SUPERheerlijke vakantie zit erop; volop genoten!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu SUPERheerlijke vakantie zit erop; volop genoten!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

SUPERheerlijke vakantie zit erop; volop genoten!!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 April 2012 | Finland, Rauma

Hallo allemaal!
Weer een beetje later dan gewend van mij maar ik heb bewust gekozen nu, na terugkomst in Rauma, mijn volgende blog te typen. Mijn vakantie zit er helaas weer op, maar ik kan er met een supergoed gevoel op terugkijken! :D

Maandag 16-4 had ik zoals gezegd in de avond het concert van Nightwish in Brussel, waar ik samen met Tim en Jeffry naar toe ben geweest. Overdag lekker thuis wat aan gemodderd en in de middag nog met Elianne gezellig de stad ingedoken. In de namiddag ben ik eerst Jeffry gaan ophalen en we zijn daarna richting Eindhoven gereden om Tim op te halen die tot 17:00u school had. Toen zijn we afgezakt richting Brussel, wat allemaal prima verlopen was. In Brussel hebben we nog vreselijk kunnen lachen met een opaatje: ik ging tanken maar hoefde niet eerst mijn pinpas in te steken. Raar maar ik dacht dat dat daar misschien zo hoorde. Staat er een opaatje naast me die ineens aangeeft dat dat 'zijne pomp is he'. Had die doos dus zijn kaart in die pomp gestoken, had daar kunnen tanken maar stond om de een of andere domme reden met zijn auto aan de andere kant van de tankpomps. Wat gratis benzine voor mij dus (want ik had al wat met de pomp getankt) maar toch was ik wat boos omdat die opa zo dom deed :p Heeft wel gezorgd voor leuke liedjes over 'dat is mijne pomp' richting concerthal :p Daar sloeg de stemming overigens om gezien in de gehéle buurt rondom het Vorst Nationaal totaal GEEN parkeerplekken meer te vinden waren! Uiteindelijk hebben we op 2km afstand eentje gevonden en met geluk heeft een aardige Belgische gast ons nog richting de concerthal gelopen. Daar aangekomen hebben we dus de voorprogramma's gemist en bleek dat we nét op tijd daar waren; maar 15minuten hoeven wachten en toen begon Nightwish al met spelen....en wat een SUPER optreden dat het weer was!!! :D Ja, we hebben alledrie ontzettend genoten en zijn voldaan na een goede terugreis onze bedden ingedoken.
Dinsdag 17-4 weer een lekker dagje thuis en na een goede nachtrust heb ik lekker ontbeten en wat in huis getut gezellig met papa. We zijn ook nog even mijn Eftelingkaartje gaan kopen bij AH en naar een elektronicawinkel gelopen voor pa. Lekker koffie gedronken en wat interessante Duitse afleveringen over Finland e.o. gekeken. In de middag heb ik wat voor het eerst in mijn leven gedaan: bij mijn lieve zus in de auto gezeten! :D En ze rijdt prima hoor, was erg leuk naast mijn 'kleine zusje' te zitten. We zijn richting Hogeschool Zuyd gereden in Heerlen gezien Elianne haar postvakje moest bekijken en ik wellicht bij oud-leraren wou binnen wippen. Uiteindelijk op Elianne's advies toch gedaan en men vond het leuk me weer te zien. Kennelijk word ik een steunpunt voor als een keer verpleegkunde-leerlingen weer naar Finland op stage willen. In de namiddag hebben we nog lekker thee thuis gedronken met z'n allen en ik heb mama geholpen met koken. Lekker, dat eten van thuis altijd^^ In de avond hadden pa, ma en oma v/d Flat een afspraak bij kennissen dus was ik alleen thuis met Elianne. Eigenlijk zouden we misschien naar de bios gaan maar we hebben er een lekkere hangavond thuis van gemaakt met tv, lekkers en elkaars gezelligheid. Zeer geslaagd zusje, bedankt! Wederom wat later naar bed dus, maar dat mag de pret niet drukken ;)
Woensdag 18-4 stond het uitje Efteling op het programma samen met Dagmar, Ingeborg, Ricardo en Tessa. En gezellig dat we het gehad hebben!!! :D We zijn in de ochtend vertrokken en troffen Ingeborg in de Efteling zelf. In het park was het érg rustig dus hebben we een heerlijk 'zeldzaam' slenterdagje Efteling gehad. Heel wat attracties gedaan en ook sommigen dubbel, genoten van elkaars gezelschap en gezelligheid, genoten van eendjes in het park, Rico die achtbanen mee ingaat (en bij de Vliegende Hollander een lading waterspetters over zich heen krijgt), en van het nieuwe pannekoek restaurant Polles Keuken waar je niet alleen heerlijk kunt eten maar ook ge-entertaind word door een goed kokende oven/fluitketels/pannen en ronddraaiende taarten&pannekoeken! :p Ja, het was een zéér geslaagde dag zoals altijd en voldaan zijn we weer naar huis gereden. Toen kwam het beste gevoel van de dag bij mij naar boven: als moeder kloek met haar kuikentjes in de auto en over hen moeten waken....Chantal achter het stuur met naast en achter haar 3 slapende personen ;) Dat geeft een super gevoel en dus een mega glimlach op mijn snoet ;) Bedankt lieve allemaal voor het geweldige dagje, dat we dat nog vaak mogen blijven doen!! In de avond nog lekker bij oma langs geweest en daarna lekker thuis op de bank gezeten met mama, waarbij we nog zo'n Duitse aflevering hebben gekeken, maar nu over de militaire paarden van Groot-Brittannië en dus van de queen. Interessant ook deze aflevering, bedankt voor het opnemen lieve papa!

Donderdag 18-4 had ik een dagje samen met Loes op de planning, die ik begon met een rustige ochtend thuis samen met papsie. Om half 11 had ik vervolgens de trein richting Maastricht gezien Loes school had en we elkaar daar zouden treffen. Heerlijk om weer met NS te kunnen reizen! :D In Maastricht aangekomen ben ik naar de klok op het Vrijthof gelopen (die was nieuw voor mij, vergeet ik nooit meer haha :p ) waar we elkaar zouden treffen. En mijn god wat was het fijn Loes weer te zien! :D En ja hoor...na nog geen 20 minuten was het niveau weer heerlijk gekelderd naar het Loes&Chantal-samenzijn :p Loes heeft haar school laten zien (Universiteit Maastricht, Cultuurwetenschappen) en daarna zijn we naar wat winkels gegaan en hebben we nog een lekker bakje koffie met wat erbij gedronken bij La Placè. Daarna nog wat winkels af en na wat leuke aankopen (waaronder Delftsblauwe zadelhoes, peperzoutstelletje en cadeautje voor collega Hannele) zijn we richting station gelopen waar we de trein richting Geleen terug hadden. Daar zijn we ook nog wat winkels afgegaan en hebben we wat te knabbelen gekocht voor in de avond. Daarna lekker bij afdeling Geleen op de bank gezeten en rond een uur of half 5 zijn we richting Wok van Limburg gaan lopen voor een heerlijk avondeten. Bij de Wok weer heerlijk samen genoten, bedankt lieverd! :D Was overigens goed druk bij de wok voor een doordeweekse dag! Na het wokken zijn we terug naar de Mauritslaan gelopen en onderweg kwamen we nog Dagmar en Annemarie met de honden tegen, lekker even wat gekletst. Eric kwam ons ophalen met de auto (tja, Loes en ik hadden lekker wat wijntjes gedronken :p ) om ons vervolgens bij Loes af te zetten waar we een gezellige avond vol dans (Just Dance op Wii), lekkers en film hebben gehad. Shutters Island hebben we gekeken; zéér goede film en zeker een aanrader! Ja, het was weer ouderwets gezellig en dubbel gelegen hebben we nog met mijn persoontje :p Ik moest naar de wc maar daar klonk alleen maar een 'OOOEEEEW LOES!!' vanaf en vervolgens was ik mijn plas vergeten; kalender aan de muur van Robert Pattinson (speelt Edward Cullen in Twilight-reeks, Carlo Kannewasser in Harry Potter). Niets zoals Johnny Depp maar lelijk is Robert niet en dus was ik aan de kalender gekluisterd. Daarna nog maar een gekke foto gemaakt om even te laten zien hoe afgeleid ik inderdaad door de kalender was....(ja, ik heb mijn onderbroek gewoon aan, geen blote billen daar op de wc-pot dus :p ). Later op de avond lekker gaan slapen onder het zonnestelsel en met uitzicht op Parijs...wat wil je nog meer? Geen snurkende Loes in ieder geval, heerlijk jouw gezaag lieverd ;p
Vrijdag 19-4 zijn we lekker gaan ontbijten bij de Hema in Stein, en daarna nog even de Jumbo in gegaan voor Loes haar boodschappen waarbij ik mijn oude bazin nog gesproken heb; leuk! :D Daarna nog lekker wat koffie gedronken bij Loes, lieve cadeautjes gekregen en daarna gehaast richting bus want ik had geen zin de weg naar huis te lopen. Het was lekker weer overigens die dag; zonnetje scheen! Thuis heb ik lekker nog bij papa gezeten en rond het middaguur had ik de volgende afspraak op de planning: met oma v/d Flat een lekker gerookt forelletje eten bij Van Lierop in Geleen, wat érg gezellig en ook érg lekker was! Héél erg bedankt lieve oma, heb van elk moment genoten! Daarna ben ik nog met oma wat flesjes frisdrank gaan kopen, heb wat oudpapier voor haar weggegooid en ben toen richting kapper geweest om een goed stuk van mijn haren te laten knippen. Dat was ook wel nodig na een jaar niet meer geweest te zijn... Met 5 minuten was ik klaar en ben ik lekker naar huis gegaan waar ik nog genoten heb van ander bezoek: Jennifer kwam namelijk langs! :D Haar had ik al sinds verhuizing naar Finland niet meer gezien en mijn god wat was het fijn elkaar weer te zien, knuffelen en spreken! Kreeg nog een leuk cadeautje: soort van oliebrandertje maar dan met wasblokjes. Kun je zelfs mee 'koken' met al die verschillende geuren! Ja, lekker bijgekletst en gelachen, pa en ma vonden het ook leuk Jennifer weer eens te zien :) Bedankt lieve meid dat je langs bent geweest, het was super! :D In de avond heb ik nog geholpen de tafel te dekken voor het avondeten en die avond kwam Anja (vriendin van mama) mee eten en heb ik haar persoonlijk kunnen bedanken voor de cadeautjes voor Jasmijn die ik bij aankomst in Geleen van haar gekregen had. We hebben lekker spaghetti uit de oven gegeten met z'n allen en daarna genoten van een lekker bakje koffie (na eerst met Anja samen even naar de C1000 geweest te zijn voor o.a. een stuk goedkopere paracetamol dan in Finland...). Ja, lekker avondje thuis gehad en dat was ook wel nodig voor de dag erna...

Want zaterdag 21-4 stond de Elf Fantasy Fair weer op het programma! :D Samen met mama, maar ook Anja met vriendin en nichtje gingen mee. We zijn 's ochtends met z'n allen in de auto richting Haarzuilens gereden waar de EFF elk jaar in april gehouden word. Voor degenen die nu met hun oren zitten te klapperen: de Elf Fantasy Fair is een openlucht evenement dat een weekend lang (za+zo) gehouden word bij Haarzuilens in april, maar sinds een paar jaar ook in september in Arcen. Het is een Fantasy evenement met allerlei kraampjes, fantasy-auteurs en -acteurs die lezingen geven, zang, dans, etenskraampjes, maar het voornaamste en meest bekende is wel het feit dat iedereen gekleed gaat zoals men dat wil. Of je nou als trol, heks, boom, elfje, onbekende creatie of 'dagelijks gekleed' gekleed gaat, alles kan en mag en word gerespecteerd!! Wij gaan als sinds flink wat jaren naar de EFF en voor mij is het iets waar ik elk jaar weer naar uit keek/kijk. Heerlijk dat ik het dus nu weer eens heb kunnen meemaken! :D Ja, we hebben super genoten hoewel we in de ochtenduren het liefst direct weer naar huis gegaan waren....het weer was regenachtig en koud en het was dus állesbehalve leuk om er rond te lopen. Gelukkig is het in de middag goed opgeklaard en vielen natte, modderige voeten en kledij daardoor in het niets. We troffen ook nog Rolf op de EFF (die een neef van de vriendin van Anja bleek te zijn :p ), Nanda (wederhelft van Maurits) en later Elaine&Remco; super om jullie twee ook nog gezien te hebben! :D Ja, we hebben écht ONTZETTEND genoten van elkaars aanwezigheid, de sfeer en alle prachtcreaties die elk jaar weer te vinden zijn daar bij Haarzuilens! We hebben dan ook veel foto's geschoten, vooral mama... In de avond hebben we lekker wat gegeten (ik wat Fallafel, de andere dames Hennepbroodjes...ja jullie lezen het goed, gelukkig moest ik rijden :p) en met een elfje en een leuk bouwpakketje als aankopen ben ikzelf in ieder geval érg tevreden geweest over deze editie! Rond een uur of 21:00 waren we weer in Geleen waar we ook nog het hondje van Rolf en Nicole, Jack, hebben mogen bewonderen. Een Jack Russeltje, kwamen ze even laten zien. Leuk ding! :D Daarna voldaan naar bed want van zo'n dag rondlopen op zo'n evenement word je toch wel goed moe...
Zondag 22-4 mijn laatste volledige dag thuis. In de ochtend lekker ontbeten, pa moest helaas al vroeg op en at dus niet met ons dames mee vanwege een communiemis, en oma v/h Bos is me vervolgens komen halen gezien ik bij haar op de koffie zou gaan. We zijn eerst langs de Intratuin geweest gezien oma rozen moest kopen en ik graag Efteling-spullen wou kijken....die dus niet meer te verkrijgen waren -_- Kennelijk alleen nog maar met kerst, alles stond in de opslag. Bij oma lekker op de bank gezeten, genoten van koffie met lekkers, elkaar gezelligheid én....een lief klein eekhoorntje! :D Die heeft zeker een kwartier op de heg gezeten op nog geen 2 meter van de kamer afzat en maar bleef kijken en indutten. Oma heeft op een gegeven moment nog brood en nootjes gehaald en met het stuk brood ben ik zeker tot op 1 meter van het beestje gekomen, maar toen schrok het toch. Maar het was érg leuk om zo'n beestje zo lang te kunnen bekijken, pluizig ding. Rond het middaguur heeft oma me weer bij de Intratuin afgezet waar ik nog met ma, pa en Elianne samen naar toe zou gaan. Thuis verder lekker op de bank gezeten, nog paddestoelcakejes gemaakt (van Sprookjesboom van de Efteling, compleet met stippen en kabouters!) en later op de middag het gourmetten voorbereid. Daar hebben we met de oma's en Stijn (wederhelft van Elianne) als gasten van genoten, was supergezellig en ook lekker! :D Na het gourmetten zijn Elianne en Stijn naar de film geweest, wij (de rest) hebben lekker koffie gedronken met een paddestoeltje als lekkers en vervolgens heb ik van mijn oma's afscheid moeten nemen. Bedankt lieverds voor deze vakantie en tot oktober! Stijn jij ook bedankt voor de gezelligheid, leuk je weer gezien te hebben! De laatste avond hebben we nog lekker op de bank doorgebracht met o.a. mijn lieve broer aan de telefoon. Heerlijk je nog even gehoord te hebben en jammer ook van jou weer afscheid te moeten nemen lieverd. Hou je haaks en we spreken elkaar binnenkort weer!!! Hou van je! Later op de avond ben ik nog in kroeg de Max samen met Joël en Yip wat gaan drinken, mijn god wat was het SUPER jullie allebei weer te zien!!! :D Heeft me superveel goeds gedaan die avond, alleen het bier niet zo....nogmaals excuses daarvoor! :p Chantal had wat veel op voor haar doen en is dus boven de wc-pot geeïndigd in de kroeg...en heeft maar erg weinig slaap daarna gehad.

Want vandaag, maandag 23-4, stond helaas de terugreis naar Finland op het programma en gezien mijn vliegtuig om 9:15u zou vertrekken was het dus vroeg opstaan geblazen! Lekker was ik zeker nog niet nee na mijn gespuug, maar een ontbijtje met je vader doet toch wonderen :) Afscheid genomen van mijn zusje en moeder en daarna met papa op weg naar Düsseldorf waar mijn vliegtuig een kwartier vertraging bleek te hebben. Lekker nog wat thee en koffie gedronken en daarna stond ook met pa het afscheid te wachten. Tranen stromen dan wel ja, het lijkt of het verdriet bij afscheid nemen met de vakantie erger word... De vlucht en busreis zijn verder prima verlopen en om 18:15u was ik weer in Rauma, waar Pasi me nog een lift heeft gegeven (via de supermarkt) naar 'huis'. En mijn god wat een stapel post krijg je in zo'n week weg, voornamelijk reclame natuurlijk. Lekker wat folders gelezen, pannekoeken als avondeten gegeten (ondertussen met Geleen gekletst) en rond half 9 stond Jasmijn voor de deur! :D Heerlijk mijn beestje weer bij me te hebben en te horen dat alles goed verlopen is en Hannele haar graag nógmaals verzorgd als ik weer op vakantie zou gaan! :D Ik had voor Hannele een pakje stroopwafels en een Delftsblauw porseleinen klomp(je) met daarin chocolaatjes voor haar gekocht als bedankje. Ik kreeg ook nog een cadeautje; een zachte mat voor onder Jasmijn haar wc-mat waar ze tot nu toe op heeft geslapen. Ligt wat zachter voor haar!


Inmiddels met Jasmijn op schoot en ClassicFM op de achtergrond denk ik met een supergevoel terug aan mijn 10 dagen Nederland en de dingen die ik daarin heb mogen doen.
Ik wil iedereen via deze weg bedanken voor mijn geweldige vakantie, of men nou daadwerkelijk aanwezig is geweest of niet. Het feit dat ik weet dat iedereen weer 'dichtbij' is maakt de vakantie al tot een genot, dus IEDEREEN ontzettend bedankt!!! Ik hou van jullie allemaal, stuk voor stuk, jullie zijn altijd in mijn hartje aanwezig :) Geniet van het leven lieverds, zoals jullie mij van het leven laten genieten.

Nee, makkelijk is het niet om na thuis te zijn geweest weer naar 'huis' te moeten en ik merk dat de eerste momenten alleen altijd de moeilijkste zijn en ook goed veel pijn doen. Morgen zal alles wel weer 'back to normal' zijn, maar deze eerste uren zijn de moeilijkste. Ik merk wat ik achter heb moeten laten voor mijn droom en hoe graag je eigenlijk alles en iedereen mee zou willen nemen hierheen. Ja, ik mis jullie hoor en het is moeilijk weer terug te zijn in het 'gewone leventje'.
Maar met zo'n zak vol herinneringen aan een geweldige vakantie word het al een stuk draaglijker, dus nógmaals:

BEDANKT ALLEMAAL!!!
Voor altijd van jullie,
jullie Chan

  • 23 April 2012 - 20:07

    Loes:

    Robbie mist zijn gestoorde en luidkeelse Finse vriendin al hoor :p zal hem in juni meebrengen! Leuke blogupdate Bebsie. Kusss

  • 23 April 2012 - 20:17

    Ma:

    Fijn dat Jasmijn weer bij je is............kunnen jullie bijpraten.
    Jij ook bedankt!
    X

  • 23 April 2012 - 21:23

    Jack:

    IK BEN GEEN DING, Mijn mama is een Jack Russel en mij papa een Fox terrier en dat maakt mij een grote hond in een kleine verpakking!
    Vond het wel leuk je te ontmoeten en al die andere mensen waar ik aan heb kunnen snuffelen en die me aandacht gaven.

  • 24 April 2012 - 13:12

    Oma Bos:

    Lieve Chantal,Fijn te lezen,dat je weer behouden in Rauma bent.Jasmijn weer terug,jij weer terug op je werk,alles weer als normaal.Maar wel met goede herinneringen aan je vacantie Hoewel ook wel erg druk met alle aktiviteiten en ontmoetingen.Nu op naar de vacantie van je ouders en zus.Toch iets fijns om naar uit te kijken.Ik vond het geweldig,dat je ook nog tijd voor Sittard hedt kunnen maken.Veel liefs en tot schrijfs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 168420

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: