Back to normal - Geleen weer in Nederland :( - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Back to normal - Geleen weer in Nederland :( - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Back to normal - Geleen weer in Nederland :(

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 Augustus 2012 | Finland, Rauma

Moikka allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuwe, kortere blog haha! :p Ik hoop dat de geïnteresseerden onder jullie voorgaande blog met enthousiasme hebben gelezen en de lap tekst hebben kunnen volhouden? Was in ieder geval wel de moeite waard lijkt me zo! :)

Deze week begon de week met slapen na mijn 2e nachtdienst die ik van zondag op maandag 30-7 gedraaid heb. Wederom een lekkere dienst maar aan het einde ervan, in de ochtend dus, had Chantal het goed gehad met een verwarde patiënt. Sorry, maar ik kan bij dit soort patiënten gewoon niet lang rustig blijven. Na een kwartier is mijn geduld op en heb ik het gehad. En gezien meneer vanaf 3 uur t/m 7 uur 's ochtends CONSTANT onrustig was had Chantal het redelijk gehad en was blij dat ze na de rapportage naar huis mocht haha :p Lekker geslapen dus en volgens plan rond het middaguur met oud-collega en kennis/vriendin Mari lekker een bak koffie gaan drinken bij koffiehuis Aschan. 1e keer voor mij dat ik daarheen ging, lekker gezellig plekje en ook dáár de 2e kop koffie gratis (net zoals bij Cafe Sali)! Plek dus om te onthouden en ook gemerkt dat ik vaker met vriendinnen/kennissen zo'n dingen moet gaan doen: huis uit en ergens heen, gezellig kletsen en genieten van lekkers. Het weer zat die dag niet zo mee overigens; geregend had het en wolken waren ook constant aanwezig :/ Na de koffie richting supermarkt voor boodschappen en aanschaf van een nieuw jasje – softshell dus licht en goed tegen regen/wind e.d.! :) In de uitverkoop natuurlijk he! Verder rustige namiddag/avond gehad en nog wasje gedraaid, als avondeten simpele maar lekkere 'razzeldazzel' gegeten met Marco Borsato op de achtergrond...bracht afdeling Geleen weer wat 'dichterbij' ;)
Dinsdag 31-7 een vrije dag waarbij ik een uurtje langer in bed lag dan gepland, snel ontbijt heb gegeten en daarna spullen verzameld heb voor een wandelingetje! Weer dezelfde wandeling als ik met Ingeborg&Michel gemaakt heb gezien ik daar heel wat bessenbosjes gezien dacht te hebben. Helaas in het begin wat regen onderweg gehad maar mijn softshelljasje is wel meteen getest en goedgekeurd! :D Daarna flink lopen zweten gezien de temperatuur gewoon zomers was haha :p Heerlijk gewandeld, ontzettend genoten van de prachtige natuur en heeeeeeeeel wat blauwe bessen verzameld! :D Rond deze tijd van het jaar trekken Finnen erop uit om in de bossen blauwe bessen en paddestoelen te gaan verzamelen; Chantal ook dus. Nog even aan een voorbij komende 'oma' (kleindochters mee aan het wandelen) gevraagd of ik wel echt blauwe bessen geplukt had en dat bleek zo te zijn! :D Naast blauwe bessen overigens ook wat wilde aardbeien en frambozen geplukt! Daarna terug naar huis en ik ben toch dik 4 uur onderweg geweest. Terug thuis meteen mijn bessen gewogen en dik een halve kilo heb ik geplukt! :D Daarna was het tijd voor koffie, wafels met ijs en daarop wilde aardbeien: smullen! In de namiddag nog richting supermarkt en in de avond tijd voor simpel avondeten en het bakken van 2 blauwebessen-taarten! :D 1 kruimeltaart, 1 'standaard' blauwebessen-taart. Diepvries is weer vol dus.

Woensdag 1-8 alweer tijd voor augustus...mijn god wat vliegt de tijd toch! In de ochtend lekker met Loes via msn gekletst en daarnaast mijn Ikea-rek gesleuteld waar ik maandag mee begonnen was. Daarna was het tijd voor een avonddienst waarin we lekker gewerkt hebben maar het weer druk hadden met die onrustige patiënt. Overigens nog overuren (halfuur) gedraaid door een druk einde van de dienst, maar ook dat gebeurt wel eens helaas :) Terug thuis nog een deel van de foto's van Geleen geupload, superkiekjes!
Donderdag 2-8 tijd voor een ochtenddienst waarin we weer lekker gewerkt hebben en de onrustige patiënt, hoe grof dat misschien ook klinkt, gelukkig werd overgeplaatst naar een andere instelling. Rustigere afdeling voor ons, gespecialiseerde zorg voor meneer. Terug thuis verscheen er een glimlach op mijn gezicht ivm een brief van oma en een pakketje met kleinigheidjes van Loes! Bedankt allebei!! Daarna via de avondmarkt (geen meneer met White Dwarfs gevonden Maurits, helaas! :( ) richting Prisma voor wat etenswaar waarbij ik ook de dvd Avatar voor 5 euro gescoord heb! :D Terug thuis gekookt voor 4 dagen (ovenschotel met tonijn van AH, google maar) en lekker op het balkon zitten smullen. Nog wat aan mijn rek gesleuteld en al wat plannen gemaakt voor komende week, daarover dadelijk meer.
Vrijdag 3-8 weer tijd voor een ochtenddienst waarin ik verantwoordelijk vpk was. In de ochtend vrij rustig geweest gezien op het middenteam maar enkele patiënten waren, rond het middaguur werd het ineens drukker met de komst van nieuwe patiënten e.d. Toch lekker gewerkt en de dag fijn afgesloten :) 's Middags ben ik lekker thuis geweest en heb mijn rek afgemaakt, er al wat Eftelingspulletjes ingeplaatst en heb verder wat spullen opgeruimd in de woonkamer. Aan het eind van de middag heb ik al avondeten gegeten en aan het begin van de avond was het weer tijd voor mijn sauna uurtje waarvan ik weer volop genoten heb! Daarna tijd voor de geplande rustige avond met een pilsje, lekkers en dvd Avatar. Superfilm blijft het en zeker een aanrader! :D Daarna naar bed.

Gisteren, zaterdag 4-8, tijd voor een avonddienst die ook lekker verlopen is maar met een wat mindere situatie voor één patiënt. Deze man was donderdag op onze afdeling gekomen vlák nadat zijn echtgenote bij ons was binnengekomen. Zaterdag aan het begin van mijn dienst tijdens de rapportage kreeg ik te horen dat dhrs echtgenote was overleden in de nacht van vrijdag op zaterdag. Verschrikkelijk, was zelf helemaal verbaasd en had erge medelijden met dhr. Helaas gebeuren ook dat soort dingen; maakt je even stil op zo'n moment en zet je weer aan het denken. Dhr houdt zich er goed onder moet ik zeggen, knap, hoewel hij zeker verdriet heeft en ook flink gehuild heeft zo nu en dan. Over stil worden en nadenken overigens: ik weet niet wat het is maar deze hele week heb ik elke werkdienst telkens momenten gehad waarop ik van binnen denk 'ja, wat hebben wij toch een héérlijk beroep!'. En dat meen ik ook, voel het met heel mijn hart als die uitspraak weer in mijn hoofd rondspookt. Ik geniet volop van mijn werk, wat voor dienst er ook mag zijn. Fijn dat ik op de afdeling werk en verpleegkundige als beroep gekozen heb; hoort 1000% bij Chantal! :D Na het werk ben ik nog even een uurtje richting Cafe Sali gegaan, gezien daar die avond Latino-avond was. Heidi Kettunen was er al en met haar had ik afgesproken. Helaas waren heel veel mensen al naar huis en was het er dus vrij leeg, maar desondanks hebben we het supergezellig gehad! Ja, moet écht vaker de deur uit en met mensen afspreken! Bij binnenkomst overigens stelde Rui (die Portugese medewerker daar) me meteen voor aan een kennelijk Nederlandse jongen(man); die vertelde dat hij 16 jaar geleden naar Spanje verhuisd was, hier in Finland een vriendin had en recentelijk naar Helsinki verhuisd is. Hij verzorgt o.a. Salsa-danslessen en gaat dit ook in Rauma en Pori opzetten dus lieve mensen: zéér grote kans dat Chantal weer aan de danslessen gaat! :D Weliswaar alleen Salsa dan, maar desalniettemin! In augustus dus maar dansschoenen meenemen uit Geleen hierheen ;) Lekker gekletst met Heidi en genoten van Latino-drankjes (ik een sangria) en daarna voldaan naar huis voor een nodige nachtrust.
Want vandaag zondag 5-8 had ik een ochtenddienst. Mijn god wat zijn we bezig geweest in de ochtend zeg! :o Pas na tienen aan de koffie weten te komen! Wel lekker gewerkt hoor, weer volop genoten :) Terug thuis richting strand voor 2 uurtjes en zojuist lekker gegeten met een mega vermoeidheidsdip zojuist op de bank. Maar op tijd naar bed dus gezien er nog 2 werkdiensten te wachten staan!

Morgen ochtend, dinsdag nacht. Overigens ook een leuke week op de planning gezien ik na mijn nachtdienst 2 vrije dagen heb en in Rauma vandaag Rauman Festivo begonnen is; een week vol met muziekoptredens door allerlei instrumenten en zanggroepen! Vandaar dus plannen gemaakt al: dinsdag naar een klarinetspel, woensdag koffie met matiné in Cafe Sali en in de avond in de kerk een middeleeuws muziekopvoering. Donderdag is in de stad vanalles te bekijken/beluisteren en ook ben ik van plan van de week weer te gaan wandelen met daarna warme lunch bij La Bamba (net zoals met jullie toen, Ing&Mich!). Daarnaast krijg ik zondag nog bezoek van oud-collega en kennis Lotta (komt hier thuis op koffie!) en volgende week maandag ga ik naar Circus Finlandia! :D Satu komt waarschijnlijk mee! Vanalles weer op de planning dus en over minder dan 3 weken ben ik weer even in Nederland! :D
Wat is het leven toch mooi he lieve mensen; dat ook jullie volop mogen genieten daar in Nederland! Heel veel liefs en dikke kus voor jullie allemaal!

• 05 Augustus 2012 - 21:04

Pa:

Dat heb je weer knap in elkaar gezet; moet ook wel met zo'n schroevedraaier ..... Volgend jaar komen we trouwens een paar weken later ....... nadat jij met de bessenoogst aan de gang bent gegaan, jammie !

• 06 Augustus 2012 - 15:58

Oma:

Lieve Chantal.Wat later dan anders want ik had gasten.Tante Ing,Sanne en Niek en Mark.Vanmiddag zijn ze weer vertrokken Ze hadden het plan al gemaakt,voor ze wisten dat de reis niet doorging en nu kwamen ze toch.Dat was een goede afleiding.Ik heb de foto's gezien in Geleen.Prachtig !!!!Een goed beeld van de vacantie en van Finland.Ik hoop,dat het dansen doorgaat.Zo heb je een goede afleiding en je leert weer andere mensen kennen.Succes met je werk en hou je goed Liefs OMA

• 06 Augustus 2012 - 17:27

Oma Van De Flat:

Hallo Chantal,ook weer een kort berichtje van je andere oma. je hebt het helemaal naar je zin dan ben je ook voor 100 procent gelukkig. Kind wat wil je nog meer,houden zo.Wat een prachtige foto,s en samen zo,n heerlijke dagen gehad.Ik heb er zelf ook echt van genoten.Nog een paar weekjes en dan zien we je hier.Ik verheug me daarop.Heel veel lieve groetjes van Oma.

• 06 Augustus 2012 - 18:50

Annemie:

Die taarten zien er lekker uit! Kon ik maar en stukje komen eten!