Lekkere week :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Lekkere week :) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Lekkere week :)

Blijf op de hoogte en volg Chantal

02 September 2012 | Finland, Rauma

Moikka iedereen!
Daar zijn we weer met een nieuwe, kortere blog gezien het begin van de week al verteld is.

Woensdag 29-8 tijd voor een nachtdienst met in de ochtend supermarkten bezoeken, avondeten maken, thuis tutten en wat bijslapen, en vervolgens avondeten en een lekkere nachtdienst. Rustig, maar toch bezig geweest waardoor de tijd lekker is omgegaan. Lotta had toevallig nachtdienst op de chirurgische afdeling, maar dan voor de patiënten op onze afdeling. Gezellig ook haar te zien dus! :D Grappig iets overigens toen ik richting werk liep namelijk onze 'hangjeugd' voor de hoofdingang, zag echt hi-la-risch uit: 2 patiënten allebei met een infuuspaal al kletsende voor de hoofdingang van het ziekenhuis – werkte mij op de lachzenuwen haha! :p
Donderdag 30-8 heeeeerlijk geslapen en rond het middaguur koffie met yoghurt om vervolgens weer een supermarkt langs te gaan en lekkere chocomuffins te bakken adhv een recept van AH (www.ah.nl/allerhande/recepten/469434/smeltende-chocoladecakejes?groupId=23). Helaas had ik te veel boter verwerkt (dom dom, snap nog steeds niet hoe!) en zijn ze dus wat 'mislukt' maar desalniettemin lekker! Verder een lekkere tutdag gehad met niet veel speciaals te doen, in de avond nog mijn haren geverfd.
Vrijdag 31-8 een vrije dag met daarin tijd voor inkopen doen voor mijn verjaardagsfeestje – Finse versie, en verder opruimen en nog een cake bakken voor de gasten. Rond de middag de cake gebakken en daarna nog naar de Lidl teruggegaan, want die bestaat hier in Finland 10 jaar en geeft 'feestjes': koffie met een stukje taart en op vrijdag was er o.a. in Rauma! En tja, alle beetjes gratis lekker zijn meegenomen! Over meegenomen gesproken: ik vond bij Lidl nog een of andere Marokkaanse soep, Harira. Meegenomen, binnenkort maar eens uitproberen! :) Word kennelijk voornamelijk gegeten tijdens Ramadan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Harira). Thuis in de avond lekker wat 'chinees' eten gemaakt met loempia, en noedels met sojasaus met paprika, wortel en banaan gebakken. Lekker lekker! Daarna snel opfrissen en alles klaarzetten, want om 19:00u kwam gast nr 1 namelijk Satu. Van haar heb ik ook nog haar vakantiefoto's gekregen, leuk! :D Vanaf 20:00u kwamen vervolgens Tomi, Heidi, Melisa (een vriendin van Heidi), Marja (mijn oud-leerlinge) en als verrassing nog Sebastiaan! :D Die belde op en is ook nog langsgekomen, leuk je weer gezien te hebben sinds zo'n lange tijd! Ja, het was weer súpergezellig ondanks de lage opkomst, en ik ben goed verwend met lekkere wijnflessen, geurkaarsjes, reflector en een stapel cd's (hopen dat er leuke tussen zitten, die van Nightwish was de enige bekende!). Lekker gekletst, gelachen, gedronken en lekkers geknabbeld, en later op de avond nog met Tomi, Heidi en Melisa onze feestavond vervolgd in nachtclub Domino, waar we nog bekenden troffen. Ja; superavond en pas laat in bed natuurlijk. Vóór het naar bed gaan nog met een oude 'knijptang' een fietsslot proberen te doorknippen; Melisa kreeg namelijk het slot niet meer open (zo'n simpel rond, plastic slot met ijzerkabel erin), en helaas lukte het doorknippen met de tang niet maar het slot ging op een gegeven moment weer gewoon open. Zal wel dom uit hebben gezien: 3 meiden bij een fiets een slot openbreken... :p

Gisteren, zaterdag 1-9, thuis opgeruimd en daarna een avonddienst die ik wat vermoeid heb doorstaan maar wel alert hoor! :p Zoiets staat mijn patiënten niet in de weg! Was ook een stuk rustiger op de afdeling dus automatisch lekkerder werken. Na de avonddienst nog foto's doorgestuurd naar Geleen en daarna naar bed voor een welverdiende, ontzettend goede nachtrust. En mijn god wat was het te merken dat september, dus de herfst is aangebroken; motregen, motregen en nog eens motregen, en tijdens de avonddienst ook goede regenbuien! En ik voel het ook al aan de lucht: de herfst is op komst!
Vandaag zondag 2-9 weer een herfstachtige dag met ook fatsoenlijk wat regenbuien maar rond het middaguur scheen de zon weer even. Ook vandaag weer lekker (rustig) gewerkt, wederom als verantwoordelijk vpk en met collega Virpi als 'team'. Ondanks het fijne werken zijn er ook minder fijne dingen. Zo hebben we één patiënt, een heer op leeftijd, die al langer dan een maand is opgenomen bij ons en een ontsteking heeft, maar ondanks alle onderzoeken die worden uitgevoerd word niet gevonden waar de ontsteking vandaan komt :( Triest, diep triest, en laat het ook nog eens gebeuren dat dhr een allergische reactie krijgt op een antibioticum en dus een knalrode brandende huid heeft (bovenlichaam) en sinds een paar dagen om onbekende reden een ontzettend opgezwollen gezicht heeft, heel wat kilo's is aangekomen en dus vocht vasthoudt. Mijn god mijn god wat triest :( Soms zou je hem (woorden van arts en ben ik het mee eens) gewoon eens goed willen knuffelen en omhelzen, en zeggen dat alles goedkomt :( Tja, helaas horen ook dit soort trieste dingen bij ons werk, maar voelt het goed als we er voor patiënten kunnen zijn.
Na het werk richting supermarkt per auto, en zoals altijd als Chantal een auto wil regelen ivm slecht weer: op het moment dat ik daadwerkelijk vertrek is het droog -_- Hier thuis weer mijn 'chinees eten' gemaakt en opgesmuld, verder staat er een tutavond op het programma met een lekker chocomuffintje.


Ja, een fijne en snelle (werk)week achter de rug met fijne herinneringen aan een korte vakantie thuis! Over thuis gesproken: momenteel hebben we 2 nieuwe leerlingen op de afdeling, en één van hen is in Nederland op stage geweest vorig jaar! :D En als ik het goed begrepen heb heeft ze zelfs in Geleen stage gelopen in het ziekenhuis! :D Fijn te horen dat ook zíj Nederland een leuk land vond, net zoals Satu :) Jaja, Nederland is (op z'n eigen manier) een prachtlandje met prachtinwoners! ;)
Een groot deel van deze inwoners die ik afgelopen weekend op bezoek heb gehad wil ik alvast ÓNTZETTEND bedanken voor hun gulle giften, gezien ik morgen mijn cadeau afgeleverd ga krijgen! :D Een aantal van jullie weten misschien al wat, voor de rest hou ik het nog even geheim ;) Hou de volgende blog in de gaten dus, daarin zal een foto staan! :D
Van de week krijg ik collega/vriendin Johanna nog op bezoek, en waarschijnlijk ook Henna. Ook bleek vandaag dat óók zij 2 naar een scholing over ECG's (hartfilmpjes) gaan a.s. 20-9, gaan we dus met z'n drieën! :D Oh, en volgende week zondag ga ik nog bij de familie langs, dit weekend helaas niet gelukt. Genoeg gezelligs weer in het vooruitzicht, ook aan een ieder van jullie een fijne week toegewenst!

Liefs en kusjes,
Chantal

  • 03 September 2012 - 10:02

    Oma:

    Het zal wel weer even wennen zijn om weer gewoon aan het werk te moeten gaan na alle drukke dagen in Nederland.Nu ook nog je verjaardag gevierd in Rauma ,maar gezellig,dat je daar ook vrienden hebt Ik moet echt weer wennen aan het alleen zijn na die gezellige dagen met Sanne en de overige reisgenoten.Heel veel liefs OMA

  • 03 September 2012 - 17:51

    Oma V.d.Flat:

    Hallo Chantal,leuk weer iets van jou te horen,je bent weer druk bezig ,het was heel fijn om je weer eens gezien te hebben,mijn hulp heeft vanmiddag de auto ruiten gewassen dus kan ik er weer goed door zien.Tot een volgende keer ik verheug me altijd op jou berichtjes.Veel lief van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 168384

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: