Koud, maar prachtig winters Pori/Finland - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Koud, maar prachtig winters Pori/Finland - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Koud, maar prachtig winters Pori/Finland

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 Januari 2012 | Finland, Pori

Hallo lieve allemaal!
Daar zijn we weer met een nieuwe blog. Er zit weer een bewogen week op die we zeker niet vergeten; aangenomen in het ziekenhuis in Rauma, whiehooeeew! :D Jasmijn zit overigens weer op schoot hoor, of die merkt dat ik een blog ga typen ofzo...weet het niet; eens kijken of ze deze keer tot het einde blijft!

Maandag 23-1 en dinsdag 24-1 heb ik ochtenddiensten gedraaid, die allebei weer rustig verlopen zijn.
Maandagavond ben ik weer met Satu naar Pallojumppa (Gymball) gegaan, wat deze keer al een stuk beter ging! :o :D Ik heb bijna alles constant (daar sprong Jasmijn weg) mee kunnen doen, en wonder boven wonder heb ik geen beenspierpijn gehad de dagen erna, alleen wat armspierpijn ivm zwaardere handgewichten. Goed gegaan dus, morgen (30-1) weer! :D
Dinsdag had ik in de middag deel 3 van onze Gerontologische scholing, die deze keer ging over het inleven in de patiënt en zo de beste zorgrelatie hebben, en het bewegen van bejaarden en het belang hierbij. Wederom interessant en weer veel nieuwe woorden opgeschreven, tevens zelf ook weer wat 'pauze-gymnastiek' gedaan zoals in het 1e deel! Dinsdag in de avond weer alleen geweest; de gehele familie ging zowel naar schaatsles als langlaufen.

Woensdag 25-1 de 'memorabele' dag waarop Chantal haar droom tot werkelijkheid heeft zien komen: werk vinden in Rauma en aangenomen worden! :D Ik verkeer op het moment nog steeds in de blijde staat, hoewel ook de minder leuke kant wat doorschemert hoor.
Zoals gezegd had ik die dag ook een nachtdienst, die eigenlijk niet tot ons HBO-vpken toehoort maar waar nood aan de man is zeker mogelijk is! Ik had geen standaard nachtdienst, maar een nachtdienst met een stuk avonddienst eraan vast. Kortom: 15 uur durende dienst, waarna ik toch wel goed moe was! Gezellig samen met collega Liisa doorgebracht, en zéér rustig verlopen gelukkig! :) Ja, was leuk om te doen! Ik heb trouwens woensdag ook mijn nieuwe werkschoenen ontvangen! :D Ik heb ze op werk nog niet uitgeprobeerd, ik wil ze 'schoon' houden voor in Rauma. Hier thuis wel getest en ze voelen zeer goed aan! :D
Donderdag 26-1 natuurlijk om 7uur 's ochtends mijn bed in voor een welverdiende 'nacht'rust, die ik tot 12:00u heb doorgebracht. Tot in de middag slapen leek me niet verstandig, gezien ik 's avonds weer naar bed zou moeten. Rond het middaguur ben ik nog even op het werk langs gegaan om met mijn vervangende bazin te praten over het sollicitatiegesprek en hoe verder. Ik heb zelf nog één week extra werk gevraagd, wat inhoud dat ik 12-2 mijn laatste dienst draai (daarna volgen nog wat verplicht op te nemen vakantiedagen, contract loopt officieel dus tot 18-2). Daarna ben ik nog de stad ingegaan om nieuwe haarverf en shampoo te kopen. Terug thuis heb ik Maarit, maar ook de kids op de hoogte gebracht van het huidige toekomstbeeld; nog ruim een maand en dan zal ik moeten vertrekken. De kids pakten het, tegen mijn verwachtingen in, heel goed op! :o Santeri zei meteen 'mij maakt het niet heel veel uit dat je weg moet' waarop Maarit meteen aangaf dat hij altijd iemand geweest is die zich neerlegt bij veranderingen; wat moet dat moet, wat gebeurd dat gebeurd. Siiri werd wat stilletjes, maar niemand heeft gehuild ofzo. Tja, makkelijk gaat het zeker niet worden, maar deze dag stond er ooit toch aan te komen... In de avond nog lekker voor de familie gekookt en nog genoten van sauna.
Vrijdag een vroege dienst die rustig verlopen is en waarin ik een hoop collega's van het nieuws op de hoogte gebracht heb. Iedereen is zeer blij voor me, maar van alle kanten klinkt hetzelfde en kijken dezelfde gezichten: 'ontzettend jammer dat je ons moet verlaten! :( '
Ook dat gaat heel moeilijk worden, de afdeling verlaten...het zijn allemaal zóóó'n schatten die collega's van me :( Nog maar liever niet aan denken dat er nog maar 2 weken over zijn... In de middag nog een formulier op de post gedaan richting Rauma ivm appartement, en ook even bij de bank langsgeweest ivm een vraag. Daarna nog voer voor Jasmijn gaan halen en verder thuis geweest. Ik had nog een lief pakketje van Loes ontvangen, een boekje van Hello Kitty over vriendschap! :D Thnx lieverd, ontzettend lief van je! Hvj :) In de avond weer van sauna genoten en een goede nachtrust na het kijken van CSI (opgenomen ivm nachtdienst).

Gisteren, zaterdag 28-1, heb ik in de ochtend lekker ontbeten en mijn haren geverfd; ook dat moest weer gebeuren. Voor de rest veel gezeten achter mijn laptop en nog 2 telefoontjes gepleegd ivm advertenties van appartementen. Helaas waren beiden te duur voor me. Om 16:15u had ik de bus richting Rauma want ik zou met Emmi in de avond uitgaan zoals op de boottocht besproken! :D Ik heb weer in hostel HausAnna overnacht overigens, zal wel de laatste keer zijn maar ik heb aan de eigenares beloofd de plek zeker aan te raken voor familie/vrienden die op bezoek komen en een hotel moeten zoeken! ;) Onthouden dus he!!! :p Lekker rustig aan gedaan in het hostel en rond een uur of 21:00 ben ik richting bar/restaurant Mr. Jones gegaan waar we een tafel voor 2 hadden om wat lekkers te eten, en bij te kletsen natuurlijk! Eten was lekker (Cheese- en Veggieburger) en we hebben het weer súpergezellig gehad! :D Even voor middernacht zijn we een deur verder gegaan richting nachtclub Domino (ligt naast Mr. Jones) waar we weer zowat de hele nacht hebben staan dansen en genoten! :D Ja, mijn god wat was het wéér geslaagd met Emmi! :D Blij en dankbaar dat ik haar toen in Rauma als tutorstudent heb mogen krijgen en we zo goed met elkaar overweg kunnen; supermeid en gezellige vriendin! Na de 'wilde dansnacht' ben ik richting hostel gegaan en Emmi naar huis, beiden klaar voor een welverdiende nachtrust met voeten omhoog...

Vandaag, zondag 29-1, lekker wat uitgeslapen en genoten van ontbijt onder gezelschap van een Japanse jonge vrouw die een vakantie had in Finland en morgen weer teruggaat. Zeer aardig en lekker gekletst over wat wij beiden hier in Rauma deden. Een super heerlijk, maar best raar gevoel als ik me bedenk dat ik over een maandje gewoon in Rauma WOON... Verder rond het middaguur uitgecheckt en nog lekker bakje koffie gaan drinken in Cafe Sali. Was een prachtige dag vandaag overigens; het zonnetje scheen heerlijk! Goed koud is het wel, we zitten elke dag zeker rond de -10 en zoals ik vandaag in de krant las krijgen we halverwege deze week dik -20... Ik hoop voor jullie, oma/tante Carla/oom Peter dat het niet zó koud is als jullie hier zijn! Ik kan overigens samen met jullie in hotel ontbijten, schiet me nu te binnen ;)
Om 14:15u had ik weer de bus terug richting Pori, en hier thuis heb ik nog op de kids gelet toen Maarit ging langlaufen (Aleksi heeft lange dienst vandaag) en samen met de kids en oma Anna-Liisa gegeten. Zo dadelijk ga ik nog lekker met pa en ma kletsen via msn en genieten van koffie, tv en een lekkere chocomuffin; de familie had gistermiddag en vanochtend bezoek van Aleksi's moeder, zus&echtgenoot en neefje..waar natuurlijk lekkers bij hoorde. Heb ik moeten missen, maar gelukkig kan ik nu nog 'naproeven' ;)

Komende week week 1 van 2 in het verpleeghuis, met op vrijdag nog een scholing over infectieziekten.
Verder verwacht ik morgen nog een telefoontje van hoofdvpk Marja ivm mijn doorgegeven tijdsschema vr 27-1. Op het moment heb ik dit in gedachten: tot 12-2 in verpleeghuis, maandag 13-2 naar Rauma ivm afnemen MRSA-test waarvan antwoord ruim week na afname van komt, appartement zoeken+verhuizing regelen, week van 20-2 proberen te verhuizen indien mogelijk, 27-2 beginnen op Interne afdeling in Rauma. Eens kijken of ze er inderdaad akkoord mee gaat, moet goedkomen!
Van de week weet ik ook meer ivm appartementen; er zijn zoals gezegd diverse formulieren de deur uit en met 2 instanties is al contact opgenomen. Woensdag bel ik organisatie VVO waarna ik meer weet over hun aanbod, en naar Osuuspankki (mijn bank hier) heb ik het bericht gestuurd dat ik donderdagmiddag een appartement wil bekijken (waar ik me sterk tot aangetrokken voel, misschien 'is het 'm'?). Veel geregel dus, maar het moet goedkomen! :) Ik heb er in ieder geval vertrouwen in!

Lieverds; hou jullie haaks daar in het Kikkerlandje, ik kijk stiekem elke dag meer uit naar mijn vakantie in april! :D
Ik heb een (mentaal) drukke week voor de boeg, maar ik hoop dat jullie het allemaal lekker rustig aan doen! Hou jullie haaks, hou van jullie!

  • 30 Januari 2012 - 08:43

    OMA Bos:

    Wat een mooi winters landschap.Hier heeft het vannacht ook gesneeuwd voor het eerst deze winter.Ik hoop,dat het niet te koud is,maar ik verheug me erg op de komende reis.Fijn,dat het gymballen nu zo goed ging.Misschien kunnen we je helpen met inpakken !!Heel veel succes met het vinden van woonruimte.Liefs OMA

  • 30 Januari 2012 - 08:45

    Oma:

    Het heet geen gymballen,maar balgym Sorry

  • 30 Januari 2012 - 13:32

    Mau:

    En dan staat er 35°C bovenaan je tekst, haha.

  • 30 Januari 2012 - 18:40

    Oma Ven De Flat:

    Hallo Chantal,Ik had je gebeld maar je was er niet.Dan doen we het zo maar.
    Nou alles gaat goed met je de vooruitzichten zijn prima wat wil je nog meer ,heerlijk toch.Hierbij ons ligt nu ook sneeuw en het vriest ook al aardig.Ik wens je spoedig succes met vinden van woonruimte,ik volg alles met spanning,ik wens je het beste en tot een volgende keer.Liefs Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 168367

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: