WHIEHOEEEWWW!! :D Een week met Geleen begint! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu WHIEHOEEEWWW!! :D Een week met Geleen begint! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

WHIEHOEEEWWW!! :D Een week met Geleen begint! :D

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Juli 2012 | Finland, Rauma

Mooooikka moi! :D
Ja, het enthousiasme springt ervan af; morgenvroeg is het tijd voor de bus om 6:00u om me richting Helsinki te begeven waar ik pa, ma en Elianne zal treffen voor onze vakantie samen! :D Héééérlijk! Ze zijn gisteren 20-7 na een goede reis aangekomen in de hoofdstad, kan niet wachten daar met hen de geweldige tijd samen te starten! :D

De afgelopen week begon maandag 16-7 met een avonddienst die lekker verlopen is. Overdag weer naar de winkel geweest, in de avond lekkere tutavond gehad met gezellige film en lekkers. Prachtige lucht overigens toen ik mijn werk verliet; soms kun je zooo ontzettend van de natuur genieten! :)
Dinsdag 17-7 volgde een tweede avonddienst die ook weer lekker verlopen is. In de ochtend thuis wat getut, in de avond op tijd naar bed.
Want woensdag 18-7 was het tijd voor een ochtenddienst, die ik wederom als verantwoordelijke heb mogen doorbrengen. De dienst begon meteen druk gezien nét voor het begin van onze ochtenddienst een patiënt niet lekker was geworden en op heel korte tijd allerlei intraveneuze medicatie moest krijgen, bloeddruk gemeten moest krijgen, etc. etc. Druk begin van mijn dienst dus maar op zich wel fijn om ook eens zo'n acute situatie te krijgen! Niet leuk voor de patiënt natuurlijk, maar fijn voor jezelf als vpk om je vermogen in stress-situaties weer eens te zien en te verwezenlijken :) Verder lekker gewerkt en dus goed bezig geweest de hele dag. Na het werk ben ik eerst thuis lekker tv gaan kijken gezien men van de 2ehandswinkel van het Rode Kruis om 16:00u (eindelijk) mijn oude tv kwamen ophalen. Die heeft vanaf mijn verhuizing hier gestaan en ik had nu dus pas geregeld dat men hem kwam ophalen :p Maar goed; opgeruimd staat netjes voor mij gasten uit Geleen! :) Na de tv wou ik eigenlijk nog naar supermarkten gaan, maar gezien dat nog niet per se nodig was en ik samen met Satu besloot om in Pori te eten, ben ik rond 17:00u de auto van Pasi al gaan ophalen voor mijn volgende tripje richting Pori Jazz! :D Eerst even bij Satu getut en daarna via haar 'werk' op Pori Jazz (Satu doet daar dus weer vrijwilligerswerk en moest nog wat regelen) zijn we eerst weer heeeeeerlijk gaan eten/smullen bij RAX. Tja, dat blijft toch altijd heerlijk gezellig; traditie! :D Ze hebben trouwens sinds een tijdje nieuwe dag-pizza's en mijn god deze van de woensdag was me een partij lekker! :O Met sappige reepjes uit, nachochips en peperoni: JUM!! Na RAX zijn we weer richting Jazzstraat gegaan om wat kraampjes te bekijken, Engelse fudge te kopen (zelfde kraam als vorig jaar) en 'af te sluiten' met een chocoladeappel; Satu roze choco en ik pure. Tijdens het eten kwam ook Toni nog langs, die had me laten weten zich even te laten zien. Heerlijk hem voor het eerst sinds mijn verhuizing weer even te zien en spreken! :D Na het teruglopen over de Jazzstraat zijn Satu en ik doorgegaan naar een nieuwe feestgelegenheid op het Jazzfestival, namelijk de Cotton Salsa Factory. Die gelegenheid heeft men op de binnenplaats van de oude katoenfabriek van Pori gevestigd, met dus salsamuziek en salsaoptredens! Wij zijn er een paar uurtjes gebleven en hebben genoten van salsadanseressen en gezellige muziek. En ons plan voor volgend jaar: danslessen nemen, lange jurken/rokken aan én allebei onze eigen vriend mee...zolang ook dan weer de Salsa Factory er is! :p Klinkt als een goed plan, gelukkig hebben we er nog de tijd voor! :p Rond middernacht heb ik Satu thuis afgezet en ben zelf veilig weer terug naar Rauma gereden.

Donderdag 19-7 was het tijd voor uitslapen, een wasje draaien en zelf genieten van lunch: koffie met weer een heerlijk Ben&Jerry's ijsje! :) Tijdens het genieten (op het balkon!) heb ik ook nog lekker even met mijn lieve vader gekletst, was weer gezellig lieverd! :D Daarna mijn wasje gaan ophangen en naar de supermarkten. Ow, ik ging trouwens van tevoren blik en glas weggooien, ligt daar op de glasbak 2 mooie glazen schalen nog geheel intact! :D Die heeft Chantal dus mooi naar haar appartementje gebracht he! ;) Na de supermarkten terug naar huis om mijn haren te verven en naderhand nog even terug richting winkel om nog één laatste ingrediënt te halen voor mijn extreem lekkere avondeten: wraps! :D Met als vulling gehakt met tacokruiden, paprika, tomaat, diepvriesgroenten en wat stukjes friet: lekkuhr!! Na het eten lekker getut en daarna nog wat gecomputerd, verder niks bijzonders.
Vrijdag 20-7 was de dag waarop Finland weer een paar Nederlanders rijker werd! :D Pa, ma en Elianne hadden om half 9 lokale tijd NL het vliegtuig richting Helsinki en zijn goed aangekomen! Kennelijk zijn ze hun vakantie hier ook al goed begonnen (in mijn ogen in ieder geval! :D ): ze hebben namelijk hun eerste avondeten genuttigd nergens minder dan bij RAX! :D :p Goed van jullie!! :D Ik had vrijdag, gisteren, een ochtenddienst die ik weer als verantwoordelijke heb gedaan, lekker verlopen en alvast afscheid genomen van het afdelingshoofd. Ze dankte me voor mijn hulp, en ik natuurlijk voor het feit dat ik op de afdeling terecht heb gemogen! Na het werk wat laatste inkopen doen, lekker weer wraps eten en daarna een rustig avondje met helaas slechts via facebook afscheid van Maija nemen :( Weet niet zeker maar ik geloof best dat ik al eens vermeld heb dat Maija dit jaar naar Duitsland zou gaan verhuizen ivm het werk van haar vriend; die werkt voor een Frans bedrijf Areva dat hielp bij de bouw van kerncentrale 3, en hij wordt nu uitgezonden waardoor Maija dus mee gaat. Ik had gehoopt haar nog te zien voor vertrek maar helaas had ze het zo druk dat we niet meer hebben kunnen afspreken :( Ze vertrekt kennelijk vandaag (za 21-7) en mijn god wat doet het pijn haar niet meer gezien te kunnen hebben :( Ja, dat deed pijn, traantjes hebben gevloeid... Maar goed; eens gaan kijken of ik in oktober wellicht even een auto kan lenen om daarheen te rijden, of ergens in een stad in Duitsland samen dagje met Maija door te brengen? :) We shall see!

Vandaag, zaterdag 21-7, mijn laatste (ochtend)dienst op afdeling 12, die lekker verlopen is. Wat lekkers en een bedankkaartje meegenomen en genoten van de laatste bezigheden. Een lekker rustige dienst met gezellige collega's; ja, ik heb 4 leuke weken daar gehad en ben iedereen dankbaar voor de gezellige tijd! Men vind het jammer dat ik weer weg ga, maar helaas doen we daar niets aan! :(
Na het werk snel naar de winkel voor een pak melk, en daarna door richting Börgstrom-meertje waar namelijk een kampioenschap motorcross-springen gehouden werd voor de 2e keer! Ik zou Heidi daar treffen die met een vriendin was, verder geen bekenden meer gezien. Afgelopen jaar is de 1e editie van dit evenement geweest en kennelijk was dat zo'n goed succes dat men ermee doorgaat. Leuk om allerlei kunstjes vanaf een schans te zien met als afloop zowel fiets als crosser in het water. Na een uurtje of twee kijken was de wedstrijd afgelopen en een winnaar bekend, daarna ben ik naar huis door gegaan om weer te genieten van wraps, Trinny&Susannah in Nederland (dit keer in Delft! :D ), het sanitair te poetsen en ook nog te stofzuigen en dweilen. Nu zit ik aan koffie met wat lekkers en ben klaar voor een vroege en nodige nachtrust vanwege mijn vroege bus morgenvroeg. En gezien ik alweer ruim een week moeite heb met inslapen door voorgenieten/voorplezier...

Om 6:00u zal ik per bus richting Helsinki vertrekken en OH MIJN GOD wat ben ík klaar voor mijn lieve gasten! :D Slaapspullen klaar, handdoeken e.d. klaar, inkopen gedaan, gepoetst, opgeruimd, camera leeggehaald......laat maar komen die hap! :D Ik ben benieuwd naar de eerste verhalen over vakantie in Finland, en kijk érg uit naar onze tijd samen in Rauma e.o.! Morgen dus lekker eerst een weerzien in het hotel, daarna een bakje koffie in Kappeli samen en vervolgens lekker winkelen met mijn lieve zus^^
Waar ik ook erg naar uitkijk is het terug gaan naar mijn eigen afdeling; daar heb ik zin in! :D Heerlijk weer terug te gaan naar 'mijn' plekje, want ik heb gemerkt dat ik op mijn eigen afdeling toch écht op mijn plek ben :) Maar, eerst genieten van 5 vrije dagen; a.s. vrijdag mijn eerste dienst (ochtend) en daarna 2 nachtdiensten.

Lieve lieverds, ik zal een week lang nauwelijks aanwezig zijn via internet maar goed zal het hier gaan! :D Geniet ook van jullie week een ieder op zijn/haar eigen manier, en 'stay tuned' voor een volgende en zeker láááánge blog met verslagen van een week vol genot! :D
Chan

  • 22 Juli 2012 - 05:44

    Francis:

    Goede morgen! Misschien hebben jullie elkaar op dit moment al in de armen gesloten! Geniet ervan met volle teugen! Liefs en alle goeds voor jullie allemaal!

    Ton en Francis

  • 22 Juli 2012 - 07:12

    T.ing:

    lieve Cahantal, wanneer je dit gaat lezen weet ik niet, want jij gaat je tijd natuurlijk heerlijk besteden aan het samen zijn met t hele (!) gezin. had erg graag even om het hoekje willen kijken bij de hereniging. denk niet dat er een oog droog is gebleven!! ga met volle teugen genieten, meiske!! en we zien vanzelf wel de foto's en de verslagen!! dikke kus!

  • 22 Juli 2012 - 17:27

    Oma Van De Flat:

    Hallo Chantal,Ik kan me voorstellen dat je niet goed geslapen hebt,maar nu zijn ze er met z,n alle.Ik wens jullie heel veel plezier,goed weer en fijne dagen .Af toe laat je maar iets horen.Lieve groetjes van Oma.

  • 24 Juli 2012 - 10:29

    Oma Bos:

    Lieve Chantal wat zullen ze je missen op afd 12,maar jij hebt daar goed gewerkt.Ik ben wat laat met mijn reactie,want tante In kwam zondag en gisteren zijn we naar de Floriade geweest.Het was geweldig.Helaas kon ze gisterenavond nietverV terug want er was een treinstoring bij Eindhoven.Dus terug naar de Irenelaan en vanmorgen om 7 uur de trein.Het was dus vroeg dag.Geniet van jouw gasten en doe iedereen veel groeten.Heel veel liefs OMA

  • 24 Juli 2012 - 10:30

    Oma:

    Het bericht komt weer terg dus nog maar een keer verzenden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 168387

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: