Drukdrukdruk...3 weken en dan vakantie! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Drukdrukdruk...3 weken en dan vakantie! :D - Reisverslag uit Rauma, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Drukdrukdruk...3 weken en dan vakantie! :D

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

25 Maart 2012 | Finland, Rauma

Moikka moi!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog na een week waarin ik totaal geen gevoel van dagen heb gehad! Denk dat het toch door het onregelmatig werken met nachtdiensten erbij komt. Denk dat ik in vergelijking met het verpleeghuis een stuk onregelmatiger werk, waardoor je soms totaal geen idee hebt wat voor dag het is haha!

Maandagochtend 19-3 kwam ik de nachtdienst uit, die rustig en gezellig verlopen is. Veel beweging gehad ondanks de rust; 1 patiënt moest ik wat meer in de gaten houden omdat die telkens zijn bed wou verlaten en daar de kracht zin zijn benen niet echt voor had... Thuisgekomen lekker geslapen tot het middaguur en daarna een rustige namiddag en avond gehad. 's Avonds heb ik overigens nog súper heerlijk gekookt adhv een recept dat ik via smulweb.be gevonden heb; gevulde aubergine (http://www.smulweb.nl/recepten/1392701/Gevulde-aubergines-met-gehakt-champignons-ui-en-rijst). Zéér de moeite waard!
Dinsdag 20-3 had ik lekker een dagje vrij en heb die lekker rustig doorgebracht. Nog richting supermarkt geweest en in de middag nog naar Tokmanni (soort supergrote Xenos/Wibra) waar ik een bestelling ging ophalen en vervolgens voor 5,50 euro lekkere etenswaar gekocht heb. Voor 3 euro 3 pakken spaghetti-bereiding (kan per pakket er zeker 3 keer van eten!), 1 euro pot rode kool in saus en voor 1,50 heb ik een fles alcohol gevonden!!! :O Ja, voor MÁÁR 1,50 euro in Finland een fles alcohol! :p Het gaat om Glögi-wijn, dus de bekende kerstdrank Glögi met alcohol (4,7%). Die gaan we dus eens uittesten en indien goedkeuring plaatsvindt meteen de rest inslaan... :p Overigens ook nog een droogrek gekocht, dat was nodig. Dinsdagavond weer van mijn aubergine genoten en mijn uitnodiging voor de Housewarming-party naar iedereen gestuurd! A.s. zaterdag 31-3 is het zover en ik hoop dat er veel mensen kunnen komen. Hoe dan ook; mijn appartement zal ingewijd worden en gezellig zal het zijn!! :)
Woensdag 21-3 had ik volgens mijn rooster een avonddienst maar die was veranderd in een ochtenddienst die rustig en goed verlopen is. Na mijn dienst heb ik hier thuis wat 'aan gemodderd' hoewel ik in eventuele afwachting was van Heidi Rinne, een vriendin die misschien woensdag of vrijdag op de koffie zou komen hoewel ik nog niks vernomen had. Tijdens mijn heerlijke avondeten (voor maar 30 cent; 1/3 deel van zo'n pak spaghetti-bereiding) ging mijn telefoon en ze is in de avond inderdaad toch langsgekomen! :D Ze had lekkers meegenomen en we hebben heerlijk een ruim uur zitten bijkletsen. Heidi Rinne heb ik voor het laatst gezien toen ik nog als student in Rauma was, zo'n dikke 2 jaar geleden alweer dus! En bij het vertrekken richting huis waren we het allebei over 1 ding eens: die '2 jaar geleden' voelen als 'de dag van gisteren'! Ondanks die lange tijd elkaar niet zien en spreken lijkt er geen dag vergaan te zijn sinds we elkaar voor het laatst zagen. Raar wat de begrippen tijd en gevoel soms met je kunnen spelen ;) Verder nog lekker met mama gekletst via msn; fijn jou en al jullie avonturen in Geleen e.o. gehoord te hebben!
Donderdag 22-3 had ik een avonddienst en ook die is weer lekker verlopen. Kan me niet meer goed herinneren wat ik in de ochtend heb uitgespookt maar ik ben vast hier thuis bezig geweest en nog de stad in geweest; kan niet anders! :p
Vrijdag 23-3 een ochtenddienst waarin ik weer verantwoordelijk verpleegkundige heb mogen zijn van de middenunit wat verder prima verlopen is. Bevalt me zeer goed dat verantwoordelijke zijn, hoewel het soms ook lekker is geen visite te hoeven lopen en gewoon als 'hulp' bezig te zijn ;) In de middag ben ik nog wat gaan winkelen in de supermarkt en heb lekker spek met aardappelen, rode kool en maiskolf gegeten; njam! :D

Gisteren, zaterdag 24-3, wederom een ochtenddienst waarbij ik weer verantwoordelijke van de middenunit was en mijn rotdag van een tijd geleden heb mogen en kunnen rechtzetten! :D We hadden gisteren weer een cardioversie op de afdeling en dit keer heb ik vrijwel alles zelf gedaan, met wat hulp van collega Tuija. Maar die hulp was alleen ondersteuning die iedereen met zo'n handelingen heeft! Mijn god wat heb ik een goede 'adviseur' gehad en wat ben ik blij te merken dat ik wel degelijk de voorbereidende handelingen kan uitvoeren helemaal zelf en ook tijdens de cardioversie zelf weet wat ik moet doen. Ja, heerlijk gevoel en ook Tuija gaf aan 'dat ik dat wel zéker allemaal zélf goed kan doen'! De cardioversie is overigens geslaagd, maar de patiënt bleef ter observatie nog een nachtje bij ons wat ze zelf ook wel zo fijn vond. Gisteravond of eigenlijk vannacht was het tijd om de klok te verzetten op zomertijd, waardoor ik vrij op tijd naar bed ben gegaan. Na werk had ik sowieso een flinke moeheidsdip maar helaas trok de film 'Enchanted' op tv mijn plan om een uurtje te gaan rusten weg. Lekker film gekeken dus en een lekkere luie middag gehad en in de avond lekker pannekoeken gegeten! :D Weliswaar niet de zelfgemaakten van en door papa, maar ook de kant-en-klare uit de supermarkt zijn zeker pannekoeken te noemen. 1 met spek, 1 met kaas, 1 met suiker/kaneel en 1 met pruimenmarmelade. Mijn god wat heb ik genoten! Daarna nog mijn laatst goedkoop gevonden Glögi-wijn (dus met alcohol) geprobeerd en die is goedgekeurd! Wat betekent dat Chantal binnenkort een flink aantal flessen gaan inslaan en we dus zeker wel 'lekker kunnen gaan drinken', Loes! ;) Na mijn 'heerlijk avondje' ben ik mijn bed ingedoken voor een welverdiende nachtrust...
...want vandaag, zondag 25-3, was het wéér tijd voor een ochtenddienst waardoor de 'dienstenteller' inmiddels op 5 diensten-achter-elkaar staat en er nog 2 gaan volgen wat mij een totaal geeft van 1 week werk die woensdag gelukkig gevolgd word door een dagje vrij ;) Vandaag heb ik lekker als 'hulp'-vpk mogen werken met collega Henna en de dienst is rustig verlopen. Beetje té rustig als je het aan mij vraagt, maar ook dat soort dagen horen erbij en het was nou eenmaal zondag he ;) In de middag ben ik nog even de stad in gelopen richting lampenwinkel, want ik moet toch echt verlichting aan aanschaffen al is het maar voor in de woonkamer! Van de week maar eens tijdens openingstijden gaan kijken, wie weet zien we nog wat leuks :) Ik heb trouwens maandag de zaadjes van mijn cherry- en gewone tomaten geplant en gisteren kwamen de cherrytomaten-plantjes al boven de aarde uit, vandaag ook de gewone tomaten! :D Binnenkort maar omplanten dus naar een grotere pot zodat het écht kan gaan groeien. In de namiddag vandaag heb ik genoten van een simpele maar lekkere tomatensoep en om 18:00u zat ik in de kerk vanwege een concert. Dit keer als thema 'Maria' omdat vandaag Maria-Boodschap is. Een mooi concert dat zeker de moeite waard was :) Genietend van het zonnetje en het lichtere leven op latere tijdstippen door de ingegane zomertijd, ben ik terug naar huis gelopen. Zo dadelijk ga ik nog met mijn lieve neef kletsen via Skype, heb er zin in Bart-Jan! :D


Inmiddels staan er nog maar 3 weken voor de deur vóórdat ik weer een geweldige vlucht op het programma heb staan! :D En waarschijnlijk staat ook al de 2e vakantievlucht op de planning, wederom in oktober. Tickets zijn goedkoop geprijsd nu, dus toch maar gaan aanschaffen lijkt me zo! Maar eerst lekker vakantie in april, mijn god wat kijk ik er naar uit :) Net in de kerk onder genot van het concert regelmatig in Geleen en Nederland rondgelopen, heerlijk alles zo voor je te kunnen zien!

Lieve allemaal; hou jullie haaks daar in Kikkerlandje en geniet van het leven, van elke dag, van elk moment, van elke seconde en van elkaar. Ook tijdens de dip(je)s. Het leven moet geleefd worden :)


ps: Jasmijn heeft een oppas! :D Collega Hannele was méér dan bereid om op haar te letten gedurende mijn vakantie; ze kijkt er nu al ontzettend naar uit! Zelf heeft ze een kat, ik weet dus dat Jasmijn in vertrouwde poezenhanden is die 10 dagen! :D

  • 26 Maart 2012 - 10:33

    OMA:

    Lieve Chantal.Wat fijn,dat je echt je plekje hebt gevonden en de wijn!!!!
    Het ziet er allemaal erg lekker uit en het klinkt ook lekker wat je allemaal verorberd.
    Gisterenavond ben ik met ""geleen en tante In naar de Ophovenermolen wezen dineren.We kwamen er achter dat jouw vader met zijn vrouw,zus dochter en moeder aan tafel zat.Een niet vaak voorkomende gelegenheid.Ik verheug me er op je gauw weer te zien.Als je het over je appartement hebt weet ik nu precies waar dat is.Ik geniet nog na van mijn verblijf in Finland.Zo te zien zijn de temperaturen ook beter aan het worden.
    Veel liefs en het allerbeste OMA

  • 26 Maart 2012 - 11:22

    Ma:

    Behalve verslaafd aan tweedehandswinkels nu binnenkort ook nog aan de alcohol. 't Moet niet gekker worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 168390

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: