Een week zomers weer met onweer toe! (update!) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Een week zomers weer met onweer toe! (update!) - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Een week zomers weer met onweer toe! (update!)

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 Juli 2012 | Finland, Rauma

Moikka moi! :)
Daar zijn we weer met een nieuwe (kortere) blog! Weer een weekje om, weer lekker vertellen. Allereerst oma nog bedanken voor haar brief, totaal vergeten vorige week!

Maandag 2-7 had ik een ochtenddienst die lekker verlopen is. Hoewel lichtelijk paniek bij mij was uitgebroken, want ik moest kennelijk verantwoordelijk vpk zijn die dag..mijn pás 5e werkdag! Daar heb ik eerlijk mijn hart over gelucht bij het afdelingshoofd en aangegeven dat ik het zeker zou doen als het zou moeten, maar liever nog niet. Gelukkig heeft een andere collega die rol op haar genomen. Nu ben ik alleen lichtelijk panisch over wat voor beeld het afdelingshoofd van me heeft, maar goed... Lekker gewerkt dus, in de middag naar de supermarkt en verder geen bijzondere dag geweest :)
Dinsdag 3-7 wederom een ochtenddienst die rustig verlopen is met vriendin Minna als verantwoordelijke. Zij had pas haar 2e werkdag op de afdeling en werd als verantwoordelijk vpk aan het werk gezet...vandaar dus mijn angst voor het beeld dat het hoofd van me heeft nu! :p Maar goed; ik vind het knap dat ik eerlijk mijn gemengde gevoelens maandag heb uitgesproken, ben voor mezelf opgekomen zo! Ook met Minna werken is gezellig, voor degenen die zich het niet herinneren ik ben toen eind april (de vooravond van Walpurgis, Vappu) bij haar thuis uitgenodigd en ken haar van de tijd dat ik als studente hier was. Na het werk ben ik nog even lekker de stad ingedoken om wat te winkelen en heb een nieuw paar oorbellen gescoord. Verder lekker rustig thuis geweest.
Woensdag 4-7 wederom een ochtenddienst met Minna als verantwoordelijk vpk en ook deze ochtenddienst is lekker verlopen. Ja, stukje bij beetje gaat het steeds beter op de afdeling als in het me thuis voelen en mijn zelfverzekerdheid in dagelijkse routine. Sindsdien ook een 'klaar-zijn' gevoel om als eventueel verantwoordelijk vpk aan de slag te moeten! :) Woensdag heb ik 's middags hier thuis lekker gepoetst: badkamer, keuken, woonkamer, etc. Ook lekker gestofzuigd en het balkon gepoetst. Schoon huis dus! :D Verder een lekker rustige avond thuis gehad en al wat plannetjes gemaakt voor mij 2 aanstaande vrije dagen; winkel, rust thuis, strand en avondmarkt!

Donderdag 5-7 mijn 1e dag vrij van twee dagen op rij (dat rijmt!). Lekker wat 'uitgeslapen', daarna richting supermarkten voor wat nodige inkopen. Rond het middaguur was ik weer thuis en goed bezweet; mijn god het is me een partij zomerweer geweest deze week! En dan krijg je het wel warm ja als je met inkopen loopt te slepen enzo. Net thuis aangekomen ging mijn telefoon over en op de display zag ik dat Heidi Rinne me belde. Zij bevond zich op het strand en vroeg of ik ook zin had om even langs te komen! :) Ik had haar (en wat anderen) uitgenodigd voor de avondmarkt 's avonds maar gezien Heidi niet kon hebben we elkaar dus nog even getroffen op het strand. Dus, net thuis weer mijn spullen gepakt en op de fiets (via de bakker voor wat lekkers) richting strand waar ik héérlijk dik een uur met Heidi heb doorgebracht! :D Lekker zo in het zonnetje, continue gekletst over vanalles en nog wat en ook weer de wens uitgesproken samen een keer te gaan kanoën wat we toen ook samen gedaan hebben toen ik als studente hier was! :D Leuk plan dus weer, eens kijken hoe snel we het gaan kunnen uitvoeren! Na het strand terug naar huis, en in de avond lekker erwtensoep gegeten (jaja, óók met zomers weer! :p ) en daarna door richting stadscentrum voor de wekelijkse avondmarkt. Elke keer word er ook een optreden gegeven en dit keer was er een bandje dat Amerikaanse jaren '60/'70 muziek speelde. Veel mensen op de been, veel rommelmarktkraampjes te bekijken en muziek op de achtergrond; genieten dus! Lopend naar het marktplein hing er ergens zo'n heerlijke openhaard-lucht wat ik eens goed naar binnen gesnoven heb - heerlijk!Toen ik weer van het marktplein doorging richting winkel nog onze arts in opleiding gegroet die net voorbij kwam rijden, en overigens op de markt zelf nog Minna met dochtertje en man tegengekomen. Via de winkel weer terug naar huis waar ik 's avonds nog heerlijk met afdeling Geleen heb kunnen kletsen en samen onze gezonde zenuwen voor over 2 weken hebben kunnen uiten! :D Whiehoew, dan staan ze voor de deur! Helaas Maurits niet, maar die gaat dit jaar een heerlijke zomervakantie beleven met vriendin Nanda; ook fijn! Na het kletsen nog een lekkere filmavond gehad met film op tv, kan me alleen niet meer herinneren welke haha! :p Lekkers erbij, volledige rust...hoewel een metgezel op de bank ook wel eens fijn zou zijn! :(
Vrijdag 6-7 tijd voor mijn 2e dag vrij, waarbij ik weer wat heb 'uitgeslapen' en halverwege de ochtend mijn geplande strand-uitje tot uitvoering heb gebracht. Nieuwe bikini aan en hup de zon in! Helaas heeft dat niet lang geduurd gezien er die dag helaas vrij veel wolken waren, maar goed; zo op het strand liggen, bewolking of niet, is ook al volop genieten! :D Ja, daar had ik het ook met Heidi over: ik moet er meer uit, meer de natuur in. En het is hier zó makkelijk 'even' de natuur in te duiken, maar zó makkelijk blijf je ook gewoon thuis plakken. Werk van gaan maken dus! Vroeg in de middag weer terug naar huis voor koffie met lekkers, en daarna heb ik nog een cheesecake gemaakt. Leuk om weer eens iets te maken, en gezien een cheesecake makkelijk te bewaren is in diepvries hebben we er lang profijt van! Verder lekker thuis geweest, want er was een mogelijkheid dat ik nog een terrasje zou gaan pikken met een collega van mijn eigen afdeling, maar helaas is dat niet meer doorgegaan. Thuis maar weer lekkers gepakt en film gekeken, dit keer 'Away from Her'; een ontzettend goede film over een man die zijn vrouw 'kwijtraakt' aan Alzheimer. Zeker het aanraden waard!

Gisteren, zaterdag 7-7 ben ik 's ochtends nog even de stad in geweest met ook nu veel mensen op de been. Leuk om tijdens de zomer zó óntzettend veel beweging en activiteiten te zien in de stad met zowel lokale bevolking als toeristen en op zaterdag ook nog een marktje. Wat winkels afgegaan en o.a. nieuwe sauna-olieën aangeschaft in de aanbieding (die overigens héérlijk ruiken, 4 flesjes oftewel goede aanwinsten dus!) en daarna terug naar huis want ik had later avonddienst. Op het werk aangekomen bleek dat een andere HBO-vpk ziek was en ik dus de zorg had over alle medicatie, intraveneuze antibiotica, insuline-spuiten, etc. Lekker om eens op dat vlak volledig bezig te zijn en maar her en der in de zorg zelf te helpen. Ook nog op eigen inzicht een hartfilmpje genomen bij een patiënt waar gelukkig verder niks mis mee was. Ja, lekker als HBO-vpk aan de slag geweest en ondanks de drukte lekker gewerkt en genoten! Op de afdeling is het trouwens lekker plakkerig; niet zo fris als bij ons en tja met aanpoten staat het zweet je makkelijk overal! Aan het einde van de dienst nog een onrustige patiënte sedatie-spuitje gezet, maar gezien ze zó'n dunne armen had kwam ik met een intramusculaire spuit (in de spier) tot aan het bot...niet zo'n lekker gevoel dus zo langs een bot schrapen! :/ Trouwens nog gezellig met de invalkracht gekletst waarvan kennelijk zijn zus in Tilburg woont; super om te horen! :D Verder ook de Efteling aangeraden gezien hij zijn zus in het najaar gaat opzoeken. En tja, zó dicht bij Kaatsheuvel...dan moet ie wel, niet?! :D En ja, om eerlijk te zijn ook meteen aangegeven hoe gek en verliefd ík ben op het park...voet laten zien ;) Boodschap was duidelijk haha! :p
Vandaag, zondag 8-7, een ochtenddienst en de onrustige patiënte heeft kennelijk de héle nachtdienst in dezelfde stoel met heupgordel gezeten en totaal geen oog dichtgedaan. Ook tijdens deze ochtenddienst had ik weer de verantwoording voor alle medicatie en ben daar druk mee bezig geweest. Her en der íétsjes in de zorg meegeholpen, maar lekker weer actief als HBO-vpk bezig geweest. Ook nog een nieuwe patiënte halverwege de ochtend opgenomen en daar al het papier/medicatiewerk voor gedaan, dus ik heb de dag goed actief en nieuwe dingen lerend doorgebracht! Heerlijk samengewerkt met collega's van wie ik goed advies heb kunnen vragen en krijgen. Ja, gaat prima zo! :) Onrustige dame had trouwens weer dezelfde routine als op zaterdag, gisteren; 's ochtends héél even in bed gelegen maar daarna weer onrustig en geprikkeld, en aan het einde van onze ochtenddienst hebben collega's haar van een andere afdeling kunnen halen en hebben haar wederom een sedatie-spuitje moeten zetten. Benieuwd of deze nacht wéér hetzelfde word als afgelopen nacht...goed mogelijk! Daar had ik het overigens nog met pa en ma over op msn; het gaat prima op de afdeling, hoewel ik blij ben op mijn eigen afdeling te werken, maar ik merk dat ik een heel lange tijd niet meer met onrustige, demente ouderen heb gewerkt en kan daar niet meer zo goed mee omgaan! Maar na nu 2 weken op de tussenafdeling te zijn gaat het stukken beter! Na het werk overigens verschrikkelijke regen- en onweersbui geweest, maar wat wil je ook na een week zomerweer en dus een hoop 'lading' in de lucht?! Jasmijntje overigens bang: die had zich in de gang verscholen. Maar eens lekker geknuffeld dus ;)

Zo, dadelijk eens stofzuigen, avondeten maken (zelf wat 'noedelsoep' in elkaar flansen) en dan wacht er een lekker avondje thuis met het uitproberen van mijn cheesecake en de film Dear John op tv. Meen dat Elianne daar laaiend enthousiast over was, herinner ik me dat goed lieve zus? Hoe dan ook, ik ga hem dus kijken! :) En oh mijn god, nog maar 2 weken en dan zijn ze er! :D Alhoewel, dan ga ik ze opzoeken in Helsinki en komen we vanuit daar naar Rauma; pa, ma en Elianne. Kan niet wachten lieverds! En SUPERGOED NIEUWS: ik kom van 25 t/m 28 augustus een paar daagjes naar huis SAMEN MET SATU!!! :D Verjaardag vieren thuis, dagje Efteling...WHIEHOOOOEEEEWWWWW!!! :D

Fijne week allemaal, die van mij kan niet meer stuk! :D -xxx-

  • 08 Juli 2012 - 15:47

    Rolf:

    Rayen Air gaat op MAA vliegen mischien dat, dat in de toekomst goedkopere ticets oplevert?
    En jij achter twee weken goede vooruitzichten, wij ook eindelijk vakantie :)

  • 09 Juli 2012 - 07:32

    Oma Bos:

    Hallo lieverd.Weer een heel verhaal en ik krijg de indruk,dat je ondanks je onzekerheid af en toe,je toch heel goed je weg hebt gevonden.Jij verheugt je op de komst van Geleen,maar ik zal ze missen ook al zie ik ze niet iedere dag.Alleen het feit te weten dat ze er zijn,geeft rust.Maar ik gun jullie je vacantie hoor.Gisteren ben ik bij Anneloes en Tom geweest en naar het nieuwe huis van Oom Hans.Een drukke,maar gezellige zondag.Hou je goed ,geniet van het mooie weer en veel liefs OMA

  • 10 Juli 2012 - 11:17

    Oma V D :

    Hallo Chantal,ik heb je blog niet eerder kunnen beantwoorden want mijn computer deed het niet,daarom nu een kort berichtje.Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen,geweldig zo als je alles beleefd .Mijn auto is weer voor een jaar gekeurd,en benzine weer bijgevuld dus hij is helemaal in orde als je komt.Verder wens ik je het allerbeste en tot de volgende keer.Veel liefs van Oma v.d.Flat.

  • 10 Juli 2012 - 11:17

    Oma V D :

    Hallo Chantal,ik heb je blog niet eerder kunnen beantwoorden want mijn computer deed het niet,daarom nu een kort berichtje.Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen,geweldig zo als je alles beleefd .Mijn auto is weer voor een jaar gekeurd,en benzine weer bijgevuld dus hij is helemaal in orde als je komt.Verder wens ik je het allerbeste en tot de volgende keer.Veel liefs van Oma v.d.Flat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 168384

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: