Werk, gezelligheid....we blijven genieten hier! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Werk, gezelligheid....we blijven genieten hier! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Werk, gezelligheid....we blijven genieten hier! :D

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 Mei 2012 | Finland, Rauma

Moikka moi!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog na een gezellige week!
Mijn avonddienst vorige week zondag is overigens goed en rustig verlopen. Lekker gewerkt, gezellig gewerkt!

Maandag 14-5 had ik een ochtenddienst die ook lekker verlopen is. Ik was weer verantwoordelijk verpleegkundige dus heb ik ook weer visite kunnen lopen e.d. Ja, fijne werkdag was het! Een collega vroeg me trouwens nog een dienst met haar te ruilen die voor mij voordelen heeft gebracht! Ik zou namelijk zondag eigenlijk een avonddienst hebben maar door haar ruilen kreeg ik nu zondag (20e) vrij en de 27e mijn avonddienst. Hierdoor zou ik niet direct uit Pori weghoeven waardoor ik nu een gezellige dag zondag met Satu ga hebben; we gaan baseballen en uit eten bij RAX!
Na het werk heb ik nog wat gewinkeld meen ik (naar winkels gewaaid, stormde enorm!!) en verder een rustige namiddag/avond thuis gehad en nog heerlijk met Geleen gekletst in de avond en genoten van zelfgemaakte pizza! :D Bij de post zat overigens al mijn nieuwe Finse BSN-nummer; netjes snel afgehandeld dus!
Dinsdag 15-5 was een vrije dag die ik heb besteed aan de ochtend wat winkels bezoeken en dus een stuk beweging. Ik ben mijn nieuwe BSN-nummer bij de supermarktketen gaan aanreiken ivm iets wat ze nog met mijn klantenkaart moesten regelen en gezien ik nog een 2e keer terug ben moeten gaan naar hun kreeg ik van de medewerkster een bon voor gratis koffie met lekkers bij Prisma! :D Volgende week dus maar gaan inruilen lijkt me zo. Ook heb ik bij een van de winkels voor Anne en mij de tickets gekocht van het evenement (die wandeling voor dames) waar we de 26e aan mee gaan doen. Verder heb ik in een andere winkel eindelijk mijn terrassetje voor op het balkon gevonden. Ik had het in een gidsje zien staan en in de winkel ben ik gaan kijken en uitproberen, wat me tot een beslissing heeft gebracht! En met een beetje van oma en een beetje van jezelf heeft Chantal binnenkort een tafeltje en 2 stoelen voor op het balkon! In de middag heb ik eigenlijk alleen maar thuis gezeten en lekker getut, wat ook wel eens mag! Rustige avond verder, lekker wat tv gekeken.

Woensdag 16, donderdag 17, en vrijdag 18-5 had ik avonddiensten.
Woensdag in de ochtend ben ik nog voer voor Jasmijn gaan halen en de avonddienst is verder erg rustig en gezellig verlopen. Ook heb ik een lift aangeboden gekregen naar onze 'ontwikkelingsavond' van werk a.s. woensdag 23 mei. We gaan dan met zowat de hele afdeling naar een mökki (zomerhuisje) om een gezellige ontspannen avond te hebben met lekkers en elkaars gezelschap, en bespreken dan ook het idee en de plannen om in de herfst een opendag op de afdeling te houden. Kennelijk is het mökki eigendom van het ziekenhuis, dat wist ik helemaal niet! :) Trouwens, dienst rustig verlopen...dat is niet helemaal waar. We hebben namelijk nog gezocht naar een patiënt die ineens niet meer in zijn kamer was! Ook nergens anders op de afdeling dus paniek in de tent. Geen ontzettend zwakke patiënt maar wel iemand die een risico op vallen had, een vrij groot risico. Meneer vonden we na een kwartier zoeken een verdieping hoger, was met het trappenhuis zelfstandig omhoog gelopen (zagen we aan eenzame slof op de treden...) en op verdieping 3 ergens op een stoel zat. Katheterzak (slangetje waarmee urine uit blaas word afgevoerd naar zak) had meneer waarschijnlijk gelukkig (!!) in de hand meegenomen, stel je voor dat die katheter ergens was blijven vasthangen...auw! We zullen meneer ook nog maar even uitlichten, speciaal geval en hou jullie vast; wat ik typ is écht waar!! :p Meneer is bij ons op de afdeling voor het voortzetten van zorg na een methanol-intoxicatie. Meneer is alcoholist en had kennelijk (écht waar!!) een HALVE LITER GLASPOETSMIDDEL gedronken waar methanol in zat. Stel jullie voor, beeld het je eens in...ik kan dat niet langer dan 2 seconden want dan begin ik zelf spontaan te kokhalzen/overgeven... JUK!! Maar goed lieve mensen; de échte alcoholisten zullen alles drinken waar ook maar íéts van alcohol inzit of wat ook maar tot gedachten komt...dat zien we maar weer aan dit geval ;) En zo'n gevallen doen je ook weer ethisch nadenken wat goed is; wat moet de echtgenote wel niet voor werk hebben met hem, zoiets zou ik nooit volhouden. En wat moeten de kinderen wel niet zeggen? Soms is het goed dat dit soort gevallen langskomen zodat je je ook weer met zo'n vraagstukken bezig houd :)
Donderdag was de avonddienst wederom rustig verlopen en zijn we helaas weer 2 keer achter meneer aan moeten rennen, de 1e keer was hij gelukkig gewoon op de gang maar de 2e keer al door de deur weer richting trappenhuis... Maar wat tubes secondenlijm mee gaan nemen en hem vastplakken?? 's Avonds lekker gedoucht en dvd van Raveleijn gekeken. Daarna óntzettend lekker geslapen.
Vrijdag weer een avonddienst die wéderom lekker rustig verlopen is. Ik stond dit keer aan de beginunit waar íetsjes meer te doen was waardoor de tijd wel wat sneller is gegaan. Ja, weer fijn gewerkt en na mijn dienst vrijwel meteen het bed in gedoken.

Want gisteren, zaterdag 19-5, had ik een ochtenddienst. Ook die dienst is weer rustig verlopen en ik had een kortere dienst dit keer waardoor ik om 13:36u al weg mocht van werk. Naar huis gegaan en mijn laatste spullen gepakt, afwas gedaan en nog wat getut met Jasmijn voordat ik richting bus ben vertrokken.
Zoals gezegd zou ik namelijk mijn weekend in Pori besteden en om 16:15u ging de bus richting Pori waar ik door Satu opgehaald werd. Héérlijk haar weer te zien, knuffelen en spreken! We zijn eerst mijn spullen bij haar gaan afzetten, hebben ons wat opgetut/-gefrist, en heb zowel Satu als haar katje Väinö nog cadeautjes gegeven; voor Satu een cadeautje van oma v/h Bos waar je érg voor bedankt word lieve oma!! Voor het katje had ik een balletje en wat lekkers gekocht. Trouwens, Satu was van de week met haar katje naar de dierenarts gegaan voor een castratie, maar daar bleek de dierenarts toch een ander oordeel te hebben: het katje bleek een poesje te zijn... Aan Satu verkocht dus als jongetje maar het is een meisje! :p Na de enthousiast ontvangen cadeautjes zijn we net voor zessen een koppel op gaan halen om vervolgens met z'n viertjes door te rijden richting housewarmingparty. Die was van vrienden van Satu (die ik toen met het voetbalgala ruim 1 jaar geleden heb leren kennen) en het was heel leuk om ook daar iedereen weer te zien en spreken. Een supergezellige avond vol gezellige mensen, lekkere hapjes, goede bowls, karaoke en veel gezelligheid tot in de vroege uurtjes van de nacht. Kortom: zéér geslaagd! :D Ja, óntzettend genoten en blij dat ik de gelegenheid had om naar het feest mee te gaan!
Na een heerlijke nachtrust zijn Satu en ik rond een uur of 11 vanochtend zondag 20-5 opgestaan en hebben lekker ontbeten, gekletst, gelachen, ik heb nog een leuk berichtje van mijn lieve broedert bekeken op facebook (thnx!) en daarna hebben we ons voorbereid op het volgende onderdeel op het programma: pesäpallo gaan spelen oftewel een Finse versie van baseball. Wederom heel wat bekenden van de avond tevoren op het feest en met een kleine groep van 10 à 12 man hebben we een gezellige anderhalf uur pesäpallo gespeelt. Even wennen aan het 'softbal'-idee (laatste keer op de middelbare gespeeld..) maar verder gezellig gesport en gelachen. Na het sporten zijn Satu en ik nog even de 2ehandswinkel ingedoken die tegenover het sportveld lag (dicht bij mijn oude woonadres in de buurt overigens) en na wat rondgekeken te hebben zijn we ons bij Satu gaan omkleden, hebben nog wat gekletst en zijn toen richting stad gereden voor een lekker avondmaal in pizzabuffet RAX; gezellige oude tijden móeten herhaald blijven worden! ;) Ja, weer heerlijk gegeten en volop gekletst en gelachen; mijn god wat heb ik het altijd gezellig met Satu (en anderen)! :) Dankbaar dat ik alle mensen heb leren kennen hier in Finland die ik tot nu toe ken; stuk voor stuk ieder op z'n eigen manier ontzettend gezellig en gastvrij! Na RAX zijn we nog een stukje gaan wandelen door de stad maar ook door Kirjurinluoto; een gebied op een soort van langgerekt eiland omgeven door de rivier die door Pori stroomt. Daar worden o.a. de concerten tijdens Pori Jazz gehouden, maar in de zomer is er plek voor picknicks, dieren, joggers, etc. Ik was er in ieder geval nog niet zodanig overheen gelopen dat ik ook de speelmogelijkheden voor kids, dieren, koffiepaviljoen en dat soort dingen gezien had dus vandaag de eerste keer! Ontzettend leuk gebied en een lekker wandelingetje in de zon samen met Satu eraan over gehouden. Daarna zijn we nog een kop koffie gaan drinken (zonder lekkers want RAX had onze buikjes al gevuld :p ) en daarna heeft Satu me richting bus gebracht. Nu ben ik weer terug in Rauma met een blije Jasmijn omdat ik weer thuis ben (kwam me verwelkomen toen ik binnenkwam! :D ) en zit er wéér een week om die lekker is omgevlogen! Vandaag heeft mijn zusje overigens verjaardag; ik hoop dat je een súperdag gehad hebt lieverd! Kaartje gekregen?

Weer een nieuwe werkweek voor de boeg met ook weer een hoop leuke dingen: dinsdag mijn terrassetje halen voor op het balkon (wéderom bedankt oma voor dit vroege verjaardagscadeautje!), woensdagavond de gezellige avond in het mökki met mijn collega's, donderdag een dagje vrij en een weekend in gezelschap van Anne en een hoop leuke bezigheden! Wie weet ga ik ook nog met haar en wat collega's uit zaterdag, we zullen zien! Naast mijn bezigheden ook nog 4 werkdagen, dus de week is goed en gezellig gevuld. Ik ga overigens deze week ook de eerste keer de wandeling om het Äyhönjärvi maken, oftewel het meer waar ik over sprak hier 'bij me om de hoek'. En laten we hopen dat het weer zich voorzet zoals van het weekend, dan heeft Chantal tótáál niks meer te klagen!


Lieve lieve lieverds daar in Nederland: geniet van jullie week en tot de volgende keer!
Hou van jullie,
Chantal

  • 20 Mei 2012 - 19:36

    Pa:

    kennelijk toch een probleem in Finland om jongetjes en meisjes uit elkaar te houden .....

  • 21 Mei 2012 - 09:54

    Oma Bos:

    Hallo lieverd,wat een verhalen Je hebt meer werk aan patienten die weglopen dan die rustig in bed blijven.Leuk om te weten op welk balkon dat setje komt te staan.De verjaardag van Elianne kon zomaar in de tuin gevierd worden.Het was erg gezellig en natuurlijk ook weer goed verzorgd!!!!!Afgelopen donderdag hebben jouw ouders de oma 's verwend met een prachtige tocht door de Voerstreek.We hadden een geweldige dag.Ik schrijf je deze wee3k nog een brief.Doe veel groeten aan Satu en veel liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 168391

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: