Nog maar één weekje!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Nog maar één weekje!!! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Nog maar één weekje!!! :D

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 Juli 2012 | Finland, Rauma

Moikka moikka!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog, nadat ik de vorige ben afgesloten met een zeer goede film Dear John en een goedkeuring van mijn cheesecake! Nu is er wéér een week om en oh mijn god over een week ben ik richting Helsinki gegaan om pa, ma en Elianne daar te treffen, samen te genieten van een dagje Helsinki en vervolgens naar Rauma af te reizen voor een goede week vakantie samen. WE HEBBEN ER ZIIIIIN IIIIIIN!!!!! :D

Maandag 9-7 begon afgelopen week met een avonddienst die rustig verlopen is; fijn gewerkt. In de ochtend begon echter mijn dag/week/maand/zomer met SU-PER nieuws namelijk een sms van Satu waarin ze meldde dat ze definitief vrij had gekregen om van 25 t/m 28-8 het tripje Geleen tot uitvoering te brengen!! :D We komen dus samen op mijn verjaardag een aantal dagen naar Geleen!! :D Ik blij, Satu blij, Satu hyperactief, ik hyperactief....bereid jullie maar voor op 2 gekke meiden dus! :p 25e heenreis, 26e verjaardag thuis vieren, 27e dagje Efteling met vrienden, 28e centrum Geleen in en terugreis. Ik heb nog geen vrij gevraagd, maar dat gaan we doen zodra ik weer terug ben op mijn eigen afdeling; komt in ieder geval goed (wenslijst – daarop aangeven)!
Dinsdag 10-7 weer een avonddienst met in de ochtend nog een wasje draaien. Deze avonddienst verliep op zich ook lekker, zij het niet dat ik me groen en geel geërgerd heb aan een collega. We kregen namelijk een patiënt vanuit Pori op de afdeling met VAC-wondzorg (wondzorg dmv vacuümpomp, google maar voor uitleg) en gezien mijn collega al eens met die pomp gewerkt had sprong ze dan ook meteen naar voren om alles te doen enzo. Pomp gaf hoe dan ook om een of andere reden foutmelding en menig mens is komen kijken waarom het opvangbakje niet goed aansloot op de machine (dat was de foutmelding). Maar goed; mijn collega bleef maar erbij staan, praten, adviezen geven en ik kwam er gewoon totaal niet tussen of kon niet eens zelf adviezen aanreiken. Mijn god ik was boos en heb uiteindelijk de boel de boel gelaten, hoewel ík als HBO-vpk de patiënt opnam op de afdeling enzo. Mooiste; op einde van onze dienst vertrok mijn collega al naar huis en gaf vervolgens aan dat ik de volgende dag wel maar het huurcontract van die pomp moest regelen gezien er uiteindelijk een andere pomp gehaald was voor de patiënt. Mijn god...áls je dan alles zelf wil doen, dan regel jíj dus ook verdorie maar de rest ja?!?! Maar goed...
Woensdag 11-7 een ochtenddienst waarin ik gelukkig met hulp van ons afdelingshoofd het contract van de nieuwe pomp heb kunnen regelen. Ik was overigens voor de 1e keer nu verantwoordelijk vpk op de afdeling en dat is allemaal prima gegaan :) Op deze afdeling hebben ze overigens alle rapportage enzo in het computersysteem en ik merkte dat ik het toch ook wel leuk vond om een keer wat meer achter de pc te zitten om daarin opdrachten van de arts te bekijken, uit te voeren, en vervolgens in onze rapportage te zetten en af te vinken. Ja; lekker dagje gewerkt en met een voldaan gevoel naar huis. Daar was het tijd voor een tutmiddagje en het maken van zelfgemaakte óverheerlijke pizza! :O Pizzabodem/tomatenpuree/courgette in plakjes/worst met BBQ-smaak in plakjes/gesneden lenteuitje/beetje mayonaise her en der, en hup de oven in en MIJN GOD wat een OVERHEERLIJKE PIZZA!! Zéker aan te raden! :D Uit de oven nog wat zout, peper en ketchup eroverheen en: klaar! Ja, lekker gesmuld en vervolgens op de fiets richting supermarkt om daar in de aanbieding Ben&Jerry 'Peanut Butter Cookie Dough'-ijssticks te kopen. In de avond lekker met een kopje koffie erbij getest en mijn god zó lekker! :D Smulfestijn dus haha maar dat mag ook wel na een dagje hard werken :) Én na merken dat je weer een ietsiepietsie meer bent afgevallen. Toch maar eens wat meer gaan eten lijkt me zo..? Woensdagavond was het ook nog tijd voor kletsen met Loes en mijn god wat was het heerlijk je weer te horen lieverd! :D Lekker bijgekletst, maar ook al dingen voor ons welbekende uitje Disney geregeld in oktober a.s. 27&28-10 zullen we daar zijn en Loes' verjaardag&Halloween vieren (jaarlijks speciale Halloweenavond in Studio-park, tot diep in de nacht). Halloweenavond-tickets zijn al geboekt en ons hotel gereserveerd; wij hebben er zin in! :D

Donderdag 12-7 had ik een vrije dag die ik lekker besteed heb aan het sanitair poetsen, borduren, tutten en niet veel meer :) Oud stage-begeleidster Katja is me nog een beloofd rolgordijn komen aangeven dat papsie hier eens mag gaan bekijken om op te hangen op mijn slaapkamer zoals ik je beloofd heb pa ;)
Ja, lekker tutdagje donderdag dus met weinig bijzonderheden afgezien dat mijn borduurwerk weer goed gevorderd is en ik 's avonds wéér heb mogen genieten van eenzelfde overheerlijke pizza :)
Overdag was het weer trouwens weer goed grijs, met gelukkig in de namiddag/avond wat beter weer. Ben hoe dan ook niet meer naar de avondmarkt geweest.
Vrijdag 13-7 had ik een nachtdienst wat betekent dat ik overdag vrij heb gehad. Die ochtend heb ik besteed aan de laatste lade van mijn badkamerkastje in elkaar zetten en vervolgens de Delftsblauwe stickers op de lades plakken. Na veel bloed, zweet en tranen is ie dan nu toch écht af en trots dat ik er op ben! :D Verder ben ik naar de 2ehandswinkel van het Rode Kruis hier in Rauma gegaan om te regelen dat men mijn oude tv komt ophalen (ja, die staat hier al vanaf maart dus haha :p ) en het daar aanschaffen van (eindelijk!) 2 mooie ovenschalen voor maar 1,50euro! :D Daarna ben ik doorgelopen richting restaurant Ankkuri (= Anker) dat onderdeel is van het theater hier, om daar te gaan lunchen. Want op vrijdags hebben zij daar traditioneel Rauma's eten namelijk Lapskoussi, wat ik in februari toen ook met oom Peter gegeten heb (weet je nog? :) ). Dit restaurant geeft bij Lapskoussi een beschrijving mee van waar het vandaan komt en waarvan het gemaakt word; leuk om te hebben dus! :) Zeer lekker geluncht in alle rust en daarna met een volle buik terug naar huis, waarbij ik onderweg nog een collega van mijn eigen afdeling tegenkwam. Lekker even gekletst, daarna verder en thuis aangekomen in bed gedoken voor een paar uurtjes slaap. Vervolgens mijn sauna-uurtje en hup naar werk voor een nachtdienst die zéér ONrustig leek te gaan worden, maar uiteindelijk toch zéér rustig verlopen is gezellig samen met collega Reija (zij liep een aantal maanden stage op mijn eigen afdeling) :) Kennelijk had Reija de nacht daarvoor een zéér onrustige nachtdienst gehad met heel wat onrustige patiënten waarbij voor éne de bewaking nog is ingeschakeld....maar wij hadden het nu dus rustig op één patiënt na die de hele nacht wakker geweest is en niet in bed te krijgen/houden was. Tijdens de nachtdienst nog lekker mijn cheesecake gegeten én een stukje andere taart uit de koelkast op werk, wat ons goed draaiende heeft gehouden :)

Gisteren, zaterdag 14-7, na mijn nachtdienst gaan slapen en rond het middaguur weer op om vervolgens ergens koffie te gaan drinken en meteen door te gaan richting supermarkt en nog een kledingwinkel. Inkopen gedaan en verder kleding gekeken (niks gekocht), daarna naar huis om nog lekker te borduren en 's avonds lekker Hollandsch te doen: kip met patat en (zelfgemaakte) appelmoes, met op tv stylisten Trinny&Susannah in Nederland – aflevering Breda. HALLOOOO NEDERLAND! :D Finse ondertiteling maar verder alles in het Nederlands en Engels :) Verder lekker getut en nog wat gecomputerd. Daarna naar bed waarbij ik maar niet in slaap wist te komen. Heb dat van de week al eens eerder gehad en ik denk dat het weer hetzelfde is als toen vóór de komst van Loes maar nu dus met pa, ma en Elianne voor de deur: constant met die vakantie bezig zijn en al voorgenieten :p
Maar goed, na een toch heerlijke nachtrust werd ik vandaag zondag 15-7 wakker, heb ontbeten en rond 11uur ben ik de auto van Pasi weer gaan mogen lenen voor een dagje Pori! :D Shoppen (nieuwe makkelijke schoenen en haarverf) en vervolgens naar Satu om daar eerst van een lekker bakje koffie te genieten (zij had net een viertal uren werk op Pori Jazz achter de rug). Bijkletsen maar ook al ons reisje in augustus bespreken en plannen! :D Mijn god daar kijken we naar uit, vooral Satu is er érg enthousiast over! :D Heb trouwens van Satu's broer nog gratis hun oude magnetron gekregen, éindelijk eentje in huis: popcorn bakken mogelijk!! :D Rond een uur of 18:00u zijn we nog in de 'kantine' van het Pori Jazz-personeel gaan eten, gezien Satu weer vrijwilligerswerk daar doet. Pori Jazz is gisteren begonnen en duurt t/m de 22e. Ik had zelf eten mee, broodje van Subway. Na het eten zijn we nog over de Jazzstreet gelopen; daar bevinden zich wat terrasjes, koffiegelegenheden en etens- en souvenirskraampjes. Aan het einde van de straat vond Chantal me toch wat geweldigs......een kraampje met handgemaakte 'elfjes'. Geen echt duidelijke elfjes maar hoe dan ook wel zo'n uitstraling en sfeer. Eén van hen stond me toch wel erg aan te kijken en ik nam me voor a.s. woensdag bij terugkomst (ga dan waarschijnlijk weer richting Pori) te kijken of ze er nog zou staan. Maar, toen we wegliepen bij het kraampje kreeg ik toch de ingeving haar te kopen, dus hup terug richting kraampje en ondanks dat het een vrij duur 'elfje' was was het voor mijn gevoel zéker méér dan het geld waard; zowel door handwerk, als schoonheid, als het feit dat het me zo 'riep'. En tja, met wat extra loon deze maand mag je jezelf ook wel eens trakteren, niet...? ;) Klinkt zeker vreemd, maar toen ik haar kocht en met de verkoopster praatte werd ik totaal zen en voelde me als een bloem die open ging staan. Lekker zweverig geklets haha, maar ja; heeft zo moeten zijn dat ik het elfje kocht! :) Kennelijk hebben ze een winkel in Helsinki, dus daar gaan we de 22e ook even heen; samen met pa, ma en Elianne! Na de Jazzstreet terug richting Rauma, waar ik nog lekker gekletst heb met afdeling Geleen en al wat ideetjes heb uitgewisseld voor hun vakantie hier. Nog maar één weekje! :D

Grote kans dat mijn volgende blog al op zaterdag volgt, checken dus die hap! Fijne week lieve allemaal, geniet van elke dag! -xxx- Chan

• 15 Juli 2012 - 19:47

Maurits:

Dat kastje is erg leuk gelukt (nogmaals)!

• 15 Juli 2012 - 20:05

Ma:

Alles geregeld, maar je eigen verlof met je verjaardag nog niet??????????????????????

• 16 Juli 2012 - 07:37

Oma Bos:

Ik weet niet wat er mis ging maar mijn vorige bericht bleef steken Ik schrijf nu maar een kort nieuw bericht We hadden gisteren een heerlijke dag met jouw ouders naar de Eifel.Ondanks de regen was het geweldig.Daarna nog een heerlijk etentje.Geen Pizza of cheese cake!!Nog een klein weekje en dan komt het trio uit Geleen Ik hoop,dat jullie veel van elkaar zullen geniete.Veel liefs OMA

• 16 Juli 2012 - 12:18

T.ing:

en dan eindelijk weer even n reactie van mij..
    idd nog maar een paar nachtjes slapen voor het bezoek uit Geleen.had net een kaart geschreven om ze fijne dagen te wensen en lees ik dat je eind augustus zelf naar NL komt! gaaf! ik weet nog niet wat mijn indeling gaat geven, maar als ik dan vrij ben, kom ik je zeker even knuffelen! als daar tenminste tijd voor is, met zo'n bliksem bezoek!
    lieve chantal, lekker gaan genieten over 4 nachtjes slapen! dikke kus vanuit Amersfoort

• 16 Juli 2012 - 14:10

T. Carla:

Nog een berichtje van uit (herfstachtig!) Amersfoort.
    Leuk alles te lezen en te weten waar je allemaal rondloopt, zit, eet, koopt en zo.
    Volgende week kun je het weer echt 'delen' en hoeven ze in Geleen de verhalen niet op de pc te lezen.
    Het is goed dat we niet meer in Stockholm hadden afgesproken, want we zijn eerder vertrokken daar. o. Peter had/heeft last van een hardnekkige slijmbeursontsteking in zijn heup. En dan is een stadsbezoek niet echt plezierig.
    We hebben wel volop genoten in je buurland: Scandinavië is prachtig!!!
    Lieve groet

• 16 Juli 2012 - 14:55

Oma V D Flat:

Nog 4 dagen en dan zijn ze bij jou,Pa Ma en zus wat zal dat gezellig zijn,ik wens jullie heel mooi weer en geniet ervan.Wij hebben gisteren de beide oma's met jou ouders een toer gemaakt door de Eifel.Heel gezellig maar alleen het weer, regen regen en nog eens regen.Maar we hebben toch genoten en de zondag was weer om. Ik kan me voorstellen dat met spanning wacht op de komst van de familie.Nogmaals hele fijne dagen en ik hoor wel wat van jullie allen,als jullie daar tenminste tijd voor hebben .Ha!Ha! Veel liefs van je Oma.