Súpergezellige week voorbij; werk in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Súpergezellige week voorbij; werk in vooruitzicht! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Súpergezellige week voorbij; werk in vooruitzicht!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Mei 2012 | Finland, Rauma

Moikka moi!
Daar zijn we vanuit zonnig Rauma met een nieuwe blog! Ja, het is lekker weer hier en we zijn al een ietsiebietsie verbrand. Oeps! Maar goed; lekker zonnig, alles groen, énorm veel paardebloemen overal en nergens. Genieten dus!

Mijn week begon maandag 21-5 met een avonddienst die lekker rustig verlopen is. In de ochtend heb ik een wasje gedraaid, ben nog wat naar de winkel geweest meen ik en kreeg met de post een ontzettend leuke Delftsblauwe kaart. Bedankt lieve oom en tante; hij hangt op in de keuken! Ook heb ik trouwens genoten van een állereerst zelfgemaakt ijsje met de ijsmaakset die ik van Tars en Annemie (vrienden van pa en ma) gekregen had in april thuis. Yoghurt erin, stokjes erin, in de diepvries en klaaaar! Maandagavond na het werk heb ik nog lekker met pa gekletst, gezellig je weer te horen en alle avonturen van jullie weekend!
Dinsdag 22-5 had ik een ochtenddienst die ook weer lekker verlopen is. Wat drukker dan de vorige week op werk, wat op zich wel fijn was want daardoor ging de tijd ook sneller om en was er meer te beleven. Niks bijzonders overigens, maar gewoon een lekker bezige werkdag. In de namiddag ben ik met Pasi nog naar interieurwinkel Asko gegaan om daar éíndelijk een terrassetje te gaan kopen voor op mijn balkon! :D Zoals gezegd was de helft door oma v/h Bos cadeau gedaan, alvast voor mijn verjaardag. Bedankt lieverd; het is genieten nu! :D Een simpel setje is het maar de stoeltjes hebben lekker wat vering en het geheel ziet er mooi uit. Gelukkig paste alles in de auto van Pasi en hebben we het dus zelf kunnen vervoeren. Verder ben ik meen ik nog naar wat winkels gegaan en heb genoten van het lekkere weer en mijn setje natuurlijk! In de avond nog lekker met mijn zusje gekletst over haar verjaardag afgelopen weekend die kennelijk geslaagd was. Fijn lieverd! :)

Woensdag 23 en donderdag 24-5 had ik vrije dagen met heel wat leuke bezigheden.
Woensdag had ik zoals gezegd in de avond een gezellige avond/vergadering met mijn collega's in Hilolehti; een mökki (zomerhuisje) dat eigendom is van het ziekenhuis. Overdag heb ik in huis nog wat gewassen, ben nog naar wat winkels gegaan en ben een gratis koffie met lekkers gaan genieten bij een cafetaria in Prisma. Ik had een bon gekregen voor gratis koffie+lekkers van Prisma vanwege het gedoe en geregel na mijn foute BSNnummer. Na de koffie ben ik thuis mijn laatste spullen gaan pakken en rond 16:00u ben ik richting ziekenhuis gaan lopen waar ik een lift kreeg van 2 collega's richting mökki. En mijn god wat was het een súpergezellige avond! :D Eerst lekker iedereen verzameld en daarna hebben we eerst een 50-jarige verjaardag van een collega gevierd. Die heeft ook nog gespeecht over hoe belangrijk collega's wel niet zijn; prachtig en zó waar! Daarna was het tijd voor lekker eten en daarna was er een korte vergadering. Het plan is dat er op onze afdeling van de herfst een opendag georganiseerd word en daarvoor hebben we met wat groepjes bij elkaar gezeten en ideeën opgeschreven. Dat hebben we daarna besproken en we zullen hier dus aan gaan werken in de (nabije) toekomst. Na de 'vergadering' was er nog tijd voor koffie met heerlijke 'taart' en daarna was er vrije tijd. Een paar mensen zijn al naar huis gegaan toen, anderen bleven lekker kletsen en in de woonkamer zitten en ik ben met een achttal collega's gaan genieten van sauna en (in ieder geval míjn) eerste zwempartij in de zee! :D Niet warm natuurlijk maar wel lekker! Ja, ik heb ontzettend genoten van deze eerste avond 'uit' met collega's en ben dankbaar voor mijn prachtige werkplek en collega's :) Rond half 9 zijn we vertrokken en rond 9uur 's avonds was ik weer thuis.
Donderdag ook vrij en hoewel ik gezegd had dat ik zou gaan lunchen heb ik dat niet gedaan. Ik denk altijd zo 'ik kan zelf net zo goed een lunchsalade maken en ben dan goedkoper uit'. In de ochtend ben ik meen ik wat winkels afgegaan of in ieder geval de stad in en rond het middaguur heb ik mijn állereerste koffie genuttigd op mijn balkon! :D Mijn god dat is genieten zo'n setje :p Helaas kreeg ik daarna minder nieuws van Loes; kennelijk zou ze die namiddag haar lieve viervoeter Rex gaan laten inslapen. Ik heb haar via msn kunnen steunen door te kletsen maar op zo'n momenten baal je echt als een stekker dat je er niet 'in levende lijve' voor iemand kunt zijn terwijl je dat zó graag zou willen :( Minder leuk nieuws dus, ook dat hoort er helaas bij :( In de namiddag ben ik voor het eerst mijn wandeling rond het Äyhönjarvi gaan maken, dat meer hier bij ons. Een simpele, nog geen uur durende wandeling maar mijn god wat was het fijn weer in de natuur te zijn! :D Zeker iets wat ik vaker ga doen en ook joggend, zeker ook iets om met mijn gasten te doen! In de avond was het tijd voor mijn zelfgemaakte 'lunch'; een lekker belegde baguette en op het balkon etend was dat méér dan genieten!

Vrijdag 25-5 had ik een ochtenddienst die lekker verlopen is en waarbij ik nog richting operatiezalen ben geweest omdat ik daar wat infuusnaaldjes moest prikken. Ik heb in februari die intraveneuze-medicatie-scholing gehad en die rekentoets, nu moest ik nog laten zien dat ik infuusnaalden kan inbrengen en heb nu mijn bewijs totaal afgerond en ben dus écht bevoegd om iv-medicatie toe te dienen. Na het werk was het tijd voor kletsen met afdeling Geleen die zich klaar aan het maken waren voor Pinksteren met Tars en Annemie in Frankrijk bij familie; fijn jullie nog gesproken te hebben! Ik heb daarna het huis op orde gebracht voor niemand minder dan vriendin Anne! :D Zij zou zoals gezegd een weekend op bezoek komen en rond half 8 's avonds was ze er dan! :D Lekker genoten van thee met lekkers op mijn balkon, ontzettend veel bijgekletst en genoten van elkaars aanwezigheid. Mijn god wat hebben wij non-stop gekletst dit weekend! :D Anne heeft verteld van haar leventje als aupair in Närvijoki (bij Vaasa in de buurt, google maar!) en het was súper te horen dat het haar ook goed gaat! Later op de avond zijn we nog lekker het centrum in gegaan om in een bar wat te gaan drinken; ook dat was gezellig en een goede inluiding van het weekend!
Gisteren, zaterdag 26-5, was een leuke actieve dag. In de ochtend lekker wakker geworden na een heerlijke nachtrust, ontbeten op het balkon en daarna nog richting stad om wat winkels af te gaan, wat melk te halen en te genieten van een kop koffie bij Kontion Leipomo; een van de koffiegelegenheden hier (tevens ook bakkerij, dat is de betekenis van 'leipomo'). Constant lekker gekletst en daarna naar huis om ons om te kleden in sportievere kleding vanwege het event voor dames oftewel 'Flikkatte Vitone' zoals al eerder gezegd. Er was ook een prijs voor bestverkleedde maar wij gingen maar 'licht' verkleed: nagels rood-wit-blauw-oranje en de BlondAmsterdam 'I love Holland' tas mee! :D Om 14:00u begon het event met het uitreiken van t-shirtjes, een bandje dat speelde en vervolgens wat warmingup oefeningen. Ook wat bekenden gezien (zoals vriendin Emmi en oud collega's van dagchirurgie) en genoten van het superheerlijke zonnetje! Om 16:00u was het vertrek en de wandeling was niet lang (5km, ging snel dus) maar wel leuk! :D Bij de finish werden er nog lunchpakketten uitgedeeld met daarin ook crèmes, deodorant, zakdoekjes, etc. Het event kostte trouwens p.p. 25euro maar dat was het meer dan waard! :D Ja, we hebben genoten en het was zeker een leuke happening; volgend jaar weer en dan als Zwarte Pieten!! Na het event zijn we hamburgers gaan halen bij de McDonalds, zijn langs een AmericanCar-event naar huis gereden (niet gaan kijken) en hebben genoten van vettige hamburgers met frietjes; iets wat ook wel weer eens mocht en zeker na onze actieve middag! Lekker tv gekeken en ons daarna opgefrist voor wéér een avondje uit. Trouwens, thuis aangekomen merkten we dat we allebei toch wel een pietsie verbrand waren...hals, wangen, neus en voorhoofd van ons allebei knalrood! :p En ik merkte vandaag dat ook mijn linkerbeen aan 1 kant rood is :p Nog genoten van een heerlijk toetje en daarna rond een uur of half 10 richting Mr. Jones (bar) waar we mijn collega's Johanna, Henna, Maija en Marja (laatste 2 zijn studenten waaronder mijn eigen leerling dus) troffen zoals afgesproken. We hebben daar wat gedronken, zijn daarna naar een andere bar gegaan en zijn uiteindelijk naar de club Domino geweest voor het 'echte' uitgaan. Supergezellig geweest! :D Rond half 3 's nachts zijn Anne en ik richting huis gegaan voor een welverdiende nachtrust. Ja, supergezellige avond met Anne, collega's en nog wat bekenden die we zagen zoals Emmi, Heidi, Jussi, Tomi en een vriend van hem.

Vandaag, zondag 27-5, was het tijd voor uitslapen wat ons niet helemaal gelukt was maar we hebben wel nog lekker wat liggen tutten (en wéér kletsen) in bed :) Daarna ontbeten met de dvd van serie 'Dag Sinterklaas' (voor degenen die het nog kennen?) op haha :p Hadden we zin in. Daarna is Anne haar spullen gaan pakken en net voor 13:00u terug naar huis vertrokken via Pori waar ze nog met een vriendin had afgesproken. Lieve meid: óóóntzettend bedankt voor het SUPERweekend! :D Hoop dat we nog veel leuke weekenden kunnen gaan plannen en waarmaken! :D Ik heb verder mijn avondeten voorbereid en ben richting werk vertrokken voor een rustige en gezellige avonddienst. Nog iemand een blaaskatheter in kunnen brengen dus ook nu weer leuke bezigheden gehad! :)

Nu zit ik lekker op de bank met film National Treasure op tv en een lekker rustig avondje voor de boeg. Superlaat moet ik het misschien maar niet maken want ik ben kei-kapot maar wat genieten en tutten mag toch wel :)
Ik heb nu flink wat werkdagen voor de boeg gezien over 2 weken Loes bij me is en ik 4 vrije dagen heb. Maar geeft niet; het is fijn om op werk te zijn en ik heb 4 heerlijke vrije dagen om naar uit te kijken! :D Verder nog geen bijzondere plannen van de week maar wie weet; we zien wel of er nog avondjes uit komen en kijkend naar het lekkere weer acht ik het goed mogelijk dat ik wel eens bij Cafe Sali ofzo een terrasje ga pikken in de avond! :) In ieder geval ga ik proberen lekker wat te wandelen rondom het meer of zelfs te joggen.

Lieve allemaal, geniet van jullie week en tot de volgende keer! :D
Chan

  • 27 Mei 2012 - 22:15

    Rolf:

    Zie je wel dat het met de auto ook te doen is (hoef ik niet te vliegen :P)

  • 28 Mei 2012 - 18:00

    Oma Van De Flat,:

    Hallo Chantal,eindelijk ook weer een berichtje van je Oma,ja mijn computer deed het niet.je Pa heeft het nagekeken maar toen ze naar Judy waren en ik ging proberen ging het weer niet.Maar na vier dagen proberen is het gelukt.Vandaag Pinkstermaandag zijn wij de Oma. naar de film geweest.Intouchables .Een heel byzondere film daarna bij Oma gezellig achter buiten gezeten en koffie gedronken.We hebben schitterend weer 25 gr. warm.Ik was blij dat ik jou blogs kon lezen .Het gaat je goed en je heb het zelfs in je vrije tijd nog druk dat is toch prima,en je vergeet ons niet,want je houd ons geregeld op de hoogte ,dat is fijn telkens wat van je te horen.Lieve Chantal tot een volgende keer ,het allerbeste wenst je Oma!

  • 29 Mei 2012 - 07:26

    Oma Bos:

    Wat ik uit je verhalen kan lezen is,dat je het goed getroffen hebt met collega!s en vrienden.Je belevenissen in de mökki spreken voor zich.De foto van je balkon,wat komen de meubeltjes er goed uit.Hopelijk denk je dan nog eens aan die oude Oma die maar wat graag even bij je zou willen komen zitten.Van tante Carla hoorde ik,dat je vader en moeder met Pinksteren nog in Coiffy zijn geweest en dat het erg gezellig was.Ik ben blij,dat al die feestdagen achter de rug zijn en het normale leven weer begint Lieverd ik geniet nog van je plantje en krijg veel bewondering van vriendinnen voor de leuke schaaltjes.Het allerbeste en blijf genieten.OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 168390

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: