Veel werk, Fijne Paasdagen....biiijjjjjjjjna...!!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Veel werk, Fijne Paasdagen....biiijjjjjjjjna...!!! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Veel werk, Fijne Paasdagen....biiijjjjjjjjna...!!!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 April 2012 | Finland, Rauma

Moikka moikka moi!
Zo, het enthousiasme begint goed merkbaar te worden; NOG MAAR 1 WEEKJE EN IK ZIT THUIS IN GELEEN!!! :D Mijn god heb er zin in! Knap trouwens dat ik zo enthousiast ben; ben kapot moe op het moment... Dat krijg je na een goede stevige avondmaaltijd en tot nu toe 5 werkdiensten op een rij...

Maarrr we begonnen de week zoals gezegd met 2 vrije dagen en wel op maandag 2-4 en dinsdag 3-4. Maandag ben ik in de ochtend nog wat winkels afgegaan en heb uiteindelijk íéts later de bus naar Pori gepakt dan gepland. Rond een uur of half 3 kwam ik aan en heb op Maarit gewacht die me zou komen ophalen. Mijn god wat was het heerlijk haar weer te zien en knuffelen! :D We zijn daarna doorgereden richting supermarkt om daarna de kids van dagopvang op te halen. Dat was voor zowel Siiri als Santeri een verrassing, want ze wisten totaal niet dat ik bij hen zou komen logeren ;) Santeri heeft niet zo enthousiast gereageerd als Siiri, hoewel ook hij het een leuke verrassing vond. Siiri zat op de schommel en had me niet direct in de gaten. Stel je voor: normaal schommelende Siiri, gezicht ineens richting mij hoewel normale expressie, dan ineens blanco expressie, ogen die langzaam groter worden, een schommel die afremt en dan een knoerharde 'CHANTAAAAAAAAL!!!' en een vooruit stuivende Siiri die in je armen springt. Gevoel: onbetaalbaar, voor de rest EurocardMastercard :p Ja, heerlijk ook hen weer te zien en thuis uiteindelijk ook Aleksi! Lekker met z'n allen gegeten, ook Anna-Liisa, nog wat paaslekkernijen uitgedeeld en daarna lekker met de kids 'ouderwets' Pikku Kakkonen (kinderprogramma op tv) gekeken vanaf de bank. Rond een uur of 19 ben ik nog naar Satu gegaan om haar kleine katje te gaan bekijken. Väinö, wat een mooi beestje! Beetje verlegen in het begin, maar uiteindelijk lekker sociaal. De rest van de avond heb ik lekker bank gehangen bij de familie en ben tevreden in slaap gevallen.
Dinsdag een ochtend bij de familie thuis, waarbij wat 'geks' gebeurde. Ook bij deze verhuizing en het moeten achterlaten van mijn leven in Pori heb ik weinig emoties gehad. Toen ik dinsdag in de keuken bij de familie de afwasmachine was uit aan het ruimen (like the old days) kreeg ik ineens een 'klap' in m'n gezicht; ineens voelde ik hoe zeer ik het oude leventje daar in Pori mis. Grappig, hoe je door zo'n kleine dingen merkt dat je weldegelijk emotioneel onder het gemis bent! Eind van de ochtend ben ik nog bloemetjes gaan halen en daarna richting oude werkplek gegaan. Waar men me met een doodgewone 'moi' begroetten en daarna 'MOOOOOOOOI!!' gezien men me niet verwachtte en het een super verrassing was dat ik langs kwam! :D Ja, men vond het super me te zien en het was fijn te horen dat het met iedereen goed ging. Ik heb nog wat middageten meegepikt (collega merkte dat ik was afgevallen, vond dat ik dus maar met hen mee moest smikkelen :p ) en ben daarna terug naar huis gegaan. Daar heb ik nog mijn aangezette was gedroogd en gevouwen en ben, na een ouderwets kopje koffie met yoghurt en muesli erbij achter de tv, richting stad gelopen om daar nog wat te winkelen en rond half 5 Maarit en de kids te treffen bij Hesburger (Finse hamburgerketen). Daar genoten van hun gezelschap en een heerlijke salade, daarna met de bus terug naar Rauma. Ik heb trouwens met de familie een datum afgesproken dat ze hier in Rauma komen kijken, namelijk zondag 29-4 in de ochtend :D

Woensdag 4-4 had ik een avonddienst en ben in de ochtend nog langs wat winkels gegaan. Bij de post zat nog een kaart van een patiënt overigens, heeft toch écht gedaan wat hij zei dat hij zou doen! Een patiënt had bij ontslag naar huis gezegd dat hij me een kaart wou sturen gezien ik de eerste vpk was die hij zich kon herinneren. Daar was ik stomverbaasd over maar wat voelt het súper om zoiets te krijgen! :D De avonddienst is verder rustig verlopen, lekker gewerkt. Op werk werd ik trouwens door ons afdelingshoofd ontzettend verrast! Zoals de meesten van jullie weten heb ik nu een contract tot eind april en krijg dan te horen tot welke precieze datum eind dit jaar ik kan doorwerken. Ben ik net op werk, wil net antibiotica klaar maken en staat ineens mijn afdelingshoofd naast me 'O ja Chantal, hier is je nieuwe contract trouwens'. Dat was verrassing nr 1, want die had ik pas EIND april verwacht, niet begin :p Ik pak het contract aan, kijk naar haar vinger die wat aanwijst en toen had Chantal even een 'blackout'/flinke klap in mijn gezicht. Het was dat ik niet op een stoel zat, anders was ik er spontaan vanaf gedonderd....mijn contract loopt vanaf 1-5-2012 t/m 17-5-2013 MENSEN!!! Ja, jullie lezen het goed; IK KAN *#%*#%* EEN HÉÉL JAAR NOG DOOR OP DE AFDELING!!! :D Mijn god, ik ben nu nog in de 7e hemel. Heb mijn afdelingshoofd eens flink geknuffeld, meer kon ik op dat moment niet uitbrengen haha :p En een 'ontzettend bedankt!', dat kreeg ik wel nog uitgesproken :p WHIEHOEEEW!!!
Donderdag 5-4 had ik een ochtenddienst die ook lekker verlopen is. In het begin meen ik rustig begonnen maar uiteindelijk wat drukker afgelopen. Nog naar de supermarkt geweest voor wat last minute aankopen gezien vrijdag de winkels dicht zouden zijn ivm Pasen. Verder een rustige avond gehad waarbij ik nog met mama gekletst heb via msn. Heerlijk jou en al jullie avonturen weer gehoord te hebben lieve mama, en sorry :)
Vrijdag 6-4 de 3e dienst en weer een ochtenddienst, ben overigens alle diensten tot nu toe (vandaag, zondag dus) verantwoordelijk verpleegkundige geweest op de beginunit. Ook vrijdag hebben we weer lekker gewerkt in een rustigere setting vanwege Pasen. Ja, heerlijk gegaan weer! :D In de avond lekker thuis gezeten en niks bijzonders uitgevoerd, nog genoten van een ontzettend lekkere lekkernij die ik gekocht had: chocolade-eieren gevuld met melkcrème (beetje idee van Kinderchocolade). Mijn god wat een genot!

Gisteren, zaterdag 7-4, wederom een ochtenddienst die ook lekker verlopen is. Na het werk ben ik nog wat supermarkten afgeweest voor wat 'must haves' en het viel flink mee met mijn verwachte drukte vanwege Pasen. Lekker in rustige sfeer dus wat winkels afgegaan en daarna terug naar huis voor een simpel avondeten. Verder lekker van de avond genoten íétsjes eerder naar bed gegaan gezien ik toch wel moe was.
Vandaag, zondag 8-4, weer een ochtenddienst die zeer rustig verlopen is. Lekker gewerkt en nog wat nieuws kunnen doen. We hebben sinds een tijdje een systeem op de afdeling dat er soms patiënten naar onze afdeling komen vanaf de SEH voor een antibiotica-gift. Dat wil zeggen dat men bij ons op de afdeling komt, wij het voorgeschreven antibioticum toedienen en de patiënt daarna naar huis kan. Vandaag hadden we 2 patiënten, waarvan ik er één heb mogen verzorgen. Geen moeilijke antibiotica-gift, deze ging namelijk intramusculair (in spier). Hooguit 2 minuutjes dus; bij een normale intraveneuze toediening is een patiënt natuurlijk íéts langer op de afdeling (hooguit 20 minuten hoor). Maar, leuk om te doen en ook het 'papierwerk' via de computer was nieuw en we hebben dus wat nieuws geleerd! :) Ook wat nieuws geproefd trouwens, typische Paas-lekkernij hier die ik nog niet eerder geproefd had: Pasha. Hoewel; toen ik eenmaal wat gegeten had leek het alsof het zéér bekend voorkwam en het in Nederland al eens geproefd was. Voor een (hopelijk) goede indruk: http://en.wikipedia.org/wiki/Paskha_%28dish%29. Een lekker zoete soort van kwark die een vanille-achtige smaak heeft met rozijnen erin, maar ook stukjes sinaasappel meen ik. Mijn god wat was dat héérlijk!! :o Een collega heeft daarna in het restaurant ook voor mij een portie gekocht, lief van haar want hoef het niet terug te betalen; cadeautje dus! :) Ja, lekker!
Na werk ben ik nog richting kerk gegaan gezien ik toch op Paaszondag naar de kerk wou en er om 16:00u een mis was. Weliswaar Engels en dus voor alle buitenlanders in Rauma, maar een mis is een mis, niet waar? Zeer kleine opkomst, maar een fijne mis was het zeker :) Na de kerk ben ik naar huis gegaan en begonnen met koken, en nu is Chantals buikje dus goed vol en Chantals oogjes zijn moe. Maar, we gaan niet naar bed, o nee! De koffie is net klaar en er wacht nóg een typische Paas-lekkernij op me. Misschien herinneren jullie je het nog van vorig jaar? 'Mämmi', die bruine lekkernij die uitziet als koeienpoep maar súperlekker smaakt! :p Heb er weer een foto van gemaakt. Overigens ga ik ook nog niet naar bed gezien het kan zijn dat ik nog uit ga vanavond. Ik wacht op een sms/telefoontje van vrienden, indien men uitgaat. Heb aangegeven dat ik zeker mee wil dus we zien het wel :) Hoewel ik de kans groot acht dat ik gewoon een hang-avond thuis zal hebben ;) Morgen gelukkig een avonddienst en dinsdag een nachtdienst waardoor ik íets meer vrij heb tussendoor gedurende mijn 7 diensten op een rij...of moet ik zeggen 8? A.s. donderdag namelijk nog een ochtenddienst :p Moet zeggen dat deze reeks sneller om lijkt te gaan dan die 7-reeks een tijdje terug. Zal wel komen door het geweldige 'uitzicht' aanstaande week....
VAKANTIEEEEEEEEEEE!!! :D

Oh, voordat ik het vergeet; ik gaf toch in de vorige blog aan dat Jasmijn deze maand jarig is? Ik heb besloten haar verjaardag op 2e Paasdag te vieren, morgen maandag 9-4 dus. Weet nog niet zeker of ik de datum ga aanhouden of gewoon 2e Paasdag, zien we volgend jaar wel ;) In ieder geval morgenochtend haar cadeautje en wat extra lekkers, foto's volgen volgende blog!

Een ontzettend fijn Paas-einde voor jullie allemaal stuk voor stuk, en tot over een week lieve mensen met een nieuwe blog...dan vanuit (het is niet te geloven, maar waar...) GELEEN!!! :D

  • 09 April 2012 - 07:03

    Oma Bos:

    Proficiat met Jasmijn,want het is vandaag tweede Paasdag.De indruk die ik infebr.had is door jouw verhaal nog bevestigd.Jij hebt je stekkie gevonden in Finland!!!!En dat de familie blij was je weer te zien verwondert me echt niet.En nu ook nog een vaste aanstelling tot volgend jaar Het gaat goed met je Dat je ontroerd was bij het opnieuw weer in Pori te zijn wil alleen maar zeggen dat je het er goed hebt gehad.Ik verheug me op zaterdag,Goede reis en een knuffel OMA

  • 09 April 2012 - 07:03

    Oma Bos:

    Proficiat met Jasmijn,want het is vandaag tweede Paasdag.De indruk die ik infebr.had is door jouw verhaal nog bevestigd.Jij hebt je stekkie gevonden in Finland!!!!En dat de familie blij was je weer te zien verwondert me echt niet.En nu ook nog een vaste aanstelling tot volgend jaar Het gaat goed met je Dat je ontroerd was bij het opnieuw weer in Pori te zijn wil alleen maar zeggen dat je het er goed hebt gehad.Ik verheug me op zaterdag,Goede reis en een knuffel OMA

  • 09 April 2012 - 09:38

    Ma:

    Hieperdepiephoera!
    Van harte gefeliciflapstaart!
    Knuffels voor Jasmijntje!
    X

  • 09 April 2012 - 16:26

    Rolf En Nicole:

    Hoe kun je nou afvallen als we in iedere alliniea van je blog het woord lekkernij in combinatie met het woord Chantal lezen?

  • 09 April 2012 - 16:40

    O:

    Oma van de flat.Wat een leuk verslag van afgelopen week.Ik verheug me ook heel erg op het weerzien met jou.We gaan een gerookt forelletje samen eten,is dat afgesproken dat doen we toch.De tijd schiet nu op ,hopelijk zien we elkaar al op het vliegveld.Goede reis en tot zaterdag.Veel liefs van je Oma.

  • 09 April 2012 - 18:15

    Aukje:

    Hej Chantal,

    Jij ook hele fijne paasdagen :) en gefeliciteerd met Jasmijn.
    Ik wens je alvast een goede reis en heel veel plezier als je weer thuis bent.

    Kus Aukje

  • 11 April 2012 - 11:05

    Pa:

    sorry Rolf,

    ik moet even mijn dochter verdedigen. Er zíjn allinea's waar het woord lekkernij niet in voorkomt; niet veel, maar toch .......

  • 11 April 2012 - 11:15

    Ma:

    Nog 3 nachtjes slapen........

  • 12 April 2012 - 19:26

    Pa:

    nog twee nachtjes slapen ...... welterusten

  • 13 April 2012 - 06:22

    Ma:

    Nog één nachtje slapen............Wieeeehoeeeeee!
    Goede reis!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 168386

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: