NOG MAAR EEN KLEINE WEEEEEEEEEK!!!! :D :D :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu NOG MAAR EEN KLEINE WEEEEEEEEEK!!!! :D :D :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

NOG MAAR EEN KLEINE WEEEEEEEEEK!!!! :D :D :D

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 Augustus 2012 | Finland, Rauma

Hyvää iltaa allemaal!
Oftewel 'goedenavond', wat ik met een tevreden gevoel zeg na een ontzettend leuke week!

Die begon maandag 13-8 met een ochtenddienst die lekker verlopen is, ondanks de wat zwaardere zorg die we momenteel op de afdeling hebben zoals ik al eens zei; meerdere patiënten die veel zorg nodig hebben of vaak bellen eist meer werk! Maar ook dat hoort erbij! Na de ochtenddienst ben ik naar huis gegaan en heb me voorbereid op mijn 1e leuke activiteit van deze week: circus! :D Sirkus Finlandia trad op in Rauma en ik zou er samen met Satu naar toe gaan. Van tevoren nog even naar de winkel en om 18:00u kwam Satu aanrijden zoals afgesproken, want de show zou om 18:30u beginnen. En mijn god wat hebben we ons geamuseerd gedurende nét iets meer dan 2 uur! :D Echt, SÚPERcircus: volgend jaar zeker weer! Van alles was er wel wat te zien, met als hoogtepunt een illusionist die werkte met vogels van kleine mus-formaten t/m een Ara-papegaai! En ja, die toverde hij dus tevoorschijn.....mijn god mag weten hoe, wat resulteerde in botsauto-gezichten van Satu en mij! Echt, magie! Een ander hoogtepunt waren kleine motoren die in een gesloten bol reden, tot wel met zijn VIEREN toe! Ja, na een geslaagd gezellig circus-happening gingen we tevreden nog wat eten bij Hesburger en daarna ben ik naar huis gegaan en Satu terug naar Pori.
Dinsdag 14-8 had ik gelukkig een avonddienst en na een lekkere nachtrust nog naar de winkel geweest en al eerder naar werk gezien mijn dienst al om 13:00u begon, en wel met een functioneringsgesprek wat kennelijk 1x per jaar word gehouden. Natuurlijk tussen werknemer en afdelingshoofd. Adhv een vragenlijst die ik thuis al had ingevuld hebben we de afgelopen paar maanden besproken en het gesprek verliep goed. Ook mijn bazin is tevreden en heeft al laten doorschijnen dat ik waarschijnlijk na mei 2013 ook wel door kan op de afdeling! “Als het zo goed blijft gaan zoals nu, waarom zou het dan niet doorgaan als er plek is voor hulpkrachten?” – duidelijk genoeg lijkt me zo! :D Verder een lekkere avonddienst gehad en weer met een tevreden gevoel na het werk naar huis.

Woensdag 15-8 had ik een ochtenddienst die ook weer lekker verlopen is. Na het werk ben ik snel naar huis gegaan want ik had met Loes afgesproken om weer lekker te kletsen via msn! Maandagavond helaas niet meer doorgegaan, maar dit hebben we dus woensdagmiddag goed ingehaald! :D Heerlijk je weer gesproken te hebben lieverd! Na het kletsen met Loes was het tijd om mijn spullen te pakken en richting stad te gaan, want ik had éíndelijk een afspraak met Emmi in de agenda staan: we zouden een kopje koffie gaan drinken bij Cafe Sali sinds lange tijd! Emmi kwam een halfuurtje later, maar ik ben al op tijd gegaan en heb haar opgewacht. Dochtertje Ronja was ook mee, gezien ze om half 7 voetbalclub had. Leuk haar ook weer eens te zien, gezien de laatste keer 3 jaar geleden was! Goed gegroeid dus en een leuk meisje geworden :) Geen koffie meer gedronken maar wel gezellig gekletst in de tijd die we nog over hadden. Daarna zijn Emmi en Ronja naar voetbalclub gegaan en ik nog even snel naar de supermarkt om vervolgens thuis weer lekker te koken. In de avond stond de volgende afspraak op de planning: kletsen met afdeling Geleen! Ofja, met vertegenwoordiger mama gezien de rest bezigheden had en niet thuis waren. Fijn ook met 'jullie' weer gekletst te hebben lieverd(s), sorry dat het sinds jullie vertrek er niet eerder van gekomen is!
Donderdag 16-8 ook weer een ochtenddienst met een wat langere dienst dan normaal, namelijk ipv eindtijd 15:00 had ik nu 15:48...jaja, op de minuut hoor! :p Lekker gewerkt in ieder geval en na het werk ben ik snel naar huis gerend vanwege een regenbuitje :/ Maar ja wat wil je ook na een hele week zonnig en warm weer (dik in de 20 graden, in de zon zonder schaduw vast wel dik 30)? Dan is een buitje ook alleen maar goed al is het maar voor al het groen, hoewel wij mensen er niet zo zeer van genieten... Daarna op de fiets snel naar de winkel en me voorbereiden op de volgende gezellige afspraak om 18:00u, want zoals gezegd was ik bij collega/vriendin Johanna thuis uitgenodigd voor een avondje gezelligheid! Collega/vriendin Henna was ook nog even langsgekomen, lekker gekletst en gelachen met z'n drieën! Wij zijn de jongsten bij ons op de afdeling dus pakken ons goed samen, maar wat wil je ook met 2 zo'n gezellige collega's?! :D Johanna had heerlijke salade gemaakt en ik had daarbij stokbrood meegenomen, tel daar nog een heerlijk wit wijntje bij op: de avond begon dus goed! Verder lekker genoten van chips, heerlijk ijs, Cosmopolitan-drankjes gemaakt door Johanna, mijn Choco-chili-wijn...stemming zat er goed in dus haha! :p Johanna en haar vriend Lauri wonen overigens erg leuk, in de buurt van Lidl in een erg rustige buurt met aan de voorkant van hun gebouw alleen maar bomen en groen. Een ontzettend gezellig balkon hebben ze ook waar we dus de avond hebben doorgebracht, vriend Lauri grotendeels in de woonkamer :p Lekker muziek geluisterd, óntzettend veel gekletst en als afsluiter nog de allereerste aflevering van Game of Thrones (serie over middeleeuwen) gekeken. Johanna had op facebook foto's gezien van de Elf Fantasy Fair en was erg geïnteresseerd gezien zij ook erg van fantasy-films e.d. houd. Resultaat: afgesproken dat ze een keer mee komt naar de Fair! :D En afgesproken dat we samen in het najaar naar de bios gaan om The Hobbit te kijken. Mijn god wat een afspraken met vriendinnen ben ik aan het maken – HEERLIJK!!! :D Voldaan ergens nét na middernacht naar huis gegaan en heerlijk in slaap gevallen. Wat geniet en hou ik van afspraken met vriendinnen! :)

Vrijdag 17-8 was mijn vrije dag die ik besteed heb aan een fietstochtje richting bos om weer wat blauwebessen te gaan plukken, met als resultaat dit keer ruim 1 kilo! :D Lekker wat uurtjes in het bos doorgebracht gezien er niet meer zo veel bessen waren, langer zoeken dus! Thuis tevreden mijn 'vangst' gewogen, gewassen en koel gezet. Dat word in ieder geval een blauwebessen-kruimeltaart op mijn verjaardag mee naar werk! Verder een rustige middag gehad en genoten van een lekkere bak koffie thuis. In de avond stond er zoals gezegd wéér wat op het programma, namelijk het evenement 'Suviehtoo' in Vuojoen mansion (Vuojoen Kartano, google maar!), in Eurajoki. Ik was aan het begin van de week aan het twijfelen of ik wel zou gaan gezien niemand mee kon, maar Emmi had verteld dat zij ook zouden gaan dus vandaar ben ik uiteindelijk ook gegaan. En gelukkig maar want oh mijn god wat was dát leuk! :D Ik had al eens foto's gezien van het mansion en dacht al 'dat is mijn huwelijksfeestlocatie' en dat idee is nu écht wel bevestigd! Prachtig gebouw, prachtige ligging...super! Ontzettend veel te doen die avond met o.a. dans, muziek, goed eten, rondleiding over het terrein, kaaskelder te bezichtigen, schilderijtentoonstelling, en stiekem ben ik nog even door het mansion zelf gelopen: ruimtes waren open hoewel onze gids van de rondleiding had gezegd dat het gebouw niet te bezichtigen was deze keer. Mijn god wat een prachtig ding en hoop gezelligheid op Suviehtoo! Ja, volgend jaar weer! Afgesloten rond een uur of 21:00/21:30 met een lekker bakje koffie met lekkers, daarna na het genieten van een práchtige avondlucht voldaan naar Rauma terug gereden. Lekker thuis een boek gelezen met chippies erbij, daarna gaan slapen.
Gisteren, zaterdag 18-8, was het tijd voor een ritje naar Pori gezien ik met Satu had afgesproken de laatste dingen vóór onze reis naar NL te bespreken. Dat onder genot van koffie met lekkers op een terrasje in de stad want het was me toch lekker weer! En MIJN GOD WAT HEBBEN WE ER EEN ZIN IIIIIIIIIIIIIIIIN!!!!! :D Ik ben bang dat ik de hele komende week ONTZETTEND hyperactief ga zijn maar dat mag de pret niet drukken! :D Ja, heerlijk en we kijken er allebei ontzettend naar uit om 3 daagjes naar Geleen te gaan! Satu heeft zelfs al wat Nederlands zitten oefenen met me, ging best goed! :D Rond een uur of 14:00 ben ik weer naar Rauma gereden om daar nog enkele uurtjes te slapen ivm een nachtdienst die oh mijn god zóóó ontzettend rustig verlopen is! Denk dat het om de 2 uur-gebel van een patiënte me het enige werk heeft geleverd...gelukkig maar!

Vandaag, zondag 19-8, na een heerlijke nacht/ochtendslaap wakker geworden, wat fruit gegeten en een verjaardagskaart naar oma v/d Flat geschreven. Kan zijn dat die 1 dag te laat gaat aankomen oma, excuses daarvoor maar de post wordt niet geleegd vandaag! :( Kaart is in ieder geval onderweg! Daarna heb ik nog wat gecomputerd en mijn hersenen gebroken over wat te doen vandaag. Er is namelijk 'Restaurant-dag' over de hele wereld, met zogenaamde 'pop-up'-restaurants: iedereen kan zijn/haar eigen restaurantje of koffiegelegenheid opzetten. In wijk Komppi was er ook ene, waar ik wel geïnteresseerd in was gezien ik toen met pa door Komppi gereden ben en het zo'n leuke wijk leek. Maar het leek me ook lekker om te gaan 'avondeten' bij een ABC-wegrestaurant. En Lotta nodigde me uit naar de film in de avond....te veel te kiezen; moeilijk dus! Uiteindelijk besloten de fiets te pakken en avondeten te gaan eten gezien ik nog een kortingsbon van ABC had en in principe voor hetzelfde geld bij ABC avondeten zou hebben ipv koffie in Komppi. Op de fiets dus naar het ABC-wegrestaurant en daar heerlijk genoten van lekker eten, rustig zitten en mijn boek (De Grens) lezen. Daarna stuk teruggelopen en thuis afgekoeld want ondanks het grijze weer is het me een pak benauwd! Maar goed, mag niet zeuren want bij jullie allemaal is het deze week óntzettend erg geweest!


Zometeen vertrek ik nog richting stad om met Lotta tóch naar de film te gaan. Ik vind de bioscoop hier vrij duur (dik 10 euro per kaartje in weekend) en ben sowieso een persoon die alleen naar de bios gaat om de films te bekijken die ik écht in de bios wil zien. We gaan nu naar 'Ted' en dat is een film die ik niet perse hoef te zien, vandaar mijn lange twijfel over gaan of niet. Maar de doorslag is dat ik wat leuks te doen heb met een vriendin, daar heb ik het geld meer dan zeker voor over! :)
En mijn god; als ik mijn blog zo terug lees lijkt het alsof ik élke dag wat leuks gedaan heb met vriendinnen! :D Voelt goed; hopelijk houden we die trent vast!
En tja, dan begint een nieuwe week met allereerst een vrije dag (maandag) en dan t/m zaterdag werk.......VERVOLGD DOOR OP ZA 25-8 OM 16:30u VERTREK VANUIT RAUMA RICHTING TURKU-AIRPORT VOOR 3 DAGEN GELEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!! :D
WIJ ZIJN ER KLAAR VOOOOOORRR!!! :D :D :D :D ....................jullie ook nog? :p
Tot over een week in ieder geval – óf in 'real life', óf via een nieuwe blog!
Ow, en jeetje: zaterdag word ik alweer een jaar ouder! En zo voelt dat ook :) Hoewel ik nu zó enthousiast ben dat ik weer een klein vrolijk meisje van 4 lijk...en ook daar is totaal níets mis mee! ;)

  • 20 Augustus 2012 - 09:23

    Oma Van Het Bos:

    Lieve Chantal.Fijun,dat je een goede beoordeling hebt gekregen,dat geeft weer moed om verder te gaan ook als het eens niet zo goed lukit.Met je sociale contacten is het ook wel goed,als ik lees wie je allemaal ontmoet en waar jullie gezamelijk naar toe gaan.Ik had gisteren een familiebijeenkomst met dee van Koppens Heel gezellig,maar ook heel warm.Ik verheug me op a.s. zondag!!!!Wat een weerzien zal dat zijn.Goede reis en een stijve pakker4d OMA

  • 20 Augustus 2012 - 09:23

    Oma Van Het Bos:

    Lieve Chantal.Fijun,dat je een goede beoordeling hebt gekregen,dat geeft weer moed om verder te gaan ook als het eens niet zo goed lukit.Met je sociale contacten is het ook wel goed,als ik lees wie je allemaal ontmoet en waar jullie gezamelijk naar toe gaan.Ik had gisteren een familiebijeenkomst met dee van Koppens Heel gezellig,maar ook heel warm.Ik verheug me op a.s. zondag!!!!Wat een weerzien zal dat zijn.Goede reis en een stijve pakker4d OMA

  • 20 Augustus 2012 - 11:20

    Pa:

    en als jij daar gaat trouwen, moet ik dan ook met zo'n oude auto komen ?
    Afgelopen week nog met je zusje bij de Lidl in Sittard geweest; daar hebben ze ook zo'n verse-broodjes-afdeling als in Rauma, helaas zonder spretzels ........
    Tot zaterdag !

  • 20 Augustus 2012 - 14:53

    Oma V.d Flat:

    Hallo Chantal de tijd schiet nou op de we elkaar weer in levende lijve zullen zien.Ik verheug me erop,je zult het wel druk krijgen want iedereen wil je toch even ontmoeten.Fijn dat je een goede beoordeling hebt gekregen.Maar ik had niet anders verwacht gezien je goede resultaten.Tot Zondag dan ben ik ook weer een jaar ouder. We verheugen ons allemaal op het weerzien goede reis ,Oma.

  • 20 Augustus 2012 - 15:50

    Loes:

    Leuke blog alweer meid <3 Wat moet het toch heerlijk zijn om gewoon even een kilo bessen te gaan plekken en dan de baktalenten hebben om er wat lekkers van te maken.
    Heb zo'n zin in de Efteling, yaaaay! Super dat jullie drie daagjes komen. Ik kijk er naar uit Satu te leren kennen :D
    Tot gauw Bebsie! Kussss

  • 21 Augustus 2012 - 12:43

    Ma:

    En pa maar appels plukken! En dus mag ik voor jouw verjaardagsvisite een appeltaart bakken!
    Kan niet wachten!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 168388

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: