Laatste week in verpleeghuis...afscheid doet pijn! - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu Laatste week in verpleeghuis...afscheid doet pijn! - Reisverslag uit Pori, Finland van Chantal Eijnatten - WaarBenJij.nu

Laatste week in verpleeghuis...afscheid doet pijn!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

12 Februari 2012 | Finland, Pori

Moikka lieve allemaal!
Mijn god deze week is omgevlogen zeg! Vrijdag schrok ik ervan toen ik me realiseerde dat het alweer vrijdag was...

Mijn week begon met 2 vrije dagen.
Maandag 6-2 weet ik eigenlijk niet goed meer wat ik uitgespookt heb. In ieder geval hier in huis opgeruimd na het weekend met bezoek. Overigens heb ik een heerlijke nachtrust gehad van zo op ma, maar toen ik wakker werd bleek dat ik mijn linkerarm afgekneld had. Geen gevoel dus, maar het 'enge' was dat mijn onderarm TOTAAL slap was en dus terugklapte als een slappe pop. Best eng! :p Maandagavond via KodinTerra (waar ik koffiezetapparaat in aanbieding gekocht heb) richting Ballgym, wat weer goed ging!
Dinsdag 7-2 een dag die ik vrijwel totaal buiten de deur besteed heb. Halverwege de ochtend eerst naar de bank waar ik allereerst 'lid van de bank' geworden ben (betaalt borg waardoor je allerlei voordelen en aanbiedingen krijgt) en daarna een afspraak had om mijn jongerenverzekering af te sluiten. Daartoe hoort een levens-, huis- en reisverzekering. Dat stond al máánden op de planning maar is nu dus toch écht geregeld! :D Na de bank ben ik doorgegaan richting stad, om daar eerst van een muffin met koffie te gaan genieten (dit keer de chocolade smaak) en daarna door te gaan richting 2ehandswinkel, waar ik een prachtige bank+2 stoelen aantrof die me aanspraken! Na de winkel ben ik nog doorgelopen richting iemand thuis, waar ik een tv-kast ging bekijken. Moeilijk om meteen een beslissing te maken gezien ik nog totaal geen beeld had van mijn toekomstige woonkamer.

Woensdag 8-2 hadden wij HBO-vpken van werk een Diabetesscholing die de totale dag duurde (8:00-16:00). Best vermoeiend een hele dag zitten en luisteren en tussendoor lunch, gelukkig was er ook 2 keer koffie wat wel nodig was! De ochtend was interessant, maar helaas was de middag wat minder interessant en dus saaier/vermoeiender. Maar goed; we hebben veel gehoord en geleerd, en in de hal waren er van diverse benodigdheden presentaties en dus een hoop brochures! In de avond thuis nog mijn werkjes gedaan.

Donderdag en vrijdag had ik avonddiensten, die allebei rustig verlopen zijn. Helaas had ik de vrijdag niet kunnen ruilen, want ik was eerst van plan met de familie naar de bios te gaan en te trakteren. Dat gaan we nu verzetten naar de 23e (nieuwe familiefilm, waarvan al 2 delen verschenen zijn; 'Riisto Räppääjä').
Donderdag 9-2 's avonds laat nog gezellig met Loes gekletst, helaas in typvorm maar dat mocht de pret niet drukken! Heerlijk weer gekletst te hebben en te horen dat het met Loes super gaat, vooral op school! Ben trots op je lieverd, ga zo door! :D Oh, donderdag ben ik trouwens ook nog met Toni als lift gaan kijken naar een andere kast; 3-delig en allemaal los te plaatsen. Donker hout wat beter bij de geziene bank past. Zag er nog goed uit en voor 50 euro was de koop snel gemaakt! Begin komende week worden de kasten afgeleverd en zal ik daadwerkelijk betalen.
Vrijdag 10-2 ben ik in de ochtend eerst nog richting 2ehandswinkel gegaan om de bank en stoelen definitief te kopen. Maandag ga ik ze ophalen met Toni, die weer beschikt over een aanhangwagen.

Gisteren, zaterdag 11-2, ging de familie een weekendje naar Helsinki ivm Disney on Ice. Eerste keer voor hun en ik hoop dat zij het net zo leuk hebben gevonden als ik 2 jaar geleden! :D Ik had een ochtenddienst die rustig verlopen is. Na werk zou ik eigenlijk met Satu en haar moeder op bezoek gaan bij haar tante, maar helaas kreeg ik een sms vrijdag dat haar tante ziek was. We hadden toen besloten naar het Chinees buffet te gaan in het winkelcentrum, dat stond ook nog op de planning als 'must do' vóór mijn verhuizing! Lekker richting stad gewandeld, alvast wat calorieën weggebrand. Lekker gegeten en weer lekker veel gekletst; gezellig dus! :D 's Avonds thuis lekker een cake gebakken voor afscheid op werk en daarna lekker in bad gelegen. Nog wat tv gekeken met thee en lekkers, daarna naar bedje.
Vandaag, zondag 12-2, mijn állerlaatste dienst gedraaid op superafdeling 2 in het verpleeghuis. Rustig verlopen en nog niet het idee dat het echt over zou gaan zijn. Maar goed...toen ik voor het middaguur van mijn collega's een cadeautje kreeg met een superlieve kaart sprongen de eerste tranen toch in mijn ogen, en toen we om 13:00u rapportage hadden en ik mijn cadeautje aan mijn collega's gaf hield ik het niet meer. Woorden schieten te kort als je mensen, collega's, nee vrienden wilt bedanken voor de geweldige tijd die je hebt mogen beleven op een gewéldige afdeling met gewéldige collega's om je heen! Dat gaat ook zeker moeilijk worden bij de familie...hoe bedank je mensen voor alles wat ze je gedurende zó'n lange tijd gegeven hebben??! Ik weet dat je gedurende die tijd al bedankt hebt in principe, door je werk met liefde te doen en er altijd te zijn. Maar toch...het is zó moeilijk en voelt zó raar om voor je eigen gevoel niet aan te kunnen geven hoe zeer je mensen dankbaar bent.


Van de week dus vooral veel gedaan omtrent mijn nieuwe plekje en dit is het tot nu toe gekochte:
- Bed
- Kasten
- Bank en stoelen
Van de week ga ik in Rauma nog naar een keukentafel+stoelen kijken, grote kans dat die in woonkamer komen en een andere groep in de keuken. Mijn woonkamer word een 'ouderwetse', mijn slaapkamer een dromerige, mijn badkamer een Delfstblauwe en mijn keuken vast ook iets met blauwe details.
Vrijdag heb ik mijn papieren gekregen die ik nog moet ondertekenen en de borg+eerste huur die ik moet betalen. Spannend nu! :D
Bedankt lieve ouders voor al het advies over en weer de afgelopen week omtrent het aanschaffen van dingen of het overwegen van aanpassingen in huis! Heerlijk dat we internet hebben ;)
Van de week ook lekker film gekeken, Stardust. Lag al jaren in mijn kast en ik snap niet dat ik die niet eerder gekeken heb; wat een supermooie/goede film! :D Ook Flikken Maastricht weer bijgewerkt; 'overgangs'film en 1e nieuwe aflevering (met Fransjuh Bauer! :D) gekeken. Vanavond tijd voor aflevering 2!
Ook wat minder nieuws trouwens van de week...onze lieve Stamper is overleden na 12 jaar in ons leven te zijn geweest :( Zo'n konijn als hij krijgen we nooit meer, we gaan je missen lieverd!
Van de week heeft ook oma v/d Flat nog gebeld, superverrassing en altijd weer heerlijk om je te spreken lieve oma! :D Hou van je!
En over oma's gesproken; van de week staan oma v/h Bos met tante Carla en oom Peter (aka Hoornemannetjes) voor de deur! :D van 16 t/m 19-2 zullen ze samen met mij doorbrengen, ik kijk er énorm naar uit! :D Hopelijk dat het weer 'goed' blijft en het dus niet ijskoud gaat worden..we zullen zien!

Lieve allemaal daar in Kikkerlandje: hou jullie haaks en tot een volgende, zeker 2 keer langere blog met verslag van familie op bezoek! :D

Liefs, hou van jullie allemaal,
Chan

  • 13 Februari 2012 - 09:58

    OMA Bos:

    Net als jij ben ik de dagen aan het aftellen.Ik ben zo benieuwd en blij,dat ik nu zelfs kan gaan zien waar en hoe jouw nieuwe home gaat worden.Ben ook wat zenuwachtig of alle plannen uitgevoerd kunnen worden.En of de trein op tijd gaat en of het vliegtuig kan starten enz ..enz. Dan speelt de leeftijd toch mee.Maar het zal best goed gaan.
    Lieverd tot donderdag.
    Veel succes met alles OMA

  • 14 Februari 2012 - 10:13

    Pa:

    dat is een gevaarlijk cadeau; met die telescoopvork pik ik zo die muffin van je bordje !
    hartstikke leuk ! bedankt.
    (ik mag natuurlijk niet meer vragen wat isä betekent ......)

  • 15 Februari 2012 - 21:46

    Rolf:

    Het fenomeen je arm afknellen tijdens je slaap is mij niet vreemd geen conrtole en geen gevoel meer gelukkig voelt hij wel nog warm als je met de ander hand de arm in een betere postite legt :)
    Leuke meubi gaat helemaal goed komen met die verhuizing :)

  • 19 Februari 2012 - 12:10

    Hans Van Eynatten:

    Met zo,n rug kun je de hele wereld aan! Ik houd niet van tattoo's ,maardeze is om trots op te zijn .
    Wie oma bos is werd me allengs duidelijk! Is ernu met Peter en Carla. Doe groeten.
    Ik heb begrepen dat je je daar vestigt .Geweldig .Veel Succes met werk en taal.
    Groet hans en rietje van eynatten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 168296

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2010 - 30 November -0001

Emigratie naar Finland

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Van wereldstad naar werelderfgoed; wonend in Rauma

Landen bezocht: