:

    Soow, dat is nog een sjiek rugzakje ook! Als je dat cadeautje eerder had gehaald had ik jouw sleutelhanger gewoon kunnen inpikken :p
    Je hebt me wel een goed idee gegeven over wat ik van de week ga koken :)
    Geniet van je week!

  • 13 September 2012 - 16:24

    Oma Bos:

    Lieve Chantal.Afgelopen maandag had ik je al geantwoord,maar dat bericht schijnt niet te zijn doorgekomen.Fijn, dat je naast je drukke werk nu ook aan Salsa bent begonnen.Zo leer je nog amdere mensen kennen.Het was geweldig jullie in Geleen te ontmoeten en volgens het verslag hebben jullie je goed geamuseerd op de Efteling.Tot volgende keer Liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 168390

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: