Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :D Thuis!!! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :D Thuis!!! :D - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! :D Thuis!!! :D

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

16 April 2012 | Nederland, Geleen

Haaaaaaaallo lieve allemaal! :D
Daar zijn we weer (ietsjes later) met een nieuwe blog, dit keer vanuit nergens minder dan Geleen! :D Ondanks dat het alweer een half jaar geleden was dat ik me thuis bevond voelt het als de dag van gisteren ;) Inmiddels zitten er al 2 lekkere dagen thuis op (beter gezegd 1,5 dag) en voelt Finland als een 'droom'. Raar hoe je gevoel soms kan zijn en spelen haha!

Eergisteren, zaterdag 14-4, was de dag dan éíndelijk daar; op vakantie! Om 6 uur 's ochtends had ik de bus richting Helsinki, en Pasi heeft me een lift gegeven richting busstation; lief lief! De busreis is spoedig verlopen en om 10:00u was ik op het vliegveld. Ik kon nog niet meteen inchecken dus heb ik eerst nog even lekker gezeten, een lekkere bak koffie gedronken en van het toilet gebruik gemaakt. Zo kreeg ik de tijd vol en kon ik daarna inchecken en door de controle richting vertrekhal. Daar ben ik nog wat winkeltjes afgelopen met een leuk klein bagagekarretje :D Ik had mijn laptop mee die toch goed zwaar was en tja; de karretjes staan er niet voor niets he! In de winkeltjes nog wat kleinigheden ingeslagen voor het thuisfront en daarna richting gate waar ik nog een drie kwartier moest wachten. Genoten van een koppeltje dat constant door elkaar dubbel lag van het lachen, heerlijk om te zien :p Om 12:45 was het dan zover: we konden door de gate richting vliegtuig en om 13:15 vertrokken we écht. Ook de vliegreis is prima verlopen en bij aankomst op Düsseldorf kwam mijn koffer ook nog als een van de eerste de band op! :D Vervolgens met een strik op mijn hoofd (ik hoefde volgens pa namelijk geen cadeaus mee te nemen, ik was zelf het cadeau 'dus doe er maar een strik omheen') door de deuren waar mijn ontvangstcomité stond. Heerlijk iedereen weer te zien en te kunnen knuffelen! :D Daarna met de auto richting Geleen waar het weer fijn was om te zijn. Ja; je 'andere leven' valt op zo'n moment weer even totaal weg en het lijkt alsof je nooit uit Geleen weg bent geweest! Lekker thuis gezeten en om 17:00u nog mijn zusje gaan ophalen van haar werk. Mijn god wat was/is het fijn weer iedereen te zien!!! :D In de avond stond er niks minder dan pannekoeken van papa op het menu waar iedereen goed van gesmikkeld heeft! Later op de avond lekker nieuws, koffie en bezoek; Annemie en Tars kwamen nog langs, leuke verrassing! :D Nogmaals bedankt voor de leuke cadeautjes, super! Ja, een gezellige eerste avond was het en moe en voldaan mijn eigen bedje ingekropen naast een paar mooie welkomstbloemen in de kast :)
Gisteren, zondag 15-4, begonnen we de dag met een mis in de kerk en ook daar geniet ik weer elke keer van om in onze 'eigen' kerk te kunnen zijn. We hadden een 'speciale mis' gisteren gezien het de inmiddels weer 3-jarige dienst van opa v/h Bos was. Dat betekende ook wat extra familie in de kerk, die daarna mee kwamen voor een superheerlijke brunch hier in Geleen! :D Nicht Sanne was er namelijk bij en ook tante Carla! Mijn god wat was het super om iedereen te zien, vooral Sanne want die had ik al héél lang niet meer gezien! Bedankt voor jullie aanwezigheid en gezelligheid lieverds! Ja, genoten van een héérlijke brunch, súpere gezelligheid, kortom een geslaagde zondagochtend! Nog wat cadeautjes uitgereikt aan dezen en genen en iets na het middaguur vertrokken oma v/h Bos, tante Carla en Sanne weer richting Sittard. Papa, mama en ik zijn toen nog richting Intratuin gelopen maar ik had helaas de verkeerde datum in mijn hoofd van koopzondag daar; dat is pas de 22e. Maar goed, we hebben lekker een stukje gelopen dat is het voornaamste! In de namiddag vertrokken helaas Maurits en Nanda weer naar Groningen, en ik zal ze pas weer in oktober gaan zien. Ik ga je missen lieve broedert, vond het súper om je weer te zien, knuffelen, spreken en dubbel met je te liggen van het lachen! :D :p Hou je haaks, ben trots op je en hou van je! Nanda en Maurits gaan overigens samen op zomervakantie naar Bristol, Engeland; geweldig vooruitzicht dus en geniet ervan he lieverds!! Zondag verder een Duitse uitzending bekeken over de Etna, opgenomen door papa en zeer interessant, en verder lekker getut en genoten van frietjes met shoarma als avondeten. In de avond met papa in België gaan tanken waardoor ik weer voor het eerst sinds 6 maanden auto heb kunnen rijden. Alles ging prima, dus de rit naar Brussel vanavond gaat ook zeker goedkomen! Later op de avond ben ik nog naar Dagmar geweest om op voorhand al haar verjaardag te vieren, samen met ook Ingeborg en Michel. Heerlijk ook jullie allemaal weer gezien en gesproken te hebben, heb volop genoten! :D

De rest van de week is verder deels goed verlopen, deels minder.
Maandag 9-4 's ochtends eerst de verjaardag van Jasmijn gevierd met een lekker bakje vispaté en haar krabpaal als cadeaus. Daarna had ik een avonddienst die rustig en gezellig verlopen is, lekker gewerkt dus :) Later op de avond kreeg ik gelukkig nog van Carita een telefoontje dat zij en Heidi Kettunen in Rauma waren en graag wouden afspreken. Ze zijn eerst bij mij langs gekomen en daarna zijn we nog de stad in gegaan waar het helaas erg rustig was. Uiteindelijk zijn we maar naar club Domino gegaan waar gratis toegang was en daar was het ook rustig, maar gezellig. Rond een uur of 3 's nachts weer naar huis met een pijnlijke keel (met een bekende zitten kletsen, natuurlijk boven de muziek uit moeten 'schreeuwen...).
Dinsdagochtend 10-4 was mijn keelpijn nog niet over en begon ook mijn neus wat niezerig te worden. Na de winkel ben ik nog bij een collega koffie gaan drinken, was heel gezellig en mijn god wat woont zij leuk zeg! Een rijhuisje, in oud Rauma dus ook de binnenkant zag super uit (oude schouw, houten-balken muur in kamer enzo). Lekker gekletst en rond het middaguur terug naar huis voor mijn 'nachtrust'. De nachtdienst is verder prima verlopen en het was weer erg rustig, maar Chantal begon er wat minder prima te worden; mijn niesen en snotteren was een graadje erger en mijn keel deed ook nog pijn.
Woensdag 11-4 toen ik wakker werd na het slapen na de nachtdienst was het toch 'goed mis': ik had hoofdpijn, mijn neus zat compleet dicht en ik voelde me belabberd. Ik ben de rest van de dag dus ook binnen gebleven en nergens meer heen gegaan. Op zich voelde ik me niet echt ziek, maar ik voelde me gewoon goed verkouden zeg maar. Leek duidelijk op een neusholteontsteking, en in de avond voelde ik me wat slechter dan in de ochtend. Nee, goed ging het niet.
Donderdag 12-4 was het er helaas niet beter op, ik voelde me nog steeds goed belabberd. Ik had eigenlijk ochtenddienst en hoewel ik niet van het ziekmelden ben heb ik nu tóch naar mijn eigen lichaam geluisterd en naar werk opgebeld om me ziek te melden. Als ik was gegaan had men me toch naar huis gestuurd, daar ben ik zeker van :p Ik was gewoon goed verkouden, had keelpijn en hoofdpijn. Niet echt ziek en 'bedlegerig' dus maar toch te ziek om te werken. Dan nóg maar een dag in huis waar ik dus echt een hekel aan heb he, niks voor mij zo thuis zitten! Maar goed; met wat paracetamol gebracht door Carita en een rustig dagje thuis heb ik me toch goed weten te houden en de donderdag doorstaan.
Vrijdag 13-4 móest ik wel de deur uit gezien ik nog de stad in moest al was het maar voor de apotheek. Zelf wat paracetamol en neusspray aangeschaft en gelukkig voelde ik me al een stuk beter. Nog naar de winkel geweest, bustickets gehaald en wat folders over Rauma ingeslagen voor de vakantiegangers in juni, en rond het middaguur ben ik nog gaan lunchen bij Rosso vanwege een tegoedbon die op moest. Ik ben blij dat ik me die dag beter voelde; nog steeds verkouden maar gelukkig niet meer 'ziektemateriaal'! In de middag nog online proberen in te checken wat niet lukte, en in de avond ben ik nog bij de Schotten langs geweest. Het plan was om in de stad wat te gaan drinken, maar ik ben gewoon bij hun langs geweest. Gezellig en fijn hen nog een laatste keer te zien, en ook heb ik nog een hoop eten meegekregen :p Pasta en blikgroenten enzo, mijn kasten zijn dus weer goed vol! Na het afscheid stond de volgende afspraak op het programma: Hannele kwam Jasmijntje ophalen. Jasmijn was weer enthousiast bij het zien van een gast in huis en Hannele was volgens mij in 1 klap verliefd op Jasmijntje haha :p Ja, ik mis mijn poes hoor, maar weet dat ze in goede handen is! Kennelijk gaat het goed met Jasmijn bij Hannele, ook in combinatie met de (gecastreerde) kat bij Hannele en dat is zeer fijn om te horen! Ik heb na het afscheid nog even wat gepuzzeld en ben daarna vol spanning en enthousiasme voor de vakantie gaan slapen.


En tja, het enthousiasme is alleen maar goed want het is ook súper hier thuis in Geleen/NL! :D 2 leuke dagen zitten erop en nog veel leuke dagen staan op het programma! Vanavond ga ik met Tim en Jeffry naar Brussel voor het concert van Nightwish, om maar een leuk voorbeeld te noemen ;)

Tot de volgende blog allemaal en wie weet tot ziens in de komende dagen! :D
Chan

  • 16 April 2012 - 08:11

    Aukje:

    Hej Chantal,

    Geniet van je dagem thuis :)

    X Aukje

  • 17 April 2012 - 07:26

    OMA:

    Wat leuk om mezelf op de foto te zien op jouw blog.Het was inderdaad gezellig om met zoveel mensen jouw terugkeer te vieren en ik waardeer het ook,dat we met zoveel mensen in de kerk waren.Het is toch steeds weer een herinnering aan een paar zware dagen.De brunch was geweldig verzorgd.Dank vooral aan je moeder.Wat ik erg leuk vond was het vertrekverslag van jou.Ik kon me alles van het vliegveld herinneren.De reis naar Finland heeft veel voor mij betekend.Ik wist niet,dat jij de dagen voor je vertrek nog zo beroerd bent geweest.Als je zelfs je werk afbelt moet het wel erg geweest zijn.Ik hoop,dat je volop kan genieten van je "thuiszijn"" al is het weer niet zo denderend.Tot Zondag.Veel liefs OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 168388

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: