Housewarmingparty!!...en over 2 weken warm@house! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Housewarmingparty!!...en over 2 weken warm@house! - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Housewarmingparty!!...en over 2 weken warm@house!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 April 2012 | Finland, Rauma

Moikka rakas kaikki!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog na een heerlijke week maar vooral super weekend!
Zullen maar gewoon netjes bij de maandag beginnen, nietwaar? Ofja, eerst de zondagavond nog gezien ik met mijn lieve neef geskypt heb. Was super je weer te spreken Bart-Jan, ben trots op je en vind het fijn dat alles goed gaat!

Maandag 26 en dinsdag 27-3 had ik vroege diensten, die allebei goed verlopen zijn. Ik ben weer verantwoordelijk verpleegkundige geweest en alles is op zich wel lekker rustig geweest op de middenunit. Fijn werken in ieder geval en met deze twee dagen zaten mijn 7 diensten erop! In de middagen heb ik weer wat gewinkeld en verder lekker thuis genoten van mijn eigen plekkie en Jasmijntje. Gaat prima hier thuis! :D Maandag heb ik van wat restjes groente en een stuk spek een heerlijk avondmaal gemaakt, was smullen geblazen! Dinsdag ben ik samen met Pasi nog op stap geweest gezien ik een lamp wou gaan kopen en dus qua vervoer een auto makkelijker was. Een leuke kroonluchter had ik al gespot bij Prisma en deze heb ik dus ook aangeschaft. Er was ook een kleiner exemplaar maar we waren het er allebei over eens dat het misschien beter was eerst de grote te kopen en te kijken of die niet al genoeg licht geeft. Na het kopen van de lamp nog wat flessen Glögiwijn ingeslagen en door naar huis.
Woensdag 28-3 had ik een dagje vrij, heerlijk na die 7e diensten op een rij! Was ik wel aan toe en de dag heb ik goed besteed. In de ochtend nog fijn met pa gekletst via msn en wat hulp en info gekregen over het aansluiten van mijn kroonluchter op het stroomnet. Iets wat ik volgens pa wel degelijk zelf zou kunnen! Bedankt lieve pa voor alle informatie en het vertrouwen, je bent een superpapa! Verder nog lekker een wasje gedraaid en mijn wasrek in gebruik genomen, verder nog de stad in geweest en wat inkopen gedaan.
Donderdag 29-3 had ik een ochtenddienst, ook die is lekker rustig verlopen. In de middag begon mijn spannende dag, want ik zou zelf mijn lamp gaan ophangen en aansluiten op het stroomnet!! Ik ben panisch om een elektrische schok te krijgen; panicgirl in the house! :p Na op het werk wat heen en weer gemaild te hebben met zowel de elektriciteitsleverancier als VVO (appartementsinstantie) zou ik eigenlijk iemand moeten inschakelen om de lamp te komen installeren en de rekening zou voor mij zijn... Chantal goed boos dus maar toen collega's me erop wezen dat ik in mijn appartement een eigen zekeringskastje zou moeten hebben, en ik van VVO die bevestiging kreeg (in de keuken) zou ik het gelukkig zelf kunnen doen! Thuis alle spullen bij de hand en de lamp in ieder geval al aan de haak opgehangen. Stroom afgesloten maar toen brak tóch het zweet uit om de daadwerkelijke stroomdraadjes aan te sluiten. Ik was zelfs zo in paniek dat ik bijna begon te huilen en pa gesmst heb of ik via een telefoongesprek mentale bijstand kon krijgen :p Helaas waren pa en ma in de winkel dus zou ik nog moeten wachten. Toen sprak mijn geweten mij toe en had ik zoiets van 'man, steek die schroevendraaier nou gewoon in het aansluitingsblokje en doe het! Gaat zeker goed!' en ja hoor....GELUKT!! :D Terug naar keuken, stroom aangezet en toen...WERKTE DE LAMP!!! :D Ja, mijn god wat viel er een last van mijn hart en wat was ik toch wel trost op mezelf ;) Net op dat moment belde papa en ook hij was trots. Nogmaals súper bedankt voor je hulp lieve pa!
In de avond ben ik nog een kop koffie gaan drinken in Cafe Sali met een van de Schotse meiden, Elaine. Was supergezellig! Verder heb ik alvast een cake gebakken voor mijn housewarming en nog lekker tv gekeken. Nog kapot geschrokken doordat een of andere idioot sneeuwballen tegen mijn ramen gooiden (en die van anderen), maar gelukkig hielden ze na een tijdje op.
Vrijdag 30-3 had ik een nachtdienst en ben in de ochtend nog wat winkels afgereisd, heb een cheesecake gemaakt en ben rond het middaguur in bed gedoken voor wat slaap. Trouwens, toen Jasmijn in de ochtend merkte dat ik wakker werd kwam ze direct naar mijn kant van het bed rennen en sprong ze erbij haha :p 'Goeiemorgen!' maar dan op z'n Jasmijns! Deze keer maar toegestaan dat ze IN bed zat. In de avond gegeten en op naar werk, waar ik een zeer rustige nachtdienst gehad heb wederom samen met collega Hanna-Leena. Helaas 3 kwartier voor het einde van onze dienst overleed nog een patiënte op de eindunit waar ik verantwoordelijk over was. Ze lag inderdaad al op sterven, maar toch kwam haar dood onverwacht. Het 'stomme' was dat ik bij haar gekeken had en ze nog ademde net zoals ze deed gedurende de rest van de avond en nacht, en toen ik 2 à 3 minuten later weer ging kijken was ze overleden. We hebben haar netjes verzorgd, Hanna-Leena heeft de arts gebeld en ik nog een familielid. Tja, ook die dingen horen helaas tot ons werk, maar ik vind het een prachtstukje zorg; iemands állerlaatste zorg te mogen uitvoeren.

Gisteren, zaterdag 31-3 was het wit toen ik uit de nachtdienst kwam en naar huis ging; het had gesneeuwd... Maar gelukkig na een lekkere 'nacht'rust scheen het zonnetje weer flink en smolt de sneeuw dus weer meteen. Om 14:00u ben ik nog met Pasi wat winkels afgegaan voor de laatste inkopen, heb ik mijn appartement gepoetst en op orde gebracht, ben nog de douche ingesprongen en vanaf 19:00u was het wachten op de gasten voor mijn housewarmingparty! :D Allereerst kwam Tuomas, mijn stagebegeleidster destijds op de SEH. Súper hem weer eens te zien en gezellig om bij te kletsen! Hij ontdekte overigens op de badkamer mijn badmuts, die hij de rest van de avond opgehad heeft haha :p Verder waren o.a. Satu (zij bleef ook logeren), Tomi, de Schotse meiden met een vriendin en nog een stuk of 6 anderen aanwezig. Gezellig druk geweest dus en mijn god wat voelt het heerlijk om mensen IN MIJN EIGEN appartement te hebben zitten en dus in staat te zijn mensen uit te nodigen! :D Ja, het was zeer geslaagd en helaas is er ontzettend veel lekkers overgebleven. Er is meer gedronken dan gesmikkeld heb ik het idee, maar goed; des te meer lekkers voor mij over haha! Jasmijn werd overigens ook door iedereen gewaardeerd en mijn god het is inderdaad een superlieve poes :) Zó vriendelijk tegen iedereen! Heerlijk om te zien^^ Na de party thuis zijn de meiden met z'n allen nog naar club Domino geweest, de jongens waren (op ene na) naar een pub en daarna naar huis. In Domino is het nog súpergezellig geweest en ook daar heb ik nog zat bekenden gezien en lekker met ze gekletst en ook gedanst en geschuifeld :)
Op de terugweg naar huis is een vriend (als escort :p) nog met ons meegelopen en heeft ook mijn appartement gezien. Satu ging slapen, ik heb toen nog samen met onze escort op de bank nog lekker bijgekletst tot in de vroege uurtjes wat supergezellig was. Goh, ik blijf het maar super vinden om vrienden over de vloer te kunnen hebben! :D

Vandaag, zondag 1-4 eerst in bed nog wat cadeautjes uitgepakt na een korte maar goede nachtrust (op mijn waterige darmen na helaas, geen idee waarom mijn darmen van streek zijn ineens :/ ). Tijdens de party had ik al een brood, fles wijn, chocolade paasei en wat longdrinks gekregen, maar van Satu kreeg ik nog een superreinigingsmiddel en van Aylien was er nog een pakketje mee! :D Dat lag al máánden te wachten bij haar gastgezin in Pori en was nu gelukkig meegekomen hierheen. Superbedankt meid, we just looooove Belgian chocolate! :D 2 Bonbonblocks, 1 truffel-caramel, en nog een boekje over chocolade. Goed verwend dus!
Het ontbijt bestond uit veel fruit, yoghurt, muesli en koffie en Satu en ik hebben lekker bij de tv gezeten. Heb haar ook nog de dvd van de Efteling laten zien, die kwam ter sprake. Heeft ze in ieder geval een indruk en ze wil érg graag een keer met me mee naar huis op vakantie :) Nu in de middag lekker bank gehangen (Satu vertrok rond uur of 13:00u) en nog een stuk cheesecake gegeten. Rond een uur of 17:30 ben ik nog met Pasi gaan eten bij ABC, een soort van wegrestaurant/eetgelegenheidsketen hier in Finland. Pasi heeft me met zoveel dingen geholpen en mij en anderen op zoveel dingen getrakteerd dat ik graag iets voor hem terug wou doen en ik had dus eindelijk een mogelijkheid gevonden; 'uit eten'. We hebben genoten van wienerschnitzel met salade en koffie toe, was gezellig zoals altijd en ik ben blij dat ik eindelijk wat terug heb kunnen doen.

Nu staat er nog een heerlijk warme douche te wachten en vanavond nog een avond bankhangen en film kijken; Twilight – New Moon komt op tv dus dat word genieten! Pilsje erbij, wat chippies, komt helemaal goed! En ehm, niet zeuren over teveel snoepen; om de een of andere reden ben ik weer ietsiepietsie afgevallen, dus is het maar goed dat er wat gewicht bij komt door al het overgebleven lekkers, niet? ;)
Morgen en overmorgen, maandag en dinsdag, heb ik ook nog vrije dagen en kan het daarom vanavond dus wat later maken. Morgen in de ochtend wasje draaien en richting Lidl voor en cadea voor Jasmijn (kattenspullen daar, Jasmijn is deze maand jarig dus krabpaal/hangmat is wel leuk niet?), en rond het middaguur pak ik de bus naar Pori om de rest van mijn vrije dag en dinsdag daar bij de familie door te brengen! :D De kids weten nog van niks en gezien Maarit morgen vrij heeft gaan we samen de kids als verrassing ophalen van dagopvang ;) Ik ben ook nog van plan om langs te gaan op mijn oude werkplek en nog bij Satu op bezoek te gaan (die heeft sinds maandje een katje!) en met Toni ergens wat te gaan drinken. Dus; gezellige dagen voor de boeg en dan weer een reeks van 7 werkdiensten, 1 dag vrij erna......en dan VAKANTIE!! :D
Mijn 2e vakantie is inderdaad ook al geboekt, 21-10 t/m 4-11, alvast voor de geïnteresseerden ;)

Lieve allemaal, hou jullie haaks en geniet van alles daar; dan doe ik dat ook hier!
Chan

• 01 April 2012 - 19:46

Ma:

Heb je ook nog zo'n badmuts voor Maurits, voor als hij weer gaat rugbyen?
    XX

• 02 April 2012 - 07:43

Oma Bos:

Lieve Chantal.Wat een enthousiaste verhalen over de inwijding van je eigen flat.De Glogiwijn kwam wel van pas.Leuk,dat de namen Sali en Satu nu ook voor mij heel bekend zijn.Hoop,dat de kids je spontaan ontvangen hebben,dat heb je wel aan ze verdiend na al je zorgen.
    Je ver4haal over het afleggen deed me sterk denken aan 15 April,nu 3 jaar geleden.Toen ben je ook inde kamer gebleven om Opa te verzorgen,dat deed me toen heel wat,dat jij dat aankon.
    Lieverd,fijne Paasdagen en dan nog even en we zien elkaar weer.
    Een stijve knuffel OMA

• 02 April 2012 - 11:44

Rolf:

Als je als invalskracht nu al regelmatig als....even terug zoeken.....verantwoordelijk verpleegkundige word ingezet moeten ze toch vertrouwen in je vaardigheden hebben en dat zijn natuurlijk hele goede vooruitzichten voor de toekomst :)

• 04 April 2012 - 07:22

Pa:

bij sommige mensen gaat een lampje branden, bij jou 8 tegelijk !
    trots op mijn dochter.